Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jos haluat niin voin kyllä pikaisesti vääntää sulle tuollaisen navigoinnin CSS tyyleineen. Tänään iltana ei veny, mutta huomenna.

No kiitos, jos viitsit. Ei tarvii kyllä aikaa tohon laittaa, mutta jos sulta nopsasti syntyy niin hyvä. Tarjoon bisset siitä hyvästä joskus...

Mikähän iski koneeseen?

Leffat -kansio ei suostu aukeamaan. Tai siis aukeaa kyllä, mutta heti perään sammuttaa explorer.exe:n. Käyttiksenä siis xp ja ongelma ilmeni uusimman päivityksen jälkeen.

kytke esikatselukuvat pois päältä, joskus aikoinaan oli joku videokoodekki joka teki samanlaista bugia jossa tuo auttoi

Varmaan aika epätoivoista, mutta jos koneessa on aiemmin ollut kiinni ulkoinen kovalevy joka on kadonnut, onko missään koneen syövereissä mahdollisesti tallessa tietoa kansioista tai muuten sisällöstä jota kovolla oli?

Miten saada helpoiten läppäristä ääni digitaalisena vahvistimelle? eli käytössä olis normi kuulokeliitäntä ja/tai usb

Varmaan aika epätoivoista, mutta jos koneessa on aiemmin ollut kiinni ulkoinen kovalevy joka on kadonnut, onko missään koneen syövereissä mahdollisesti tallessa tietoa kansioista tai muuten sisällöstä jota kovolla oli?

Taitanee olla vaan siellä kovolla ne filut. Ellet sitten ole varmuuskopioinut mitään?

Ostin tuossa Acerin perus miniläppärin. Nyt se perkele ei sitten löydä millään langatonta verkkoa, mikä meikällä on kotona. Kaikkia muita verkkoja kyllä löytyy. Onko mitään kikkoja?

Ostin tuossa Acerin perus miniläppärin. Nyt se perkele ei sitten löydä millään langatonta verkkoa, mikä meikällä on kotona. Kaikkia muita verkkoja kyllä löytyy. Onko mitään kikkoja?

Eli muita langattomia verkkoja löytyy? Jos näin on niin tarkistahan se sun yhteys niin onhan se salattu? Wlan kytketty koneesta päälle?

Läppäreidin näytönohjaimia ei vaihdella. Näppiksen saa vaihdatettua, hintaa tulee varmaan 70-140€.

No toi nyt on niin paksua paskaa ku olla voi!! Kyllä nykyään osassa läppäreistä on täysin erillinen ja vaihdettavissa oleva näytönohjain. Turha tulla neuvomaan jossei ton vertaa oo tietoa asioista. Näppiksen voin vaihtaa vaik 10€...

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Eli muita langattomia verkkoja löytyy? Jos näin on niin tarkistahan se sun yhteys niin onhan se salattu? Wlan kytketty koneesta päälle?

Wlanit on päällä. Muitakin langattomia verkkoja löytyy. Mulla WPA salattu verkko, joka nyt ei jostain syystä ilmesty tuohon verkkoluetteloon. Ei kai tässä sen kummallisempaa pitäis olla, kuin että nappaisin tuolta sen mun verkon ja kirjoittaisin verkkoavaimen ja eikun menoks. Jostain tuntemattomasta syystä toi härveli nyt ei löydä koko verkkoa...

Wlanit on päällä. Muitakin langattomia verkkoja löytyy. Mulla WPA salattu verkko, joka nyt ei jostain syystä ilmesty tuohon verkkoluetteloon. Ei kai tässä sen kummallisempaa pitäis olla, kuin että nappaisin tuolta sen mun verkon ja kirjoittaisin verkkoavaimen ja eikun menoks. Jostain tuntemattomasta syystä toi härveli nyt ei löydä koko verkkoa...

Pystytkö esim. kännykän wlanilla varmistamaan et se sun yhteys varmasti pelittää? Aika oudolta toi meinaa kuulostaa et se löytää kuitenkin muita wlan verkkoja.

Pystytkö esim. kännykän wlanilla varmistamaan et se sun yhteys varmasti pelittää? Aika oudolta toi meinaa kuulostaa et se löytää kuitenkin muita wlan verkkoja.

Kyllähän tuo yhteys pelittää, kun toisella koneella koko ajan ilman piuhoja surffailen. Jotain hämärää tässäkin nyt yllättäen taas on...

Mikähän tähän mun muutaman vuoden vanhaan pöytäkoneeseen taas iski? Eli, kun käynnistän konetta, näyttöön tulee se Vistan latauspalkki, jossa vihreä "palkki" liikkuu vasemmalta oikealle ja usein pysähtyy ja sen jälkeen kone alkaa käynnistymään uudelleen. Joskus lähtee tuurilla päälle. Järjestelmän palauttaminen tai järjestelmän korjaus asennuslevykkeellä ei auttanut, mutta jonkin ongelman se löysi. Aikaisemmin minulla oli BIOS/prossu-ongelma, jossa prosessorin teho vaihteli omituisesti (ei cool'n'quiet päällä). Huollossa rahastivat virtalähteen hinnan, mutta sain lopullisesti korjattua vasta päivittämällä BIOSin.

Sama ongelma oli joskus, nyt en kuolemaksenikaan pysty muistamaan millä tuon korjasin.

Skypen uusin p#sk#päivitys!!!

No p%rk%l% skype rupesi päivittämään ihteänsä tuossa päivällä johonki 4.2 versioon, ni eipä ole sen jälkeen mun läppärin oma webbikamera paljon toiminu skypettäessä.. Eli mustaa vain näyttää ja asetuksia olen runkannut koko jumalan päivän, ja mikään ei auta. Olen asentanut skypen uudestaan, olen päivitellyt ajureita, olen survonut koneen täyteen jotaki DirectX:ää, olen kirjottanu joulupukille, seisonut päälläni ja pidättänyt hengitystä. Mutta mikään ei toimi. Kaikki muut tietokoneen sovellukset kyllä saavat kameran toimimaan mutta skypessä kamera ei toimi. Auttakkeee!!!

Miten vitussa 39gb torrentti voi viedä yli 120gb levytilaa? Laitoin tuon kokoisen torrentin lataukseen, katoin että hyvin mahtuu, 120gb vielä jäljellä. Tänä aamuna kone sanoo että levytilaa jäljellä 0 eikä torrentti ole vielä edes latautunut (30% jäljellä).

Minen ymmärrä?

No kiitos, jos viitsit. Ei tarvii kyllä aikaa tohon laittaa, mutta jos sulta nopsasti syntyy niin hyvä. Tarjoon bisset siitä hyvästä joskus...
Tuli sitten 5 päivän pakkiskato tässä, sori.

Ehkä jo löysit ratkaisun, mutta pistän tänne tänään toimivan setin.

No p%rk%l% skype rupesi päivittämään ihteänsä tuossa päivällä johonki 4.2 versioon, ni eipä ole sen jälkeen mun läppärin oma webbikamera paljon toiminu skypettäessä.. Eli mustaa vain näyttää ja asetuksia olen runkannut koko jumalan päivän, ja mikään ei auta. Olen asentanut skypen uudestaan, olen päivitellyt ajureita, olen survonut koneen täyteen jotaki DirectX:ää, olen kirjottanu joulupukille, seisonut päälläni ja pidättänyt hengitystä. Mutta mikään ei toimi. Kaikki muut tietokoneen sovellukset kyllä saavat kameran toimimaan mutta skypessä kamera ei toimi. Auttakkeee!!!
Mikä kamera? Eli Skype päivitti itsensä, ja sitten ei enää toimi kamera?

Miten vitussa 39gb torrentti voi viedä yli 120gb levytilaa? Laitoin tuon kokoisen torrentin lataukseen, katoin että hyvin mahtuu, 120gb vielä jäljellä. Tänä aamuna kone sanoo että levytilaa jäljellä 0 eikä torrentti ole vielä edes latautunut (30% jäljellä).

Minen ymmärrä?

Tulee mieleen et jotain feilua koneessa jos oot kerran oiken tsekannu torskan koon ja levytilan. Tsekkaa levynhallinnasta toi vapaa levytila ja koita selvittää mihin se vapaa tila on hävinny. Mikä käyttis? XP?

Osaako joku suositella jotain sellaista ohjelmaa, jolla saa kuvat ladattua koneelle kamerasta? Ilman ohjelmaa homma ei toimi ja olen poistanut kaikki koneella olleet, kyseiseen hommaan sopivat ohjelmat erinäisistä syistä johtuen. Ohjelman pitäisi olla ilmainen, turvallinen ladata ja käyttää sekä sellainen, joka ei käynnisty automaattisesti aina, kun käynnistän koneen (hidastaa käynnistymistä). Kameran mukana tullut ohjelma oli juuri noita aina taustalla pyöriviä ja sitä sai odotella konetta käynnistellessä, joten se ei käy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom