Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Huonot tahnat kovettuu ajan myötä ja lämpöä johtava vaikutus huononee huomattavasti. Ehkä tässä oli tällainen tapaus, ei olisi eka kerta.

Mulla on koneella noin 3000 biisiä otettuna häviöttömänä suoraan cd-levyiltä. Olen ripannut ne Windows media playerilla lossless wav- muotoon. Koitin usealla eri ohjelmalla muuttaa niitä mp3-muotoon, että soittimelle mahtuisi hieman enemmän kuin 2-3 levyä kerrallaan.

Onglemaksi muodostuu se, ettei mp3 muotoon muuttamisen jälkeen biiseissä ole muuta tunnistetta kuin biisin nimi. Ei levyn nimeä, ei artistia. Missä on ongelma, Windows media playerissako? WMP:n kirjastossa kuitenkin kaikki levyt näkyvät tietoineen tismalleen oikeanlaisina.

Joudunko käsin kirjoittelemaan kaikkiin 3000 biisiin tarkemmat id-tagit? Vai vedänkö suosiolla vaan kaikki levyt uudestaan koneelle suoraan Mp3-muotoon?

Vaihtoehtoisesti: Onko olemassa ohjelmaa, jolla voi ripata levyltä suoraan kahteen eri tiedostomuotoon yhdellä kerralla?

Miks vista on niin paska, ettei siinä toimi vanhemmat pelit yhtään? Onko tähän joku korjauskeino? Voiko vistaa "vaihtaa" xp:lle niin kuin esim MacBookissa, jossa on xp ja mac...
Koita vaihtaa ohjelman ominaisuuksista "yhteensopivuus"-lehdeltä asetuksia.

Sanokaa nyt tällaiselle avuttomalle että jos kaksi levyisen kovon asetuksissa on Raid Array 1 ja Raid mode Raid0 niin silloinhan se ei peilaa, vai mitä. Eli Raid mode pitäis vaihtaa Raid1 ja sitä ennen kovojen pitää olla tyhjät. Right ?

(Ihmetyttää vaan että jos tuo mun tulkinta on oikein niin miksi molemmilla kovoilla on just yhtäpaljon tietoa..)

Meillä kotona w-lan verkko äijän työpaikan kautta...Hänen läppärinsä on yhteydessä internettiin w-lanin kautta...Omassa koneessani on w-lan, ja oilen asentanut "langaton verkon asennus" ja ei toimi...Voisiko tossa modeemissa olla niin kovat suojaukset etten pääse sen takia nettii? alkaa risoo :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Kätevä kaverihan korjaa tuon itse. Sopivan liittimen saa tarvittaessa elektroniikkaliikkeestä parilla eurolla.

Uusi laturi maksaa n. 20-30e, esim. http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13890
No mä en oo mikään kätevin kaveri.:D

Verkkokaupassa aika pitkä toimitusaika, mutta samalta laturiltahan toi näyttää minkä linkitin. Eli asia selvä ja tilaan Multitronicista, kiitos!:)

Sanokaa nyt tällaiselle avuttomalle että jos kaksi levyisen kovon asetuksissa on Raid Array 1 ja Raid mode Raid0 niin silloinhan se ei peilaa, vai mitä. Eli Raid mode pitäis vaihtaa Raid1 ja sitä ennen kovojen pitää olla tyhjät. Right ?

(Ihmetyttää vaan että jos tuo mun tulkinta on oikein niin miksi molemmilla kovoilla on just yhtäpaljon tietoa..)

Jep, raid1 peilaa. Levyillä on yhtä paljon tietoa koska raid0 muoto jakaa molemmille levyille 50% kirjoitettavasta tiedostosta jolloin kirjoitus- ja lukunopeudet teoriassa puolittuvat. Raid1 taas tallentaa molempiin levyihin täsmälleen saman datan ja on siten vikasietoinen.

Ostin tuossa tänään uuden läppärin, ja sillä haluaisin nyt latailla netistä kaikenlaista, mutta kun mä sulen tän kannen niin tää kone sulkee automaattisesti WLANin ja lataukset keskeytyy. En kuitenkaan haluis pitää tätä konetta koko ajan läppä auki, on nimittäin tympeen näkönen tää aukinainen kone jos tätä ei käytä...

Vai meneekö tää näyttö jotenkin "sleep modeen" kun tän jättää auki tarpeeks pitkään? Tai onko millään kikkailu-tavalla mahollista jättää tää kone "pyörimään" sillein että tää näyttö sammuu?

Ostin tuossa tänään uuden läppärin, ja sillä haluaisin nyt latailla netistä kaikenlaista, mutta kun mä sulen tän kannen niin tää kone sulkee automaattisesti WLANin ja lataukset keskeytyy. En kuitenkaan haluis pitää tätä konetta koko ajan läppä auki, on nimittäin tympeen näkönen tää aukinainen kone jos tätä ei käytä...

Vai meneekö tää näyttö jotenkin "sleep modeen" kun tän jättää auki tarpeeks pitkään? Tai onko millään kikkailu-tavalla mahollista jättää tää kone "pyörimään" sillein että tää näyttö sammuu?

Mikä käyttis sulla on siinä? Ohjauspaneelista jostain sen ainakin Vistassa saa pois..

Käynnistä->ohjauspaneeli->virranhallinta-asetukset. Tuolta pitäis löytyä. Itellä kun ei ole läppäriä, niin en osaa neuvoa tota pidemmälle (pöytäkoneen asetusvalikko erilainen).

Jep, raid1 peilaa. Levyillä on yhtä paljon tietoa koska raid0 muoto jakaa molemmille levyille 50% kirjoitettavasta tiedostosta jolloin kirjoitus- ja lukunopeudet teoriassa puolittuvat. Raid1 taas tallentaa molempiin levyihin täsmälleen saman datan ja on siten vikasietoinen.

Thänks :kippis1:

Ja lennosta tuota Raid asetusta ei voi vaihtaa (ainakin jos menee osioon heittää herjan että olenko varma että kovo saa tyhjentyä)...

Mulla on Zyxelin WLAN modeemi, mutta pääasiassa kone on koko ajan piuhan päässä. Nyt muutama päivä sitte alkoi netti takkuilemaan hieman. Tosi hitaasti liikkuu data ja Bittorrentin liike näyttää ihan hirveältä :)

Koska asun kerrostalossa, pelkään että joku käyttää meitsin yhteyttä..

1. Miten saa verkon suojattua salasanalla?
2. Mikäs muu voikaan nettiä hidastaa? Konetta jo siivosin hieman ja viruksia etsin, mutta periaatteessa mikään ei ole muuttunut viime päivinä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom