Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Etsin ohjeita ohjauspaneelista ja netistä ja en vain löydä:

on suht uusi läppäri (Fujitsu Siemens Amilo Notebook).
Mä VIHAAN tätä "hiirenkorvikemattoa" näppiksen alapuolela. Se aiheuttaa kursorin jatkuvan pomppimisen ja se deletoi jo kirjoitettua tekstiä ja... hyrrr vitun painajainen. Äskenkin meni uusiksi kun yksi yrittää kirjoittaa haastehakemusta. Meinasin kohta ruveta väsäämään ppt. esitystä mutta en kestä tehdä sitäkin uusiksi moneen otteeseen yhden typerän tarpeettoman hiirijutun takia. Käytän vain ja ainoastaan tuota koneesta irrallista hiirtä.

Miten saisin deaktivoitua tuon maton? En kestä sitä enää.

Tuhannet kiitokset jos joku osaa neuvoa.

Mä VIHAAN tätä "hiirenkorvikemattoa" näppiksen alapuolela. Se aiheuttaa kursorin jatkuvan pomppimisen ja se deletoi jo kirjoitettua tekstiä ja... hyrrr vitun painajainen. Äskenkin meni uusiksi kun yksi yrittää kirjoittaa haastehakemusta. Meinasin kohta ruveta väsäämään ppt. esitystä mutta en kestä tehdä sitäkin uusiksi moneen otteeseen yhden typerän tarpeettoman hiirijutun takia. Käytän vain ja ainoastaan tuota koneesta irrallista hiirtä.

Sen saa otettua pois käytöstä kun menet ohjauspaneeliin ja sieltä hiiren asetukset. Jos et löydä polkua niin kirjoita vaan control panelissa siihen kansion yläpuolella olevaan palkkiin mouse/hiiri niin löytyy.

Asenna täältä oikeat ajurit järjestelmällesi http://www.synaptics.com/support/drivers. Tämän jälkeen hiiren asetuksiin tulee optio poistaa touchpad käytöstä. Eli asennat ajurit, menet ohjauspaneelista hiiren asetuksiin ja sinne on ilmestynyt uusi välilehti, josta voit tunkata touchpadia tai poistaa sen käytöstä.

Itellä paloi kanssa joskus saman asian kanssa käämit. Yllä onkin jo esitetty joitain vinkkejä miten sen saisi pois, mutta itse poistin sen toiminnasta BIOS:n kautta. Siellä oli joku ihan selkeä kohta, jossa mainittiin siitä "hiirestä" ja tila piti vaihtaa vaan Enabledista Disablediksi. BIOS:iin pääsee siis käsiksi koneen käynnistämisen yhteydessä. Pitää painaa vaan tiettyä näppäintä, kuten DEL:iä tai F8:ia tai mitä se ikinä kehottaakaan siinä käynnistyksen yhteydessä, jotta pääsee BIOS:iin.

Myös sellainen vinkki, että käyttömukavuus kohenee huomattavasti, jos ostat langattoman näppiksen ja hiiren siihen läppäriisi...

Sellanen ongelma ois, että ei pyöri sellaset videot missä on mainos ennen videota. Joku ohjelma estää kait sitte niiden videoiden pyörimisen, mutta ei mitään hajua mikä :curs: :curs:

Oma ongelma:

Sonyn 40W4500 pitäisi saada kuvaa tietokoneesta, mutta ei millään näy. Olen kokeillut "Hiiren oikea nappi"->Ominaisuudet->Asetukset->Painanut 2 näyttöä ja laajentanut sen wintoosan näkymän siihen.

Sitten kun yrittää alkaa kloonaamaan CCC:n puolella (Ati radeon HD 3600), niin se näyttää että tk ja tv on [ Extended ]:nä ja kun kloonaa niin tuo 1 pysyy tavallisen värisenä ja tuo 2 näyttö menee sumeaksi tuossa palkissa..

Taas kun menee sitten tuonne näytön omiin ominaisuuksiin niin taas joutuisi laajentamaan 2 näyttöön tuon windowsin näkymän.. Kuitenkin kone "näkee" tuon tv:n niinku varmasti pitääkin mutta kuvaa ei saa näkymään millään..

Piuha on ekspertiltä ostettu HDMI-DVI piuha..

Mielenterveys alkaa loppumaan, että jos neuvoja on antaa niin hyvä tulee..

Halukkaat saa tulla kokeilemaan Äänekosken suuntaan onnea...

Erikoismies: MItens sun kuvanlähde valinnat tv:stä? Omassa telkussakin on DVI kuvanlähteen valinnan alla vielä alavalikko, josta valitaan dvi-dtv ja dvi-pc. Jos näistä on väärä valittuna niin ei näy kuvaa jne...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Erikoismies: MItens sun kuvanlähde valinnat tv:stä? Omassa telkussakin on DVI kuvanlähteen valinnan alla vielä alavalikko, josta valitaan dvi-dtv ja dvi-pc. Jos näistä on väärä valittuna niin ei näy kuvaa jne...

Sonyssa on samanlainen valikko ku ps3:ssa josta valitsen HDMI1:n johon olen tuon kaapelin kytkeny. Kumma kun näyttönä on Samsungin 2333HD ja näkyy muitta mutkitta vaan sitten ei saa tuota kuvaa tuohon telkkariin niin ihan millää..

Olen hankkimassa uutta kokoonpanoa, mutta olen NIIIN jäljessä nykyaikaa! Elikkäs ongelma on se etten tiedä onko AMD:n AM-socket pysyny samanlaisena koko kehityskaarensa ajan. Tarvis ostaa cooleri Phenom II X 3:lle (AM3-socket) ja mietin sopisko esim AM2-liitäntäinen tai vanhempi cooleri siihen. Help anyone? :D

Onks leffa ja subit samannimiset? Mä en noista bluray leffoista mitään tiedä mutta.. :D

Ei tuolla nimellä varmaankaan ole mitään väliä. Jotain sain aikaseks SupRip ohjelmalla, täytyy kattoa jos toimis..

edit- Vaikuttais siltä, että SupRip pelasti päivän.

Ajattalin, että vaihdan windowsin teeman lisäksi myös kansioita ja pikakuvaikkeita vähän hienomman näköisiksi. Homma meni siinä vaiheessa vituksi, kun vaihdoin kansion asetuksista Tiedostokansion kuvakkeen.
Kansiot näyttää edelleen samalta, mutta tiedostokansiot ei enää aukea vasemmalla/tuplaklikkaamalla. Eli jos haluan avata kansion, niin pitää oikealla klikata ja valita listasta kohta Resurssienhallinta.

Kansion asetuksissa -> Tiedostotyypit -> Tiedostokansio -> Lisäasetukset: Toiminnos kohdan listassa on "open" lihavoituna, mutta ei silti pelitä.

Mietin, josko Tiedostokansion kuvakkeen muuttaisi alkuperäisen keltaiseksi, mutta en ainakaan System32:sta löytänyt sopivaa kuvaketta. Olisko tähän ongelmaan ratkausia, aika rasittavaa aina avata oikeenklikin kautta joka tiedosto.

Tervehdys,

Onko olemassa jotain softaa/asetusta jolla saisi isolla näytöllä (24") työskentelyn fiksummaksi? Käytän kahta tai useampaa ikkunaa samaan aikaan esim. selaimessa ja excelissä, ja haluaisin jotenkin jakaa alueen esim. 50/50 molemmille, kuitenkin niin, että ns. normaali työpöytänäkymä ja toiminta ei olennaisesti muutu.

Sellanen ongelma ois, että ei pyöri sellaset videot missä on mainos ennen videota. Joku ohjelma estää kait sitte niiden videoiden pyörimisen, mutta ei mitään hajua mikä :curs: :curs:

Joku adblockeri sen raakaa pois. Tietämättä tarkemmin browseria ja sen lisäosia on paha sanoa enempää. Mun pitää ainakin Maxthonissa ottaa hetkeksi mainostenpoisto pois päältä, että noita voi katsoa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tervehdys,

Onko olemassa jotain softaa/asetusta jolla saisi isolla näytöllä (24") työskentelyn fiksummaksi? Käytän kahta tai useampaa ikkunaa samaan aikaan esim. selaimessa ja excelissä, ja haluaisin jotenkin jakaa alueen esim. 50/50 molemmille, kuitenkin niin, että ns. normaali työpöytänäkymä ja toiminta ei olennaisesti muutu.

W7:ssa tuo onnistuu ihan vain raahaamalla haluttu ikkuna työpöydän vasemman tai oikean reunan ulkopuolelle.

Joku adblockeri sen raakaa pois. Tietämättä tarkemmin browseria ja sen lisäosia on paha sanoa enempää. Mun pitää ainakin Maxthonissa ottaa hetkeksi mainostenpoisto pois päältä, että noita voi katsoa.

Ei ole browserissa se blokki, koska esim. messengerin tuossa ikkunassa missä kontaktit näkyy, niin siitäkin on se mainos blokkautunu, mutta ei perkele mitään hajua mikä ohjelma sen tekee.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vitun word otti ja tilttasi. Tuloksena asiakirjani muuttui 214 sivuksi erilaisia suorakulmioita. Onkohan asialle mitään tehtävissä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom