Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Virransäästö bugaa.
Ota näytönsäästäjä ja näytön virrankatkaisu automaatti pois päältä.

Toinen voi olla, että näytönohjain ylikuumenee, mutta jos tuota tapahtuu muutenkin kuin pelatessa niin sitten en usko tähän vaihtoehtoon.

Hei, laitoin ton näytönsäästäjän pois, mut oliko tuo mikä tuo toinen? Oliko se "sammuta näyttölaite" vai mikä? En oikeen löytäny tota tokaa :F Mut tuol oli joo tollanen "sammuta näyttölaite", siinä oli 20 min, vaihdoin sen tilaan "ei koskaan"

Taas "kaatu"...

Nyt kävin taas kattelee asetuksia, siel luee "UPS keskeytymätön virransaanti", alhaalla kuitenki huutomerkki ja lukee "UPS-palvelu pysäytetty tällä hetkellä"...

Futaako teillä Piratebay? Mulla herjaa vain koko ajan, jostain service not available kun yrität avata jotain torrent linkkiä??

Futaako teillä Piratebay? Mulla herjaa vain koko ajan, jostain service not available kun yrität avata jotain torrent linkkiä??
Mulla hakee kyllä .torrent tiedoston.

Lähiaikoina on kyllä tuntunut siltä että tuonne ei juuri uusia tiedostoja ilmesty, tiedä sitten vältteleekö jakajat sitä tällä hetkellä.

Mulla hakee kyllä .torrent tiedoston.

Lähiaikoina on kyllä tuntunut siltä että tuonne ei juuri uusia tiedostoja ilmesty, tiedä sitten vältteleekö jakajat sitä tällä hetkellä.

Mulla tulee vain herja 503 service not available, guru meditation error?? Tuo on vissiin se uusi servu, ei pelaa enää mulla PB.

Käyttöjärjestelmästä sen verran että kun kokonaisen koneen tilaat niin saat tietenkin OEM version, eli on paljon halvempi. Kunhan hankit 64-bit Vistan, version saat päättää sen perusteella mitä lisäominaisuuksi haluat. Täältä näet erot:
http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/compare-editions/default.aspx
Eli halvin Home Basic 64-bit OEM on verkkokaupassa vajaa 90 euroa, ja kallein Ultimate 64-bit OEM on vajaa 200 euroa. Jos haluat Vistan karkkisen ulkoasun joudut hankkimaan vähintään tuo Home Premium, Basicistä puuttuu Aero. Hintaeroa on sen 20 euroa.

Nyt tahtoisin tähän väliin huomauttaa, että OEM-tuotteita voi kyllä ostaa täysin myös ilman komponenttien hankkimista. Käytännössä suurin ero OEM-tuotteilla on se, että lisenssiehdot kieltävät siirtämästä sitä toiseen koneeseen. Eli se on tarkoitettu vaan yhteen järjestelmään. Retail-lisenssin puolestaan pystyy siirtämään toiseen koneeseen, jos esim kone hajoaa tai muuten vaan poistuu käytöstä. Ja se kannattaa huomioida noissa oem-windowseissa, että jos emolevy kyrvähtää vuoden kuluttua eikä saa just samanlaista tilalle, niin windows ei välttämättä enää aktivoidu.

Offtopickia jatkoksi:
Tuota ei ilmeisesti monikaan ymmärrä, kun huutonetissä lienee aika paljon noita oem-versioita myynnissä, jotka on jo kerran aktivoitu toiselle koneelle. Noiden aktivointi tuskin menee läpi. Se saattaa mennä, mutta silti kyseessä on käyttöehtojen vastainen käyttö eli piraatti. Aika hölmöä mennä maksamaan jollekkin, siitä että saa laittoman tuotteen.

Nyt tahtoisin tähän väliin huomauttaa, että OEM-tuotteita voi kyllä ostaa täysin myös ilman komponenttien hankkimista. Käytännössä suurin ero OEM-tuotteilla on se, että lisenssiehdot kieltävät siirtämästä sitä toiseen koneeseen. Eli se on tarkoitettu vaan yhteen järjestelmään. Retail-lisenssin puolestaan pystyy siirtämään toiseen koneeseen, jos esim kone hajoaa tai muuten vaan poistuu käytöstä. Ja se kannattaa huomioida noissa oem-windowseissa, että jos emolevy kyrvähtää vuoden kuluttua eikä saa just samanlaista tilalle, niin windows ei välttämättä enää aktivoidu.

Offtopickia jatkoksi:
Tuota ei ilmeisesti monikaan ymmärrä, kun huutonetissä lienee aika paljon noita oem-versioita myynnissä, jotka on jo kerran aktivoitu toiselle koneelle. Noiden aktivointi tuskin menee läpi. Se saattaa mennä, mutta silti kyseessä on käyttöehtojen vastainen käyttö eli piraatti. Aika hölmöä mennä maksamaan jollekkin, siitä että saa laittoman tuotteen.
Erikoista, usein tarvii ostaa vähintään yhden kiintolevyn tai muun komponentin että saa OEM version. Jotkut kaupat myy ilman mitään, jotkut taas pelkästään koneen kasauksen yhteydessä. Onko se nyt sit jälleen muuttunut.
Esim. verkkokaupassa lukee "vain tietokoneen valmistajille/asentajille"

Normaalin version hinta on vähän reilu tupla, eli Home Premium on sen 200 euroa kun OEM olisi noin 90 euroa. Periaatteessa ostat toisen OEM version jos nyt jostain syystä hajoaa vaikka emolevy ja OEM ei enään suostu asentumaan. Moni on kyllä sanonut että jopa emolevyn mennessä rikki puhelimitse sai akitivoitua saman OEM windowsin uudestaan.

Mikä on kun yhtäkkiä lakkasi toinen kanava (kaituin) kuulumasta? Kun vaihtaa rca-johdon päät sterkoissa toisin päin, niin kuuluu edelleen vain toinen mutta eri kaiutin. Eli kiinni siis emon integroidussa äänipiirissä, onko nyt niin että integroidusta on mennyt nuo äänilähdöt paskaksi? Ekana sökösi tuossa vihreässä liitännässä, sitten sökösi vihreässä ja nyt lopulta tuossa mustassakin (subiliitäntä tms). :D Eli kannattaakohan tässä vaan suosiolla hommata joku halpis pci-äänikortti?

Mulla on miniDV -nauhalle videokameralla kuvattu pätkä, josta haluaisin tehdä MP3:n, siis vain ääni, kuvaa en tarvi. Miten sen saa tehtyä helpoiten?

Pelaillessa menee välillä ruutu mustaksi muutamaksi sekunniksi ja sitten homma jatkuu taas.
Wintoosasta näkee jälkeenpäin, että display driver on lakannut vastaamasta.

Onko mulla paskat ajurit, vai kuumeneeko kortti liikaa vai mistä johtuu?
Kortti on Gayhorse 9800GT.

Erikoista, usein tarvii ostaa vähintään yhden kiintolevyn tai muun komponentin että saa OEM version. Jotkut kaupat myy ilman mitään, jotkut taas pelkästään koneen kasauksen yhteydessä. Onko se nyt sit jälleen muuttunut.
Esim. verkkokaupassa lukee "vain tietokoneen valmistajille/asentajille"

Jälleenmyyjilla on hieman eri käsityksiä miten tuota voidaan myydä. Mitään estettä ei kuitenkaan pitäisi olla OEM-version myynnille ilman mitään komponentteja. Ja esim verkkokauppahan myös noin tekeekin. Tosin tuon "vain tietokoneen valmistajille/asentajille" maininnan kera. Tuolla maininnalla ilmeisesti verkkokauppa pyrkii välttämään ristiriitatilanteita asiakkaiden kanssa ja pyrkii tekemään selväksi, että asiakas on itse järjestelmänsä asentaja ja hänen kuuluu myös osata käyttää sitä ja pystyä vikaselvittelyyn tarvittaessa. Windowsien täysversioiden kanssa vastaavaa ongelmaa ei ole sillä niihin kuuluu Microsoftin puolelta tuki.

Pelaillessa menee välillä ruutu mustaksi muutamaksi sekunniksi ja sitten homma jatkuu taas.
Wintoosasta näkee jälkeenpäin, että display driver on lakannut vastaamasta.

Onko mulla paskat ajurit, vai kuumeneeko kortti liikaa vai mistä johtuu?
Kortti on Gayhorse 9800GT.

Ajurivialta kuulostaa. Jos lämmöt nousee niin yleensä ensin alkaa näkyä artifakteja kuvassa, sen jälkeen vasta sitten sammuu jos sammuu.

Mikä on kun yhtäkkiä lakkasi toinen kanava (kaituin) kuulumasta? Kun vaihtaa rca-johdon päät sterkoissa toisin päin, niin kuuluu edelleen vain toinen mutta eri kaiutin. Eli kiinni siis emon integroidussa äänipiirissä, onko nyt niin että integroidusta on mennyt nuo äänilähdöt paskaksi? Ekana sökösi tuossa vihreässä liitännässä, sitten sökösi vihreässä ja nyt lopulta tuossa mustassakin (subiliitäntä tms). :D Eli kannattaakohan tässä vaan suosiolla hommata joku halpis pci-äänikortti?

Oletko sä repinyt virrat päällä johtoja kun olet saanut äänikortin paskaksi?
Kannattaa testata myös eri piuhalla...

Mulla on miniDV -nauhalle videokameralla kuvattu pätkä, josta haluaisin tehdä MP3:n, siis vain ääni, kuvaa en tarvi. Miten sen saa tehtyä helpoiten?

Siirrät matskun koneelle.
Sitten teet erilliset raidat äänestä ja videosta.
En tiedä pystyykö tuohon Windows moviemaker, mutta joku Adoben tai
Pinnaclen video-ohjelma pystyy.

Ja sitten vain muutat audio filen MP3 formaattiin.

Hidastuuko muilla selain kohtuuttomasti, jos sivulla on paljon noita flash playerillä pyöriviä mainoksia? Meikällä ainakin on firefox ihan jumissa, kun sivulla pyörii 4-5 flash mainosta? vika jossain asetuksissa?

Hidastuuko muilla selain kohtuuttomasti, jos sivulla on paljon noita flash playerillä pyöriviä mainoksia? Meikällä ainakin on firefox ihan jumissa, kun sivulla pyörii 4-5 flash mainosta? vika jossain asetuksissa?

Ihan normaalia. Flash on raskasta jos bannerit on tehty huonosti tms.

Back
Ylös Bottom