Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Asentaa. Tuskin kaikki toimivat, mutta kokeilla tietysti voi. Esimerkiksi Steamin "alla" olevat pelini toimivat jopa XP -> Vista siirtymän jälkeen uudelleenasentamatta ihan kiltisti.

Käytän koneessa wlania ja nyt kahdella eri usb-wlan palikalla on alkanu käymään niin, että se wlan ei käynnisty koneen mukana, vaan se pitää ottaa irti usb-portista ja laittaa takas ja vasta sitten se käynnistyy. Edellinen hajos, todennäköisesti sen seurauksena, kun sitä repi aina irti ja tämä nykyinen antaa pikkuhiljaa myös hajoamisen merkkejä. Saako jostain asetuksista laitettua niin, että se wlan-vastaanotin käynnistyy koneen käynnistyksen yhteydssä, vai onko se joku ajurijuttu? Tällä hetkellä käytän tällaista a-linkin perus wlan-tikkua http://www.datalinna.net/kauppa/images/wl54usbnewpp.jpg
Ainiin ja käyttiksenä vista.

Käytän koneessa wlania ja nyt kahdella eri usb-wlan palikalla on alkanu käymään niin, että se wlan ei käynnisty koneen mukana, vaan se pitää ottaa irti usb-portista ja laittaa takas ja vasta sitten se käynnistyy. Edellinen hajos, todennäköisesti sen seurauksena, kun sitä repi aina irti ja tämä nykyinen antaa pikkuhiljaa myös hajoamisen merkkejä. Saako jostain asetuksista laitettua niin, että se wlan-vastaanotin käynnistyy koneen käynnistyksen yhteydssä, vai onko se joku ajurijuttu? Tällä hetkellä käytän tällaista a-linkin perus wlan-tikkua http://www.datalinna.net/kauppa/images/wl54usbnewpp.jpg
Ainiin ja käyttiksenä vista.

Minulla on tuo sama tikku ja 64-bit Vista. Ikinä ei ole tarvinnut tikkua irrottaa. Ajuriversio 2.0.2.12

Saa sen toimimaan irtirepimättäkin uusimalla IP osoitteen. Meilläkään ei aina toimi netti käynnistyksen jälkeen ja wlan motukkana toimii toi sama paska. Kun uusii IP:n, niin rupeaa homma pelittämään.

Saa sen toimimaan irtirepimättäkin uusimalla IP osoitteen. Meilläkään ei aina toimi netti käynnistyksen jälkeen ja wlan motukkana toimii toi sama paska. Kun uusii IP:n, niin rupeaa homma pelittämään.
Pitääkö se ip uusia joka kerta?

Minulla on tuo sama tikku ja 64-bit Vista. Ikinä ei ole tarvinnut tikkua irrottaa. Ajuriversio 2.0.2.12
Mistähän ton ajuriversion näkee ja mistä ois mahollista saada uudet ajurit?
Edit: ohjainversio on mulla 2.0.0.130

Server 2003 AD osaajia?

Yritysverkossa on monta domain controlleria ympäri Suomea niin miten selvitän mille DC:lle joku tietty työasema on loggautunut? Vaikka on subnetit määritelty Sites and Services- työkaluun niin tuntuu silti että työasemat loggautuvat toisinaan väärään AD-palvelimeen (joka on eri kaupungissa) eikä oman subnetin määrittämään palvelimeen.

Server 2003 AD osaajia?

Yritysverkossa on monta domain controlleria ympäri Suomea niin miten selvitän mille DC:lle joku tietty työasema on loggautunut? Vaikka on subnetit määritelty Sites and Services- työkaluun niin tuntuu silti että työasemat loggautuvat toisinaan väärään AD-palvelimeen (joka on eri kaupungissa) eikä oman subnetin määrittämään palvelimeen.

Jos pääset koittaa työasemilla mitä epäilet, niin koita tätä: komentoriltä (ehkä pitää olla admin) net(väli)user(väli)/domain

ton pitäs polkee romua ad:stä, mutta myös alkuun tiedon mihin se on loggautunut. Jos kyseessä on läppäri, joka käynyt vaikka toisessa kaupungissa niin se kirjautuu samaan jatkossa, jos vain löytyy verkosta.

Missä vika? vähintään kerran päivässä tulee sininen ruutu ja kone käynnistyy uudelleen. Mun mielestä tämä vika alkoi heti sen jälkeen ku saatiin mokkula, voiko siihen jotenki liittyä? Vista käyttiksenä..

Missä vika? vähintään kerran päivässä tulee sininen ruutu ja kone käynnistyy uudelleen. Mun mielestä tämä vika alkoi heti sen jälkeen ku saatiin mokkula, voiko siihen jotenki liittyä? Vista käyttiksenä..

No ei todellakaan vaikuta tuo mokkula asiaan.:whip:

Ongelma on luultavasti virtalähteessä tai emolevyssä, veikkaanpa kuitenkin että virtalähteessä. Kuinka vanha virtalähde?

Harvemmin se virtalähde blue screenejä aiheuttaa. Kokeile päivittää näytönohjaimen ja emon ajurit josko auttaisi. Tarkista myös prosessorin ja emon lämpötilat. Minulla kaatuili tuore kone Vistalla myös noin kerran päivässä. Vika korjaantui Atin uudella catalystillä.

Kerro mitä se blue screeni sanoo. Virtalähde voi aiheuttaa kaatumisen, varsinkin jos teho ei riitä, mutta blue screeniä siitä ei tuu.

Yleensä noi bluscreenit tulee jonkun yhteensopimattoman laitteen/ajureiden takia. Näytönohjaimen, emolevyn piirisarjan tms. ajureiden takia. Itellä tais aikoinaan ulkonen kovalevy jopa aiheuttaa tuon, koska koodi jotain sinne päin herjasi. Myös rikkoutuneet muistit saattaa aiheuttaa sen.
Kuten jo mainittiin, ota talteen se koodi, minkä se bluescreen antaa ja googleta sillä.

Jos se blue screen häviää ennen kuin kerkiää lukemaan niin tässä ketjussa on hieman taaksepäin ohjeet miten sen saa pysymään pitempään.

Toisaalta googlella löyty nopeasti, eli:
"First, if you can get into the Desktop, either in regular or Safe Mode, try going to right-click My Computer ->Properties (or Control Panel->System) ->Advanced->Startup and Recovery->Settings and Uncheck "Automatically Restart". That should leave you at the blue screen when it happens."
Toinen on katsoa event viewer, löytyy administrative tools ikkunasta, ja se löytyy control panelista.

Suomenkielisessä windowsissa en valitettavasti pysty sanomaan miksi noita paikkoja kutsutaan.

joku ilmainen poltto-ohjelma, jolla vois polttaa noita .iso tiedostoja eli siis imageja...
Vai tietääkö joku paremman idean ku yritän asentaa peliä joka on 2 cd:llä siis koneella.
Daemon litellä mounttasin molemmat, mutta se asennus töppää siihen ku pitäs "laittaa asemaan levy 2" eli tuo asennus ei tajua että on 2 virtuaalista asemaa.. ja kun noita cd levyjä on mulla kasaantunu paljon niin voishan ton tehdä vanhalla tyylilläkin.

Kyllähän noi Deamonilla asentuu(tai ainakin pitäis). Tosin olen käyttänyt vain yhtä virtuaalista asemaa, ykköslevy vaan pois ja kakkonen tilalle kuten fyysisessäkin asemassa. Imgburnilla saa ISOt levylle, löytyy googlella.

joku ilmainen poltto-ohjelma, jolla vois polttaa noita .iso tiedostoja eli siis imageja...
Vai tietääkö joku paremman idean ku yritän asentaa peliä joka on 2 cd:llä siis koneella.
Daemon litellä mounttasin molemmat, mutta se asennus töppää siihen ku pitäs "laittaa asemaan levy 2" eli tuo asennus ei tajua että on 2 virtuaalista asemaa.. ja kun noita cd levyjä on mulla kasaantunu paljon niin voishan ton tehdä vanhalla tyylilläkin.
mounttaa kakkoslevy vasta kun se kysyy sitä

Vista-ftp client-Xbox yhteys?

Aaargh, en saa Vista-ftp-Xbox toimimaan! Tutoriaalit joita onnistuin guuglettamaan mussuttaa vaan reitittimistä yms perusjutuista etc asiasta joka ei minua auta.

Vedin siis ristiinkytketyllä piuhalla läppärin boxiin. IP:t, def.gatewayt ja portit yms perusjutut pitäis olla kunnossa kun läppäriä käynnistäessä Vistakin löytää networkin ok ja kyselee jakamisesta jne.
Ja kyseessä ei siis ole tämä minun nettikone vaan wanha kone, joten tuskin on mitään ristiriitojakaan yhdynnöissä.

Olen yrittänyt tässä nyt AceFTP:llä ja Bulletproofilla, joista BP on parempi koska sillä pääsen Xboxin sisään ok. Ace ei onnistu siinäkään, varmaan joku asetus jossain alavalikon alavalikossa, BP näyttää muutenkin mielusammalta käyttää niin keskityn siihen.

Ongelma tulee siinä että kun pääsen boxiin sisään niin sieltä ei listaudu/löydy mitään? Joskus vuosia sitten tungin kyllä sinne pelejä Winsu XP:stä samaan tyyliin... muistais vaan miten :jahas:
Josko tämä kuva selventäisi jollekin pätevälle jotain? ...Halp?

http://img7.imageshack.us/my.php?image=bulletproofvistaftpxboxpj7.jpg

Lisää wintoosan v*ttuiluja. Sivupalkki ei nyt toimi. Käynnistettäessä alapalkissa näkyy pikkukuvake, mutta se häipyy heti kun hiiren vie ylle. Tehtävienhallinnassa ei edes näy koko prosessia. Voiko tämän jotenkin korjata vai pitääkö opetella elämään ilman?

Mistäköhän on kyse, kun mobile.de:ssä ikkuna, johon syötetään etsittävän ajoneuvon malli (eli siis vaikka xc90, e-klasse jne) ei aktivoidu. Eli valikko ei aukea. Ei edes tuliketulla. Työkoneella toimii normaalisti.

Back
Ylös Bottom