Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Eli pöytäkoneeni pimahti ja asensin windowsin uudelleen. Kone toimii nyt mutta nettiin ei pääse, koska kone ei tunnista laajakaistapäätettä (ethernet-sovitin ?). Mikä avuksi ?

Yleensä noi on jollain emolevyn mukana tulleella cd:llä, siis jos masiina on kasattu itse. Kato ne kaikki läpi mitä sait koneen mukana.

Ööh mitä ihmettä tällä kombinaatiolla on tarkoitus saada aikaan :wtf:

Niinkin monimutkainen asia kuin nettiyhteys? :)

Sattuu olemaan N95 jossa ei ole nettiliittymää, ylimääräinen mokkula on. Tuolla kännyllä pääsis sitte selaileen nettiä, jos vois mokkulan siihen jotenkin viritellä kiinni.

Työpaikalta tulee isännälle exel-taulukkona työvuorot. Niitä kun yrittää worksin kautta availla niin minä saan sen pienellä vastustamisella auki kun se kertoilee minulle, että tämä tiedosto on vioittunut ja särki, sun muuta. Isäntä kun ei osaa ihan mtn näillä koneilla ja löysin vain jonkun kokeilu version officelta eilen, niin millä muulla ohjelmalla voi avata exel-taulukkoja kuin itse exelillä ettei se ala vittuileen?

Officea en viitsi ostaa niin jollakin ylimääräisiä id-sarjoja officeen? :rolleyes:

Työpaikalta tulee isännälle exel-taulukkona työvuorot. Niitä kun yrittää worksin kautta availla niin minä saan sen pienellä vastustamisella auki kun se kertoilee minulle, että tämä tiedosto on vioittunut ja särki, sun muuta. Isäntä kun ei osaa ihan mtn näillä koneilla ja löysin vain jonkun kokeilu version officelta eilen, niin millä muulla ohjelmalla voi avata exel-taulukkoja kuin itse exelillä ettei se ala vittuileen?

Officea en viitsi ostaa niin jollakin ylimääräisiä id-sarjoja officeen? :rolleyes:

Jos ei tarvi muokata tiedostoja niin vaikka tuo Excel viewer riittää: http://www.microsoft.com/downloads/...f4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&DisplayLang=fi

Jos taas tahtoo muokkaillakkin niin ilmaisvaihtoehto Officelle on Open Office: http://fi.openoffice.org/

Eli pöytäkoneeni pimahti ja asensin windowsin uudelleen. Kone toimii nyt mutta nettiin ei pääse, koska kone ei tunnista laajakaistapäätettä (ethernet-sovitin ?). Mikä avuksi ?

Ongelma hoidettu. Ohjaimet piti (tietenkin) asentaa päivityksen jälkeen uudestaan.

Kaverini tarvitsee firefoxiin toiminnon, ettei tietyt nettisivut jäisi sivuhistoriaan. Miten tälläiseen "modeen" pääsee?

Kerron viestin kaverille eteenpäin - odottelee varmaan jo innoissaan.

Kaverini tarvitsee firefoxiin toiminnon, ettei tietyt nettisivut jäisi sivuhistoriaan. Miten tälläiseen "modeen" pääsee?

Kerron viestin kaverille eteenpäin - odottelee varmaan jo innoissaan.

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1306
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/9962

Löytyyhän noita 'private browsing' -lisäkilkkeitä Firefoxille vaikka miten paljon, ja FF 3.1 -päivitykseen tuota toimintoa myös lupailtiin.

Luulisi noilla onnistuvan, itselle on kyllä riittänyt perinteinen ctrl+shift+del. ;)

Pitäisi läppäri laittaa kokonaan uusiksi kun ei ehkä koskaan ole formatoitu ja alkaa jo kaikkea sontaa olemaan puolillaan kone. Elikkäs, kertokaa tyhmälle miten homma onnistuu?

Käyttiksenä siis koneen mukana tullut XP johon on olemassa se mukana tullut cd levy.

Eikös koneen kovalevyiltä sillon häviä kaikki tieto, kuvat ym? Niin tietää sitten etukäteen poltella tärkeimmät kuvat ym levylle.

etukäteen varmuuskopioit tarvitsemasi tiedostot. XP:n levy koneeseen ja käynnistä uudelleen. Se käynnistää levyltä sen tietokoneen, ja seuraat sen ohjeita. Alustat levyn, mahdollisesti osioit sen ja asennat XP:n. Alle tuntiin selviää hyvin

etukäteen varmuuskopioit tarvitsemasi tiedostot. XP:n levy koneeseen ja käynnistä uudelleen. Se käynnistää levyltä sen tietokoneen, ja seuraat sen ohjeita. Alustat levyn, mahdollisesti osioit sen ja asennat XP:n. Alle tuntiin selviää hyvin

Ja näin kun teen niin koneelta samalla häviää kaikki ohjelmat kuvat ym? Eli varmuuskopioin kaiken tarpeellisen ensin?

Joo elikkä polttelet levyille tai ulkoselle kovolle kaiken tarvittavan. Kuhan niitä mahd. viruksia siirtele. :) Sitten vaan uudellee käynnistys ja levy sisään. Jos ei boottaa suoraan levyltä niin mene biosiin ja vaihda boottijärjestys että se aukasee levyltä. Sen jälkeen vaan Save&Quit ja vedät formaatoinnin. Onnistuu se! :)

Back
Ylös Bottom