Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Kertookahan miten mä saan kaksi konetta siltaavalla modeemilla nettiin? Jotain asetuksia pitää varmaan johonkin laittaa, mutta mitä ja minne? Käyttiksenä Vista. Mäcci menee nyt aina heittämällä, mutta tuo pc pitäisi vielä saada toimimaan... Auttakee! :haart:

Ei taija onnistuu jakaminen motukalla niin että olis yhtä aikaa netis. Ja onko järkeä jotain 56k nettiä yrittää jakaakkaan?! Jos tarkotat modeemilla yhteysnopeutta etkä sitä ADSL Modeemia. :)

Kertookahan miten mä saan kaksi konetta siltaavalla modeemilla nettiin? Jotain asetuksia pitää varmaan johonkin laittaa, mutta mitä ja minne? Käyttiksenä Vista. Mäcci menee nyt aina heittämällä, mutta tuo pc pitäisi vielä saada toimimaan... Auttakee! :haart:

Kerrohan vähän tarkemmin mikä tossa on ongelma ja mikä yhteys sulla on? Laitat PC:n kiinni modeemiin eikä se saa ip:tä? Mulla on elisan adsl-yhteys ja 4 konetta siltaavan motukan perässä kiinni. Lykkää piuhan kiinni ja toimii? Toimivuushan on kiinni siitä montako laitetta palveluntarjoaja antaa liittää verkkoon. Montako konetta modeemiin saa liitettyä ja mikä modeemi sulla on?

Jos mäkki kerta pääsee nettiin, niin motukan linja-asetukset ovat kunnossa.

Kerrohan vähän tarkemmin mikä tossa on ongelma ja mikä yhteys sulla on? Laitat PC:n kiinni modeemiin eikä se saa ip:tä? Mulla on elisan adsl-yhteys ja 4 konetta siltaavan motukan perässä kiinni. Lykkää piuhan kiinni ja toimii? Toimivuushan on kiinni siitä montako laitetta palveluntarjoaja antaa liittää verkkoon. Montako konetta modeemiin saa liitettyä ja mikä modeemi sulla on? Jos mäkki kerta pääsee nettiin, niin motukan linja-asetukset ovat kunnossa.

Jees, eli yhteys on Soneran full rate, modeemi on Zyxel 660-HW ja wlanilla mennään. Käyttiksenä Vista home basic. Mäkillä olen tuon modeemin asetuksissa pyörinyt ja laittanut sen siltaavaksi. Toimenpide onnistuu ja saan mäkille osoitteet ja tsydeemit ihan oikein, netti toimii. Kun tyrkkään pc:n päälle, jonka asetukset on tyyliin "hae kaikki automaattisesti", langaton verkko tietenkin löytyy ihan oikein, mutta yhteyttä nettiin ei pystytä muodostamaan.

Nyt kun katson noita pc:n ipconfig-käskyllä löytyviä asetuksia, niin oletusyhdyskäytävän ja IPv4-osoitteet on mallia 192.168.1.xxx. Ymmärtääkseni nuo ovat nimenomaan nattaavan purkin antamia osoitteita, mäkilla on 80.-alkuinen. Yhteyskohtainen DNS-liite puuttuu pc:stäkokonaan. Tallentaako tuo noi osoitteet jonnekin mistä en osaa niitä hakea vai mistä se ne vielä poimii, kun en ole niitä itse mihinkään naputellut ja modeemin ei pitäisi tuollaisia enää tarjota..? Miten siis saan tuon itse pc:n jotenkin siten nollattua, että se lähtisi puhtaalta pöydältä noiden osoitteiden kanssa ja hakisi ne palveluntarjoajalta? Koneet olivat vanhalla modeemilla edellisessä asunnossa sievästi siltaavan takana, mutta nyt ei ota onnistuakseen.

Kiitti sulle Väsynyt, jos osaat jeesiä! :thumbs:

Joskus vuosia sitten kun kone hankittiin oli nettinä 56k modeemi ja silloin tykkäsin pelailla soldier of fortune kakkosen demoa netissä silloin tällöin, joka tuollakin netillä onnistui ihan hyvin. Nyt netti on sitten on sitten langaton 384k vodafonen kortilla. Vodafonen ohjelma näyttää kokoajan lataus/ulosmenonopeuksia ja lataus pyörii täällä korvessä siinä 100-200 k paikkeilla verkkoliikenteestä johtuen.

Nyt sitten ajattelin pitkästä aikaa kokeillä SOF:ia mutta peli pätkii kuin perkele, ja surffailussa ollut 100-200 k:n latausvauhti tippuu kuin kivi heti kun pelin pistän päälle. sitten se pyörii siinä 20-50, eli alle aikaisemman 56k modeemin kykyjen. Miksi? voiko tälle tehdä jotain?

ei, tämä ei ole mikään elämän ja kuoleman kysymys :D

Mikähän tässä koneessa on,kun saa buutata n.10 kertaa että lähtee käyntiin?eikä tämä kone pääse edes biossiin asti kun jo sammuu.Kaikki piuhat olen tarkistanut.Sitten kun tämä peltirämä pääsee wintoosaan asti,niin toimii ihan hyvin.Olisiko vika powerissa tai ehkä virtanapissa..tiedä häntä.Jos vika olisi virtalähteessä niin ei tämä varmaan edes lähtisi käyntiin?Taas näitä henkimaailman asioita varmaan.Tai sitten pahin mikä voisi olla on että kovalevy hajoaa.Ei kylläkään mitään ihmeellistä ääntä pidä.Jos jollakin samaa vikaa ollut joskus, niin olisin kiitollinen avusta.

Niin ja ei tämä kone anna mitään piippauksia alussa,sammuu vaan.

Mikähän tässä koneessa on,kun saa buutata n.10 kertaa että lähtee käyntiin?eikä tämä kone pääse edes biossiin asti kun jo sammuu.Kaikki piuhat olen tarkistanut.Sitten kun tämä peltirämä pääsee wintoosaan asti,niin toimii ihan hyvin.Olisiko vika powerissa tai ehkä virtanapissa..tiedä häntä.Jos vika olisi virtalähteessä niin ei tämä varmaan edes lähtisi käyntiin?Taas näitä henkimaailman asioita varmaan.Tai sitten pahin mikä voisi olla on että kovalevy hajoaa.Ei kylläkään mitään ihmeellistä ääntä pidä.Jos jollakin samaa vikaa ollut joskus, niin olisin kiitollinen avusta.

Niin ja ei tämä kone anna mitään piippauksia alussa,sammuu vaan.

Kuule tsekkaappa muistit (DDR) ja vaihtele niitten paikkoja. Toinen että onhan varmasti tuulettimien johot emossa. Itellä anto toi muutaman piippauksen jos ei ollu tuulettimien johot ihan pohjassa ja täten sammu. Muistien paikkoja vaihtelin ja lopulta rupes konekki aukeamaan. :worship:

Mikä helvetti on ku googleen ja youtubeen tulee "error 400 bad request", ongelma lähtee ku poistaa cookiesit, mutta en halua poistaa cookieseja, kun täytyy sit aina uusiks logata...

Tähä vaa ei meinaa näkyä parannusta, oon googlettanu mutta tuli jotain ihmeellistä enkkua, en tajua.

Osaisko joku yksinkertaiselle selittää miten tän sais toimimaan? Aivan yhtäkkiä tää tuli joku kuukausi sitten. Nii ja uusin Firefox käytös.

Sama kysymys on kysytty varmaa tuhat kertaa mutta vastausta en ole vielä saanut, elikkä tietokoneesta kuva telkkariin. Johdot on kiinni ja kun menen ATI:n Catalyst Control Centeriin ja painan detect displays telkkarin kuva tulee listaan harmaana, mutta sitä ei voi painaa eikä siirtää siihen ruutuun mihin se kuuluisi laittaa.

Onko muita hyviä tietokoneiden komponenttien vertailusivustoja olemassa kuin Tom's Hardware? Haluaisin ihan mielenkiinnosta nähdä, mikä on tehokkuusero tämän pöytäkoneen Intel P4 3,4Ghz ja läppärin AMD Athlon 64 X2:n välillä.

Sama kysymys on kysytty varmaa tuhat kertaa mutta vastausta en ole vielä saanut, elikkä tietokoneesta kuva telkkariin. Johdot on kiinni ja kun menen ATI:n Catalyst Control Centeriin ja painan detect displays telkkarin kuva tulee listaan harmaana, mutta sitä ei voi painaa eikä siirtää siihen ruutuun mihin se kuuluisi laittaa.
Mullakii on tuolla yhessä valikossa tuo telkkarin kuva harmaana, mutta kuvan saa telkkariin ku laittaa telkun oikeelle kanavalle ja tuolta oikeesta alalaidasta kellon vierestä klikkaa oikeella ATI kuvaketta-->valikoimat-->vaihda näyttöä ja kuvaa tulee telkkuun.

onko kellään ehottaa jotain ilmasta ja toimivaa ohjelmaa jol saa .avi:n muutettua .mp4? kun kaikki tuntuu olevan maksullisia tai sit jos on ilmasia niin niil saa vaan jonkun 5min pätkän käännettyä ja sit pitäs ostaa se ohjelma :(

Vastataan nyt itselle, jos tästä joskus olisi jollekin jotain hyötyä.

Eli homma ratkesi: Zyxeli ei vaan jostain syystä oikein pelittänyt siltaavana. Vaihtamalla tuon vanhan RR24AP:n takaisin kehiin molemmat koneet sujahtavat nettiin normaalisti.

Miksi kontrastin säätö -tsydeemi tulee vähän väliä näytölleni itsestään eikä sitä meinaa aina saada pois painamalla näytön EXIT-nappulaa? Ja miten saisin sen pysymään poissa?

onko kellään ehottaa jotain ilmasta ja toimivaa ohjelmaa jol saa .avi:n muutettua .mp4? kun kaikki tuntuu olevan maksullisia tai sit jos on ilmasia niin niil saa vaan jonkun 5min pätkän käännettyä ja sit pitäs ostaa se ohjelma :(

Mä käytän Videora iPhone Converter-nimistä softaa, kyl tuo näyttää kääntävän moneen eri muotoon. Ja on ilmainen. Googlaa niin varmaan löydät sen.

Mediantoisto-ohjelma joka ymmärtää .iso tiedostoja?
Eli löytyykö tuollaista? Vai onko se ihan välttämätöntä aina käydä vaihtamassa virtuaaliasemiin toinen

Back
Ylös Bottom