Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Onko siitä haittaa, jos on koneella asennettuna Windows Mediaplayer, VLC Videoplayer ja vielä Mediaplayer Classic kaikki yhtäaikaa? Eihän tosta mitään haittaa pitäisi XP:ssä ilmetä? Mukavampi ku voi valita mitä ohjelmaa milloinkin käyttää... Sitte vielä jos asentaa winampin, niin eihän se aiheuta mitään häikkää windows mediaplayeriin tai toisinpäin?

Niin ja kiitoksia sille joka auttoi minua muuttamaan verkkokortin asetuksia, nyt netti toimii moitteettomasti :)
ei aiheuta häikkää.

Lakkas mozilla yhtäkkiä toimimasta automaattisen päivityksen jälkeen :confused:. Eukko oli koneella joten en tiiä menikö kaikki kuten pitää. Jostain syystä nyt kone kaatuu kun yritän omilla tunnuksilla laittaa explorerin päälle, mutta eukon tunnuksilla explorer toimii. Mozilla ei toimi kummankaan tunnuksilla vaikka asensin uudestaan kaksikin kertaa. Selain avautuu kyllä, mutta ei reagoi mihinkään kun kirjottaa osoitteen. Ei tuu siis ees sitä häiriöilmoitusta joka tulee jos esim. on modeemikaapeli irti. Onko ideoita miten saan tuon mozillan toimiin ku tää explorer on näin paska? Sekin tuntuu tosi oudolta kun ei tosiaan mun tunnuksilla toimi tuo explorer...

Lakkas mozilla yhtäkkiä toimimasta automaattisen päivityksen jälkeen :confused:. Eukko oli koneella joten en tiiä menikö kaikki kuten pitää. Jostain syystä nyt kone kaatuu kun yritän omilla tunnuksilla laittaa explorerin päälle, mutta eukon tunnuksilla explorer toimii. Mozilla ei toimi kummankaan tunnuksilla vaikka asensin uudestaan kaksikin kertaa. Selain avautuu kyllä, mutta ei reagoi mihinkään kun kirjottaa osoitteen. Ei tuu siis ees sitä häiriöilmoitusta joka tulee jos esim. on modeemikaapeli irti. Onko ideoita miten saan tuon mozillan toimiin ku tää explorer on näin paska? Sekin tuntuu tosi oudolta kun ei tosiaan mun tunnuksilla toimi tuo explorer...

Mozilla Firefox ei uninstalloidu täydellisesti, jos vaan valitset sen poista komennon taikka teet uudelleen asennuksen.

Eli ensin pitää tehdä normaali uninstall. Sen jälkeen poistat manuaalisesti kaiken muun Firefoxiin liittyvän, paitsi bookmarkit (olettaen, että haluat pitää ne ;) ). Sen jälkeen teet uuden asennuksen, silloin asentaa puhtaan version, joten sitten luulisi toimivan.

Kannattaa myös uninstalloinin jälkeen painaa windowsnappi+R ja kirjoita siihen regedit ja paina ENTER

Etsi sieltä tälläinen kohta kuin "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Mozilla" ja poista se (jos tälläinen sieltä löytyy)

Onko enää saatavilla mitään muuta windows messengerin versiota kun se tavallinen ja Live ? Tavallisesta en tykkää eikä live suostu asentumaan. Ennen oli esimerkiksi MSN messenger, en löytänyt äsken etsimällä.

live on msn messengerin uusin versio...

vanhempia msn versioita saattaa ehkä löytyä jos guuglettelee ahkerasti, ite joskus muistaakseni löysin.

e: kuuklettelehan open source viestimiä, niillä pitäis onnistua kanssa mesettely

PS3 60gb versiossa (eli siinä joka poistuu markkinoilta) toimii PS1 pelit, 40gb (eli siinä uudessa ja halvemmassa) versiossa ei toimi.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ainakaan 40Gb versiossa ei toimi

Muistaakseni tässä versiossa toi tehdään emulaattorilla, eikä raudalla kuten 60g versiossa...

Noniin eli seuraavanlaista apua tarvis. Omassa kämpässä remontin jäljiltä puuttuu puhelinpistoke seinästä kokonaan eli seinässä on vain reikä mistä sojottaa noita kuparijohtoja ja tuohon pitäisi ruuvailla tuo pistoke kiinni. Kyse onkin nyt, että mitkä kuparit pitää mihinkin koloon siinä pistokkeessa ruuvata, kun tarkoituksena on saada ADSL yhteys toiminaan?

Yhteys siis asennettu jo, mutta tämä puhelinrasia pitää saada oikein kiinni.

Täällä on todella vanhat linjat ja nuo kuparien värit ovat todella hämärät ja kuluneet, eli seinästä näyttäisi löytyvän seuraavan värisiä johtoja.

2 kpl valkoisia
2 kpl sinisiä (tai ehkä jpa vihreät)
2 kpl oranssivalkoisia
2 kpl punaisia
2 kpl mustia(tai harmaa tai tummansininen)

Ja nuo on sitten väreittäin rullailtu yhteen kuparipareiksi eli esim nuo valkoiset kuparijohdot ovat rullattu yhteen jne.

Eli mitkä noista pitäisi kiinnittää mihinkin rasian niistä kolmesta paikasta?

Etsin tieto ja sen mukaan siniset koloon 1 ja valkoset koloon 2, mutta ei ainakaan noin lähde toimimaan. Olen myös kokeillut muitakin comboja. Siksi ajattelin varmistaa jos täällä olisi varmaa tietoa.

Noniin eli seuraavanlaista apua tarvis. Omassa kämpässä remontin jäljiltä puuttuu puhelinpistoke seinästä kokonaan eli seinässä on vain reikä mistä sojottaa noita kuparijohtoja ja tuohon pitäisi ruuvailla tuo pistoke kiinni. Kyse onkin nyt, että mitkä kuparit pitää mihinkin koloon siinä pistokkeessa ruuvata, kun tarkoituksena on saada ADSL yhteys toiminaan?

Yhteys siis asennettu jo, mutta tämä puhelinrasia pitää saada oikein kiinni.

Täällä on todella vanhat linjat ja nuo kuparien värit ovat todella hämärät ja kuluneet, eli seinästä näyttäisi löytyvän seuraavan värisiä johtoja.

2 kpl valkoisia
2 kpl oranssivalkoisia
2 kpl punaisia

Ja nuo on sitten väreittäin rullailtu yhteen kuparipareiksi eli esim nuo valkoiset kuparijohdot ovat rullattu yhteen jne.

Etsin tieto ja sen mukaan siniset koloon 1 ja valkoset koloon 2, mutta ei ainakaan noin lähde toimimaan. Olen myös kokeillut muitakin comboja. Siksi ajattelin varmistaa jos täällä olisi varmaa tietoa.
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,63370.0.html

En tiedä auttaako mutta tuolla on jotain saman tapasta keskuteluu. Tasajännite kuulemma sielä kulkee joten ei ole "ihan sama" miten niitä piuhoja sinne kytkee. Jos ei tässä parin päivän aikana kukaan keksi parempaa neuvoa, niin suosittelen ottamaan yhteyden sähkäriin joka tulee ja pistää sen kiinni (joo tiedetään, kalliiks se tulee kun vellottavat siitä sen koko tunnin.)

Edit: Tässä kans jotain kytkentöjä http://www.finslot.net/forum/viewtopic.php?t=1561

http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,63370.0.html

En tiedä auttaako mutta tuolla on jotain saman tapasta keskuteluu. Tasajännite kuulemma sielä kulkee joten ei ole "ihan sama" miten niitä piuhoja sinne kytkee. Jos ei tässä parin päivän aikana kukaan keksi parempaa neuvoa, niin suosittelen ottamaan yhteyden sähkäriin joka tulee ja pistää sen kiinni (joo tiedetään, kalliiks se tulee kun vellottavat siitä sen koko tunnin.)

Joo itseasiassa luinkin tuon saman threadin aikaisemmin mistä nuo paikat sainkin tietää. Olisi ehkä pitänyt käydä ostamassa yleismittari millä nopeasti näkisi mistä johdoista se jännite tulee. Tosin mistäpä sitä tietää vaikka se asentaja olisi asentanut tuon DSL yhteyden päin p****ttä siellä talokeskuksessa. Noh jos ei tule jotain apuja tai en itse saa ruuvailtua tuota kuntoon niin pakko sitten tilaa joku tekemään tuo asennus.

Joo itseasiassa luinkin tuon saman threadin aikaisemmin mistä nuo paikat sainkin tietää. Olisi ehkä pitänyt käydä ostamassa yleismittari millä nopeasti näkisi mistä johdoista se jännite tulee. Tosin mistäpä sitä tietää vaikka se asentaja olisi asentanut tuon DSL yhteyden päin p****ttä siellä talokeskuksessa. Noh jos ei tule jotain apuja tai en itse saa ruuvailtua tuota kuntoon niin pakko sitten tilaa joku tekemään tuo asennus.
Kato myös toi mun toinen linkki minkä editoin tohon myöhemmin. Ja tuli myös mieleen, että eiköhän sähköasennusfirmastakin iha puhelinsoitolla tuo kytkentä saada selville. Ellei nyt ole niin kusipäitä etteivät vaivaudu neuvomaan ilman maksua.

2 kpl valkoisia
2 kpl oranssivalkoisia
2 kpl punaisia

Olisiko tästä apua?

Olisiko tästä apua?

Eli tuon mukaan tarkistin tuon minun adsl boxista lähtevän RJ11 piuhan joka menee siihen seinätöpseliin ja siellä menee vihreä ja punainen kupari. Eli oliko tämän tarkoitus nyt sitten se, että myös seinästä tulevista kupareista minun pitäisi kytkeä tuohon puhelinrasiaan vihreä ja punainen?

Eli tuon mukaan tarkistin tuon minun adsl boxista lähtevän RJ11 piuhan joka menee siihen seinätöpseliin ja siellä menee vihreä ja punainen kupari. Eli oliko tämän tarkoitus nyt sitten se, että myös seinästä tulevista kupareista minun pitäisi kytkeä tuohon puhelinrasiaan vihreä ja punainen?

Ja lässytykset sikseen :D Tämä postaus tehty ylläolevilla neuvoilla ja vihreän ja punaisen kytkettyä linja pärähti laakista toimimaan.

Kiitos avusta :worship:

Kiitoksia MTM1977 ja Shidox :). Pitää koittaa heti tuota.

Ei auttanu uninstallointi ja mozilla-kansion poisto:(. Tuolla regedit-toiminnollakaan ei löytynyt mitään firefoxiin liittyvää.. Voiko tuossa olla asetukset jotenkin pielessä kun ei tosiaan selain reagoi mitenkään ku laittaa jonku osoitteen?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom