Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Jep, en pääse BIOS:iin. Eikö sinne yleensä pääse painamalla käynnistettäessä DELETEä (?). Pääseekö sinne muuta kautta ?

Siihen on useita mahdollisuuksia, riippuen valmistajasta.
Yleisimmät ovat:
Delete
F1
F10

jotkut käyttävät myös esim. Alt + Ctrl + Esc yhdistelmää ja on niitä muitakin...

Yleensä se oikea vaihtoehto vilahtaa siinä ruudulla käynnistettäessä.

Onko olemassa jotain ilmaista AnyDVD:n kaltaista ohjelmaa, jolla saa helposti poltettua minkä tahansa DVD:n?
DVD Decrypter on iha ässä ohjelma kaikkien image-tiedostojen polttoon. Sen löytäminen voi olla aika vaikeaa sillä se on bannittu lähes jokaiselta nettisivulta (ohjelma rikkoi jotain lakia, ei jaksa muistaa/kiinnosta).

Ohjelman uusin ja samalla viimeiseksi jäänyt versio on 3.5.4.0

Google saattaa löytää jotain sankari mirroreita joista tuo vielä löytyy tai sitten kokeile jostain vertaisverkosta.

Onko olemassa jotain ilmaista AnyDVD:n kaltaista ohjelmaa, jolla saa helposti poltettua minkä tahansa DVD:n?
Perkule, ku ei pystyny enään editoimaan vanhaa viestii.

Mutta huomasin, että tämä ImgBurn ohjelma on seuraaja tolle DVD Decrypter ohjelmalle. Muuten sama ohjelma, mutta siitä puuttuu tarvittavat tiedot DVD ja CD levyjen salausten poistoon kun levy ripataan kovalevylle (tämä oli se syys miks toi edellinen bannittiin), samoin ohjelmasta puuttuu .cue tiedostoille tuki. Mutta tuo ImgBurn pystyisi näköään polttamaan image-tiedostojen lisäksi myös suoraan VIDEO_TS kansion DVD-levylle, joten siinä mielessä se on parempi kuin tuo DVD Decrypter (jos vertaillaan vain poltto-ominaisuuksia)

iGoogle ja gmail ongelma. Haluaisin että iGoogle login olisi automaattinen mutta että siitä ei sitten pääsisi gmailiin automaattisesti vaan aina kysyisi tunnuksen ja salasanan... miten moinen onnistuu??
Taustaa.. olen siis jo pitkän käytänyt iGooglea ja nyt loin gmail accountin ja ne näyttäisi olevan yksi ja sama.. :( Mikä meni vikaan?

No niin saatiin kone formatoitua.

Nyt en saa asennettua windows live messengeria. Asennus ohjelma lopettaa latauksen/asennuksen aina 7% kohdalle ja ilmoittaa, että "Ei asennettu, yritä myöhemmin uudelleen".

Toiseksi näyttö välkähtää aina parin minuutin välein, mistä kysymys ?

Ekaan en osaa sanoa mitään, kun itse en messengeriä jaksa käyttää...

Toiseen: Onko näytönohjaimen ajurit asennettu? Onko monitorille laitettu sopiva virkistystaajuus (LCD 60hz, CRT väh. 75hz)?

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
iGoogle ja gmail ongelma. Haluaisin että iGoogle login olisi automaattinen mutta että siitä ei sitten pääsisi gmailiin automaattisesti vaan aina kysyisi tunnuksen ja salasanan... miten moinen onnistuu??
Taustaa.. olen siis jo pitkän käytänyt iGooglea ja nyt loin gmail accountin ja ne näyttäisi olevan yksi ja sama.. :( Mikä meni vikaan?

Juu, gmail on osa sitä iGooglea. En tiedä saako mitenkään niin, että kirjautuisi vain toiseen... itse en ainakaan sellaista asetusta huomannut, kun nopeasti vilkaisin.

Ekaan en osaa sanoa mitään, kun itse en messengeriä jaksa käyttää...

Toiseen: Onko näytönohjaimen ajurit asennettu? Onko monitorille laitettu sopiva virkistystaajuus (LCD 60hz, CRT väh. 75hz)?

Ajurit on koneen mukana tulleet (ja samalla ainoat ko. laitteelle löytämäni), kyseessä Ati mobility radeon X1600 256mb.

Virkistys taajuus uskoakseni oikein, 60Hz, muut taajuumet piilotettu.

Ajurit on koneen mukana tulleet (ja samalla ainoat ko. laitteelle löytämäni), kyseessä Ati mobility radeon X1600 256mb.

Virkistys taajuus uskoakseni oikein, 60Hz, muut taajuumet piilotettu.

Tuolta löytyy uusimmat:
http://ati.amd.com/support/driver.html

Onko se sun näyttö LCD? Jos on niin 60hz on ok.

Juu, gmail on osa sitä iGooglea. En tiedä saako mitenkään niin, että kirjautuisi vain toiseen... itse en ainakaan sellaista asetusta huomannut, kun nopeasti vilkaisin.
Sama kirjautuminen on jokaiseen kuukkelin palveluun.

eli jos jostain kirjautuu ulos/sisään niin samalla kirjautuu kaikista sisään/ulos...

Ei näy olevan Asus:sta tukevia ajureita.

On LCD.

Ne ei ole valmistajakohtaisia, eli tietylle mallille on tietyt ajurit, valmistajasta riippumatta. Kyllä mä tuolta löysin sulle sopivat ajurit :)

Latasin "Installation Verification Software" -paketin, joka ilmotti, että sorry meillä ei ole ajureita teille.

Noi automaattisesti tarkistavat ohjelmat nyt ei mitään 100% varmoja ole. Itse tekisin niin, että valitsisin manuaalisesti oikeat ajurit ja yrittäisin asentaa.

Latasin "Installation Verification Software" -paketin, joka ilmotti, että sorry meillä ei ole ajureita teille.
Kerro meille mikä käyttis sulla on ja voidaan antaa suora polku ajureihin, josta lataat ne kovolles ja asennat. Jos vaan oot antanu oikeen näyttiksen merkin ja mallin, ne toimii 99% varmasti.

Onko siitä haittaa, jos on koneella asennettuna Windows Mediaplayer, VLC Videoplayer ja vielä Mediaplayer Classic kaikki yhtäaikaa? Eihän tosta mitään haittaa pitäisi XP:ssä ilmetä? Mukavampi ku voi valita mitä ohjelmaa milloinkin käyttää... Sitte vielä jos asentaa winampin, niin eihän se aiheuta mitään häikkää windows mediaplayeriin tai toisinpäin?

Niin ja kiitoksia sille joka auttoi minua muuttamaan verkkokortin asetuksia, nyt netti toimii moitteettomasti :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom