Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
ootko päivittäny näytön asetukset?

Minkä ihmeen takia näytönohjaimen ajurien päivityksen jälkeen kuva ei enää mahdu windowssissa ruudulle natiivi-resoluutiolla? tulee siis sivusuunnassa reunoilta yli?

Onko sinulla litteä näyttö vai vanha CRT? Koska vanhat näytöthän ei skaalaa ruudun kokoa automaattisesti vaan se pitää käsin säätää kohdilleen.

Virranhallinnassa ei varmaan ole päällä toimintoa "sammuta kiintolevyt x minuutin päästä"

Asensitko jotain ajureita ennen kuin kone alkoi ryppyilemään?

Windows on aina hyvä päivittää.

Tuo virranhallinnoissa oleva ominaisuus pitää tarkistaa.

mitään ajureita ei ole asennettu.

Enkä millään jaksaisi uskoa että vain winin päivittäminen auttaisi. kone on ostettu sellaisenaan liikkeestä, joten en usko että se olisi niin käsi vehje että se pitäisi heti itse päivittää että toimisi kunnolla.

Milläs mä nuo lämmöt katson? MBM:llä yritin, mutta ei vissiin löytänyt sensoreita.. Jos lämmöt kerran on korkealla niin mitäpäs sille voi tehdä ja miten?

Tuo virranhallinnoissa oleva ominaisuus pitää tarkistaa.

mitään ajureita ei ole asennettu.

Enkä millään jaksaisi uskoa että vain winin päivittäminen auttaisi. kone on ostettu sellaisenaan liikkeestä, joten en usko että se olisi niin käsi vehje että se pitäisi heti itse päivittää että toimisi kunnolla.

Milläs mä nuo lämmöt katson? MBM:llä yritin, mutta ei vissiin löytänyt sensoreita.. Jos lämmöt kerran on korkealla niin mitäpäs sille voi tehdä ja miten?

huoltoon vienti huono idea?

Kyllä se valitettavasti voi olla.

Milläs mä nuo lämmöt katson? MBM:llä yritin, mutta ei vissiin löytänyt sensoreita..

BIOSista. Sieltä usein löytyy Hardware monitor, tms, josta näkee lämmöt, jännitteet, ym.

huoltoon vienti huono idea?

Eikös tämän threadin idea osaksi ole että täältä voi kysyä neuvoa niin ei tarvi viedä huoltoon?

Okei, BIOSista näkee lämmöt --> lämmöt ovat korkealla. Mikä on seuraava askel? tuulettimiin lisää nopeutta vai laskea koneen tehoja?

Kuinka korkealla ja mitkä lämmöt?

Ensin kannattaa tarkistaa tuulettimien toiminta ja jäähdytyssiilien kiinnitys.
Kotelon ilmankiertoa voi yrittää parantaa poistamalla turhat kaapelit, kovalevykehikot, ym.

Viimeksi muokattu:
Eikös tämän threadin idea osaksi ole että täältä voi kysyä neuvoa niin ei tarvi viedä huoltoon?

Okei, BIOSista näkee lämmöt --> lämmöt ovat korkealla. Mikä on seuraava askel? tuulettimiin lisää nopeutta vai laskea koneen tehoja?

ööh. kyseessä siis kannettava?

lämmöt korkealla -> onko takuu voimassa -> jos on, kone huoltoon

jos mahdollista ostaa takuunlaajennus vielä -> osta takuulaajennus ja kone huoltoon.

jos ei -> paineilmalla pölläyttää pölyt pois tuuletusreiästä -> avaa koneen ja rukoilee ettei hajota mitään, kattoo jos ehkä pystyy jopa jotain tekemään itse asialle.

kannettavissa on 2 eri nopeutta prossulle. kai sen jotenkin voi pakottaa siihen pienempään, mutta sillä ei korjata itse ongelmaa.

mites meinasit ohjata koneen tuulettimia? en suosittele, nimittäin saattaa edesauttaa koneen hajoamista jos jotain ylimääräsiä "apuohjelmia" asentelet.

e: ja joissain tapauksissa ainut (oikea) teko on viedä kone huoltoon. vaikka kuinka olis syntynyt ruuvimeisseli kädessä ja torx - kärki nenässä.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
1.asenna FFDSHOW
2. kokeile näkyykö nyt kuva bsplayerissa

jos ei näy
3. kopioi tekstitys samaan paikkaan kuin mp4 -tiedosto on.
4. en tiedä tarviiko tekstityksen olla samanniminen kuin video.
5. avaa leffa.
6.oikeassa alkapalkissa pitäisi näkyä ffdshown-logo. hiiren oikealla huitaise sitä. lataa subtitles valikon kautta tekstit.

Voiko noin vuoden (1v) verran vanha Packard Bell tietokonetta päivittää??

Muistaakseni monta monta vuotta sitten jotain Compaqin tietokoneita ei voinut päivittää.....

Haluaisin vain varmistaa tämän koska olen ostamassa kyseisen koneen ja näytönohjainta jne pitäisi vähän vaihtaa uudempaan!

Kiitos!

Voiko noin vuoden (1v) verran vanha Packard Bell tietokonetta päivittää??

Muistaakseni monta monta vuotta sitten jotain Compaqin tietokoneita ei voinut päivittää.....

Haluaisin vain varmistaa tämän koska olen ostamassa kyseisen koneen ja näytönohjainta jne pitäisi vähän vaihtaa uudempaan!

Kiitos!

mallin kertominen auttaisi hyvin paljon (tai sit tieto näytönohjaimen väylästä, prossusta jne..)

Messenger-ongelma

Kuulostaa tyhmältä mutta multa muuttui läppärin näppis jenkkiversioksi kesken lauseen. Mistä tämä johtuu? Asetuksista en löytäny apua enkä searchilla osannu oikeella tavalla vissiin ettiä. Veemäistä kirjotella ilman skandeja ja että tuplapisteet ynnä muut ei ole oikeilla paikoillaan. Eli jos joku osaisi auttaa, niin olisin äärettömän kiitollinen.

Kuulostaa tyhmältä mutta multa muuttui läppärin näppis jenkkiversioksi kesken lauseen. Mistä tämä johtuu? Asetuksista en löytäny apua enkä searchilla osannu oikeella tavalla vissiin ettiä. Veemäistä kirjotella ilman skandeja ja että tuplapisteet ynnä muut ei ole oikeilla paikoillaan. Eli jos joku osaisi auttaa, niin olisin äärettömän kiitollinen.

Kokeiles vasen Alt+shift?

Onko sinulla litteä näyttö vai vanha CRT? Koska vanhat näytöthän ei skaalaa ruudun kokoa automaattisesti vaan se pitää käsin säätää kohdilleen.

Kyseessä olis siis litteä näyttö, skaalaukset ja kaikki asetukset oli samat kuin aikaisemminkin, kuva vaan ei sopinut enää ruutuun...

No, meni hermot ja hain kaupasta uuden näytönohjaimen, nyt sopii taas kuva ruutuun! :rock:

Tarvittas taas vähän vinkkejä..

Eli tavoitteena on luoda lomake, johon kirjotetut vastaukset (monivalintakysymyksiä) saisin suoraan ohjattua SPSS-ohjelmaan. Lomake lähetettäisiin ihmisille joko sähköpostiin tai sitten se olisi kotisivulla. Jotenkin tuntuisi, että jos sen laittaa kotisivulle niin tiedot olisivat helpommin ohjattavissa. Mutta onko se mahdollista ohjata ne jotenkin suoraan SPSS:n taulukkoon? Vai onko lomake vaan laadittava niin, että siitä on helppo kopioida vastaukset?

Kovasti paljon kiitoksia jos joku viitsii neuvoa, ja ei tarvi säästää rautalankaa, ei ole hirveästi kokemusta vastaavanlaisista jutuista:D
Eli ihan konkreettisella tasolla voisi selvittää mitä ja miten pitää tehdä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom