Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Tuohan .....
Photoshopissa(ainakin 7.0ssa) File -> Save for web .....prosentti.

Auttoiko?

Mulla on 5.0.... Ei mitenkään ihan hirveästi ole tullut käytettyä ko. ohjelmaa. En kyllä löytänyt tuommoista "Save for web"-kohtaa. Voi kyllä todellakin olla kyse vain siitä, että en vaan osaa.
Vedin kuvan kokoon 121x121, niin P-toisto sanoi "Your file of 8.6 KB bytes exceeds the forum's limit of 4.9 KB for this filetype" eli tuon verran pitäs saada pienennettyä
.
Kandee myös rajata kuvaa, sillä ei mikään maisemakuva avatarina toimi.
Kyllä siitä on maisemakuva kaukana... Oma kuva... ;)

-edit- Mustavalkoinen kuva, jos sillä on jotain väliä.

Kokeile pelkkää save as-valintaa, jos löytyy sellainen, valitse formaatiksi gif tai jpg ja katso, jos löytyisi jotain quality-asetusta, jolla voisit hakea sen sopivan tiedostokoon.

Kokeile pelkkää save as-valintaa, jos löytyy sellainen, valitse formaatiksi gif tai jpg ja katso, jos löytyisi jotain quality-asetusta, jolla voisit hakea sen sopivan tiedostokoon.

Laitoin qualityn nolliin, jolloin pääsin "Your file of 7.2 KB bytes exceeds the forum's limit of 4.9 KB for this filetype."
Nyt alkaa olla kiire, koska selvinpäin en tuota kuvaa avatariksi laita. :D

Liitä tänne isona, mutta valmiiksi rajattuna, niin minä pienennän sen ja liitän takaisin tänne avatariksi kelpaavana.

Tai lähetä sähköpostilla osoitteeseen: tuo pakkiksen palstanickini @ gmail.com, niin voin sen pienentää ja lähettää pienennettynä takaisin. Onnistuu helpommin, kuin niin, että yritän netin kautta etsiä jonkin photoshop 5.0 tutoriaalin ja sen perusteella neuvoa.

Liitä tänne isona, mutta valmiiksi rajattuna, niin minä pienennän sen ja liitän takaisin tänne avatariksi kelpaavana.

Tai lähetä sähköpostilla osoitteeseen: tuo pakkiksen palstanickini @ gmail.com, niin voin sen pienentää ja lähettää pienennettynä takaisin. Onnistuu helpommin, kuin niin, että yritän netin kautta etsiä jonkin photoshop 5.0 tutoriaalin ja sen perusteella neuvoa.

Mä nyt pistin sen meilillä tulemaan. Lupaa ettet masturboi enempää kuin kaksi kertaa sen kuvan turvin... ;)
Ja kiitos joka tapauksessa, onnistui kuvan pienentäminentai ei.

-EDIT- T2:lle kiitokset ohjeista. Kokeilen heti jos ulkopuolinen työvoima ei toimi... ;)

Pienennetty ja laitettu takaisin.

Irstas kuva kieltämättä, mutta koska tykkään tytöistä, niin masturbointien määrä jäi nollaan :D.

Irstas kuva kieltämättä, mutta koska tykkään tytöistä, niin masturbointien määrä jäi nollaan :D.

Niinhän sä julkisesti väität... :whip:

-EDIT- Spank me! It Works baby!

-EDIT2- Ai niin... Kiitos vaivannäöstä!

Tutulla on joku Amilonin kannettava. Siinä on sellanen hassu ominaisuus, että se sammuu itsekseen aina välillä. Eikä lähde autom. käyntiin uudelleen vaan pitää itse laittaa päälle. Mikähän olis vikana? Itse ajattelin näitä

1. Konetta kuormitettaessa lämmöt nousee ja kone kaatuu. Kuitenkaan kyseessä olevassa tapauksessa ei näy kuormituksen merkkejä eli pätkimistä tai tilttailua. Aivan kuin joku painaisi virrat pois koneesta.
Myöskään konetta ei ole kellotettu/itse availtu.

2. Virtalähde? kuintenkin kone sammuu jos vain selaa nettiä eikä kun jokainen erillinen aparaatti on käytössä.

3. kosketushäiriö?

4. virus? Koneella oli norman antivirus, mutta poistin sen ja asensin tilalle Avast antiviruksen. Muutama virus löytyi, mutta kone edelleen sammahtelee.

Missä vika? :jahas:

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Hankin uuden polttavan aseman kun edellinen ei enää toiminut. (Liteon Lightscribe DVD writer, jos sillä on merkitystä.)
Yritin polttaa audio-cd:tä mp3sta. Lähti polttamaan normaalisti (tosin nopeutta ei saanut itse valita kuten ennen, mitä vähän ihmettelin).
Meni pari minuuttia ja kone ilmoittaa että polttoprosessi onnistui. Mitään ei kone cd:ltä kuitenkaan löydä. Kokeilin kannettavalla cd-soittimella, ja ilmoitti että "unfinalized cd". Kokeilin sekä CD-Rää että RWtä ja molemmilla sama juttu.

Miks tekee näin?! :curs: Tarttis saada poltettua yksi cd huomiseksi, joten olisin kiitollinen, jos joku antaisi "väännän rautalangasta"-neuvoja ongelmaan.

Kun XP:n kansionäkymässä laittaa view -> thumbnails, nii mun kone ei yhtäkkiä näytäkkään kansioiden- eikä tiedostojen nimiä enää ollenkaan siinä thumbnailin alla, ennen siis näytti ihan normaalisti. Yritin löytää oikeaa namiskaa sieltä Folder Optionsista mut en löytäny :confused: Heeeelp! Que pasa

Tutulla on joku Amilonin kannettava. Siinä on sellanen hassu ominaisuus, että se sammuu itsekseen aina välillä. Eikä lähde autom. käyntiin uudelleen vaan pitää itse laittaa päälle. Mikähän olis vikana? Itse ajattelin näitä

1. Konetta kuormitettaessa lämmöt nousee ja kone kaatuu. Kuitenkaan kyseessä olevassa tapauksessa ei näy kuormituksen merkkejä eli pätkimistä tai tilttailua. Aivan kuin joku painaisi virrat pois koneesta.

2. Virtalähde? kuintenkin kone sammuu jos vain selaa nettiä eikä kun jokainen erillinen aparaatti on käytössä.

3. kosketushäiriö?

4. virus? Koneella oli norman antivirus, mutta poistin sen ja asensin tilalle Avast antiviruksen. Muutama virus löytyi, mutta kone edelleen sammahtelee.

Pöly ja lämmöt.

3. kosketushäiriö?

Virranhallinnassa ei varmaan ole päällä toimintoa "sammuta kiintolevyt x minuutin päästä"

Asensitko jotain ajureita ennen kuin kone alkoi ryppyilemään?

Windows on aina hyvä päivittää.

Hankin uuden polttavan aseman kun edellinen ei enää toiminut. (Liteon Lightscribe DVD writer, jos sillä on merkitystä.)
Yritin polttaa audio-cd:tä mp3sta. Lähti polttamaan normaalisti (tosin nopeutta ei saanut itse valita kuten ennen, mitä vähän ihmettelin).
Meni pari minuuttia ja kone ilmoittaa että polttoprosessi onnistui. Mitään ei kone cd:ltä kuitenkaan löydä. Kokeilin kannettavalla cd-soittimella, ja ilmoitti että "unfinalized cd". Kokeilin sekä CD-Rää että RWtä ja molemmilla sama juttu.

Miks tekee näin?! :curs: Tarttis saada poltettua yksi cd huomiseksi, joten olisin kiitollinen, jos joku antaisi "väännän rautalangasta"-neuvoja ongelmaan.
Milläs ohjelmalla sinä noita levyjä polttelet? Sen kun kerrot, on helpompi auttaa.

Ne biisit on kyllä siellä levyllä, mutta sitä levyä ei ole suljettu (unfinalized). Eli pitäisi jostain kohtaa laittaa ruksi johonkin valintalaatikkoon, että "finalize cd". Silloin se sulkee sen levyn ja se on käytettävissä.

Miksi sitä ei tehdä automaattisesti? Nyt kun sitä levyä ei ole suljettu, sinne voi lisäillä vielä tavaraa ja vasta myöhemmin sulkea sen. Tosin nykyisillä tyhjien levyjen hinnalla tuo on mielestäni aika turhaa..

Eli heitäpä se ohjelman nimi (kenties Nero Express?), helpompi sitten antaa yksityiskohtaisia ohjeita :)

Mikä vois olla vikana ku koitan ripata yhtä karaoke levyä koneelle xilisoft dvd ripper premiumilla nii se ohjelma ei löydä kun neljä eri kappaletta, mutta silti kun soitan levyä niin kyllä ne kaikki kappaleet toimii? Ja siis tämä ei ollut nyt levynä tämä karaokelevy vaan image tiedostona siis, korjaus vielä.

Milläs ohjelmalla sinä noita levyjä polttelet? Sen kun kerrot, on helpompi auttaa.

Ne biisit on kyllä siellä levyllä, mutta sitä levyä ei ole suljettu (unfinalized). Eli pitäisi jostain kohtaa laittaa ruksi johonkin valintalaatikkoon, että "finalize cd". Silloin se sulkee sen levyn ja se on käytettävissä.

Miksi sitä ei tehdä automaattisesti? Nyt kun sitä levyä ei ole suljettu, sinne voi lisäillä vielä tavaraa ja vasta myöhemmin sulkea sen. Tosin nykyisillä tyhjien levyjen hinnalla tuo on mielestäni aika turhaa..

Eli heitäpä se ohjelman nimi (kenties Nero Express?), helpompi sitten antaa yksityiskohtaisia ohjeita :)

Ei vois olla että hänellä on Image recorder käytössä "choose recorder" kohdasta valittuna jostain syystä? Kirjoittaa kovalevylle vain imagea? En muista enää kysyykö se nopeutta.

Nero on ohjelman nimi. Homma ratkes sillä, että latasin Neron uudemman version. En tiedä, miksi vanha ei pelittänyt (en ole koskaan nähnytkään mitään finalize-nappia, kyl se on aina ennen automaattisesti "sulkenut" levyt), mutta pääasia että toimii.:)
Mahtava tunne, kun osaa oma-alotteisesti fiksata jotain :D

Mikä vois olla vikana ku koitan ripata yhtä karaoke levyä koneelle xilisoft dvd ripper premiumilla nii se ohjelma ei löydä kun neljä eri kappaletta, mutta silti kun soitan levyä niin kyllä ne kaikki kappaleet toimii? Ja siis tämä ei ollut nyt levynä tämä karaokelevy vaan image tiedostona siis, korjaus vielä.

kokeilehan jotain vaihtoehtoista ohjelmaa.

toivottavasti en nyt joudu linnaan, mutta: dvdshrink googleen hakusanaks.. ilmanen, hyvä.

No nyt on tyhmä kysymys... :david:

Minkä ihmeen takia näytönohjaimen ajurien päivityksen jälkeen kuva ei enää mahdu windowssissa ruudulle natiivi-resoluutiolla? tulee siis sivusuunnassa reunoilta yli?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom