Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Konsultoi emolevyn manuaalia, lankuilla tuppaa olemaan jumpperi, jota siirtämällä bios nollaantuu. Tämän parempia ohjeita on hankala antaa kun ei edes tiedä mikä levy kyseessä,

Kyseinen jumpperi on yleensä emolevyn patterin vieressä eli siitä sen mitä todennäköisimmin tässäkin tapauksessa löytää. Toinen vaihtoehto on patterin irroitus muutamaksi minuutiksi, tälläkin tapaa biosin saa nollattua

Onko jotain ekstra ohjelmaa millä sais säädettyä ääntä kovemmalle koneessa kun windowsin äänenhallinnassa ääni on tapissa ja vanhoissa kajareissa ei oo volyymin säätö nappia.

Osaisiko joku suositella hyvää (ja suht edullista) digitv-korttia tietokoneeseen?

No Pinnacelin kortit on iyleensä hyviä, mitä olen testaillut. Suurimmassa osassa korteista kuitenkin katseluohjelmisto on suoraansanottuna niinku perseestä revitty, eli bugittaa ihan vitusti jne.

Kannattaa googlella hieman etsiä arvosteluja, niin näkee että mikä merkki on hyvä. Itse suosittelen Pinnaclea mutta varmasti muitakin hyviä valmistajia on olemassa.

Millä ohjelmalla voisi rajoittaa koneessa netin nopeutta? Ei sikäli että netti toimisi liian nopeasti, vaan pitäisi kokeilla h-i-d-a-s-t-a yhteyttä (eli siis downloadinopeutta pitäisi saada tiputettua)

-J-

Onko jotain ekstra ohjelmaa millä sais säädettyä ääntä kovemmalle koneessa kun windowsin äänenhallinnassa ääni on tapissa ja vanhoissa kajareissa ei oo volyymin säätö nappia.

kannattaa varmaan hommata samanlainen ohjelma kännykkään niin voit kätevästi pitää kesäfestarit kännykkäsi kaijuttimella...

eli siis suomeksi: mahdoton tehtävä. jos ei ole volyymisäätöä, kaijuttimet saattavat olla jopa passiiviset... (eli niissä ei ole erillistä vahvistinta, vähän niinkuin mp3-soitinten korvanapeissa)

jos tahdot kuunnella lujempaa, kannattanee varmaankin hankkia semmonen kohtuuhintainen (~50e) tietokonekajarisysteemi

No Pinnacelin kortit on iyleensä hyviä, mitä olen testaillut. Suurimmassa osassa korteista kuitenkin katseluohjelmisto on suoraansanottuna niinku perseestä revitty, eli bugittaa ihan vitusti jne.
Kannattaa kiinnittää huomio siihen, että korttiin saa bda-ajurin, niin ei tarvii kortin oman ohjelman kanssa yrittää.
Esim. DVBViewer on aika mainio ohjelma ja maksaa 15 euroa (samanaikainen tallennus monelta kanavalta samasta nipusta, monen kortin tuki jne.).

Itse olen käyttänyt Terratec Cinergy 1200 DVB-C korttia ja toimii tosi hienosti. Kortin omaa ohjelmaa en ole ikinä edes kokeillut.

Miten siirrän parhaiten isoja filuja (dvd imageita) netin kautta? FTP-servua en saa laittaa pystyyn (kiitos saunalahti). Kannattaisiko laittaa torrentti vai ihan vaan siirtää tyyliin skypellä yön yli? :)

http-palvelin?
sftp?

tai sit pistät paloiks (esimerkiks winrarilla pakkaat n osaan tiedoston) ja lähetät vaikka spostilla tai jotain. skype/mese on ehkä paskin mahdollinen koska oon käsittänyt että niiden yhteys ei ole suora koneelta koneelle, vaan liikenne käy ties kuinka monen paikan kautta.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Dudes pystyy muuten asentamaan XP:n USB-drivelle jos BIOS tulee boottaamista USB-HDD:ltä.

Mistä voisi johtua, että ulkoinen kiintolevy vaikuttaa älyttömän hitaalta, vaikka se on kiinni USB2 portissa? Nopeus on selkeästi hitaampi kuin normilevyn suorituskyky. Kyllä nyt kelpaa tallentaa USB-telkkarista ohjelmia ku koneessa on kiinni 500G levyä.

Miten siirrän parhaiten isoja filuja (dvd imageita) netin kautta? FTP-servua en saa laittaa pystyyn (kiitos saunalahti). Kannattaisiko laittaa torrentti vai ihan vaan siirtää tyyliin skypellä yön yli? :)

Siirtää minne? Kotikoneelta kotikoneelle?

Dudes pystyy muuten asentamaan XP:n USB-drivelle jos BIOS tulee boottaamista USB-HDD:ltä.

Mistä voisi johtua, että ulkoinen kiintolevy vaikuttaa älyttömän hitaalta, vaikka se on kiinni USB2 portissa? Nopeus on selkeästi hitaampi kuin normilevyn suorituskyky. Kyllä nyt kelpaa tallentaa USB-telkkarista ohjelmia ku koneessa on kiinni 500G levyä.

no usb2.0 (480 Mbit/s) vs sata (150 MB/s = 1200Mbit/s)

ei usbilla pääse millään samoihin nopeuksiin kuin ihan levyväylään asennetulla levyllä. kannattaa olla tyytyväinen nykyisestä nopeudesta ja jos ei meinaa onnistua, osta usb 1 - kortti koneeseen ja raksuta sen kautta sitä levyä :D

voiko youtubesta jotenkin latailla niitä videoita itselleen? Vai pitääkö ne etsiä jostain muualta?

saisko modet vastauksen tähän kysymykseen stickyksi vaikka?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom