Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
joo, tein just saman, ja nyt lähti skulaamaan. Mutta huomasin, että prosesseja pyöri 2 samalla nimellä.. Sammutin toisen, ja taas pelittää.

OT. Vittu mä ostan mäcin heti kun on mansikoita ostaa se..

joo, tein just saman, ja nyt lähti skulaamaan. Mutta huomasin, että prosesseja pyöri 2 samalla nimellä.. Sammutin toisen, ja taas pelittää.

OT. Vittu mä ostan mäcin heti kun on mansikoita ostaa se..

halvemmalla pääset kun vaan poistat firefoxin...

Fox jää yllättävänkin usein jumiin, ei se olekaan enää nykyään niin kamalan ketterä ja kevyt selain :D Opera taitaa olla nopein ja kevyin, mutta itse ainakin vielä toistaiseksi pysyttelen Foxissa..

Monesti jos joku ohjelma jää jumiin, kaatuu, tai ei suostu enää käynnistymään uudelleen, kannattaa katsoa onko siellä vielä se prosessi käynnissä (usein on). Nopeiten sen katsoo painamalla Ctrl, Shift ja Esc, ja sitten välilehti Prosessit. Esim. java-sovelluksilla on tapana ainakin omilla koneillani jäädä jumiin miellyttävän usein, god knows why.

Just just. Onko siitä sit kuin paljon haittaa, että sammuttelee sitä kautta niitä ohjelmia?

Toi Foxi ei ennen juminu mulla ollenkaan, ainoastaan tää uusin versio on jumittunu nyk. kerran päivässä. Ja oon koneella keskimäärin 10 tuntia päivässä..

Mulla ei oo ikinä ollut Firefoxilla minkäänlaisia ongelmia! Ennen mozillaa käytin Operaa, mutta totesin sen huonommaksi. Osittain tietysti mielipidekysymys mutta eniten "paremmuus" riippuu sivustoista joilla viihtyy.

Onko mitään sanktio vaaraa tjsp, jos kannettavallaan "salaa" kikkailee toisten suojaamattomissa verkoissa?

Onko mitään sanktio vaaraa tjsp, jos kannettavallaan "salaa" kikkailee toisten suojaamattomissa verkoissa?
No jos et ole hakkeroinut minkään yrityisen tai yksityisen verkkoon, niin ei ole. Ei taida suomen laissa olla suojaamattoman wlan-yhteyden luvattomalle käytölle mitään rangaistusta.

voisitteko listata hyväksi havaittuja ohjelmia(maksuttomia tai maksullisia) siihen käyttötarkoitukseen että omassa koneessa on kiinni vieras kiintolevy eikä tietoja saa sieltä käyttöoikeuksien johdosta pelastettua...

Kone on ollut domainissa joten suokauksia on...

Kyse on pelkästä käyttöoikeuksista (Domain ja user) Ja kaikki salaus mikä on tehny windowssilla itsellään on ohitettavissa helposti. Siihen ei tarvitan kuin mikä tahansa linux.

Ei vaan ole rahkeita tässä tilanteessa rueta linuksia asentelemaan ja miettimään että osaako se kirjoittaa fat32 kunnolla

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ja kaikki salaus mikä on tehny windowssilla itsellään on ohitettavissa helposti.

Aika iso virheluulo sinulla tässä tapauksessa. Et sä kyllä niitä tiedostoja pysty Linuxilla etkä millään muullakaan hyödyntämään jos ne on on salattu windowsin encryptillä. Tiedostojärjestelmä on tosin tässä tapauksessa muistaakseni joku "efs" eikä fat32.

Kyse on pelkästä käyttöoikeuksista (Domain ja user) Ja kaikki salaus mikä on tehny windowssilla itsellään on ohitettavissa helposti. Siihen ei tarvitan kuin mikä tahansa linux.

Ei vaan ole rahkeita tässä tilanteessa rueta linuksia asentelemaan ja miettimään että osaako se kirjoittaa fat32 kunnolla

Etkö voi vain ottaa tiedostojen omistajuutta suojausasetuksista itsellesi ja muuttaa sen jälkeen käyttöoikeuksia?

Sonder: Käsitin itse tuosta Long Johnin viestistä hänen tarkoittavan pelkkiä käyttöoikeusrajoituksia. Voi toki olla väärässäkin....

Tiedostojen omistajuuden ottaminen ei mielestäni onnistu jos kone on ollut domainissa....

Ja käyttäjäoikeuksista ja rajoituksia tosiaan tarkoitin. En sitä että jos tiedostot ovat koneellisesti kryptattu... (väsyneenä voisi valita sanamuodot tarkemmin)

No jos et ole hakkeroinut minkään yrityisen tai yksityisen verkkoon, niin ei ole. Ei taida suomen laissa olla suojaamattoman wlan-yhteyden luvattomalle käytölle mitään rangaistusta.

käsittääkseni tuo on rankaistava teko. niin kauan kun ei ole lupaa ko langattoman verkon käyttöön, toiminta on laitonta...

Noinkohan tosiaan. Miksi kuvittelet että verkon omistaja vaikuttaisi asiaan, oli sitten yksityishenkilö taikka yritys? Sama se on, kenen verkkoon luvatta tunkeudut.

Tietomurto tunnetaan muistaakseni myös suomen laissa.

Tietomurto tunnetaan muistaakseni myös suomen laissa.

Tietomurto on laissa, mutta se ei päde avoimeen verkkoon:

Joka käyttämällä hänelle kuulumatonta käyttäjätunnusta taikka turvajärjestelyn muuten murtamalla oikeudettomasti tunkeutuu tietojärjestelmään...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom