Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä olisi sopiva linux distro toimimaan 8088-alustalla boottilevykkeeltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ossipena, siis joku ruoja voi varastaa mun kaistaa! Prkl. Tää nimittäin lagailee just iltaisin. Modeemin pitäis toimia kyllä normaalisti. Mutta mistäs mä tiedän mitään näistä.

elasto, mä en tiedä onko tämä Express vai Extreme. Mistä sen näkee?
Häiriösuoja on päällä. Taidanpa kokeilla tuota kismaccia.

Tänään tää taas toimii kuin unelma.

Ja toinen kysymys: miten saa ääkköset toimimaan Snak -irkkiclientissa?

Kitooos!

wlan-loota = ADSL (tai muu vastaava) boxi.
p2p = peer to peer, vaikkapa Torrentit yms.

Kiitos, toi kuulostaa jo erehdyttävästi suomelta. Ei oo torrentteja tmv. Boxi pitää kyllä nyt tsekata.

Tässä menee ikä, terveys ja hermot. Miksei suvussa tai kaveripiirissä voi olla dataihmistä. Kaikilla pitäis olla.

Aina noissa langattomissa yhteyksissä on se mahdollisuus, että naapuri käyttää yhteyttäsi, jos yhteys on suojaamaton. Siksi ne täytyy suojata, mutta siinä en osaa auttaa.

ADSL boxin asetuksista (joihin pääsee selaimella, kun tietää boxin osoitteen) on yleensä mahdollisuus asettaa salasana.
En anna kuitenkaan tuohon tarkempia ohjeita, koska niillä asetuksilla jos erehtyy kikkailemaan tietämättä mitä tekee, niin sitten ei kohta toimi yhteys lainkaan...

Mutta siis salasana pitää asettaa boxille ja sitten ottaa sama salasana tietokoneelle asennetun (oletettavasti boxin mukana tulleen) softan käyttöön.

Kiitos, toi kuulostaa jo erehdyttävästi suomelta. Ei oo torrentteja tmv. Boxi pitää kyllä nyt tsekata.

Tässä menee ikä, terveys ja hermot. Miksei suvussa tai kaveripiirissä voi olla dataihmistä. Kaikilla pitäis olla.

minkä merkkinen wlan - tukiasema sulla on? ootko googletellu valmistajan sivuja? niiltä yleensä löytyy aina suojausohjeet eli yksityiskohtaiset ohjeet miten saat suojauksen verkkoon päälle.

toinen mahdollisuus tieten on se, että naapurustossa on ahkeraa wlanin käyttöä ilta- aikaan ja muilta verkoita tuleva signaali häiritsee sun yhteyttäs. mutta ihan eka askel mun mielestä on varmistaa että langaton verkko on suojattu.

edit: ps. onneks pikkuvelikin on dataihmisiä :D ei enää tartte ite rampata joka sukulaisella joka asuu lähellä.

Mikä olisi sopiva linux distro toimimaan 8088-alustalla boottilevykkeeltä?

Linux tahtoo 32-bittisen koneen, 8088 on 16-bittinen.
Minix < 2.04 tai ELKS voisi toimia. Molempia olen käyttänyt 8086:ssa.

Miten helvetissä tämä kotelo avataan? Auttakaa tyhmää! :david:
Kuvassa näkyvät kylkien kahvat avataan, sitten ne lähtevät luultavasti nostamalla. Eli kotelon kansi irroitetaan ensin, sitten nuo kyljet. Auttoiko? Pahoittelen, en ole koskaan ollut tuon kanssa tekemisissä mutta vastaavia on näkynyt...
breeze_vtop.gif

Yritin polttaa leffaa dvd:lle ja kokeilin sitä sitte dvd soittimessa, ni näky mustavalkoisena. Miksi?

Yritin polttaa leffaa dvd:lle ja kokeilin sitä sitte dvd soittimessa, ni näky mustavalkoisena. Miksi?

jaa-a... parikin eri vaihtoehtoa tulee mieleen:
-poltettu automaattiasetuksilla? ntsc/pal... pitäis olla tuo pal.
-liian heikkotasoisesti poltetut dvd:t näkyy joillain soittimilla mustavaloisena

jos muut leffat näkyy väreissä niin sitten en ees ehdota dvd-soittimen ja telkkarin välistä piuhaa.

Linux tahtoo 32-bittisen koneen, 8088 on 16-bittinen.
Minix < 2.04 tai ELKS voisi toimia. Molempia olen käyttänyt 8086:ssa.

Paljon kiitoksia. Pian vanha PE Nelson saa uuden elämän.
cd62_1_b.JPG

Tuollainen löytyi labran alakaapista. Näppäimistö on pienempi ja jenkki-layoutilla.

Omistan tuollaisen anyseen digitv-hässäkän ja nyt otettuani toisen näytön pois käytöstä(jossa normisti katsoin tv:tä) en saa tv-kuvaa näkyviin kuin vain ja ainoastaan fullscreeninä. Ennen siis tv aukesi oletuksena kokoruutuun tuon toisen näytön puolelle. valitessani pienemmän kuvakoon kuin tuo fullscreen, häviää koko tv-kuva näkyvistä jonnein, anyseen ohjelmapalkki jää ainoaksi ruudulle. Kone kyllä huomaa, että ei ole kahta näyttöä, mutta siltikin tuo ilmeisesti sen entisen kahen näytön systeemin takia kampeaa vastaan.. mikä tähän neuvoksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom