Tietokonemaailman tyhmien kysymysten kerho

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Lyö jollain, jos olen väärässä...
Veikkaisin, että kyse on "taukotallennuksesta" eli pystyt pistämään lähetyksen pauselle röökitauon ajaksi ja jatkamaan katsomista siitä mihin jäit. Ja tarvittaessa kelaamaan taas eteenpäin ja näin ottamaan "livelähetystä" kiinni.

Sama itsellä oli mielessä, mutta päätin nyt täältä kysyä. Helvetin typerän nimen ne on kyllä sillekkin keksineet, kaskun ei joku vitun "reaali-aikakonetoiminto" että varmasti olis juhlallista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen, sillä äänet katosivat kokonaan tietokoneesta. Jos yritän pistää musaa winampista tulee viesti ( Bad direct sound driver. Please install the proper drivers or select another device in configuration)

Asensin kaikki ajurit uudelleen, mutteipä ongelma muuksi muuttunut. Ja näyttää siltä ettei mun kone tunnista äänikorttia ollenkaan, joka siis on itegroitu.

En voi edes säätää äänenvoimakkuuksia, siitä windowsin omasta säätöpaneelista. Jos joku osais neuvoa, sillä en jaksa uhrata toista päivää ton kanssa tapellen :curs:

windows ei aina osaa automaattisesti tunnistaa emolevyille integroituja äänikortteja... emon mukana on varmaan tullu joku ajuri cd... siitä vaan ajurit kohilleen ni pitäis toimia?!

Sen jälkeen ku ajurit on asennettu ja äänet toimii (jos toimii) ni katot minkä merkkinen/tyyppinen äänikortti on kyseessä ja googlella etsimään uudemmat versiot ajureista.

edit: ois varmaan pitäny tarkemmin lukea tuo viesti ennen ku vastaa

noniin... tyhmänä on kiva olla. värjännen taas hiukset vaaleiksi, niin ei vaadita niin paljoa...
:)

eli: kun teen jollain oudommalla ohjelmalla tiedoston, miten saan sen luettavaan muotoon muillakin koneilla, joissa ei ko. ohjelmaa ole? eli varmaankin mun pitäis tallettaa se pdf-muodossa, mutta ei paappa oikein nyt osaa. käyttämäni ohjelma on Pageplus SE 1.0 eli ilmainen graafisen suunnittelun ohjelma. koneella on adoben reader 8. mitäs muuta tarvitsen?

kiittää :)

noniin... tyhmänä on kiva olla. värjännen taas hiukset vaaleiksi, niin ei vaadita niin paljoa...
:)

eli: kun teen jollain oudommalla ohjelmalla tiedoston, miten saan sen luettavaan muotoon muillakin koneilla, joissa ei ko. ohjelmaa ole? eli varmaankin mun pitäis tallettaa se pdf-muodossa, mutta ei paappa oikein nyt osaa. käyttämäni ohjelma on Pageplus SE 1.0 eli ilmainen graafisen suunnittelun ohjelma. koneella on adoben reader 8. mitäs muuta tarvitsen?

kiittää :)
Riippunee tietysti minkälainen tiedosto on kyseessä. Jos se on kuva, niin tallenna vaikka jpg- tai png-muotoon.

Voinko tehdä linkin jonkin pdf:n tietylle sivulle? Miten?
ELi siis siten, että kun painaa linkkiä, päätyy haluamalleni sivulle.

Millä softalla saa avattua .docx-päätteisen tiedoston. Eipä ole ennen tullut x-loppuista docia vastaan, Word ei sitä suostu avaamaan vaan tulee jotain koodinpätkää ruutuun.

Saattaa olla WANHA, mutta...

Nyt on lähiaikoina ollut ongelmia videoiden kanssa. Lähes kokoajan kuva ei näy, mutta äänet kuuluvat. Pitäisi olla perus koodekkiongelma, mutta kun ei vain tunnu olevan. Kuva nimittäin pelittää aina välillä (miljoonannen rebootin jälkeen. Arvatkaa vain toimiiko kun tämän jälkeen koneen taas samuttaa?) ja koodekkipakit eivät tunnu auttavan. Ongelma ei pitäisi olla soittimessa, sillä MIKÄÄN soitin ei tunnu toimivat. Testattu on jo Real Player, VLC, GOM, Windows media player, Media player Classic ja Winamp. Ffdshow:n setupeista olen pyrkinyt heittämään kohtia Libavcodecille, mutta ei kun ei.

Kannattaisi varmaan koittaa eristää mikä ohjelma moista aiheuttaa. Oma veikkaus on virustorjunta / palomuuri tai sitten joku torrenttisofta. Jos ei suoraan mikään ohjelma tunnu vaikuttavan, niin käyttiksen uudelleen asennus voi olla tarpeen.

Taitaa olla explorer ja siihen auttaa kuulemma siirtyminen linuxiin mutta mites jos haluaa pysytellä windowsissa? Mulla on 64 bittinen prossu ja 32 winukka....voiko tuo aiheuttaa nuita alapalkin jumittumisia?

Taitaa olla explorer ja siihen auttaa kuulemma siirtyminen linuxiin mutta mites jos haluaa pysytellä windowsissa? Mulla on 64 bittinen prossu ja 32 winukka....voiko tuo aiheuttaa nuita alapalkin jumittumisia?

Jos ongelma johtuu vioittuneista järjestelmätiedostoista, seuraavasta voi olla apua: Laita Wintoosan asennus-CD CD-asemaan ja suorita komentokehotteessa tai suorita-ikkunassa komento "sfc /scannow".

HP LaserJet 1015 Tulostimessani on vika. Se tekee paikoitellen tulostettavista kohteista heikomman haamukuvan n. 8cm päähän ja lisäksi muutakin sotkua. Onko muita mahdollisia vian lähteitä kuin kuvarumpu? Onko tuollainen vika korjattavissa kohtuuhintaan, vai pitäisikö ostaa uusi tulostin?

Windows live messengerissä kun kaveri lähettää minulle tiedoston tulee se perille normaalisti. Kun tiedostoa yrittää avata sanoo winbdows että tidoston käyttö estetään kun se on vaarallinen. Mites tämän ongelmaan saa pois muutakuin pakkaamalla tiedostot? Käytössä winukan oma palomuuri ja mese sallittuna.

Windows live messengerissä kun kaveri lähettää minulle tiedoston tulee se perille normaalisti. Kun tiedostoa yrittää avata sanoo winbdows että tidoston käyttö estetään kun se on vaarallinen. Mites tämän ongelmaan saa pois muutakuin pakkaamalla tiedostot? Käytössä winukan oma palomuuri ja mese sallittuna.

oliko mp3:nen? jos oli niin tässä ohje: http://www.petri.co.il/enable_mp3_file_transfer_in_wlm.htm

tästä suoraan .reg file http://www.petri.co.il/software/windows_live_messenger_filetype_list.zip -> purku ja tupla klikkaus -> buuttaus

A-Patchilla on ainakin MSN Messengerin versioista saanut rajoituksen pois. Live Messengeristä en tiedä. Sillä saa muutenkin säädettyä aika paljon messengeriä, esimerkiksi poistettua mainokset.
http://apatch.org/

millä voisi puhdistaa lcd näytön/tv:n ruudun.
Mikrokuituliinat, lasinpuhdistusliinat, swifferdusterit, kaikki pölyhuiskat mitkä ei hankaa vaa staattisella sähköllä irrottaa pölyn. Jos ihan jotai paskaa, nii mikrokuituliina on hyvä. Tosin eihän tuo kevyesti kostutettu rättikään ole tätä tuhonnut viimoisen 4vuoden aikana

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom