Tietokoneen liittäminen vahvistimeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja natu76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tietokoneen..

..yhdistäminen stereoihin(vahvistimeen),onko kokemuksia?Millä kaapelilla,äänikortista varmaan lähtö mutta mihin rööriin stereoissa?

:}

semmone piuha vaan mika ny menee sinne koneen taakse ja jakaantuu siit kahteen liittimeen mita sinne reteoitten taakse ny menee.. punanen ja valkonen on mulla ne paat siina..

Jos sulla sattuu olemaan äänikorttina esim. SB Live! (tai sen perilliset) tai joku muu digioutputin omaava kortti (plus digi-inputin omaava vahvistin) niin SPDIF-ulostuloon tavallinen 3.5mm jack -> RCA konvertteripiuha, stereoiden päässä sitten jompikumpi (vaan toisesta tulee signaalia) RCA-liitin stereoiden koaksiaali-digi-inputtiin. Ja sitten sieltä mikseristä se "Use digital output" päälle. Sitte voikin katsella niitä AC3-äänillä ( :worship: ) varustettuja leffoja 5.1 surroundina!

"Jos kaikesta varoittelusta huolimatta haluat käyttää tietokonetta maadoittamattomassa pistorasiassa, silloin on syytä kaikki tietokoneesta muihin audio- ja videolaitteisiin menevät audio- ja videosignaalit luotettavasti galvaanisesti erottaa."

Suosittelen tekemään tämän, mulla meni tod näk juuri tämän maadoittamattomuuden takia Sony Wega 3 kertaa rikki.

Hyvä pointti. Tietokoneen virtalähteen häiriösuotimessa on konkat nollasta ja vaiheesta suojamaahan ja kun suojamaata ei ole kytketty, tietokoneen ja äänikortin maa kelluu iloisesti puolessa välissä verkkojännitettä! Konkat on pienet, joten sähköiskun, jonka saa, kun koskettaa tietokoneen maata ja "suojamaata", on pieni.

Muistaakseni ainakin biltemassa oli jotain galvaanisia erottimia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän..

..nykyisissä taloissa ole kaikki pistorasiat maadoitettuja?Se tuntui olevan suurin ongelma tossa yllä olevassa jutussa.

Ei tosiaan ole joka talossa, mullakin on maadoitetut rasiat vain kylppärissä ja keittiössä. Pitää kai vetää keittiöstä jatkojohto tietokoneelle että saa kunnollisen liitynnän.

No..

..itse asun -98 rakennetussa kerrostalossa jossa on kaikki rasiat maadoitettuja ja ainakin täällä pohjoisen teknologiakaupuntissa rakennetaan uusiin taloihin myös tietoliikennevalmiudet.
Talo sijaitsee muuten aivan keskustassa..

Re: No..

Originally posted by natu76
..itse asun -98 rakennetussa kerrostalossa jossa on kaikki rasiat maadoitettuja ja ainakin täällä pohjoisen teknologiakaupuntissa rakennetaan uusiin taloihin myös tietoliikennevalmiudet.
Talo sijaitsee muuten aivan keskustassa..
No tottakai kaikkiin uusiin taloihin tehdään madoitetut rasiat, mutta vähän vanhemmissa niitä ei yleensä ole.

Mepä asutaan vuonna 1951 rakennetussa talossa ja tääl onkii 37 kpl maadoitettuja pistorasioita :)..

No saaneraus tehtiin tosin 2 vuotta sitten sekä taloyhtiössä että asunnossa remontti höhöö.

Minulla tuo hurina tulee silloin kun pistän vahvariin radiojohon kiinni. Melkosesti on johtoja joka paikassa tietokoneen, äänikortin, näyttiksen, videoiden, stereoitten, kaapelimodeemin ja ties miten monen pistokkeen välillä. Pitäs se joku silmukanpoistopalikka ostaa tai itse asiassa 3 kpl kaapelimodeemille, videoihin menevään ja vahvariin menevään rf piuhaan.. Eipä oo radiota kuunneltu puoleen vuoteen olohuoneen stereoilla kun on jääny ostamatta tuo.. Lähdenpäkin tästä bebekille :thumbs: .

Originally posted by Sakkeus
Minulla tuo hurina tulee silloin kun pistän vahvariin radiojohon kiinni. Melkosesti on johtoja joka paikassa tietokoneen, äänikortin, näyttiksen, videoiden, stereoitten, kaapelimodeemin ja ties miten monen pistokkeen välillä.

Sama homma täällä. Itse sain tapettua suurimman osan hurinoista siten että pistin kaikki samaan maapotentiaaliin. Eli semmonen piuhan tapanen tietokoneen, vahvarin ja subikan vahvarin runkoon kiinni.

Originally posted by Sakkeus
Minulla tuo hurina tulee silloin kun pistän vahvariin radiojohon kiinni.

Tuo on aika yleistä. Antenniverkko on eri potentiaalissa kuin sähköverkko ja siitä syntyy maalenkki. Galvaaninen erotin auttaa. Sellaisen voi helposti tehdä itsekin parista kondensaattorista, tosin ferriittirenkaasta tehty saattaa toimia paremmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom