Tietokoneen liittäminen vahvistimeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja natu76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Mike
Mulla hurisi edelleen vaikka laitoin tuon Bilteman hässäkän. Onko kukaan virittänyt Sb Liveä vahvistimen digitaaliottoon?
Itse olen käsittänyt, että Creative käyttäisi "omaa" formaattia tuohon digitaaliseen lähetykseen ja toisin sanoen esim. dvd:ltä et saa tuotua ulos signaalia sellaisenaan SB:n kautta stereoille. Tottahan tuo digitaalinenkin lähtö toimii, jos käytät päätteenä Creativen vahvistinta. :jahas:

Olen itse ymmärtänyt, että nimenomaan antennin kautta muodostuu se maalenkki, joka tätä hurinaa eniten haittaa. Ei toki tuostakaan Bilteman jutusta varmaan kokonaisuudessa ole haittaa, mutta ongelmana olisi kenties antenni. Niihinkin löytyy omia galvaanisia erottimia, mutta silloin miettisin vähän aikaa, ennen kuin Biltemaan kävelisin, koska siinä laatu näkyy sitten TV-kuvassa ja eroja on kuin yöllä ja päivällä näissä antennilaitteissa. Digin kanssa ongelmaa ei ole tietenkään kuvan kanssa, jos se ylipäätään tulee...

Originally posted by trooper
Jos sulla sattuu olemaan äänikorttina esim. SB Live! (tai sen perilliset) tai joku muu digioutputin omaava kortti (plus digi-inputin omaava vahvistin) niin SPDIF-ulostuloon tavallinen 3.5mm jack -> RCA konvertteripiuha, stereoiden päässä sitten jompikumpi (vaan toisesta tulee signaalia) RCA-liitin stereoiden koaksiaali-digi-inputtiin. Ja sitten sieltä mikseristä se "Use digital output" päälle. Sitte voikin katsella niitä AC3-äänillä ( :worship: ) varustettuja leffoja 5.1 surroundina!

Nappasin Sb Liven digiannosta piuhan kooderilla varustettuun vahvistimeen. Hurinat häippäs samointein ja ääni on suhteellisen loistava tietokoneen kyseessä ollessa. Onko digitaalisessa siirrossa ongelmia maadoitusten kanssa? Jäi semmoiset traumat siinä Wegasta aikanaan, ettei tota Panaa viitsisi rikkoa.

Optisella ei voi tulla ongelmia sähkön kanssa koska se johto on eriste, rca:lla kaikki samat ongelmat on mahdollisia..

Originally posted by jjj84
Optisella ei voi tulla ongelmia sähkön kanssa koska se johto on eriste, rca:lla kaikki samat ongelmat on mahdollisia..

Ainakaan galvaanisella erottimella ei kuulu sitten yhtään mitään. Ja hurinat siis loppuivat kokonaan kun digiotosta yhdistin.

Ainakaan galvaanisella erottimella ei kuulu sitten yhtään mitään. Ja hurinat siis loppuivat kokonaan kun digiotosta yhdistin.
Nyt vast ymmärsin mitä hait, kai

Eli se hurina oli analogisessa piuhassa jonka takia se pääsee kaiuttimiin. Voihan olla et se hurina löytyis vielä sun digipiuhastakin mutta ei pääse kaiuttimiin asti kun kooderit ei ymmärrä sitä.

Ja alkuperäisen kysymykseen, eli sähköähän siinä piuhassa kulkee vaikka se onkin eri muodossa joten kyllä se voi vieläkin rikkoa laitteita jos siellä johdossa on "jotakin muuta" mitä sinne ei kuuluisi.

http://www.tranwo.com.tw/product_htm/product_2020.html

Asensin yhden tämmösen. Toimiva. Siirtää myös
kuvaa, johon 2,4 ghz riittää hyvin. Jos on hankala
paikka niin tuo on ihan ykkönen.

Suomessa lienee saatavilla (en ole tarkistanut
tarkkaa mallia) www.ljudia.com postimyynnistä
hakusanalla giga air. Myös ns. "halpoja kopioita"
on saatavana, jotka nekin voi toimia. Vanhaa ostaessa
kannattaa tarkistaa, että on 2,4ghz ja liitännät riittää.

Nyt tulee tyhmä kyssäri, mutta eikös esim vesipatterit ole maissa? Jos sitä maadoittais tietokoneen rungon sitä kautta, olisko se sitten samassa potentiaalissa muitten audiolaitteiden kanssa? Eli tv ei voisi mennä rikki.

Yleensä patterit ovat maissa, mutta eivät aina. Tuosta ei saa juurikaan varmuutta kuin mittaamalla.

Nyt tulee tyhmä kyssäri, mutta eikös esim vesipatterit ole maissa? Jos sitä maadoittais tietokoneen rungon sitä kautta, olisko se sitten samassa potentiaalissa muitten audiolaitteiden kanssa? Eli tv ei voisi mennä rikki.

Mun mielestä johtojen/virran kytkentähetket on niitä riskihetkiä. Kun olet kytkenyt piuhan, kone ja stereot ovat suht samassa(miinus se jännite, jonka kuulet hurinana) potentiaalissa rca-piuhan maan kautta.

Käsittääkseni ainoa "maareitti" stereoissa on antennikaapelin maa. Eli jos urheiluhenkeä riittää, vedä mieluummin tietokoneen audiomaa antennimaahan tv:n "ohi" ja ehkä stereoiden maahan. Tällöin tv:lle ei pitäisi jäädä jännite-eroa. Tässä on oletettu, että tv:n scartin maa ja antennimaa ovat yhdessä, voi olla, että edellisessä traumatv:ssäsi ei ollut(?)

Patteri saattaa olla maissa, mutta audiolaitteet ei välttämätta ole.

ps. en ota vastuuta näistä neuvoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom