Tietokone ihan jumissa

Kuormitan taas tätä osastoa omilla tietokone ongelmilla.
Eli koneessa on tällä kertaa sellainen ongelma, että normaalitilassa ei koneella pysty tekemään mitään. Suoritintehot huutaa 100% koko ajan ja kone ei käynnistä mitään sovelluksia. Ohjauspaneelin ja jotain muuta saattaa saada auki minuutin viiveellä. Tätä viestiä kirjoitan vikasietotila päällä :)

Tehtävienhallinnan mukaan ei pitäisi olla mitään niin paljoa kuormittavia prosesseja, että kone tahmaa täydellisesti. Ja ongelmat taisivat lähteä siitä, kun asensin Kerio palomuurin, sen jälkeen kone jumitti ihan tyystin. No nyt olen poistanut Kerion jo vikasietotilassa, mutta ei mitään apua.

Jos jollain on jotain erittäin hyviä vinkkejä, kertokaa ihmeessä. Ja onko jollain kokemuksia esim. keltaisten sivujen tietokonehuolloista yms.? Paljonkohan sellaset kustantaa? Onkohan heillä tuntitaksat vai mitenhän he veloittaa?
Joutuukohan tässä asentamaan windowsin uudestaan vai onkohan tässä enää muita vaihtoehtoja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos sulla on XP niin levy vaan koneeseen ja sitten kun kysele niin paina "korjaa edellinen asennus". Kaikki säilyy ennallaan, mitään ei häviä, vain joku pikkuruinen asetus saattaa muuttua jossain.

Tuo siis on kaikkein helpoin tapa(mutta ei varmasti nopein, mutta eiköhän sulta 20min löydy) joka luultavasti korjaisi tuon ongelman.

Jos toi ei sitä korjaa niin palaile sitten takaisin..

edit: tietysti olet ennen tätä vetässyt virusohjelman ja jonkin spywareohjelman läpi.

jjj84 sanoi:
Jos sulla on XP niin levy vaan koneeseen ja sitten kun kysele niin paina "korjaa edellinen asennus".

Juu, XP on, mutta asennuslevyä ei jostain syystä nyt löydy :)
Ja se piti vielä sanoaki, että koneesta löytyy varmasti kaikki keksityt hi-jackerit ja madot ja virukset. Ad-awaret ym. on kuitenkin ajettu, mutta senkin jälkeen meinas pop-upit sun muut häiritä käyttöä.

edit: niin ja jotta kaikki ei ois liian helppoa, windows ei suostu tekemään järjestelmän palautusta taaksepäin, eli sekin on pois laskuista

Itellä meni pari kuukautta sitten kone niin juntturiin, etten pystynyt itse tekemään mitään. Vein koneen huoltoon, Windowsin uudelleen asennus maksoi 60 euroa.

Orid sanoi:
Kuormitan taas tätä osastoa omilla tietokone ongelmilla.
Eli koneessa on tällä kertaa sellainen ongelma, että normaalitilassa ei koneella pysty tekemään mitään. Suoritintehot huutaa 100% koko ajan ja kone ei käynnistä mitään sovelluksia. Ohjauspaneelin ja jotain muuta saattaa saada auki minuutin viiveellä. Tätä viestiä kirjoitan vikasietotila päällä :)

Tehtävienhallinnan mukaan ei pitäisi olla mitään niin paljoa kuormittavia prosesseja, että kone tahmaa täydellisesti. Ja ongelmat taisivat lähteä siitä, kun asensin Kerio palomuurin, sen jälkeen kone jumitti ihan tyystin. No nyt olen poistanut Kerion jo vikasietotilassa, mutta ei mitään apua.

Jos jollain on jotain erittäin hyviä vinkkejä, kertokaa ihmeessä. Ja onko jollain kokemuksia esim. keltaisten sivujen tietokonehuolloista yms.? Paljonkohan sellaset kustantaa? Onkohan heillä tuntitaksat vai mitenhän he veloittaa?
Joutuukohan tässä asentamaan windowsin uudestaan vai onkohan tässä enää muita vaihtoehtoja?
Onko autoupdatet ajettu? service pack 2:sta koneessa? Töissä oli yksi mato joku aika sitten, joka veti koneesta kokonaan tehot. Sp2:n asennus auttoi siihen.

Suosittelisin Microsoft antispyware -ohjelmaa
Saat sen tästä: http://janakmehta.com/Mehraze/MicrosoftAntiSpywareInstall.exe

katoppa windows tehtävien hallinnasta (eli ctrl+alt+del) prosessit välilehdeltä mikä sovellus junnaa. mulla on välissä kans mennyt jumiin kone ja oon sieltä kattonu mikä sovellus käyttää eniten suoritinta. sitten kun löytyy niin oikeanpuoleista nappulaa hiirestä ja lopeta prosessi, tämä on mulla tepsinyt. ja jos se auttaa ja koneen uudelleen käynnistyksen jälkeen vika toistuu kannattaa poistaa koko ohjelma joka tekee tuon prosessin.

Mniska sanoi:
katoppa windows tehtävien hallinnasta (eli ctrl+alt+del) prosessit välilehdeltä mikä sovellus junnaa. mulla on välissä kans mennyt jumiin kone ja oon sieltä kattonu mikä sovellus käyttää eniten suoritinta.

Sepä se, kun mikään ei niin raskaasti kuormita suoritinta tehtävien hallinnan mukaan. Kaikkia epämääräisiä prosesseja siellä kyllä pyörii spywarejen ym. ansiosta, mutta kun anti-spyware ohjelmat ei noita ongelmia poista.

Windows ehdottomasti uusiks. Häviät ajassa niin paljon jos alat manuaalisesti selvittää/poistelee niitä roskia sieltä. Ja sitten laitat sen palomuurin sinne ENNEN kun isket netin kiinni. Ja virustutka kans.

Tuo kone mulle ni laitan sulle windowsit ja laitteet. Jos hinnasta sovitaan ;)

EDIT: tällanen löyty:

"The speed with which PC's can become infected has now shortened. If your Windows computer is not properly protected,it will take 12 minutes before it becomes infected, according to London-based security company, Sophos. They have detected 7,944 new viruses in the first half of 2005, a 59% increase over the same time span last year."

:whip:

HC76 sanoi:
Tuo kone mulle ni laitan sulle windowsit ja laitteet. Jos hinnasta sovitaan ;)

No katotaas, saanko sitä wintoosan levyä nyt itelleni ens viikolla.
Saat herapussin ja muutaman ProFX patukan, ku pistätkoneen toimiin. Tosin en uskalla tuua sitä sinne malmille, ku mannet pöllii sen kuitenki ;)

Laita windowsin asennus kokonaan uusiksi ja pidä sen jälkeen palomuuri ja antivirus ajan tasalla. Suosittelen näitä softia (kaikki Freeware):

AVG 7.0 Antivirus
Spybot - Search and Destroy
AdAware
Traceless

Tuo viimeksi mainittu Traceless on siitä loistava että se putsaa kovalevyn tempit ja cachet kaikesta roskasta alle minuutissa. Sen mitä olen kokeillut niin tämän softan jälkeen Spybot ja AdAware eivät löydä mitään spywarea koneelta.

Muistakaa sitten pitää palomuuri ja antivirus aina päivitettynä ja päällä. Mulla pelittää XP:n oma palomuuri riittävän hyvin eikä hidasta konetta. Olen kokeillut kaikki Freeware palomuurisoftat ja niissä kaikissa oli konetta hidastavia tai muuten ärsyttäviä piirteitä. XP:n palomuuri on riittävän hyvä kun kaikki muu antivirus- ja spybot-softa pidetään päivitettynä.

ace-oo- sanoi:
Joko olet testaillut tämän?
Paras antispywaren poistaja, microsoft osti joku aika sitten tuon kehittäneen firman itselleen, koska ko. ohjelma on paras.

Mikä on antispywaren poistaja?
Onko nykyään kehitetty jo poistaja spywaren poistajalle..ei jummarra?? ;)
Varmaan ihan jees tuote tuo Microsoftin AntiSpyware, mut bisnestä nekin vain tekee, kuten seuraava uutinenkin osoittaa; http://www.eweek.com/article2/0,1895,1834607,00.asp

Eli ei noihin paska ilmaistuotteisiin kannata liikaa luottaa, varsinkaan jos perässä lukee tm Microsoft

Gere sanoi:
Mikä on antispywaren poistaja?
Onko nykyään kehitetty jo poistaja spywaren poistajalle..ei jummarra?? ;)
Varmaan ihan jees tuote tuo Microsoftin AntiSpyware, mut bisnestä nekin vain tekee, kuten seuraava uutinenkin osoittaa; http://www.eweek.com/article2/0,1895,1834607,00.asp

Eli ei noihin paska ilmaistuotteisiin kannata liikaa luottaa, varsinkaan jos perässä lukee tm Microsoft
Heh, joo.
Näinpäs vain on. No, jos varastavat multa jotain tietoja, niin siitä vain viekää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom