Tietojenkäsittelyn koulutusohjelman pääsykoe (amk)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hamkilla puolestaa on luetun ymmärryksen koe, jossa on aikaa opetella materiaali, joka kerätää pois ja sen jälkee saa kysymykset joihin vastataa. Tämän jälkee on logiikkaa, johon voi harjotella erillaisilla päättelytehtävillä (ekana tulee mielee et olivat aika samanlaiset kuin äotä mitaavat testit). Tällässet ollu meillä siis viimeiset 3vuotta tradenomi puolelle.

Tänään tuli sitte käytyä kokeessa ja meni kyllä loogisen ajattelun eli matematiikan tehtävät mulla vähän yli hilseen. Oli esim jotain kuvioita ja piti sit valita et mikä tulee seuraavaksi. Ihme settiä.

täällä jo jupinaa kokeesta näköjään..miten meni kokonaisuudessaan ihmisillä? itseä jäi harmittamaan kun kattelin kelloani kesken kokeen ja sen mukaan olisi vielä 1h aikaa tehdä koetta. Myöhemmin tajusin, että kello oli jäänyt vanhaan aikaan eli tunnin jäljessä. :D

Matematiikka oli osittain helppoa, mutta sitten muutama äärimmäisen viddumainen tehtävä.

täällä jo jupinaa kokeesta näköjään..miten meni kokonaisuudessaan ihmisillä? itseä jäi harmittamaan kun kattelin kelloani kesken kokeen ja sen mukaan olisi vielä 1h aikaa tehdä koetta. Myöhemmin tajusin, että kello oli jäänyt vanhaan aikaan eli tunnin jäljessä. :D

Matematiikka oli osittain helppoa, mutta sitten muutama äärimmäisen viddumainen tehtävä.
Jjep olihan ne kaks ekaa tehtävää mut siitä eteenpäin mielestäni meni jo heprean puolelle. Ja mäkun valmistauduin laskeen yhtälöitä jne ja sit tulee tommosia eteen jejee:wtf:
En oo pääsemässä läpi:itku:

no mun mielestä osa niistä mensa-tyylisistä tehtävistä oli aika helppoja kun vaan tajus sen rytmin ;p

Toisaalta tollaset mittaa sitä logiikkaa aika paljon paremmin kuin yhtälöt, ja logiikka tolla alalla aika tärkeätä. Mulla meni ehkä eniten hermot siihen englanninkieliseen tehtävään ja sitten siihen susi,lammas,kaali juttuun :D

Jaa-a. tiukille menee pääsy tuohonkin laitokseen, oulussa kävin kokeen tekemässä minäkin ja huonosti taisi käydä. Olikos se joku 18 päivä millon tulee tieto pääsikö? Matikkaa oli reenailtu ja palauteltu mieliin lukion matikankirjoja mutta hurja oli hyöty. :D Noin puolet osasin matikantehtävistä ja loppuihin oli hyvä arvaus. Ne kirjaintehtävät oli täyttä hepreaa enkä saanut kyllä niihin minkäänlaista selkoa mutta joukossa oli äärimmäisen helppojakin.

Jäädään odotteleen. Epäselvistä tehtävistä en taida juuri edes muistaa niitä vastausvaihtoehtoja.

7 reissua taisi käydä, tai ainakin niin vastasin. Tasapainoilu tehtävään järkeilin 4 tähteä mutta en laittaisi päätäni pantiksi, englanninkielinen tehtävä arvalla 6. (täyden ajan olin joten ainakaan yrityksen puuutesta tuskin voi syyttää :D) Sitten siitä potensiinkorotustehtävästä laskeskelin että 5.ois ollut viimeinen numero. Samaten kaikki aliverkon peitto (tms?) tehtävään en kerennyt syventyä ja siitä lottokone arpoi muistaakseni 2xC

Joopa joo, ite ainakin menin ihan kokeilumielellä tekemään ne tehtävät. Ei nimittäin mikään pakko ole vielä päästä ks. kouluun koska on vielä inttikin eessä ja kaikkee. Pakko kyllä myöntää, että susi, lammas jne. tehtävään ja pariin muuhunkin lottokone arpo ne vastaukset eli ei ollu mitään hajua niistä...:hyvä:

ITse taisin myös laittaa 7 reissua. Siinä oli kyl yksi tehtävä joka oli pirun helppo mutta sai itsellä pahoja ongelmia aikaan. Koesuoritusta ei todellakaan auttanut kun huomasin että kello oli tunnin jäljessä ja siihen asti olin kellon mukaan katellut tehtäviin aikaa.. :D

Mites muuten ihan ensimmäinen tehtävä? Se luulis olevan suht helppo.

Laitan kysymyksen tänne, ettei tarvitse aloittaa uutta ketjua.

Jäin ilman opiskelupaikkaa. Nyt ajattelin hakea Haaga-Heliaan aikuispuolelle lukemaan tietojenkäsittelyä. Eli IT-tradenomiksi.

Koska en ole tätä sen suuremmin suunnitellut, niin en näistä kouluista mitään tiedä. Kysymys onkin seuraavanlainen.

Miksi Pasilaan on huomattavasti vaikeampi päästä, kuin Malmille? Molemmat ovat siis Haaga-Helian yksikköjä ja samat linjat. Malmille on kuitenkin tarvinnut lähes puolet vähemmän pisteitä, kuin Pasilaan.

Mikä on homman nimi?

Koska vielä vähän aikaa sitten, Pasilassa oli Helian toimipiste ja Malmilla oli Haaga-amk:n toimipiste. Helialla oli parempi maine. Kyseiset koulut fuusioituivat tänä vuonna vasta, joten Malmin pisteen vetovoimaa rajoittaa vielä se ettei se ole ollut "Heliaa" kauaa.

Ja tietenkin Pasila on monelle parempi sijainti kuin Malmi.

Suositut

Back
Ylös Bottom