tietoa kaivataan! tampereen asuinalueet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janis77
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan Länsi-Tampereella sivistystäkin Lielahden muodossa, joka on ihan oiva asuinpaikka. Palveluista ei ainakaan ole pulaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Haukiluoma on ihan kamala paikka!
Älä vaan muuta sinne. Älä vaikka se matka ei haittaiskaan sua.
Kuolet tylsyyteen ja yksinäisyyteen siellä getossa.
Muutan niin lähelle keskustaa kuin mahdollista. Kuitenkin samalle puolelle kaupunkia kuin työpaikkasi on.
Näin työmatkaan ei mene hirveästi aikaa. Se on aina jos joudut iltapäivästä ajaan kaupungin toiselta puolelta toiselle puolelle, niin aikaa menee kiitettävä määrä.
Nimim. Koko ikänsä asunut tampereella.(niinkun moni muukin palstalainen)

Tutuiksi tulleita seutuja:
Hervanta
Kaleva (asun nyt)
Atala
Haukiluoma
Linnainmaa
Messukylä
Hallila
Koivistonkylä
Viinikka
Hatanpää
Pispala
Epilä
Lielahti
Kauppi
Kaukajärvi

Siinä paikkoja jotka tunnen hyvin, ja joista osaan kertoa enemmän.
Tasanne on jo turhan kaukana tietämykselleni, vaikka atala onkin tuttua.

Niin joo.. Vois nyt nimetä jotain hyviä alueita joita suosittelen.

Mielstäni hyvät alueet:
Kaleva
Petsamo
Kauppi
Onkiniemi
Lapinniemi
Pispala
Epilä

Kohtuullisia:
Hyhky
Hatanpää
Hakametsä (varauksella)
Viinikka

Huonoja:
Hervanta
Kaukajärvi
Hallila
Lielahti
Atala
Linnainmaa
Tasanne
Kalkku
Tesoma
Ylöjärvi
Härmälä

Nämä siis vaan ihan mun mielipiteitä. Tuntuu menevän aikalailla järjestyksessä pois päin keskustasta.
Pitää ottaa huomioon että esimerkkinä hakametsä, viinikka, linnainmaa on varteenotettavia paikkoja jos opiskelet/työskentelet lääkikseksässä/keskussairaalassa jne.

Miikkah sanoi:
Huonoja:
Hervanta
Kaukajärvi
Hallila
Lielahti
Atala
Linnainmaa
Tasanne
Kalkku
Tesoma
Ylöjärvi
Härmälä

Ei tää härmälä nyt kauheen paha ole itellä on ollut kämppä täällä kohta 10v..

Ite suosittelisin kanssa
Kaleva
Petsamo
Hatanpää

Vältä
Nekalaa

Mike sanoi:
Teemupii, puhut vähän omituisia. Asuntojen hinnat ovat Helsingissä korkeat kovan kysynnän takia keskustassa.
Tästä asiasta oli uutissa jonkun aikaa sitten asiaa että Helsingin asuntojen hinnat on noin 20% korkeammat kuin niitten pitäisi olla. Muualla maassa ei ollut tälläistä ylimääräistä nostetta hinnoissa, kuten Helsingissä.

Mike sanoi:
Ja kulkuyhteydet metron, sporan ja dösien muodossa stadissa ovat todella kovaa luokkaa. Auton tarve on minimaalinen täälläpäin.
Metro on ainut millä pääsee eteenpäin ko. kaupungissa ruuhka-aikaan, eikä metrolla pääse kuin rajoitetulle alueelle Helsingissa (siis jos ei halua kävellä useampaa kilometriä). Helsingin ulkopuolelta ei kannata käydä töissä keskustassa jos ei asu junaradan varrella.

Tampellan alue on hyvä ja kallis, samoin keskusta ja Onkiniemi.

Yksi mitä ehdottomasti harkitsisin ja pitäisin parhaimpina paikkoina asua mansessa on Armonkallio. Ihan keskustan liepeessä ja jos hyvä zägä käy niin nässylle näkee ikkunasta. Amurikin on ihan ok, jos pääsee ihan hämeenpuiston liepeille.

Lähiöitä kannattaa välttää jos pitää kaupungin sykkeen fiiliksestä.

Jos mä saisin valita missä asuisin Mansessa, niin ehdottomasti eliittipaikka olisi kuitenkin Klingendahlin talo, vanha rakennus ja jeesus kun on hyvä paikka hämeenpuiston päässä lähellä ulkoilualueita. Keskustorille kävelee 7 minuutissa.

Ooooh, Klingendahl!

Etelapuisto.jpg

Terve!

Pitäis vuokrata Tampereelta kämppä ja ajattelin laittaa siihen lehteen sitten sunnuntaina ilmoituksen, eli mihin lehteen se pitää laittaa? miksi juuri sunnuntaina? ja missä sen ilmoituksen voi tehdä(netissä vai miten)? Oisko jossain hyviä esimerkkejä mitä ilmoitukseen kannattaa laittaa? Nää vaikuttaa varmaankin aika tyhmiltä kysymyksiltä, olen aika aloittelija näissä asioissa. Kiitos.

Aamulehteen ja niiden sivuilta voit laittaa. Sunnuntain lehteen siksi kun kaikki muutkin laittavat, vuokraajat lukevat niitä paljon. Kun laitat, niin varaudu vastailemaan puhelimeen sitten kokoajan aamukasista lähtien. Olen ite saanut joka kerta aamulehden kautta vuokrakämpän.

janis77 sanoi:
no miltäs sitten kuulostaa Härmälä??

Sinne on nyt rakennettu ihan uusia kerrostaloja ja ehdottomasti on harkinnan arvoinen alue. Siitä läheltä löytyy lähes kaikki, mitä tarvii (oikein semmoinen kauppakeskittymä Lidleineen, Bauhausineen ja muine kauppoineen). Siellä on myös kuntosali ihan naapurustossa. Eikä se matka keskustaanakaan ole mikään hirveä. Ne vanhat puutalot on sitten ihan eri asia. Niistä joistakin saattaa löytyä jos jonkinlaista laitapuolenkulkijaa, eikä ne kaikki kämpätkään mitään mieltä ylentäviä ole. Toisinsanoen, riippuen alueesta ja talonyhtiöstä, jos löydät uuden hyvän kämpän Härmälästä, osta se. Näin minä tekisin.

Mike sanoi:
Ooooh, Klingendahl!
Siinä on paikalliset homostelumestatkin ihan ikkunan alla :D

Tiedetään että tykkäät keskustasta. Mutta jos joku kysyy tampereen asuinalueista niin luulisi ettei silloin nimenomaan halua keskustaan. Ei minulla esim ole keskustaan mitään asiaa, käyn siellä korkeintaan kerran kuussa. Silloinkin juopottelemassa.

Tuosta Miikkahin listasta jäi puuttumaan Kissanmaa, Ruotula, Janka... tuolla akselilla asustelin itse viitisen vuotta. Sopivan lähellä keskustaa, ulkoilupaikkoja, kauppoja. Mutta toisaalta, eipä taida Tampereelta löytyä yhtään aluetta mikä olisi ehdottomasti heikompaa, ellei nyt välttämättä halua Teiskoa mainita.

janis77 sanoi:
no miltäs sitten kuulostaa Härmälä??

Härmälä on hyvä, mutta tietyt alueet on täynnä juoppoja, koska tietyillä alueilla on asutettuna suuri määrä juoppoja.
Tyyliin välillä "kahvila" vieteri (tms.) to R-kioski.
Eli ne puutalot siinä. Jos asunto sijaitsee esim lähempänä keskustaa kuin tämä alue, mutta on härmälää silti, niin hyvä meininki.

Mike. Armonkallio on tosi hyvä, ja juhannuskylä 100m siitä kaupunkiin päin.
Niin ja klingendahl kans. Ainakin ne asunnot joissa ko. talossa olen käynyt. Mukava huonekorkeus.

Huonekorkeus tekee paljon asunnon fiilikseen, siksi juuri Klingendahlin mahtavat kämpät ovat in meitsillä. Tullin alueella on myös hyvä asustella, vanhaa taloa myös. Jos uutta halajaa, niin Hatanpäällä on nettiyhteyksillä varustettuja asuntoja saunoineen ja varsin näppärän matkan päässä keskustasta.

Tänne kaukajärvelle on rakennettu nyt aikamoisesti noita kerrostaloja ja rakennetaan edelleen. Mukavaa seutua asua ja järvi lähellä. Plussaa on vielä kaukajärven vapaa-aikatalon ilmainen kuntosali, jota itsekkin tulee käytettyä 4krt/viikkoa. Asuntojen hinnoista en osaa kyllä sanoa mitään. Mutta ite täällä oon lapsesta asti asunut ja olen tykännyt.

Zoikki sanoi:
Tänne kaukajärvelle on rakennettu nyt aikamoisesti noita kerrostaloja ja rakennetaan edelleen. Mukavaa seutua asua ja järvi lähellä. Plussaa on vielä kaukajärven vapaa-aikatalon ilmainen kuntosali, jota itsekkin tulee käytettyä 4krt/viikkoa. Asuntojen hinnoista en osaa kyllä sanoa mitään. Mutta ite täällä oon lapsesta asti asunut ja olen tykännyt.

Kaukajärvellä taitaa olla hinnat samansuuntaisia kuin hervannassa.
Ehkä kaukajärvi alkaa oleen nykyään jo mainettaan parempi paikka (niinkuin myös hervanta.)
Kai sekin vähän riippuu missäpäin kaukajärveä asutaan. Siellä myös remontoitiin n.5-7 vuotta sitten monta vahaa isoa kerrostaloa täysin uusiksi.
Muistan vaan kun kaveri oli pystyttämässä telineitä kyseisten talojen ympärille.

Aikanaan kun etsittiin asuntoa niin vaihtoehtoina oli:

Amuri
Armonkallio
Kaleva
Pispala

Kaikki alueet ovat noista hyviä (omasta mielestä) jos kerrostalossa haluaa asua.
Kalevaan päädyttiin ja voin kyllä suositella.

Janka oli kyllä hjyva paikka, rauhallinen, sisti, palvelut, suht lähellä.

Muutama kuukausi sitten muutin villilänniemeen, pyhäjärven rantaan takapihaltani 50m, rannassa lenkkipolut, taloyhtiöllä laituri rannassa, joten ainakin vaikuttaa ulkoilusta pitävälle mukavalta paikalta. Keskustaan matkaa n. 8km mutta samapa tuo kun kuitenkin tulee autolla kuljettua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom