Tiedoston poistaminen

Sellainen ongelma, että yksi tiedosto ei suostu poistumaan koneelta millään. Kun fileä koittaa poistaa, niin herjaa vaan, että "Yhteiskäyttövirhe, lähde- tai kohdetiedosto voi olla käytössä". Mutta ei ne kyllä ole käytössä.

Millä ihmeellä tuon tiedoston saa poistettua? Ei anna siirtää, kopioida, eikä lähettää tiedostoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sulje kaikki ohjelmat mitkä sitä tiedostoa vois käyttää tai jos se on joku sovellus niin sitten ohjauspaneelin lisää tai poista sovellus -osiosta

Orid sanoi:
"Yhteiskäyttövirhe, lähde- tai kohdetiedosto voi olla käytössä". Mutta ei ne kyllä ole käytössä.

Winen bugi, veikkaan. Samaa ollu mulla kolmesti. Joka kerta auttoi vaan uudelleen asennus. Rekisterin siivoukset ja muut poppakonstit on kokeiltu moneen kertaan. Ja olen takuuvarma että mikään ohjelma koneellani ei käyttänyt tiedostoa. Sammutin kerran taskmanagerista melkeen kaiken, eikä poistunut. Vaan jos onnistut poistamaan tiedoston, kerro miten sen teit. Mulla kummittelee vieläkin yksi apina työpöydällä.

Kokeile josko se lähtis silleen että käynnistät Windowsin safe modeen ja siellä poistat.

Tai sitten menet ms-dos komentoriville ja kirjoitat siihen: (leikitään että tiedosto on vaikka maija.doc) että del maija.doc, tuolla tavalla oon itse saanut poistettua tiedostot jotka valittaa tuota että ovat muka jonkin ohjelman käytössä, toinen vaihtoehto on tietenkin toi safemode...

harde20 sanoi:
Tai sitten menet ms-dos komentoriville ja kirjoitat siihen: (leikitään että tiedosto on vaikka maija.doc) että del maija.doc, tuolla tavalla oon itse saanut poistettua tiedostot jotka valittaa tuota että ovat muka jonkin ohjelman käytössä, toinen vaihtoehto on tietenkin toi safemode...

Kokeilin myös komentorivillä poistaa, sama lopputulos, herjaa, että joku muka käyttää sitä.

Ja sitte tyhmä kysymys: kuinka wintoosa käynnistetään safe-modessa? :nolo:

Orid sanoi:
Kokeilin myös komentorivillä poistaa, sama lopputulos, herjaa, että joku muka käyttää sitä.

Ja sitte tyhmä kysymys: kuinka wintoosa käynnistetään safe-modessa? :nolo:
painele F8 ennenkuin se windowsin latausruutu tulee tiimiin...

Nonih, nyt lähti tiedosto haneen. Käynnistin windowsin normaalisti ja avasin heti komentorivin ennen muiden sovellusten avaamista ja komentorivillä sain nyt sen poistettua. Aamulla koitin samaa, mutta sillon ei antanu sielläkään poistaa sitä.

Nyt helpottaa, paitsi, että suoritinteho on jostain syystä koko ajan 100% :curs:

Orid sanoi:
Nyt helpottaa, paitsi, että suoritinteho on jostain syystä koko ajan 100% :curs:

Kurkkaas taskmanagerista mikä prosessi kuormittaa konetta.

http://www.processlibrary.com/ <- Tuoltapa tarkistele, ettei ole ylimääräisiä prosesseja. Kannattaa klikata sitä vedoksen nimi kohtaa, jotta prosessit laitettaisiin aakkosjärjestykseen. Tämä helpottaa Isass ja lsass prosessien erottamista toisistaan. Paljon vastaavia huijausyrityksiä on, esim svchost ja scvhost, joten ole tarkkana!

Noniin, kaivetaas tämäkin ketju taas ylös.

Nyt on semmoinen ongelma, että pitäisi asentaa koneelle Welhon virusturva ja palomuuri. No asennus ei onnistu ilmeisesti siksi, koska koneella on jo dna:n virusturva (joka ei muuten toiminut yhtään). Ja tätä dna:n virusturvaa ei saa poistettua.

Ohjauspaneelin kautta se ei suostu sitä poistamaan, eikä myöskään suoraan deletoimalla kansiota. Herjaa vain, että Clientrc.dll file on käytössa ja sitä ei voi poistaa.

Olen koittanut komentorivin kautta ja muutenkin. Välillä olen saanut tuon koko nettiturva kansion poistettua, mutta se luo sen aina uudelleen! :curs:

Olisiko hyviä tai edes huonoja ideoita ongelmaan?

Käynnistä vikasietotilaan ilman verkkotoimintoja--> järjestelmänvalvojana sisään-->poista kaikki dna paskat ohjuspaneelin kautta ja vielä etsi toiminnolla katot ettei mitään jääny-->tyhjännä vielä regedististä kaikki dnavturvaan liittyvät systeemit niin pitäis pystyä asentaa tuo welho ja firewalli

tk- sanoi:
Käynnistä vikasietotilaan ilman verkkotoimintoja--> järjestelmänvalvojana sisään-->poista kaikki dna paskat ohjuspaneelin kautta ja vielä etsi toiminnolla katot ettei mitään jääny-->tyhjännä vielä regedististä kaikki dnavturvaan liittyvät systeemit niin pitäis pystyä asentaa tuo welho ja firewalli

Ei anna poistaa ohjauspaneelin kautta edes vikasietotilassa, herjaa "invalid settings". No sain dna paskat deletoitua ihan normaalisti vikasietotilassa ja käynnistin windowsin uudelleen, no kappas, dna nettiturva -kansio oli ilmestynyt jo uudelleen koneelle. Voi prrrr....taidan lähettää jonku jauhekirjeen dna:lle jo kohta.

Ettei sulla ole mitään sopimusta, mikä estää ohjelman poistamisen? Esim joillakin on sillä tavalla, että kun olet irtisanonut sopimuksen(vaikka nettiturvan) niin silloin sinun käyttöoikeutesi päättyy kyseiseen ohjelmaan.

Nuo on monesti vittumaisia poistettavia. Ehkä saattais auttaa jos vielä poistaa system restoren käytöstä ja sit poistaa vikasietotilan kautta. Luulis ettei sitten enään pysty palauttaa...

Jos vähänkään löytyy seikkailun halua niin kokeileppa ihan vaikka regeditillä poistaa kaikki paska mikä viittaa tohon ohjelmaan, sillä luulisi homman hoituvan. Ohjelmahan siis ei tulisi poistumaan mutta ei se voi ilman rekisteritietoja toimiakaan.

Ja kannattaa searchilla ja muilla kanssa etsiä tuohon softaan viittaavaa tavaraa ja poistoon..

ja sittenhän on noita ohjelmia rekisteriohjelmia mitkä on ihan käteviä, esim tämä http://www.worldstart.com/weekly-download/programs/regcleaner.exe

tosta listasta klikkaat sen softan nimeä niin se poistaa siihen liittyvät jutskut.. jos ei ole tuossa niin manuaalisesti vaan etsimään

Yritä tosiaan putsata tuo rekisteri.
Exporttaa se rekisteri ensin ihan vain varmuuden vuoksi ja poista sitten raakasti kaikki tuohon dna tietoturvaan liittyvä. Jos se herjaa vielä jostain .dll tiedostoista, niin yritä mitätöidä ne dos promptissa(navigoi kyseiseen kansioon ja komento: regsvr32.exe /u tiedostonimi.dll

Ongelma on näköjään jo ratkastu mutta jos jatkossa tulee ongelmia tiedostojen poistamisen kanssa, niin katsastakaa ohjelma nimeltä Unlocker.
Tulee oikean hiiren alle tuommonen Unlock-vaihtoehto Exploreriin.

Suositut

Back
Ylös Bottom