Tiede vai Tieteen kuvalehti?

Tiede-lehteä olen tilannut jo kauan. Asiallisempi kuin Tieteen kuvalehti, jota sitäkin on kyllä mukava selata, mutta sen seassa olevat pseudotieteet ärsyttävät (raportoidaan jostain "tutkimuksesta" jonka mukaan ihmisen sielu on sydämessä jne.). Tiede-lehti on ehkä aavistuksen kuivakka, mutta mun puolesta voisi olla vieläkin kuivempi ja asiasisältöisempi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itselle tulee tieteen kuvalehti, mutta mietin kyllä pitkään kumman tilaan. Joku on tota kuvalehteä tieteen maailman seiskaksi haukkunut...

En ihan uskaltanut samaa vertausta tehdä, mutta ainakin kun viimeksi luin (pari-kolme kuukautta sitten), niin näkyi olevan useampia pieniä "juttuja" jotka taisivat olla itse asiassa jotain DVD-mainoksia tms. Tosin eivät ne nyt niin mahdottomasti häirinneet, kun kuitenkin vaikuttivat olevan ihan asiaankuuluvia tuotteita, ja onhan niitä mainoksia joka lehdessä, mutta tuossa vähän liikaa upotettuna tekstiin.

Tieteen Kuvalehteä kolme numeroa olis näköjään tarjouksessa.Kylkiäisenä 1 Gb mp4 soitin.Saa nähdä tekeekö sillä mitään,no ei ole paha hintakaan..

näkyi olevan useampia pieniä "juttuja" jotka taisivat olla itse asiassa jotain DVD-mainoksia tms. Tosin eivät ne nyt niin mahdottomasti häirinneet, kun kuitenkin vaikuttivat olevan ihan asiaankuuluvia tuotteita, ja onhan niitä mainoksia joka lehdessä, mutta tuossa vähän liikaa upotettuna tekstiin.
Wtf? Mitä multa on menny ohi? Itelle tulee toi lehti, enkä muista yhtäkään tollasta tapausta, että jotain mainoksia olisi upotettu tekstiin.

Ja asiaan. Itse tykkään enemmän tieteen kuvalehdestä. En kyllä osaa perustella, kun en ole oikeastaan ikinä miettinyt koko asiaa. Se on vaan sellainen tunne. Täytyypä miettiä.

Tieteen Kuvalehteä kolme numeroa olis näköjään tarjouksessa.Kylkiäisenä 1 Gb mp4 soitin.Saa nähdä tekeekö sillä mitään,no ei ole paha hintakaan..

Siis voiko tol katella leffoja vai typotitko vaan..?

En kumpaakaan ole oikein ajatuksella lukenut, mutta vähän sellanen kuva jäi et tiede lehti vastais hesaria ja kuvalehti sit näitä iltapäivälehtiä...

Tilasin Tieteen Kuvalehden syksyllä, kun oli hyvä tarjous. Kolme jaappanilaista veistäki tuli kaupantekijäisinä ja joku nopean tilaajan DVD, joka lähetetään varmasti hitaimmilleki. Tapasin muutamia vuosia sitten yliopiston kirjastossa lueskella Kuvalehteä, ja oli kyllä pettymys kun ekat numerot tupsahti kotiin. Muistelin lehden paljon asiapitoisemmaksi. Hirveä määrä pikkujuttuja ja jotenki ei jaksanu ne päääjututkaan kiehtoa. Taso on tainnut todellakin laskea viimeaikoina. Paras anti todellakin oli, kuten joku mainitsi ne lopun aivojumppatestit. Vuoden lopulla sitte lopetinkin tilauksen. Se käviki näppärästi netissä...plussat siitä.

Pitääki käydä kirjastossa lueskelemassa Tiede-lehtea, jospa se ois pitäny tasonsa. Nykyään useat lehdet ovat sortuneet tähän nykytrendiin, joka vaati sisällön olla ilmaistuna kuvin ja kuvatekstein, että sen voi nopeasti silmäillä kummemmin paneutumatta lehteen.

Tieteen kuvalehti on asiallista viihdettä eikä kai siellä nyt mitään asiatonta tai keksittyä paskaa kuitenkaan löpistä, tulee tähänkin talouteen.
Aika paljon samaa juttua kuin Tiede-lehdessäkin, mutta kuten joku jo sanoikin, vähemmän kuivakasti.
Sillä on merkitystä kaltaisilleni ADHD-lukijoille, ei voi mitään.

Juu...eihän se sentään mitään sontaa oo, mutta kovin pinnalliseksi on muuttunu. Itse tykkään, että jos jostain mielenkiintoisesta aiheesta on kirjoitettu niin käsitellään se sit kunnolla.

Ehdottomasti Tiede. Äidille se tulee ja saan sitä kautta. En ole kuvalehteen perehtynyt oikein kunnolla. Sellainen mielikuva minulla on, että Tiede-lehdesä olisi enemmän myös itse tieteentekijöiden kirjoituksia, kuvalehdessä lähinnä toimittajien. Minun makuuni olisi hyvä olla molempia.

Mutta aivan ykkönen on kyllä Scientific American. Tuli tilauksena vuoden verran kun sain lahjaksi. Hitto, ois pitänyt kirjoittaa pukille ja toivoa taas vuosikertaa. :D

Tieteen Kuvalehti tullut jo kymmenen vuotta. Tiede -lehti on mielestäni tylsempi, vähemmän kuvia ja jutut ovat enemmän "tiede" painotteisesti kirjoitettu, vaikka sitä irtonumerona usein ostankin.

Wtf? Mitä multa on menny ohi? Itelle tulee toi lehti, enkä muista yhtäkään tollasta tapausta, että jotain mainoksia olisi upotettu tekstiin.

Ja asiaan. Itse tykkään enemmän tieteen kuvalehdestä. En kyllä osaa perustella, kun en ole oikeastaan ikinä miettinyt koko asiaa. Se on vaan sellainen tunne. Täytyypä miettiä.

Rupesin oikein miettimään, että mitähän sitä tuli höpistyä. Ilmeisesti näitä mainoksia on ollut sittenkin vain Tieteen Kuvalehti Historia -lehdessä. Sellaisia oli pari kotona hyllyssä ja "mainoksia" oli useampia. Uusia Tieteen Kuvalehtiä en nyt heti käsiini saanut, joten en niistä uskalla sanoa.

Tilasin Tieteen Kuvalehden kesällä kun oliko se viidellä eurolla sai seitsämänkympin veitsisetin. Veitset on hyviä ja laadukkaita joten sen puoleen kannatti. Itse lehden tilauksen lopetin parin numeron jälkeen kun tajusin että 143€ vuodessa kauniista kuvista on kyllä liian suolainen hinta. Vaikka se lehti on paksu siinä ainakin musta oli hirveen vähän luettavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom