Think seven ja verkostomyynti yleensä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Saapas
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kellään kokemuksia verkostomyynnistä tai tosta Think seven -firmasta? Kuuluuko joku siihen?
Mua pyydettiin mukaan ja netistä löytämieni juttujen mukaan ei tosiaan kannata lähteä, mm. Jippiin ja Suomi24 -forumeilta löytyy aika paljon kritiikkiä.

Verkostomyynti on siis myyntitoimintaa, jossa henkilö ostaa firmalta oikeuden myydä firman tuotteita. Myymistään tuotteistaan saa tietyn prosenttiosuuden. Samalla henkilö värvää partnereita, eli muita henkilöitä myymään tuotteita. Jokaisesta partnerista saa tietyn korvauksen ja jokaisesta partnerin hankkimasta partnerista saa myös palkkion. Palkkiota saa myös kaikkien "itsensä alapuolella olevien" partnereiden myymistä tuotteista.

Seven nox ab (joka on ilmeisesti virallinen nimi) myy energiapatukoita, puhelinliittymiä, internet marketingia (?) ja nyt tänään on julkistettu sähkö, jonka hinta on 3,82 s/kWh. Liittyminen maksaa 800€.

Oma mielipiteeni on tällä hetkellä, että firma on ihan perseestä, mutta lyötyykö puolustajia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saapas sanoi:
Onko kellään kokemuksia verkostomyynnistä tai tosta Think seven -firmasta? Kuuluuko joku siihen?
Mua pyydettiin mukaan ja netistä löytämieni juttujen mukaan ei tosiaan kannata lähteä, mm. Jippiin ja Suomi24 -forumeilta löytyy aika paljon kritiikkiä.

Verkostomyynti on siis myyntitoimintaa, jossa henkilö ostaa firmalta oikeuden myydä firman tuotteita. Myymistään tuotteistaan saa tietyn prosenttiosuuden. Samalla henkilö värvää partnereita, eli muita henkilöitä myymään tuotteita. Jokaisesta partnerista saa tietyn korvauksen ja jokaisesta partnerin hankkimasta partnerista saa myös palkkion. Palkkiota saa myös kaikkien "itsensä alapuolella olevien" partnereiden myymistä tuotteista.

Seven nox ab (joka on ilmeisesti virallinen nimi) myy energiapatukoita, puhelinliittymiä, internet marketingia (?) ja nyt tänään on julkistettu sähkö, jonka hinta on 3,82 s/kWh. Liittyminen maksaa 800€.

Oma mielipiteeni on tällä hetkellä, että firma on ihan perseestä, mutta lyötyykö puolustajia?

Kaveri raahas väkisin miittinkiin. samaa paskaa, eri nimi

"Vuoden päästä tienaatte 30000 e/kk. Ihan oikeesti! *tähän englannin kielinen cool lause*

Pakkikselta et kovin montaa verkostomarkkinoinnin puolestapuhujaa varmaankaan löydä - oli kyseessä sitten mikä firma tahansa. Verkostomarkkinoinnissa kaikki on paskaa, paitsi... Ei, kyllä kaikki on paskaa.

Jos haluat tehdä rahaa niin: Unohda!

Pelkästää se torninhuippu voi tehdä rahaa ketjumarkkinoissa, niissä on monesti rajattu aina aika hyvin kuinka paljon pystyy tienaamaan ja kuinka suuren osuuden emofirma vie. Esimerkiksi kun siellä kokouksessa kerrotaan kuinka hyvä juttu tämä on ja kuinka helposti tuollainen fiksukaveri niin kuin sinä pystyy helposti tekemään jopa 30 000e vuodessa. Sopismustakun lukee niin tuleekin ilmi että aivan sama kuinka paljon myyt voit tienata maksimissaan sen 30 000 e

Jos sinussa on yrittäjä henkeä ja halua tienata niin mikset leikkaa välikäsiä ja ryhdy suoraan myymään patukoita tai muuta vastaavaa? Ei tarvitse mennä muiden kusetettavaksi :thumbs:

SniffDaddy sanoi:
Pakkikselta et kovin montaa verkostomarkkinoinnin puolestapuhujaa varmaankaan löydä - oli kyseessä sitten mikä firma tahansa. Verkostomarkkinoinnissa kaikki on paskaa, paitsi... Ei, kyllä kaikki on paskaa.
Joo, mä jotenkin ajattelinkin niin.
Saas nyt nähdä mitä tapahtuu kun toi sähkön hinta julkistetaan ja isommat firmat lähtee kilpailemaan.
Kaveri kaupusti tota sponsorinsa kanssa mulle torstaina. Olin ympäripäissä enkä oikein ymmärtäny edes mitään. :lol2:
Niillä oli joku eventti Turussa hotelli Caribiassa ja soittelin äsken niille, ne hehku ihan onnesta siellä.. :D

Sama juttu kaveri raahattiin kanssa sinne turkuun eventtiin.
Tuntuu vähän siltä että kyseinen kaveri tulee takas juottettuna bisnes salkun kanssa.
Ite oon kuullut kyseisestä firmasta enkä todellakaan suosittele lähtemään mukaan.
Kokemusta löytyy verkostomarkkinoinnista, voitolle jäin n.500€ ja työtunteja varmaan 150h.

Mua on viety vuosien varrella lukuisiin eri sydeemeihin mukaan. Yhdestäkään ei ole jäänyt käteen juuri mitään mainittavaa. Tällä viikolla mua kysyttiin TAAS yhteen uuteen juttuun joka on vasta tulossa Suomeen. Ei minua ainakaan enää kiinnosta. Se että noista oikeata tienestiä voi saada, vaatii enemmän työtä ja aikaa kuin koskaan osaat kuvitella. Keksi parempaa tekemistä.

Mua on pari kertaa yritetty tuohon mutta eipä vois vähempää kiinnostaa. Lähestymistapa oli kummallakin kerralla sama. Tuli puhelu jossa joku kaverin kaverin kaveri kysyy että tunnetko tätä jannua ja ehditkö tulla kahville porisemaan.. Kummallakaan kerralla ei puhelimessa suostuttu sanomaan mistä on kyse ja vasta paikanpäällä asia selvisi.. Siellä istui pöydän takana puolituttu kaveri ja hänen työkaverinsa valmiina iskemään! Eivätkä perkele edes kahvia tarjonnu :curs:.. Eipä heistäkään enää kumpikaan ole mukana hommassa vaikka "kahvilla" niin kehuivat kuinka tulee helppoa rahaa ovista ja ikkunoista. Jotain osakkeita lupasivat myös...
Kaitpa niillä nyt on rahaa niin paljon ettei kädet mahdu taskuihin. :rolleyes: :D

Heh, nyt ne julkas se sähkön sitten! Voi vitsi että on naurettavaa! Meille kertoiltiin siellä propagandatilaisuudessa että liity nyt että oot sitten valmiina kun markkinat räjähtää.. :D
Se sähkö tulee joltain Graningen sähköltä, joka myy Suomen kolmanneks kalleinta sähköä hintaan 3.82 s/kWh.. Halvin on jotain 2.6 tms. Taitaa kaveria pikkusen vituttaa kun pisti rahansa.

Mullekkin tarjottiin tota samaista systeemiä vuosi-pari sitten. Kieltämättä aika hienolta kuulostaa noi myyntipuheet aina: "tienaa 30000€/kk tekemättä mitään". Aika ärsyttävää, kun sanoin kohteliaasti, etten halua mukaan, niin kaveri soittelee ja kyselee kaiken laisiin "eventteihin", missä on aivan "sairaan siisti meininki". Sitten saikin ruveta jo kyseistä kavaeria vältteleen ihan tosissaan. Ei uskaltanu puhelimeen vastata, kun se rupes aina kauppaan jotain ihme juttuja.

Kyllähän tolla systeemillä pystyy paljon rahaa tekeen, kun on ajoissa liikkellä ja valmis tekeen töitä sen eteen. Mutta kuka ihmeessä haluaa muuttaa kaikki kaverinsa asiakkaiks? Sitten se onkin kiva, kun oot myyny parhaille kavereilles jonkun ihme sähkösopimuksen ja sitten tuleekin jotain ongelmia. Kaveris soittaa sulle ja kyselee, että missä vika ja oot itte ihan pihalla, kun et varsinaisesti tiedä asiasta yhtään mitään. On se sitten kiva kun kaverit ei enään vastaa puhelimeen, kun soitat.

Oho, tulipas melkonen avautuminen :D

Tosta Narujacksonin avautumisesta tuli mieleen just se bisneskulttuurin amerikkalaistuminen Suomessa. Kun se rahan valta ja merkitys on iso amerikkalaisessa elämässä ja kasvamaan päin Suomessakin. Ei aiemmin tullut monen suomalaisen mieleen alkaa arvottamaan kaveruussuhteita. Että paljonko voisin hyötyä mun laajasta kaveripiiristä? Sellanen ajattelu on ennen ollut vierasta, koska kyllähän se voi tulehduttaa välit pahastikin. Ei se kuulosta musta vieläkään "oikealta" realisoida ystävyyksiä ja tuttuja rahaksi. Montako oikeaa ja kestävää menestystarinaa on syntynyt noista Suomessa pyörineistä verkostohypetyksistä? Jengiltä puuttuu kriittisyyttä.

Aika humpuukia itse joskus pari vuotta sitten kirjoittelin tänne jostain Naturesta kun mua pyydettiin juttuun mukaan ja viime vuonna oli vuorossa toi Team Seven samaa paskaa molemmat kumpaankaan en lähtenyt mukaan ja hyvä niin.

SILKKAA TYPERYYTTÄ KOKO TOUHU.

Mulla lähti valehtelematta kymmenen kaveria mukaan seveniin pari vuotta sitten. Ite en lähteny.

Kahdeksan kaveria on lopettanu hommat kun vaivannäöstä huolimatta tulos oli puhdas 0.

Kaksi kaveria edelleen mukana, eikä niilläkään hyvin mene. Leikkivät jotain bisnesmiehiä, vaikka tulot ovatkin hyvin vaatimattomat. Tyttöystävät valittavat kun ei jätkiä näy, eli aikaansakin laittavat touhuun paljon ja usko on kova. Ja sitten niillä on näitä kaikenmaailman jenkkipelleilyhehkutus -tapaamisia, missä kaikki on tietenkin "vitun siistii" ja "niil o rahaa pelissä siinä". Aikamoisia pellejä mulla on kavereina, ei voi muuta sanoa. :lol2:

Kyllä noi tähdenlentofirmat tiedetään. Niiden toimintaa nyt on aivan turha täällä ihmetellä, mutta onko kenelläkään kokemusta alalla pitkään ja menestyksekkäästi toimineista yrityksistä, niitäkin kai on?

Kerran yks entinen kaveri sai uunotetua mut Goldenin tilaisuuteen, olipa todella hukkaanheitetty parituntinen...sanoin etta haistakaa perse, en rupee.

Lankomies muijineen oli pari vuotta takasi sitte vallan haljeta innosta, kun joku Natural ym paska koitti niitä vedättää, kuulemma sitä rahaa tulis ovista ja ikkunoista. Ihan oikeesti taisivat itekkin uskoo siihen. No nyt pari vuotta myöhemmin on aika hiljasta...

Herbaliser sanoi:
Kyllä noi tähdenlentofirmat tiedetään. Niiden toimintaa nyt on aivan turha täällä ihmetellä, mutta onko kenelläkään kokemusta alalla pitkään ja menestyksekkäästi toimineista yrityksistä, niitäkin kai on?
Eikös niitä ihme tupperware-kippoja ja -kuppeja myydä verkostomarkkinoinnilla? Ja niitä tuntuu olevan joka perheenäidillä. Vaikka tosi ylihintasia kippoja ovatkin, visiin ihan laadukkaita.

Tupperwareja ei myydä verkostomarkkinoinnilla vaan kotimyyntinä.

Eli et joudu ostamaan niitä kippoja ensin itsellesi etkä tienaa värväämällä muita myyjiksi (ts. ei synny mitään pyramidia), vaan saat normaalin palkkion myynneistäsi. Lisäksi Tupperwarella on myös jonkinsortin kontrolli sille, kuinka monta kotimyyjää tietyllä alueella on (vrt. verkostomarkkinointi johon kuka tahansa pääsee mukaan).

joku73 sanoi:
Tupperwareja ei myydä verkostomarkkinoinnilla vaan kotimyyntinä.

Eli et joudu ostamaan niitä kippoja ensin itsellesi etkä tienaa värväämällä muita myyjiksi (ts. ei synny mitään pyramidia), vaan saat normaalin palkkion myynneistäsi. Lisäksi Tupperwarella on myös jonkinsortin kontrolli sille, kuinka monta kotimyyjää tietyllä alueella on (vrt. verkostomarkkinointi johon kuka tahansa pääsee mukaan).

Tupperware on verkostomarkkinointia. Samoin kuin Herbalife ja Oriflame. Ja nuo on ihan laadukkaita yrityksiä. Kaikissa toimimissa VM yrityksissä tapahtuu kotimyyntiä. Olet edustaja joka myy firman tuotteita ja sen lisäksi kun saat muita ihmisiä mukaan edustajaksi saat pientä provisioita myös heidän myynnistään koska olet auttanut heidät alalle ja osallistut heidän koulutukseensa ym.

Mikään laillinen yritys ei jaa palkkioita värväämisestä. Lisenssistä ei makseta laillisissa yrityksissä provisioita vaan kaikki tulo perustuu tuotteiden liikevaihtoon.

Tunnen monia ihmisiä jotka tienaavat paljon rahaa verkostomarkkinoinnilla eli tekevät sitä ainoanan työnään ja erittäin paljon sellaisia jotka tienaavat pientä extraa. Tunnen myös ihmisiä paljon jotka ovat epäonnistuneet, syynä yleensä se että eivät ole tehneet mitään.

Tunteita herättävä ala. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom