The X-Files palaa kuudella uudella jaksolla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään alkais ja johan tuo suomen töllössäkin on heti tiistaina.

anigif_enhanced-buzz-31599-1378838772-31.gif

Odotusarvo ei ollut kovin korkealla. Uusi x files pääsi yllättämään todella positiivisesti. Hienoa settiä ainakin ensimmäisen jakson osalta.

edit. tuli todella rankka metal gear solid fiilis jakson katsomisen aikana

Viimeksi muokattu:
Oli timanttinen aloitus ja originaali alkutunnari sai kyllä herkistymään. Juonen puolestakin mentiin suoraan asiaan :D

Toivottavasti ei jää kuuteen jaksoon tämä rebootti.

Olen kai sitten ainoa, joka pettyi?

+ Mukana on paljon nyökkäyksiä ja viittauksia alkuperäiseen. Kuten alkuperäinen intro, juonen yksityiskohdat ja vanhoja hahmoja...

- Tunnelma ei yllä enää alkuperäisen tasolle. Johtuen osin siitä, että tällaisia vastaavia sarjoja on vuosien varrella ollut jo lukuisia ja genreä on kaluttu enemmän, kun alunperin X-files oli ensimmäinen laatuaan.
- Uuteen tarinaan syöksyminen tuntui väkinäiseltä pikajuoksulta. Katsojan naamalle heitettiin heti hyvin hätäinen yhteenveto edellisestä 10:stä vuodesta X-filesejä, jonka jälkeen heti alkoi ufoja vilisemään. Olisin toivonut vähän maltillisempaa aloitusta ja pohjustusta Mulderin ja Scullyn nykytilanteelle sekä paluulle niin pitkältä tauolta. Mutta ymmärrän toki kiireen, koska jaksoja on luvattu vain niin vähän.
- Mulderin ja Scullyn reaktio uuteen "seikkailuun" ei tuntunut lainkaan luonnolliselta ottaen huomioon näiden historian. Kaiken sen jälkeen mitä nämä ovat kokeneet ja nähneet ufo-rintamalla, niin yhtäkkiä he ovatkin kuin halolla päähän lyötyjä ja satasella mukana, kun joku tuntematon vain hihkaiseekin heille jotain ufoista.
- Tarina tuntuu ainakin alun perusteella heikolta. Liikaa, liian nopeasti ja turhan kliseisesti. Mutta toisaalta tässä voi olla vielä vaikka minkälaisia käänteitä luvassa, joten en voi tuomita kässäriä epäonnistuneeksi vielä näin alussa.
- Joidenkin kriitikkojen mielestä Mulder ja Scully ovat edelleen hyvä toisiaan täydentävä näyttelijäpari, vaan minä en sitä enää näe. Yritys on kova, mutta jotenkin pakotetulta tuntuu.

Jos tämä ei olisi nimeltään X-files ja näyttelijät olisivat eri, niin toteaisin, että aika keskinkertainen mysteerisarja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missä missä missä?
Torrenttina löytyy jo molemmat jaksot..

Olen kai sitten ainoa, joka pettyi?

Et varsinaisesti. Ei tää huono ollut, mutta pieni pettymys oli väistämätön, koska odotin aivan liikaa. Näin pienenä ufohörhönä noi salaliittojutut tuntui ihan älyttömän kalutuilta ja kliseisiltä, toivottavasti tulee isoja käänteitä juoneen.
Tunnelma mielestäni todella hyvä!

Tänään toinen jakso! :)

Kyllähän tuota katsoo, mutta ainakin eka jakso oli vähän hätäisesti kyhätyn tuntuinen. Periaatteessa samat eväät kuin 90-luvulla, mutta tv-sarjojen kerronta on nykyään ihan toisella tasolla. Hieman pakotettu fiilis. Silti solid 5/7.

Katselin just molemmat jaksot, ja oisin jotain vähän räväkämpää odottanut ottaen huomioon sen, että jaksoja tulee (vain) kuusi kappaletta. Nooh... eiköhän se tästä! X-filesin takia sitä tuntee itsensä niin teiniksi taas, oli kuulkaas ysärin loppupuolen kovin juttu mun elämässäni! Ja Scully on vieläkin melkein yhtä hottis kuin silloin :heart:

Tulihan katseltua nuo pari ensimmäistä jaksoa. Juoni tosiaan aika löyhää, ei juurikaan mikään muuttunut sitten 90-luvun. Mut olisikohan sitten se nostalgia minkä takia nuo jaksoi katsella hienosti putkeen ja jäi vielä kaipailemaan lisää jaksoja. Tykkäsin!

Ykkösjakso oli vähän kökkö. Pikkuvihjeestä suolletaan megalomaaninen salaliittoteoria. Irralliset taustavideoklipit puheen aikana on jotenkin b-luokkaa ja turhaa alleviivausta.

Kakkosjakso oli jo parempi ja tuli hyvät vanhat ajat mieleen. Vieläkö tulisi Krycek ja mustaa mömmöä silmistä niin olisi täydellistä

Edit: aika nopeasti unohtui se eka jakson teoria Mulderilla. Luulisi olevan ykkösenä mielessä joku globaali yhteiskunnan tuhoamissuunnitelma.

Olen tyytyväinen. Paitsi, että etenkin ekassa jaksossa Scullyn kasvot jo liian luisevat. Mä oon niin fäni, että tykkään siitä, tapahtui siinä mitä tahansa tai oli tapahtumatta. Tupakkamies oli edelleen (niinku :) ) hyytävä, vaikka kaveri antoi sille savut kurkun kautta. Näyttelijä on William Bruce Davis (s. 13. tammikuuta 1938 Toronto, Kanada, jos ei joku tiennyt). Mul on hiukan empatiaa cigarrette-maniin. Hän on hiukan uhri itsekin, enkä tarkoita röökiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom