The World`s Loneliest Workout Routine

Mitä mieltä olette tällaisesta lihaskestävyyden ja aerobisen harjoittelun yhdistelmästä?

Eli ideana tässä on peruskotiharjoittelu johon kuuluu vatsalihasliikkeet kyykyt ilman painoja, hyppynaru, etunojat, leuanvedot, selänojennukset, venytykset.

Ja nimenomaisesti tämän satsin läpikäyminen niin, että syke olisi koko ajan aika korkealla, esimerkiksi, otat bullworkerin olkapäille ja siitä muutama kymmenen kyykkyä ja heti perään muutama kymmenen etunojaa, muutama leuka, vatsalihaksia sitten taas kyykkyihin jne.

Lopuksi intensiivistä venyttelyä, venytykset myös erillisinä harjoituksina.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että tuon ohjelman noudattamisen ansiosta minulla on sellainen hoikka lihaksikas fysiikka, pituutta päälle 180 senttiä, painoa hiukan alle 70kg.

Flexibiliteetti on sellaista luokkaa, että spagaatit menee molempiin suuntiin ja selkä menee kaarelle suuntaan ja toiseen ja sivuille, suorilta jaloilta menee kyynärpäät lattiaan jne.

Punnerruksia menee minuuttiin parhaimmillaan 70 ja puoleen nelisenkymmentä.

Leukoja parisenkymmentä.

Lenkkeilyä en ole oikeastaan koskaan harrastanut, ensi kesänä pitäisi alotella, mutta...

Seisoessa syke on 60 paikkeilla,, istuessa 50+ makuuasennossa 45

En tiedä mitä tuo sitten kertoo.

Itseasiassa minua kiinnostaisi ihan noin asiantuntijan näkökulma tähän + ehkä jotain vinkinpoikasta.

Ravitsemus on ihan hyvässä kuosissa, proteiinia tulee päivässä sellainen hiukka yli sata grammaa. Heraa desi paripäivässä ja muuten ihan tuna, kalkkunaleike, juusto, täysjyvävilja, verilettu, kananmuna, kaurapuuro, maitorahka, raejuusto, rasvaton maito, vihannes, hedelmä- linjalla on menty ( tuo Hera tosin melko uusi tuttavuus), lisäravinteina c-vitamiinipore, monivitamiinipore ja Sitraattisuolan muodossa magnesium.

lihaksikas fysiikka, pituutta päälle 180 senttiä, painoa hiukan alle 70kg.

Itse painoin joskus lätkä aikoina 68kg ja pituutta oli 178cm. Vatsat näkyivät kokonaan jne, eli rasvat oli alhaalla, mutta silti olin aivan uskomaton kynäniska. Toki lihaksikas voi tarkottaa toisille aivan eri asiaa kun toisille..

Täällä on suurimmalla osalla treenin tavoitteet vähän toisenlaisia eli yritetään kasvattaa sitä lihasmassaa. Jos tuolla ohjelmalla pysyt hoikkana (vai pitäisikö sanoa jo laihana) ja se on tavoitteesi niin mikäs siinä :P

Ihan hyvää kotitreeniähän tuo on. Itse en vain löytänyt viestin pointtia oikein, kuin että ihan hyvällä mallilla on asiasi, liikkuvuutta löytyy ja ruokapuolikin näyttää olevan kunnossa syömistarvikkeiden osalta. Jos se toimii niin sitähän kannattaa tehdä ja jatkaa? Lisänä tosin liikkeisiin lisäisin lisäpainoja reilusti että niistä tulisi reilusti raskaampia jos toistot alkaa olemaan jo tuota luokkaa ja ottaisin käsille erikseen vielä treenit, niin säilyy nousujohteisena niissäkin tavoitteet. Protua sen 2g per painokiloa kohti tai ylikin.

Joitain pieniä liikelisiä ottaisin mukaan jos omistaisit käsipainot, tangon ja levypainoja.

Omasta mielestäni se poltto lihaksissa nimenomaan kestävyystyyppisessä treenissä multiple reps. on ihan erilainen kuin isommilla painoilla sen kuusi kahdeksan toistoa.

Anteeksi, mutta 180+ senttinen ja alle 70 kiloinen sälli ei voi olla kuin "lihaksikas", korkeintaan sellanen kireä piru jolla suonet ja palikat näkyy.

Vaikka noinkin pitkillä sarjoilla tulisikin poltetta, niin silti lähtisin pistämään punnerruksiin lisäpainoja ja tekemään vaikka jonkun asteen sarjoja. Samoin leukoihin painoja lisää vaan ja sarjotuksia. Normikyykkyyn painoja jostain revittävä sitten lisää ja liikkeisiin ylipäätänsä lisää vastusta. Jaloille vaikka bulgarialainen kyykky vesikanisterella jos oikein HC:ksi haluaa mennä. :D

Back
Ylös Bottom