The Wire - Langalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 26417
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse olin ainakin huonona kun aikoinaan vikan jakson katsoin. Oli sellainen olo että olis mielellään kattonut vaikka miten paljon lisää, mutta osasi lopettaa kun oli (reilusti) voitolla.

Stringer Bell oli meikän suosikkihahmo.

Jep, oli tuskaista katsoa viimeinen jakso kun tiesi että tässä nämä nyt oli.

McNulty for prez! :) Tai sen musta kaveri, nimi ei nyt tule mieleen.

Tänään upposi viimeinenkin jakso. On tää kyllä helvetin hyvä sarja, helposti parhaimmistoa. Miksei tälläisiä ole enemmän?

Mikä tämän jälkeen? Oz?

Tänään upposi viimeinenkin jakso. On tää kyllä helvetin hyvä sarja, helposti parhaimmistoa. Miksei tälläisiä ole enemmän?

Mikä tämän jälkeen? Oz?

Mulla odottaa Ozin eka kausi dvd-hyllyssä, mutta en vaan ole saanut aikaiseksi katsoa sitä. Pitäisi tosiaan joskus ottaa haltuun.

Itse katoin joskus vuosi sitten koko Wiren. Kevyesti yksi kaikkien aikojen kovimpia sarjoja! Bunkin ja McNultyn sanailut on niin loistavaa kamaa. Lisäksi pidin Bodie Broadusista, Snoopista ja Michaelista.

***SPOILER ALERT***

Mua ihan tosissaan vitutti, että Bodie pistettiin kylmäksi!

Taitaa The Wire olla ainoa sarja jonka olen alusta loppuun asti katsonu, vieläpä kahdesti :D. Melkein vois joku viikonloppu ottaa taas ohjelmaan, suosittelen toisinsanoen ihan kaikille varauksetta :).

The Wire on katsottu täälläkin kahdesti läpi kaikki jaksot.

Snoop:n näyttelijähän oli oikeasti Baltimoren kaduilta kahden Crack-addiktin lapsi.

Oli myös ollut vankilassa 6 vuotta murhasta. Aseella oli ampunut jossain kahakassa jotain toista tyttöä/naista.

Ironista on myös se että kun The Wire loppui niin felicia snoop pearson meni takaisin sinne mistä tulikin ja se pidätettiin uudestaan. Vieläkin ironisemmaksi sen tekee se, että se pidätettiin kuuntelujen ja ilmiantajien kautta.

feliciapearson.jpg

Huippu sarja. Yleensä näissä loppuu mielenkiinto jo viimeistään toiseen tuotantokauteen. Tätä olisi tosiaan voinut katsoa enemmänkin!

Olen vasta nyt seurannut tuota sarjaa kakkoselta ei ehkä nyt niin hyvä kuin kaikki hehkutus antaa odottaa. Joku aika sitten kun tuli se jakso jossa ne sen avonin tuomitsi niin luulin että siihen loppui koko sarja mutta olikin yllätys että useampi season tätäkin on tehty. Nyt sitten eilen katsoin just niitä satama(season 2) jaksoja kolme putkeen. Jotenkin tuntuu että parempi kuin season 1.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen vasta nyt seurannut tuota sarjaa kakkoselta ei ehkä nyt niin hyvä kuin kaikki hehkutus antaa odottaa. .

No shit! Jep, uskomatonta pöljäilyä se, että jotakin sarjaa mainostetaan joka paikassa maailman parhaana sarjana. Joku mainosmies keksiny lauseen ja aivottomat idiootit hokevat ajatusta tismaalleen samoin sanoin jossain fb:ssä.

Sarja on hyvä, mutta niin on esim. The Shieldikin....Itse asiassa se on paljon parempi kuin The Wire.

Katoin joskus vuonna 2007 puoltoista kautta hampaat irvessä mutta en vaan lämmenny. Parin vuoden päästä uus yritys ja sit rupes toimimaan, varsinkin 3. ja 4. kausi oli hyviä. Ja Omar on tietysti ihan kingi. Mutta kyllä Toi IMDB 9.4 tähteä vaatii silti pikkasen pureskelua. Tää sarja jos joku on katottava käytännössä putkeen, etenee se ajoittain vaan NIIN hitaasti. Overall ihan hyvä sarja, joka ei tosin yllä Sopranosin tai OZ tasolle

Juuri sain toisen katsontakerran läpi. Kokonaisuutena toinen kerta ei luonnollisestikaan vetänyt vertoja ensimmäiselle, mutta nyt kiinnitin huomiota loistavasti kirjoitettuihin ja näyteltyihin henkilöhahmoihin. Mikään hahmo ei ole yliampuva eikä varsinkaan yksipuolinen (esim. Housessa hahmot perustuvat mielestäni melko paljon johonkin hallitsevaan luonteenpiirteeseen, vaikka sekin on yksi suosikkisarjoistani)

edit. Stringer Bell taitaa muuten hymyillä tasan kahdessa jaksossa

Mä tykkäsin sarjasta jopa enemmän toisella katselukerralla. Varsinkin 2. kausi oli uudestaan katsottuna huomattavasti parempi. Ja oikein hyvältä tää sarja maistuu kolmannellakin kerralla :)

Tää on mun mielestä siinä mielessä hieno sarja, että esim. toisella katselukerralla saattaa löytyä sellaisia juttuja, joita ei välttämättä ensimmäisellä kerralla huomannut. Mukaan on ujutettu sen verran paljon kaikkia pieniä nyansseja.

Sarja on muutenkin todella loistava kuvaus Baltimoren poliisin ja rikollisjengien valtataistelusta. Hyvisten ja pahisten raja on välillä häilyvä. Lisäksi toki esim. poliisilaitoksen johdolla ja rivimiehillä on hyvin erilaiset intressit. Mukaan on sekoitettu myös mukavasti politiikkaa. Mukana on toki myös unohtumattomia hahmoja ja niiden käymää dialogia. Tätä sielunelämää on todella mielenkiintoista seurata. Muutenkin tuo ns. dokumentaation omainen tyyli uppoaa meikäläiseen. Musiikkiakin käytetään vain ajoittain tehokeinona. Pääosassa on ympäristön omat äänet.

Maailman parhaasta sarjasta kinastelu on ehkä hieman tyhjänpäiväistä hommaa, mutta kyllä tämä omalla arvoasteikolla sijoittuu aika kärkipäähän. Sen verran timanttinen kokemus tästä on raavittu kasaan.

On tämä kyllä helvetin hyvä tv-sarja. Fanitin the wireä jo silloin, kun katsoin sitä pelkästään satunnaisesti teeveestä. Nyt kun sain katsottua dvd-boxin kolmen viikon aikana läpi niin rakkaus kasvoi entisestään. Mielenkiintoisten hahmojen laskemiseen ei yhden käden sormet riitä. Sarja on jäätävän realistinen, minkä takia se ei varmasti kaikkiin iske. Toisaalta itse näen pelkäksi vahvuudeksi sen, ettei sarjassa ole uskomattomia käänteitä vaan fokus on länkkäriyhteiskunnan todentuntuisessa kuvauksessa.

Tuli ostettua kaikki kaudet jostain tarjouksesta ja jäi eka kausi kesken. Ei vaan sytyttänyt. Voisi kyllä yrittää uudestaan.

Itse ainakin huomasin sen, että joka kauden alussa oli joukko irrallisia hahmoja/tapahtumia, jotka eivät tuntuneet liittyvän toisiinsa mitenkään. Sitten, kun kaudet kääntyivät loppupuolelle niin näiden hahmojen/tapahtumien tarinat linkittyivät keskenään todella mielenkiintoisesti. Sama koskee myös eri tuotantokausia. Joka kaudessa on oma teemansa, mutta silti ne liittyvät toisiinsa eivätkä ole irtonaisia kuin joissain vaisummissa tekeleissä.

edit. Mielenkiintoisena yksityiskohtana Idris Elban esittämä Stringer Bell myy Nokian osakkeet toisella tuotantokaudella (?), joka on tullut ulos vuonna 2003. Olis kannattanu kuunnella Stringeriä :D

Suositut

Back
Ylös Bottom