The Hobbit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-Byrd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin onko se nyt siis HFR:n vika vai 3D:n vika että liike näyttää epäluonnollisellta?
HFR:n, siksi myös telkkareiden 100Hz+ systeemit näyttää luonnottomilta, koska ne tekee frameja lisää väliin.

Tottumis kysymys siis.

Ollaan totuttu elokuviin sellaisina kuin ne on, ja normi töllöön.

Kesti ehkä minuutti tottua kaksnkertaiseen frame rateen, eli ei ongelmia.

Kesti ehkä minuutti tottua kaksnkertaiseen frame rateen, eli ei ongelmia.
Onhan tuo oikea korkeampi frame rate aivan eri asia, mutta asiaa sivuten itse en pysty vieläkään pitää noita "ekstra" hertzejä päällä töllössä.

Ite tykkäsin kovasti ,ehkä jopa enemmän kuin LOTR:sta.En nyt muista Hobitti kirjan juonta niin tarkkaan, että kuinka sitä tässä noudateltiin, mutta 3d näytti mun mielestä tosi hyvältä, mahtava leffa! Ja mättöä riitti!:)
Kerranki leffa, mikä ei pettänyt odotuksia. Ei tosin pettäny LOTR:skään. Pitääkin melkeen kaivaa tuo Hobitti jostain kätköistä ja lukea taas, 10v siitä taitaa ollakin viime lukemasta.

En nyt muista Hobitti kirjan juonta niin tarkkaan, että kuinka sitä tässä noudateltiin
Oon oikeastaan ihan iloinen että tuli luettua Hobitti kauan, kauan sitten. Elokuva on varmasti sen takia paljonkin parempi kokemus.

Niin se meni kyllä LotR:ien kanssa, että ei muistanut kunnolla, ja olihan ne sitten mahtavimpia leffakokemuksia ehkä koskaan.

Mielenkiintoista että elokuvia ja taidetta haukkuvat yleisesti ihmiset jotka itse ovat taiteellisesti lahjattomia, mielikuvituksettomia ilman luovuutta. On olemassa todella huonoja elokuvia mutta jos elokuva viihdyttää useimpia, vaikka kaikki ei olekkaan siinä aivan kohdallaan, ei sitä voi aivan sudeksi haukkua.
Kuinka moni näistä arvostelijoista voisi itse ohjata vastaavaa elokuvamateriaalia tai vaikka veistää sen omasta mielestään typerän patsaan.

Kirjan lukeneena odotinkin jotenkin satumaisempaa tarinaa kuin LOTReissa ja niinhän tuo oli. Itseeni ei napannut niin kovaa tuollainen jatkuva ylinluonnollisuus ja sadunomaisuus. Ok, onhan lotrikin yliluonnollista pullollaan, muttei noin paljoa. Noi selvisi mistä vaan pudotuksista jne. kuin saduissa konsanaan. Mutta hyvä oli, innolla oottaa jatko osia. Se oli vaan se LOTR kun iski aikoinaan niin kovaa, että vertaa väkisinkin siihen. Se oli jotenkin karumpi ja realistisempi, jos näin voi edes sanoa. Jotenkin myös tuntui, että kaikki örkit yms oli tietokonemaisia kaikki. Lotrissahan jokaisen örkin takana oli maskeerattu näyttelijä.

Kirjan lukeneena odotinkin jotenkin satumaisempaa tarinaa kuin LOTReissa ja niinhän tuo oli. Itseeni ei napannut niin kovaa tuollainen jatkuva ylinluonnollisuus ja sadunomaisuus. Ok, onhan lotrikin yliluonnollista pullollaan, muttei noin paljoa. Noi selvisi mistä vaan pudotuksista jne. kuin saduissa konsanaan. Mutta hyvä oli, innolla oottaa jatko osia. Se oli vaan se LOTR kun iski aikoinaan niin kovaa, että vertaa väkisinkin siihen. Se oli jotenkin karumpi ja realistisempi, jos näin voi edes sanoa. Jotenkin myös tuntui, että kaikki örkit yms oli tietokonemaisia kaikki. Lotrissahan jokaisen örkin takana oli maskeerattu näyttelijä.

Jos katois 3d HFR se varmasti vaikutti tuohon örkkien ulkonäköön. Sillä Hobitinkin örkeissä käytettiin maskeerattuja ihmisiä, mutta hiisiin käytettiin myös jonkin verran GCI:tä, sillä ne olivat muodoltaan niin erilaisia verrattuna ihmismäisin örkkeihin.

Itse olin iloinen että elokuva on uskollinen kirjalle ja varsinkin Bilbon ja Klonkun "riddles in the dark" kohtaus oli erinomainen. Andy Serkkisin klonkku on yksi parhaiten toteutettuja digitaalisia hahmoja ikinä. Ainoa mikä elokuvassa häiritsi oli pääörkki Azog, joka oikeasti kuoli Morian edessä käydyssä taistelussa.

Musiikki oli elokuvassa todella komeaa. Varsinkin musiikki jota käytettiin kohtauksissa, jossa kuvattiin kaukaa maisemia. Tähän ilmeisesti tehtiin Misty Mountain -kappaleesta mahtipontinen sovitus. Samantyylinen kuin musiikki jota soitettiin kun Gimli, Aragorn ja Legolas jahtasivat örkkejä Kaksi Tornia elokuvassa, mutta Misty Mountainin sävelin. Laulukohtauksetkin olivat hienoja ja kääpiöiden laulu sai ihon nousemaan kananlihalle.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kävin katsomassa HFR 3D -version ja tykkäsin kyllä. Samaa laatua kuin Lord of the Rings -leffat ja mukana useampi tuttu hahmokin. Ensimmäiset puoli tuntia hieman häiritsi korkeampi FPS, kun on tottunut elokuvamaiseen 24 kuvaan sekunnissa ja tämä näytti ensin siltä, kuin olisi Kauniita ja Rohkeita katsonut, halvalta. Onneksi siihen tottui. Kolmedeetäkin oli käytetty juuri sopivasti, eikä siihen kiinnittänyt huomiota.

Lueskelin ennen leffaa useammastakin lähteestä haukkuja liiallisesta CGI:in käytöstä ja miten se ei sovi elokuvaan. Olen kyllä eri mieltä. Sama pulju, joka teki tehosteet LOTRiin, Avatariin, Apinoiden planeetan syntyyn jne. ja tässäkin aivan viimeisen päälle, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Kirjaa en koskaan ole lukenut, koska LOTR oli jo niin raskasta tekstiä, joten en osaa ottaa kantaa siihen miten uskollisia tapahtumat sille ovat. Kuten muutkin ovat sanoneet, on tämä paljon satumaisempi kuin synkkä ja karu Sormusten Herra. Ei kuitenkaan pahemmin haitannut ja varmasti tulee käytyä katsomassa loputkin osat.

Melkein kolmetuntinen pätkä, mutta ei tuntunut siltä, mitä nyt ne helvetin kakkulat taas painoivat ikävästi nenällä. Viihdyttävä pätkä ja musat huippuluokkaa. Käykää katsomassa.

Ainiin, toi oli kuvattu 48fps, pitäis varmaan mennä katsomaan etenkin 2D:nä ihan vain mielenkiinnosta. Vähän häröltä se korkeampi frame rate tuntuu, mutta kaikkeen tottuu, 24 kuvaa sekunissa on vähän turhan hidasta tarkkaan duuniin leffoissa.

Joo, näin on. 3D:ssä toi korkeempi frame rate toimii kyllä parhaiten, ei vilkkunut kuva ja oli paljon kirkkaampikin kuin yleensä 3D-leffat.

Mielenkiintoista että elokuvia ja taidetta haukkuvat yleisesti ihmiset jotka itse ovat taiteellisesti lahjattomia, mielikuvituksettomia ilman luovuutta. On olemassa todella huonoja elokuvia mutta jos elokuva viihdyttää useimpia, vaikka kaikki ei olekkaan siinä aivan kohdallaan, ei sitä voi aivan sudeksi haukkua.
Kuinka moni näistä arvostelijoista voisi itse ohjata vastaavaa elokuvamateriaalia tai vaikka veistää sen omasta mielestään typerän patsaan.

Tämäpä erittäin hauska ajatusmaailma , eli pitäisi itse olla elokuvaohjaaja että voisi arvostella elokuvaa? Tätähän voi soveltaa ihan mihin tahansa asiaan , musiikkiin , tekniikkaan , urheiluun... mihin tahansa. Kyl se vaan niin on että jokaisella saa olla ihan oma mielipiteensä halusi Herra Archey sitä tai ei. Toinen tykkää äidistä , toinen tyttärestä ;)

Tää leffa on varmasti yksi kovimpia pitkään aikaan , harmi vaan että oman kaupungin leffateatteri on todella aikansa elänyt joten on yritettävä jonnekin muualle katsomaan tätä pläjäystä.

Tämäpä erittäin hauska ajatusmaailma , eli pitäisi itse olla elokuvaohjaaja että voisi arvostella elokuvaa? Tätähän voi soveltaa ihan mihin tahansa asiaan , musiikkiin , tekniikkaan , urheiluun... mihin tahansa. Kyl se vaan niin on että jokaisella saa olla ihan oma mielipiteensä halusi Herra Archey sitä tai ei. Toinen tykkää äidistä , toinen tyttärestä ;)

Tottakai voi arvostella, muttei kuulosta reilulta tai asialliselta haukkua keskitasoa parempi tuotos täysin flopiksi.

Uzeeh sanoi:
Aivan onnetonta kuraa, en itse pitänyt yhtään.

On kuitenkin olemassa myös absoluuttista totuutta ja kuinka moni voi väittää ettei Peter Jackson osaisi ohjata fantasiaa. Näin itsekkin Hobbitissa puutteita, mutta oli se silti parempi kuin 80% siitä shaissesta joka tulee ulos Hollywoodista.

Silloin kun kuitenkin joku haukkuu elokuvan läpipaskaksi, niin mitä se huono elokuva sitten enää onkaan. Tuntuu vain että nykyajan kakaroille ei kelpaa enää mikään kun vanhemmat ovat hemmotelleet piloille.

Tarkoitin kommentillani kyseenalaistaa sellaisen ihmisen arvostelukykyä joka odottaa elokuvan olevan täydellinen, vaikka itse sen katsojana on vain keskitasoisella älyllä varustettu snobi(hienostelija).

Ensimmäiset puoli tuntia hieman häiritsi korkeampi FPS, kun on tottunut elokuvamaiseen 24 kuvaan sekunnissa ja tämä näytti ensin siltä, kuin olisi Kauniita ja Rohkeita katsonut, halvalta.
Juu, just mietin leffan alkuvaiheessa, että tämä on niin kuin jotain dokkaria katsoisi. Ei ollu perinteinen leffafiilis aivan alussa.

Just tuli katsottua tämä. Pakko vanhana Tolkien-fanina sanoa, että se disneyn omainen "hassuttelu" ja paska huumori melkein pilasi muuten hyvän elokuvan. Tolkien on ihan vitun hyvä sellaisenaan, ei siihen tarvii sekoittaa jotain pirates of the caribbean/uudempi star wars trilogia-tyylistä hömppää. Melkein odotin, että milloin joku vitun Jar Jar Binks pomppaa ruudulle. :(

Ilman hömppää :4:
Hömpän kanssa :2:

Edit. Uzeeh olikin näköjään jo sanonut aika lailla samat pointit.

Itseeni ei napannut niin kovaa tuollainen jatkuva ylinluonnollisuus ja sadunomaisuus. Ok, onhan lotrikin yliluonnollista pullollaan, muttei noin paljoa. Noi selvisi mistä vaan pudotuksista jne. kuin saduissa konsanaan.

Jos kyse on kääpiöistä niin nehän on moninverroin ihmisiä kestävämpiä. Odotettu elin ikä samanlainen kuin puhtailla Dunedaineilla.
Esiaikoina olivat lähes immuuneja tulelle ja " nykyäänkin " melkein. Sepän tekeleitä kun ovat.

Back
Ylös Bottom