Thainyrkkeily + salitreeni + muu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mutu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
maanantaina pitäs alottaa thaipoksaamisen peruskurssi. mites ton ohella kannattais punttia nostella. poksaamista kaks kertaa viikossa maanantai ja keskiviikko. halu olis kuitenkin kasvattaa lihasmassaakin samalla joten kai sitä punttiakin tarttis paljon vääntää mutta minkälaisella ohjelmajaolla? Tällä hetkellä treeni taustaa on noin kaksi vuotta sali treeniä, melkeen alusta alkaen 4-jakoisella 4 kertaa viikossa:
1. pv rinta hauis
2. pv hartia ojentaja
3. pv selkä
4. pv jalat

mitä poksaajat on mieltä kannattasko ohjelmaa / jako vaihtaa ja mikä mahtaisi sopia parhaiten ton lajin kanssa?

Kamppailuosiolla on joitakin threadeja, joissa on ihmetelty punttia + ninjailua. Kannattaa selailla sieltä vanhoja viestejä.

Kokokroppa ohjelma niin ei oo mikään paikka överi jumissa missään vaiheessa.

Ite vedän just tollasella, mutta joka toinen pvä. Krav magaa harrastan n. 4 krt viikossa. Ei tuossa muuta ku pitää sitte muistaa se syöminen laittaa kuntoon, että jaksaa vielä treenatakin.

On siinä se hyväpuoli, että pysyy nesteet kurissa kehossa massallakin.

Kävin ite thaiboxingissa muutaman vuoden ja kävin siin sivus salil kans.Thaissa vedetään kovia treenejä ja palautuminen on avainkysymys.Yritin käydä 2-3 krt viikos salil ja 3 krt thaissa mut ylikunto oli vastas.Yks koko kropan salitreeni perusliikkeillä pienillä toistomäärillä toimi itel parhaiten.Thaissa vedetään alku-ja loppujumppa kyykyillä,vatsoilla,etunojilla ja leuoilla joten salilla on turha pitkiä sarjoja tehä.Perusvoimaa hakee salilta ja kunto tulee thaissa itsestään..
:)

Wyldeclone sanoi:
Thaissa vedetään alku-ja loppujumppa kyykyillä,vatsoilla,etunojilla ja leuoilla ...
Tai sitten ei, riippuu varmaan missä treenaa. Meillä oli kyllä ihan pelkästään alkujunppa naruhyppelyineen ja muine pomppimisineen + veny, lopuks usein varjoa yms. (+vatsat tietty) + veny ja rentoutus.

Ikinä en leukaa vetäny, eikä kukaan muukaan, punnertaa taisin kerran tai kaks puolessatoista vuodessa.

itsekki thaikkua vetelen ja meidän clubilla on käytössä alussa alkulämpö tietty ja lopussa sitten kova kuntopiiri/loppujumppa eli kyykyt vatsat punnerrukset ja välillä leukoja.Salilla olen yrittäny kaydä välipäivinä voimaa hakemassa ja ihan hyvin on toiminut tähän menessä

Ajattelin kysyä neuvoja tästä yhdistelmästä. Ikää 23v, pituus 180cm, paino 80kg. Tällä hetkellä suunnitelmani näyttää tältä:

Ma: Sali
Ti: Thai
Ke: vapaa
To: Sähly + Thai
Pe: Sali
La: vapaa
Su: jalkapallo

Salilla vedän kaikki muut lihakset paitsi jalat. Jalkoja on vedetty jo 4v. ja ovat jo tarpeeksi isot. Jalkoja tulee hyvin treenattua muissa treeneissä. Thainyrkkeily kestää sen 1.5h, sählypeli 2x13min. Jalkapallo kestää 1.5h.

Olisin itseasiassa halunnut yhden salikäynnin tohon keskiviikkoon koska olen tottunut käymään neljä kertaa viikossa. Salilla vedän kaksi liikettä per lihasryhmä. Kaksi ekaa viikkoa sarjat per lihasryhmä on 2, toistot 12-15. Seuraavat kaksi viikkoa sarjat on 3, toistot 10-12. Vikat kaksi viikkoa sarjat on 4, toistot 8-10. Tämän jälkeen nostetaan taas painoja ja alotetaan alusta.

Tavoitteet:
Muutama rasvakilo pois, vähän lisää lihaksia, toivottavasti jonkin ajan päästä thainyrkkeilyn salikisoihin. Mitään yksittäistä tavoitetta ei siis ole, joten vaikea priorisoida. Vähän kaikkea. Syön tällä hetkellä alle 2000kcal, eikä tunnu ihan toimivan. Nostan kalorin tuonne 2500kcal tasolle ja kokeillaan uudestaan.

Mitä olette mieltä tästä suunnitelmasta?

Luulen, että 2 kertaa viikossa lajitreeniä on aivan liian vähän edes salikilpailutasoon. Ellet tietysti omaa aikaisempaa kokemusta thaista, mut sillti ei kaks treeniä viikossa riitä mihinkään. Etkö vois jättää säbää/jalkapalloa vähemmälle, jos tavoitteena on kilpailla? Ja mitä sun valmentajas on mieltä sun treenitavasta?

Luulen, että 2 kertaa viikossa lajitreeniä on aivan liian vähän edes salikilpailutasoon. Ellet tietysti omaa aikaisempaa kokemusta thaista, mut sillti ei kaks treeniä viikossa riitä mihinkään. Etkö vois jättää säbää/jalkapalloa vähemmälle, jos tavoitteena on kilpailla? Ja mitä sun valmentajas on mieltä sun treenitavasta?

Kuulun nyt harrastelijaryhmään, jossa treenejä on kahdesti viikossa. Omaa valmentajaa ei siis ole, mutta voisihan tietenkin häneltäkin kysyä mielipidettä :) perjantaina olisi vapaaharjoittelua, eli lähinnä sparritreeni. Tähän ajattelin itseasiassa kyllä myös alkaa käymään. Kilpailijat treenaavat 6krt/vk, mutta ennenkun siihen pääsee niin täytyy otella muutamassa salikilpailussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis etkö pääse treenaamaan kilpailijoiden kanssa, ennen kuin olet jo otellut? Luulisi, että jos puhut valmentajalle, että olisi kiinnostusta lähteä ottelemaan saattaisit päästä sparraamaan ottelijoiden kanssa... Ja muutenkin saisit (ehkä) palautetta nykyisestä taitotasostasi...

Kilpailijat treenaavat 6krt/vk, mutta ennenkun siihen pääsee niin täytyy otella muutamassa salikilpailussa.

Onpa nurinkurinen systeemi. Mitä sinne salikisoihin kylmiltään kannattaa mennä turpiinsa ottamaan. Onko tuo joku tulikoe että testataan ensin ketkä uskaltaa mennä kehään 2x/vko treenailun jälkeen ja sitten vasta pääsee kisaryhmään treenaamaan tosissaan? Toki seurat haluaa pitää sunnuntaitreenaajat pois kisaryhmästä, mut toi nyt on vähän turhan raaka meininki...

Hmm, no olen ymmärtänyt että salikisat ovat kerhon sisäiset kilpailut, eivätkä ole samalla tavalla ihan yhtä "tosissaan". Siellä pääsee kuitenkin näyttämään taitonsa.

Tuskinpa, koska HTBC:llä voi kyllä treenata 6 kertaa viikossa heti alkeiskurssin käytyään.

Ahaa, minä olen webbisivujen perusteella käsittänyt toisin (en siellä tosin ole vähään aikaan vieraillut), mutta olen ilmeisesti väärässä.

Pitää paikkansa, että HTBC:llä voi treenata heti alkeiskurssin jälkeen kuutena päivänä viikossa.

Kilparyhmän treeneihin osallistuminen ei ole keneltäkään pois-suljettu. Niihin voi osallistua, kun päävalmentajamme Martinez katsoo että fysiikka ja tekniikka ovat vaadittavalla tasolla. Lisäksi asenne harjoitteluun, halu sitoutua harjoitteluun pitkäjänteisesti ja motivaatio kilpailemiseen ratkaisevat.

Jos on kiinnostunut ottelemisesta, niin siitä kannattaa ehdottomasti tulla valmentajille juttelemaan, niin tiedetään yhdessä sitten lähteä kehittämään tarvittavia osa-alueita nimenomaan otteluita silmällä pitäen.

terv. Antti, HTBC

Thainyrkkeily ja salitreeni

Haluaisin aloittaa salitreenin thainyrkkeilyn ohella. Painan 100 kg ja olen 184 pitkä, salista ei ole pahemmin kokemusta mutta thainyrkkeilyä olen harrastanut muutaman kuukauden verran. Haluaisin treenata mahdollisimman paljon thainyrkkeilyä, miten kannattaisi ajoittaa harkat jos treenaisin salia seuraavalla ohjelmalla kaksi kertaa viikossa:

päivä 1

kyykky 5 x 3-6
penkki 5 x 3-6
kulmasoutu tangolla 3 x 6-8

päivä 2

maastaveto 5 x 3-6
pystypunnerrus käsipainoilla 4 x 6-8
leuanveto 3 x max.

No onsimmäisenä tulee mieleen, että monako kertaa viikoss on thai harjoitukset? Arvaan että 2 kertaa? Esin tiistai ja torstai? No any way.
Itse lähtisin miettimään niin, että thai-harkaa seuraavana päivänä olisi puntti. Esim Maanantaina harkka, tiistaina puntti, keskiviikko lepoa, torstai thai ja perjantai puntti -> sitten viikonloppu lepoa. Kuitenkin kun thai on se pääasia, niin se ekana ja sen ehdoilla. Sitten itse en kolmea treeniä tekisi perättäisinä päivinä, eikä kahtena perättäisenä päivänä tuota punttiakaan.. Sekavaa :)

No onsimmäisenä tulee mieleen, että monako kertaa viikoss on thai harjoitukset? Arvaan että 2 kertaa? Esin tiistai ja torstai? No any way.
Itse lähtisin miettimään niin, että thai-harkaa seuraavana päivänä olisi puntti. Esim Maanantaina harkka, tiistaina puntti, keskiviikko lepoa, torstai thai ja perjantai puntti -> sitten viikonloppu lepoa. Kuitenkin kun thai on se pääasia, niin se ekana ja sen ehdoilla. Sitten itse en kolmea treeniä tekisi perättäisinä päivinä, eikä kahtena perättäisenä päivänä tuota punttiakaan.. Sekavaa :)

Thainyrkkeilyä olin ajatellut treenata sellaset kolme kertaa viikossa, kiitos!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom