Thainyrkkeily-alasuojan sidontaohjeita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rovasti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei löydy mitään linkkiä mutta yritetään edes selittää miten sidonta tehdään:

Eli munareissa sivuilla olevat narut ensin lantion ympäri siten, että suojat roikkuvat slaikan kohdalla. Laita narut niin kuin aloittaisit tekemään umpisolmua, kuitenkin tekemättä sitä toista solmua mikä laittaa sen "umpeen".

Nyt kun narut ovat selkäsi puolella ympäri, kiristä hiukan. Juuri noin:)

Tämän jälkeen ota molemmat jääneet osat naruista, ja kiedo ne toistensa ympäri niin, että niistä muodostuu yksi "iso" naru, mikä muodostuu näistä lantion ympäri menneistä naruista. Olet jo puolivälissä.:worship:

Nyt otat viimeisen narun jalkojesi välistä, ja teet solmun tähän "isoon" naruun niin, että siihen tulee "puolirusetti". Rusetin rengas muodostuu siitä narusta, joka menee jalkojen välistä.

Ravista ennen käyttöä. Kuppisi on nyt asennettu ja valmis käyttöön.

Kuva olisi kyllä parempi, mutta eiköhän tuolla jo onnistu. Se solmu siellä perseen puolella tuntuu aluksi ilkeältä mm. vatsoja tehdessä, ja naru pitkin persvakoa on vähän outo, mutta no worries, niihin tottuu.:david:

Itse kun kyllästyin solmimiseen heitin ne narut pois ja laitoin kuminauhat tilalle, jalkovälistä kaksi mukavuutta varten. Helppo ja nopea pukea ja riisua, ja pysyy yhtä hyvin ellei paremmin kuin naruilla :)

Itse kun kyllästyin solmimiseen heitin ne narut pois ja laitoin kuminauhat tilalle, jalkovälistä kaksi mukavuutta varten. Helppo ja nopea pukea ja riisua, ja pysyy yhtä hyvin ellei paremmin kuin naruilla :)

Minkälaiset kuminauhat? Ihan mielenkiinnosta vois kokeilla.

Mitä lie vaatekäyttöön tarkoitettua, tommoset mitä on esim. housujen vyötäröillä. Varmaan kangaskaupoista saa.

Toi on kyllä ihan jees idis. Antaa varmaa mukavasti joustoakin, ettei olisi liian tiukalla.

Kummatko nyt on paremmat suojat, jos rymyää myös matossa ja ottaa sparria.
Noi thaikupit vaiko sitten ns. tavalisemmat suojat?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse keksin mukavamman tavan laittaa narut, toi "naru persposkien välissä" ei sovi mun tyyliini:

ota vanhat koriskenkien narut 3kpl, vedä kupin rei'istä läpi niin, että jokaisesta reiästä tulee molemmat narun päät (työnnä naru kaksinkerroin läpi, pujota loput lenkistä läpi.). sitten suojat slerssin eteen, kierrät 1 naru molemmista yläpäistä lantion ympäri, tee rusetti. sitten vasen reisi:1 naru kupin vasemmasta yläreunasta ja toinen alapäästä, sido reiden ympäri rusetilla. toista sama oikealle puolelle.

Vaikee selittää mut kuva selkeyttäis, katsoo jos joskus ehdin....

Kummatko nyt on paremmat suojat, jos rymyää myös matossa ja ottaa sparria.
Noi thaikupit vaiko sitten ns. tavalisemmat suojat?

Thaikuppia suosittelen. "vaippa"mallikin menee, jos on tiukat painishorsit.

Anyway, thaikuppi on mulla pysynyt tosi hyvin. Oon pirun laiha jokapaikasta, joten toi thaikuppi sopii mulle mainiosti.

Jos pystyt, niin kokeile vaippamallia ja thaikuperoa. Sillä se selviää:)

Osaako kukaan antaa selkoperäistä ohjetta thaikuppien sidontaan, joissa on yhteensä 6 narua. 2 alhaalla ja 2 molemmilla sivuilla. Muuten samanlaiset, kuin nuo peruskupit, mutta naruja on siis tuplat.

Ite olen vetänyt ensin yhdet narut sivuilta kiinni, eli selän taakse solmuun. Ja toiset narut persevakoa pitkin ja reisiin solmulla kiinni. Tahtoo välillä vähän hölskyä / repiä persettä.

Mikähän olisi se oikea tapa?

Osaako kukaan antaa selkoperäistä ohjetta thaikuppien sidontaan, joissa on yhteensä 6 narua. 2 alhaalla ja 2 molemmilla sivuilla. Muuten samanlaiset, kuin nuo peruskupit, mutta naruja on siis tuplat.

Ite olen vetänyt ensin yhdet narut sivuilta kiinni, eli selän taakse solmuun. Ja toiset narut persevakoa pitkin ja reisiin solmulla kiinni. Tahtoo välillä vähän hölskyä / repiä persettä.

Mikähän olisi se oikea tapa?
Kato mun postaus ylempänä, mutta älä laita yhtään mitään persposkies ;) väliin, vaan kierrä ne suoraan reiden ympäri ja yhdet vyötärön ympäri.

Hops, nostetaanpa vanhaa threadia hieman. Ostin tossa äskettäin Blue Corner Sportin thai-alasuojan,http://www.bluecornersport.com/bluecornersport/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=121&category_id=16&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 <-tuon noin. Tässä on kolme näitä naruja, niinkuin monissa tässä threadissa mainituissa malleissa, mutta toi keskimmäinen naru on tosi pitkä, tai ainakin tuntuu todella pitkältä ja lisäksi siinä on tollanen lenksu päässä. Onko kellään tätä mallia ja tietoa miten pitäisi sitoa, pitäiski noita naruja jotenkin pujottaa ton lenkin läpi tai jotain? Tai yleensäkään jotain kuvallisia sidontaohjeita, että hahmottaisi sen paremmin. Ei sillä, että haluaisin nähdä miehiä sitomassa alasuojia..:evil:

Kun tuo alkuperäinen linkki ei nyt muutamaan vuoteen ole toiminut, ajattelin sherlockoida sen näkyviin. Olkaa hyvät:
vaihtoehto 1.
vaihtoehto 2.

Jätä se vyötärönaru paikoilleen ja laita sinne kupin alapäähän kaksi lenkkiä tekstiilikuminauhasta, joihin sitten pujotat reitesi. Pysyy hyvin paikoillaan, eikä naru pureudu perskannikoiden väliin. :)

Löytyykö näitä ohjeita enään mistään vuonna 2012?

Sivunarut säädetään epäsymmetrisesti siten, että oikealla puolella on lyhyempi osa ja vasemmalla pidempi. Tarkoitus on saada solmu oikealle kyljelle, jotta se ei paina selkää esim. vatsalihaksia tehdessä.

Alanaru sidotaan kiinni vasemman puolimmaiseen naruun niin, että vasemmalle jalalle jää "lahje" tai lenkki, johon jalka pujotetaan. Tämä solmu on siis umpisolmu ja pidetään aina kiinni. Kannattaa tietenkin aluksi kokeilla sopiva paikka solmulle.

Nyt vasen ja oikea sivunaru sidotaan yhteen kaksinkertaisella rusetilla oikean lonkan sivulle. Näin suoja saadaan paikoilleen ja pois yhtä solmua sitomalla ja avaamalla. Jos on vasenkätinen, solmu kannattaa tehdä toiselle puolelle, koska sitä on helpompi käsitellä vahvemman käden puolella.

Suositut

Back
Ylös Bottom