Thainyrkkeily-alasuojan sidontaohjeita?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rovasti
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mr.Bueno sanoi:
toi näytti kyl siltä että... :worship: Onneks ittellä on ne "hokityylin" alasuojat.

Ei nuo niin pahat ole laittaa kuin miltä näyttää, parin kerran jälkeen menee ihan mukavasti :)

Itselläni on sekä tuollaiset, että "hokityylin" suojat, nuo thai-suojat ovat varsinkin matossa vääntäessä paremmat, kun eivät pääse liikkumaan ollenkaan niin paljon, niin ei sitten ole pystyyn noustessa suojat perseessä ;)

Mr.Bueno sanoi:
toi näytti kyl siltä että... :worship: Onneks ittellä on ne "hokityylin" alasuojat.

Iloisuus loppuu lyhyeen kun ekan kerran tulee isku hieman vinosti.
Tällöin kuminauhahärvelit saattavat siirtyä pois paikaltaa ja isku tulee suorana kiville. Itse en suostu pitämään muita kun noita naruvirityksiä teräskupilla, koska ne ovat ainoat jotka itse tiedän pysyvän paikalla iskusuunnasta huolimatta ja kestävät kovatkin paukut.

Tosin kyllähän nuo näyttävät ja tuntuvat aikas huvittavalta alkuun...
Mutta jokainen itse päättäköön kuinka paljon pussejaan arvostaa.

Tuli mieleen että tos Twinssin ohjeessa väännetään solmu taakse, kun jotku meiän seurast, ainakin mun näkemän mukaan vääntää solmun sivulle.
Mietin jos tekis toiseen sivusta tulevaan naruun pikku solmun, jonka läpi alhaalta tuleva naru pujotetaan ja viedään toiselle sivulle, jossa tehdään solmu samasta sivusta tulevan narun kanssa?
Jos ymmärsitte, kommentoikaa, pysyiskö/pysyykö? Meinaan Twinssin tapa tuntuu kuitenkin suht hankalalta näin alkuun ainaki.
Jos on muita tapoja nii kertokaas.

Rovasti sanoi:
Tuli mieleen että tos Twinssin ohjeessa väännetään solmu taakse, kun jotku meiän seurast, ainakin mun näkemän mukaan vääntää solmun sivulle.
Mietin jos tekis toiseen sivusta tulevaan naruun pikku solmun, jonka läpi alhaalta tuleva naru pujotetaan ja viedään toiselle sivulle, jossa tehdään solmu samasta sivusta tulevan narun kanssa?
Jos ymmärsitte, kommentoikaa, pysyiskö/pysyykö? Meinaan Twinssin tapa tuntuu kuitenkin suht hankalalta näin alkuun ainaki.
Jos on muita tapoja nii kertokaas.

Jos ei jostain syystä halua solmia taakse niin sitten mielestäni mieluummin eteen kuin sivulle. Ainakin äkkiseltään ajateltuna solmu sivulla saattaisi aiheuttaa suojan liikkumista siihen suuntaan.

Jaah, eteen sidottua ei kyllä saa, naru ei riitä. Toi Twinssin ohje on siitä "hankala", että sorminäppäryyttä pitäisi harjoittaa ja muutenkin ilman peiliä saada sidottua. Perus rusettiahan en taakse halua sitoa. Kerran avaan väärin ja tuloksena umpisolmu. Siinä kaverit ihmettelee pukuhuoneessa kun yksi kiroilee kädet perseessä :whip:

Eli sivulle sitomisen plussia on perus rusettisolmun mahdollisuus. Ainakin alussa.

Rovasti sanoi:
Jaah, eteen sidottua ei kyllä saa, naru ei riitä. Toi Twinssin ohje on siitä "hankala", että sorminäppäryyttä pitäisi harjoittaa ja muutenkin ilman peiliä saada sidottua. Perus rusettiahan en taakse halua sitoa. Kerran avaan väärin ja tuloksena umpisolmu. Siinä kaverit ihmettelee pukuhuoneessa kun yksi kiroilee kädet perseessä :whip:

Eli sivulle sitomisen plussia on perus rusettisolmun mahdollisuus. Ainakin alussa.

Ei sitä välttämättä rusetilla kannatakaan sitoa vaan ihan perus vetosolmulla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä oon vedättänyt sitä ylänarua niin, että saa tehtyä solmun siihen sivulle ja sit alanaru vetosolmulla kiinni siihen ylänaruun persvaon kohdalta. Monen vuoden kokemuksella voin sanoo, et hyvin pysyy paikallaan. Voi tosin tulla vähän painaumaa siihen sivusolmun kohtaan, mutta kukas niistä välittää.

Kyllä ne kaikki solmintatavat oppii ja jos käy treenaamassa viidesti viikossa, niin muutaman kuukauden päästä voi olla jo tosi hyvä solmija :)

kerran kokeilin niitä naruja asettaa tohon vaon kohdalle ja n.10min. yritin sit reenailla narut vaossa... prkl! Jos tohon olisin tottunut, muuttasin ruotsiin... Ainakin itelle on ollut paras konsti sitoa ne et ylänarut taakse yhteen ja alanarut reisien takaa ite kupin päälle etten ja solmu siihen(tosin kaikissa malleissa ei ole kahta alanarua). Hyvin pysyy paikalla niin thaikussakin kuin shoottaillessakin.

Ite henkilökohtasesti ko. kuppien sitomisen teen seuraavalla tavalla:

- ne sivunarut sidon kuppiin vain toisesta päästä

- alanarun teen aluksi lenkiksi, johon teen esimerkiksi sormen leveyden verran välisolmuja ihan perus "umpisolmunpuolikkaalla" - näin saa sitomispituuteen säätövaraa, jos on paksummat kalsarit/bokserit/tms. (itse pidän suojia siis kalsareiden päällä, en tiedä teistä)

- sitten vaan alanaru kinttujen välistä ja sivunarut valitusta silmukasta läpi ristiin ja vetosolmu eteen

Hyvin pysyy: käytetty Magailu- , BJJ-, Shooto-, ja Kikpoks/thaikkutyylin reeneissä (ja kontaktilla tiätysti, häpee, että kysyitkin). Muita suojuksia en ole kokeillut, koska tämä on hyvin toiminut. Esimerkiksi Magan nivuspotkuista (TM) huolimatta ei suurempaa tuskaa ole koettu (aikaa rontti 4 vuotta, kai siinä jo osumia ehtii ottaa) ja pelivehkeet pelaa (tai niin kuvittelen).

risumies sanoi:
kerran kokeilin niitä naruja asettaa tohon vaon kohdalle ja n.10min. yritin sit reenailla narut vaossa... prkl! Jos tohon olisin tottunut, muuttasin ruotsiin... Ainakin itelle on ollut paras konsti sitoa ne et ylänarut taakse yhteen ja alanarut reisien takaa ite kupin päälle etten ja solmu siihen(tosin kaikissa malleissa ei ole kahta alanarua). Hyvin pysyy paikalla niin thaikussakin kuin shoottaillessakin.

Kaikkeen tottuu... paitsi jääpuikkoon perseessä.
Kun noita tottuu käyttämään ei niiden sitomisen mene aikaa kuin minuutti. Ja onnistuu vaikka silmätkiinni siteet käsissä.

Käytännön vinkki, kannattaa ottaa sitten syndit poist päätä ennen kun alkaa tekemään vatsoja. Muuten on tiedossa kipeä hankauma solmun kohdalla perseessä :) Tosin kyllä tuonkin asian kantapääakatemia opettaa

kyl noi "hokityylin" suojat on ihan hyvin noi kovatkin potkut pitäny mut matossa nivuset saa kyytiä. Tars varmaan rakennella jotkut oma viritelmä munarit että sais hyvän :rolleyes:

Nojoo...Oon nyt vähän treenaillu sitoo noit ja nyt alkaa sujumaan vaik alus tuntuki aika saatananallisen typerältä ja vaikealta :thumbs:

Mitä vois laittaa tilalle, jos se ala-naru on liian lyhyt? :nolo:

Suositut

Back
Ylös Bottom