Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan tuo kolmannekseen hinnan tinkiminen jo ihan hyvä :)
Muutamassa paikassa lähtöhinnat on sen verran huimat että kolmasosan voi korkeintaan maksaa. Esimerkiksi Suan Lum Night Bazaar. MBK ja Khao San ovat kaksi paikkaa missä on useimmiten heti järkevät hinnat. Chatuchak Weekend Marketissa on sitten aivan pilkkahinnat heti alkuun, lähes joka paikassa.
Kyllänuo numeroiden osaaminen jo paljon tahtoo tiputtaa heti alkuun.
Suomennos:
Paljon maksaa?
700 thb
Hah, ei "käy?", 200 thb
250thb
ok
Juu, en tiedä miten sanotaan "liian paljon" joten mai chai saa kelvata ja ymmärretään kyllä kun perään sanoo uuden hinnan :)

Ai hitto, olitkin translitteroinut tosiaan englanniksi nuo, chai on siis jai/zai, eli "kyllä" ja mai on ei, josta toi olikin väännös+yhdistelmä ;)

"chai chai" on "kyllä kyllä", tai ok ok, myöntymisen merkki siis.

Chatuchak Weekend Marketissa on sitten aivan pilkkahinnat heti alkuun, lähes joka paikassa.
Kyllänuo numeroiden osaaminen jo paljon tahtoo tiputtaa heti alkuun.

Chatuchakissa olin kiertelemässä kerran erään lokaalin kanssa ja huomasin kivan pienen shakkilaudan, sellainen avattava malli. Jotain kiveä se itse pelialusta, muutoin puuta, kivestä myös nappulat. 1000thb hinta ei tuntunut itsestäni mahdottomalta kun shakkilaudan halusin kuitenkin, mutta lokaali alkoi sitten neuvottelemaan ja seurasi suurieleistä itkua ja ties mitä kaikkea - ja sain sen laudan sitten mukaani 300 bahtilla :)

Mutta tosiaan, pelkkä ohittaminen ilman mitään reagointia on kätevin tapa päästä eroon noista tyrkyttäjistä.

Hjuva linkki :D

Onkohan linkin thaikkusanat tarkoitus ääntää niinkuin englantilainen ne ääntäisi vai onko ne suoraan foneettisessa muodossa?
Ihan sivustoa klikkaamatta veikkaan että nuo ovat englantilaiselle tarkoitettu, eivät suomalaisille ;)

Lähtö Krabille ois kohta eessä :) Siellä käyneet, onko hyviä saleja ja missä päin? Vähän selailin edellisiä viestejä, mutten löytänyt ko. aiheeseen liittyvää keskustelua.

Krabilla olin itse niin lyhyen aikaa etten ottanut asiakseni treenata ja loppujen lopuksi totaalitauko teki vain hyvää. Ao Nangissa ei kyllä silmiin sattunut yhtään kuntosalia, kyseessä on muutenkin pienehkö turistokohde, joten voi olla että lähin kunnollinen kuntosali on itse Krabin kaupungissa.

Jep, samaa veikkaan itse. Jossain isommassa hotellissa voi olla kuntosalia, mene ja tiedä. En sitten tiedä oisko siellä tien päässä McDonaldsin lähellä jotain salin tapaista... pieni kutina on että olisin sellaisen siellä nähnyt, tosin tuostakin on jo aikaa. Ihmetyttää kyllä että eikö ihmiset voi oikeasti LOMAILLA, onko siellä saamarin lomakohteessa pakko kuulla sitä tuttua hevibändiä, syödä tuttua suomiruokaa ja käydä tekemässä tuttuja toistoja salilla. Eikö voi jumankauta vain heittää vapaalle ja rentoutua ja nauttia!

Krabia käytetään mielestäni hämäävästi matkakohteena matkatoimistojen esitteissä, tai noh, onhan tuo varsinainen matkakohde, eli Ao Nang varmaankin Krabin provinssia, en sitä silti Krabina mainostaisi itse...

Krabitownissa ei ole mitään nähtävää. Paska paikka, ainoa hyvä asia siellä on lentokenttä jota kautta pääsee nopeasti pois.

Onhan siellä veikeät liikennevalot :D
Nojoo, unohdin ne, niistä otin fotonkin aikoinaan :)

Kuva netistä:
f_23monkey.jpg

Lavataksi alle ja Ao Nangia kohti nopeasti. On muuten U-P-E-E-T maisemat matkalla.

Krabitownissa ei ole mitään nähtävää. Paska paikka, ainoa hyvä asia siellä on lentokenttä jota kautta pääsee nopeasti pois.

Krabitownissa törkeen halpaa majotusta(myös hyvä tasoista), safkaa ja maljaa verrattuna Ao Nangiin, sieltä hyvä tehdä päiväreissuja johonkin Krabin ympäristöön. Jos reissulla Krabille päädytään, niin menen mielummin Krabitowniin kuin Ao Nangiin. Vain mun mielipide.

Ban to guesthouse krabitownissa oli ainakin ihan ookoo. 600bht yö ja palvelu oli törkeän hyvää. Neuvoivat hyviä päiväreissuja, tinkas meille hintoja muilta, varasi seuraavan guesthousen, matkat seuraavaan yms yms, itse eivät tuosta mitään hyötyneet. Huone oli tällainen: http://www.asiarooms.com/hotelImages/Thailand/Krabi/Baan_Taveesri/room.jpeg Näköala ei ollut ikkunasta paras, eikä rantakaan ollut lähellä, mutta päiväreissuilla sai tarpeeksi uittaa kiviä ja kattella maisemia.

EDIT: niin ja Krabilla kannattaa käydä kalliokiipeilemässä ja ainakin snorkalaamassa..

No, katsotaan josko sieltä Ao Nangista joku paikka treeneille löytyis. Tarkoitus ei oo käydä joka päivä vääntääs punttia, mutta jos jokusen kerran.. Kyllä se loma otetaan loman kannalta :kippis1:

Tullut tuossa kaveltya aika paljon pitkin Kataa ja ainakin taalla tormaa siella taalla punttisaleihin. Tosin ainakin hotellin salilla kasipainot loppuvat pariinkymppiin ja tankoon ei taida saa paljoakaan yli sadan. Tassa helteessa olen tyytynyt peruspumppailuun.
Musiikista ainakaan yksikaan kohtaamani paikallinen ei paljoa tieda. Termi Heavy Metal on ihan tunnistamaton ja edes nimi Metallica ei ole sanonut mitaan.Eraan paikallisen kimman ilme oli hyva, kun otin repusta Ipodin ja soitin hanelle Satyriconia.

Tänään tultiin kahden viikon reissusta Patongilta, paluulento oli 6h myöhässä.

Nyt on Patong Beach kyllä koluttu niin läpi, että seuraava mahdollinen Thaimaan-matka tehdään ihan jonnekin muualle. Mun mielestäni tuolla oli nähtävissä huima muutos parin vuoden takaiseen; tyttöbisnes on räjähtänyt enemmän esille. Itseäni tuo nyt ei sen kummemmin häirinnyt, mutta ero vaan oli jotenkin niin suuri.

Hieno reissu kyllä muutoin, lauantaina tuli yksittäinen sadekuuro, muutoin aurinko porotti mukavasti. Rannalla oli yhtenä päivänä meduusoita ihan älyttömästi, muina päivinä ei näkynyt.
Uusi tukkakin on tuliaisina :D

Huppe tai joku muu:

Yksi tuttu tossa kyseli, että miten tuolla Thaimaassa pärjää 1- ja 3-vuotiaiden lasten kanssa: Koh Samuilla / Patong Beach'illa / Karonilla / Katalla / Ao Nangilla? Eli miten on, missä paikoissa homma toimii?

Itse olen noissa paikoissa käynyt, mutta en osaa ajatella sitä, kuinka hyviä kohteita ne ovat lapsiperheille, kun niitä lapsia ei ole itselle siunaantunut.

Samuilla on ainakin pari huipputason sairaalaa. Me ollaan reissattu aika huoletta lapsen kanssa, miksi ei?
Joka paikassa se homma toimii kun pistää toimimaan. Vanhemmista se on kiinni :)

Eihän se aivan helppoa ole matkustaa pienten tai vähän isompienkaan lasten kanssa täysin uuteen kulttuuriin. Pitää huolehtia niin omasta kuin lasten auringolta suojautumisesta, nestetankkauksesta, puhumattakaan sitten ruokakuviot.

Back
Ylös Bottom