Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ah tata kulttuurien yhteentormaysta. Thaimaalainen tyttonen ihmetteli, etta miksi minulla on tissit vaikka olen mies. Koitin selittaa, etta niita kutsutaan lihaksiksi ja niilla nostetaan painoja, jotta saadaan lisaa lihasta.
En ole taysin varma siita, etta asia meni jakeluun...

Ah tata kulttuurien yhteentormaysta. Thaimaalainen tyttonen ihmetteli, etta miksi minulla on tissit vaikka olen mies. Koitin selittaa, etta niita kutsutaan lihaksiksi ja niilla nostetaan painoja, jotta saadaan lisaa lihasta.
En ole taysin varma siita, etta asia meni jakeluun...
Kyllä siellä on ennen rintalihakset tunnistettu. Ettet vaan omistaisi surullisen kuuluisia "man boobseja" ?
ManBoobs.png

Pattayalla, Jos on vähän kaljamahaa kasvanut ja muutenkin bisseä tullut juotua niin että vatsa turpoaa, muijat kysyy että "do have a baby" tunnustellen vatsaa :hyper:
Noista rinnoista voi zoukata että yritän transformoida itseni ladyboyksi...

Kylla ne on lihasta. Tama on muuten kaunis maa mutta raatalit alkavat jo vituttamaan. Vahankaan vilkkaammalla kadulla ei voi kavella kymmenta metria kauempaa, kun joku on vakisin kiskomassa liikkeeseensa. Sana No on heille jotenkin taysin tunnistamaton.

Oot vaan väärässä mestassa, en mä ole räätäleihin pahemmin törmännyt. Sano niille: "Mai au khap" (en tahdo, kiitos) Inkkareitahan ne räätälit on mutta osaavat thaikkua ja tajuavat että et ole tavallinen turisti ja jättävät ehkä rauhaan kun osaat hieman kieltä.
Muutama thaisanonnan opettelu auttaa jokapäiväisessä kanssakäymisessä, tai käymättömyydessä paljon.
Jeek waau (tai jotain sinne päin on muistaakseni "vedä käteen", varmista joltakulta ;) )

Vältä katsekontaktia ja kävelet coolisti ohitse.

Toi vedä käteen heitin ihan läppänä, Thaimaassa ei nimenomaan kannata koskaan eikä missään yhteydessä käyttää tuollaista vittuilua ja vielä asiaankuuluvalla kielellä. Ovat aika äkkipikaista sakkia ja äkkiä saattaa löytää itsensä veneen poijuna kellumasta.

Joku "som nam naa" menee vielä tuttavapiirissä jotenkuten mikäli sanoja on 100% varma että tuo käsitetään läppänä. Tuota voi käyttää esim. kun vesijuhlan aikana joku kastellaan tosi pahasti. Tarkoittaa "hähää! siitäs sait!"

veden_viskausta.jpg

Toi vedä käteen heitin ihan läppänä, Thaimaassa ei nimenomaan kannata koskaan eikä missään yhteydessä käyttää tuollaista vittuilua ja vielä asiaankuuluvalla kielellä. Ovat aika äkkipikaista sakkia ja äkkiä saattaa löytää itsensä veneen poijuna kellumasta.

Joku "som nam naa" menee vielä tuttavapiirissä jotenkuten mikäli sanoja on 100% varma että tuo käsitetään läppänä. Tuota voi käyttää esim. kun vesijuhlan aikana joku kastellaan tosi pahasti. Tarkoittaa "hähää! siitäs sait!"

Joo läppänä oon tota käyttäny tutuille ja hämmästättäny niitä thain kielen osaamisellani, varma tapa saada kaikki nauraa kun faranki heittää jackwaut :D

Numerot tuhansiin asti on myös kätevä apu, yllättävän nopeasti tippuu hinnat kaupoissa.
"Tao rai?"
"Jed roy baht"
"Hah... mai chai, song roy baht"
"Song roy haa sip baht"
"Ok."

Onhan tuo kolmannekseen hinnan tinkiminen jo ihan hyvä :)

Erityisesti siellä kannattaa aina syödessä mumista kovaan ääneen "om nom nom", varsikin jälkimmäinen nom ääntäen "noom". Jos toonit menee vahingossa kohdilleen, niin nom nom tarkoittaa tissejä.

Numerot tuhansiin asti on myös kätevä apu, yllättävän nopeasti tippuu hinnat kaupoissa.
"Tao rai?"
"Jed roy baht"
"Hah... mai chai, song roy baht"
"Song roy haa sip baht"
"Ok."

Suomennos:
Paljon maksaa?
700 thb
Hah, ei "käy?", 200 thb
250thb
ok

Noista ärsyttävistä kadulla kaupustelijoista ja kerjäläisistä maailmalla vielä niin itse olen huomannut että parhaiten toimii kun ei kato sinnepäinkään, näyttää vaan avokämmenellä torjuvasti pienellä hymyllä säestettynä ja jatkaa matkaa. Joskus ne (etenkin lapsi kerjäläiset köyhissä maissa on joskus sinnikkäitä) siitä huolimatta jatkaa mut parasta vaan odottaa kun ne kypsyy nopeesti ja lähtee pois kohta. Minkäänlaista keskustelunavausta ei kannata tehdä ja ropoakaan ei kannata antaa kenellekään jos nyt sitten ei ole ostoaikeissa. Näin saa olla yleensä aika rauhassa etenkin kun oppivat nopeesti et toi on mulkku tyyppi eikä siitä kostu mitään :D

Tuli täs mieleen kerran eräässä hampparisnakarilla olessani syömässä hamppareita, niin lapsiporukka oli ympärillä koko ajan ruinaamas ja kun sit vikan jämät annoin yhelle ja vetelin siinä lopuksi jotain juomaa niin ko. kehveli pyys seuraavaksi saada sen mun juomankin mitä olin just juomassa...sama nois rääteleis ja muissa kusetusta ne on kaikki, Missään tapauksessa ei pidä tarttua niiden käteen kun tulee sanoo kadulla päivää Sir kohteliaasti sillä ne ei laske irti enää.

Mua on alkanut vituttamaan Bangkokissa kun melkein jokainen vastaantuleva intialainen mieshenkilö sanoo: "You very lucky man, sir". Kerran erehdyin kysymään, että mitä meinaat, niin jotakin ennustus hölynpölyä sieltä alkoi tulemaan ja olisi rahaa pitänyt laittaa hänen kirjansa väliin haluamani summan. Tällä viikolla kuullut vissiin jo kolme kertaa ton saman lauseen vastaantulevalta inkkarilta.

Joo bkk:ssa on kyl ihme kusetuksia. Etenkin TukTukit on kans ärsyttäviä siellä, suosittelen käyttää taksia.

Back
Ylös Bottom