Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
mites on meininki nykyään pysyvämmän oleskelun kohdalla? eli pääseekö ei-thaimaalaiset maahan "pysyvästi" asumaan vain vaimo+lapset kuviolla?

Pysyvästi ei pääse mitenkään. Thaikkuvaimon + lapsen kun hankit niin saat vuoden viisumin, mutta tuolloinkin on käytävä naapurimaassa 3kk välein.
Pysyvin oleskelu opiskeluviisumilla, eli Non Immigrant ED, jolloin riittää kun käy ilmottautumassa Immigrationissa 3kk välein, eli ei tarvitse poistua maasta.

www.thaiembassy.fi

Pysyvästi ei pääse mitenkään. Thaikkuvaimon + lapsen kun hankit niin saat vuoden viisumin, mutta tuolloinkin on käytävä naapurimaassa 3kk välein.
Pysyvin oleskelu opiskeluviisumilla, eli Non Immigrant ED, jolloin riittää kun käy ilmottautumassa Immigrationissa 3kk välein, eli ei tarvitse poistua maasta.

www.thaiembassy.fi

Ei tarvita Huppe lasta vuoden O-viisumiin. Soita vaikka suurlähetystöön. :D

www.thaiembassy.fi

mites tuosta opiskeluviisumista satutko tietään riittääkö myöntämisen perusteeksi että on suunnilleen vain kirjoilla jossain vai pitääkö olla ihan oikeita suorituksiakin?

mites tuosta opiskeluviisumista satutko tietään riittääkö myöntämisen perusteeksi että on suunnilleen vain kirjoilla jossain vai pitääkö olla ihan oikeita suorituksiakin?

Vastaan vaikka en ole Huppe. Esimerkiksi monet yksityiset kielikoulut lupaavat kahden vuoden opiskeluviisumeja. Tiedä sitten paljonko sitä pitää oikeasti saada opintoja aikaiseksi.

Pattayalla ja Bangkokissa on paljon ns. "viisumikouluja" jotka käytännössä ovat siksi olemassa että ihmiset saavat viisumeja. Noissa on lähinnä esim. thaikielen opetusta. Lehdestä vain katselemaan.

Voiko Thaimaassa juosta :) Olen lähdössä ensi kuussa sinne pariksi viikoksi ja reissun jälkeen ois maraton odottamassa ja ois ihan kiva, jos vois reissussakin vähän juoksennella... :kippis1:

uiuioioi tiedä vaikka mäkin olisin pian taikamaan auringon alla, pitää vaan keplotella se opiskelijaviisumi, ei oikeen innostais mikään ramppaaminen naapurimaissa jatkuvasti. vai onko se loppujen lopuks niin paha jos pitää mitä 3kk välein käydä?

Ei pitäis olla paha olleskaan, käväset vaan naapurimaan puolella niin visas nollaantuu taas...monista paikoista matkatoimistot järkkää tuota Visa-run:ia varten päiväreissuja..ja voihan noi reissut muualle olla ihan piristäviäkin...esim. bkk-manila-bkk taitaa olla siinä 100€ halvimmillaan...

Ja pelkät visarunnit antavat maksimissaan 3x30pv maassaolon, eli 3kk. Sen jälkeen ei ole maahan takaisin tulemista. Turistiviisumu 3 maahantulolla antaa 6kk oleskeluaikaa ja visarunnit 2kk välein.

Turistiviisumi oikeuttaa 8 kuukauden oleskeluun Thaikuissa. Edellyttaen, etta jaksaa kayda Immigration Officessa kahdesti leimauttamassa passinsa (South Sathorn Road, Soi Suanplu, Bangkok). Laos on varsin hyva paikka kayda leimoja hakemassa. Sielta saa turistiviisumeita kahdella entrylla talla hetkella. Penangin saari Malesiassa sen sijaan kannattaa unohtaa melkeinpa kokonaan...

Tarkoitus olis kerrankin mennä "high seasonin" aikaan reissuun havahduttiin että hotellit ryöstää aivan sikahintoja joulukuun lopussa.
Mitähän sitä keksis k.o asialle paeta viidakkoon vai nukkua rannalla,phuketin suunta olis kyseessä.

Olen lähdössä elokuussa Pattayalla. Viimevuonna olin elokuussa ja kelit oli mukavat ei niin poltavan kuumaa. Low season aikana ei ole myöskään niin tungosta. Laittakaa viestiä jos joku muukin on lähdössä, jos vaikka Tonys Gymin treenien merkeissä törmätään.

Olen lähdössä elokuussa Pattayalla. Viimevuonna olin elokuussa ja kelit oli mukavat ei niin poltavan kuumaa. Low season aikana ei ole myöskään niin tungosta. Laittakaa viestiä jos joku muukin on lähdössä, jos vaikka Tonys Gymin treenien merkeissä törmätään.

Tulossa ollaan mutta valitettavasti parisen kuukautta myöhemmin. En ole koskaan ennen pattiksella käynyt mutta olen myös kuullut, että low season on hyvä ajakohta käydä juuri tuon tungoksen puuttumisen takia

Kuinka paljon sitten turistisesongin aikana tuolla Pattayalla esimerkiksi on enemmän porukkaa? Olen käyny itse siellä kolmesti, elokuussa, lokakuussa ja jouluna (22.-25.12.) 2006, enkä itseasiassa havainnut juuri minkäänlaista eroa ihmismäärissä. Hotellikin saatiin jouluksi pilkkahintaan Amari Orchad Gardenista :dance:

2 ensimmäistä kertaa olivat tosin vain yhden päivän reissuja. Ehkä silloin jouluna oli muutama tyyppi enemmän biitsillä aurinkotuoleissa, ja kaupustelijoita tuli bongattua enemmän, mutta muuten en huomannut itse pahemmin eroa.

Tietysti, asuin koko tuon ajan Bangkokin rajalla pohjoispuolella, jolloin se BKK keskusta oli varmaan referenssi ruuhkautumiselle. Sielläkään en tosin ainakaan kiinnittänyt huomiota ryntäykselle joulun aikoihin..?

Monet matkatoimistot ei edes lennä thaikkuihin elokuussa. High season on marras-huhtikuu, jolloin matkoja tehdään. Palvelussa huomaa eron kun menee low seasonina. Saa heti palvelua, kun on vain muutama muu asiakas. Hinnoissakin näkyy esim. high season puku 99 e ja low season 70 e.

Turistiviisumi oikeuttaa 8 kuukauden oleskeluun Thaikuissa. Edellyttaen, etta jaksaa kayda Immigration Officessa kahdesti leimauttamassa passinsa (South Sathorn Road, Soi Suanplu, Bangkok).
Tuolta ei kyllä kannata leimoja käydä. Me menimme sinne ja odottelimme pelkästään parkkipaikalla 1h kunnes pääsimme pois, kun tajusimme että sisällä oli ihmisiä samoissa aikeissa yli 1000 (tuhat). Ei muuta kuin Samut Prakaniin ja Immigrationiin sinne, ei jonoja tai ruuhkia, asian sai toimitettua alle 5 minuutissa ja parkkipaikka on pihassa.

Eli Moottoritietä kun ajaa BITECille (Bang Na), siitä ehkä 5km kun tulee Samut Prakan suoraan ja Chonburi vasemmalle kun ajelee Sukhumvittia pitkin. Siinä u-käännös ja opaste onkin tien vierellä perille. Koko reissussa meni Asokilta alle tunti omalla autolla. Taksilla varmasti kannattaa varata aikaa enemmän kun ne eksyvät.
uiuioioi tiedä vaikka mäkin olisin pian taikamaan auringon alla, pitää vaan keplotella se opiskelijaviisumi, ei oikeen innostais mikään ramppaaminen naapurimaissa jatkuvasti. vai onko se loppujen lopuks niin paha jos pitää mitä 3kk välein käydä?
Eli sinulla on thaimaalainen vaimo tai olet yli 50-vuotias? Muuten et tuollaista "3kk-välein juostavaa" viisumia saa. Ja kyllä, se on paha, itse harkitsisin ainoastaan opiskelijaviisumia.
Voiko Thaimaassa juosta :) Olen lähdössä ensi kuussa sinne pariksi viikoksi ja reissun jälkeen ois maraton odottamassa ja ois ihan kiva, jos vois reissussakin vähän juoksennella... :kippis1:
Jos jaksat herätä 05-06 aikaan juoksemaan, muuten on liian kuuma. Viimeviikot ovat olleet aivan s****nasta, perhanan tukahduttava ilma.

Back
Ylös Bottom