Mua ei ole ikinä haitanneet turisteja täynnä olevat paikat. Siis turistimestat häiritsee siinä mielessä, jos siinä paikassa ei ole mitään muuta kuin turisteja. Ei siis paikallisia, ei mitään nähtävää/koettavaa. Siis jotkut turisteille rakennetut kylät ehkä.
Mutta jos mä nyt menen johonkin paikkaan, jossa on turistien lisäksi jotain muutakin (kauniit maisemat, kivat nähtävyydet, kivaa koettavaa) niin so what. Itseänin ei ainakaan kiinnostaa mennä kohteeseen, missä ei ole yhtään mitään, ei edes niitä turisteja. Ovathan jotkut Rooma ja New York myös täynnä turisteja, mutta kukaan ei miellä niitä turistirysiksi. Tai vaikkapa joku lämpisempi kohde.
(Räkäkännissä olevat turistit saatavat välillä haitata myötähäpeän kera.)
Mutta jos mä nyt menen johonkin paikkaan, jossa on turistien lisäksi jotain muutakin (kauniit maisemat, kivat nähtävyydet, kivaa koettavaa) niin so what. Itseänin ei ainakaan kiinnostaa mennä kohteeseen, missä ei ole yhtään mitään, ei edes niitä turisteja. Ovathan jotkut Rooma ja New York myös täynnä turisteja, mutta kukaan ei miellä niitä turistirysiksi. Tai vaikkapa joku lämpisempi kohde.
(Räkäkännissä olevat turistit saatavat välillä haitata myötähäpeän kera.)