Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Koh Changilta terkkuja. Tosin lyhkasen reissun tanne tein (1/2 paivaa, kohta takas Chanthaburiin), joten en osaa sanoa onko taalla tekemista. Vahan liikaa turisteja mun makuun...
Mita siel teet? Kp grandissa on ollu

19 päivän päästä olisi sitten lähtö Bangkokiin ensimmäistä kertaa, vähän sitä jo alkaa ollakin täpinöissään. :dance:

Viime keväänä tuli Koh Changilla 10 päivää oltua reissun sivussa ja paikka oli silloin rauhallinen. Johtui ehkä siitä, että oli "sadekausi" ja turistit olivat suurimmaksi osaksi poissa. Sadekausi ei kyllä tarkoittanu sitä, että vettä olisi satanut, korkeintaan hieman illalla ukosti tai vartin kuuron laski joskus puoliltapäivin.
Norsuajelut ja muut aktiviteetit saarelta löytyy. Maisemat on todella upeat. Snorklailuun ja sukelteluun vedet olivat kirkkaat loppu keväästä.
Jos herää kysymyksiä niin vastaan mielelläni.

Mites noi lennot siellä etenee eli jos se lento kestää vain 45min niin paljonko siihen menee aikaa muuhun säätämiseen kentällä ym? Ei halua alkaa tuhlaamaan lomaansa matkapäiviin enempää kuin tarpeen.

Onko porukka käynyt thai boxing matseissa bangkokissa? Olisi tarkoitus niitä nähdä kanssa mutta kuinka helposti ne salit löytyy joissa näitä järkätään?

Mites noi lennot siellä etenee eli jos se lento kestää vain 45min niin paljonko siihen menee aikaa muuhun säätämiseen kentällä ym? Ei halua alkaa tuhlaamaan lomaansa matkapäiviin enempää kuin tarpeen.

Onko porukka käynyt thai boxing matseissa bangkokissa? Olisi tarkoitus niitä nähdä kanssa mutta kuinka helposti ne salit löytyy joissa näitä järkätään?

Low seasonilla ainakin lento hommelit sujuu tosi kätevästi. Viime toukokuussa Finskin koneesta ulos ja laukut messiin. Ulos tupakille. Hissillä ylös Domestic terminaaliin ja siellä Bangkok Airwaysin tiskille, liput Samuille sopuhintaan ja melkein suoraan koneeseen. Taidettiin lippujen oston jälkeen odotella konetta n. 40 min.

Viime keväänä tuli Koh Changilla 10 päivää oltua reissun sivussa ja paikka oli silloin rauhallinen. Johtui ehkä siitä, että oli "sadekausi" ja turistit olivat suurimmaksi osaksi poissa. Sadekausi ei kyllä tarkoittanu sitä, että vettä olisi satanut, korkeintaan hieman illalla ukosti tai vartin kuuron laski joskus puoliltapäivin.
Norsuajelut ja muut aktiviteetit saarelta löytyy. Maisemat on todella upeat. Snorklailuun ja sukelteluun vedet olivat kirkkaat loppu keväästä.
Jos herää kysymyksiä niin vastaan mielelläni.

Mikä sun mielestä oli saaren paras ranta eli minne kannattaisi maja perustaa? Määritelmä hyvästä rannasta: Valkoista hiekkaa, kirkas vesi ja jonkin verran palveluja lähimaastossa.

Et taida olla ikinä käynny siellä? ;)
Olen mie Thaimaassa käynyt, mutta en kyllä käynyt rannalla. Onhan jossain Bangkokissa hieman enemmän suhinaa ja säpinää kuin Suomessa, mutta rantalomalle pääsee vaikka kanarialle tai välimeren rannalle.

Olen mie Thaimaassa käynyt, mutta en kyllä käynyt rannalla. Onhan jossain Bangkokissa hieman enemmän suhinaa ja säpinää kuin Suomessa, mutta rantalomalle pääsee vaikka kanarialle tai välimeren rannalle.

Eiköhän Thaimaa ole nykyään ihan sama asia kuin Kanaria. Suomalaisiakin rahdataan sinne, ainakin sadan (liioittelua vähän), firman toimesta? Olen ollut huomaavinani, että juuri se porukka joka aikaisemmin kävi aina kerran vuodessa Kanarialla käy nykyään kerran vuodessa Thaimaassa nauttimassa seuramatkan reimuista. Itse en olen Thaimaassa käynyt, mutta ehkä sinnekin pitää joskus mennä pistäytymään. Kulttuuri kiinnostaa jossain määrin ja tietenkin MT.

Sitä paitsi, eiköhän jokainen vietä lomaansa juuri siellä, ja sillä tavalla kuin haluaa, missä haluaa sen viettää? Ranta = löhöily, aurinko, snorklaus, chillaus, sukellus, surffaus...

Eiköhän Thaimaa ole nykyään ihan sama asia kuin Kanaria. Suomalaisiakin rahdataan sinne, ainakin sadan (liioittelua vähän), firman toimesta? Itse olen Thaimaassa käynyt, mutta ehkä sinnekin pitää joskus mennä pistäytymään. Kulttuuri kiinnostaa jossain määrin ja tietenkin MT.

Sitä paitsi, eiköhän jokainen vietä lomaansa juuri siellä, ja sillä tavalla kuin haluaa, missä haluaa sen viettää? Ranta = löhöily, aurinko, snorklaus, chillaus, sukellus, surffaus...
Isoin kysymysmerkki on ympäristönäkökohdat. Ei ole ihan pari litraa löpöä mitä palaa tuolla reissulla, oli lipun hinta miten halpa tahansa.

Hieno maa kyllä, eikä siinä mitään. Varmasti vielä joku päivä käyn toisen kerran.

Mikä sun mielestä oli saaren paras ranta eli minne kannattaisi maja perustaa? Määritelmä hyvästä rannasta: Valkoista hiekkaa, kirkas vesi ja jonkin verran palveluja lähimaastossa.

Se riippuu mitä lomaltaan haluaa. White sand beachilla on eniten turisteja, mutta ranta on kaiken kaikkiaan hyvässä kunnossa (joskus kuulema roskainen, mutta ei ollut silloin kun itse siellä olin). Yksi vaatturikin löytyy.
Kai Bae on palveluiltaan hieman riisutumpi. Mutta lähes samat palvelut on saatavilla myös sieltä. Eli norsuajelut ja snorklaus/sukellusretket saa bookattua paikallisesta toimistosta ja ravintoloita on mukavasti. Tosin baareja ei ole samaa luokkaa kun White sand beachilla. Rannat ovat Kai Baella hieman huonommat kuin WSB:llä. Rannasta ei tarvinnut pitkälle uida, kun jalkojen alla tuntui kiven rötkäleitä. Tosin, jos ei niinkään välitä uimisesta niin suosittelen rauhallisuuden vuoksi Kai baeta.
Lonely beachilla ja Bai Lan beachilla en majoittunut, enkä majoittuisikaan, jos rakennustyöt ovat samalla mallilla kuin viime kesän alkupuolella.
Eteläkärjen pikkuranta eli Bang Bao, josta snorklausretkien laivat lähtee vaikutti mukavalta paikalta. Tosin en suosittele, jos haluaa :5: majoituksen. Aikamoisia murjuja olivat, mutta vaikutti todella rauhalliselta lukuunottamatta turisteja, jotka marssivat snorklaus ja sukellusretkille paalujen päälle rakennetun kylän lävitse.
Koh Changilla on helppo kuljeskellä skootterilla ympäri serpentiiniteitä ja etsiskellä itselleen sopivan näköinen paikka (jos siis ei ole bookannut hotellia etukäteen, suosittelen bookkaamista, jos menet high seasonilla) Kaikista paras paikka minulle löytyi kuitenkin WSB:n alkupäästä jonne ei autoteitä edes ollut. Rantaa pitkin lompsien löytyi tämä mukava "punainen" hippimajatalo, jonka nimeä en nyt saa päähäni, olisiko Independent tai jotain.

Mikä idea on siinä, että pitää Thaimaaseen asti lähteä makoilemaan rannalla?

Se idea, että kun pata on ihan valmis niin ei heti ensimmäiseksi halua Bangkokin katkuihin ja vilinään rentoutumaan. Päivä rennosti rannalla, vähän sapuskaa, kaljaa jne... Iltapäivällä skootteri/prätkä alle ja baanalle... Painelee ympäri ämpäri saarta välillä pysähtyen bisselle/uimaan mikäs siinä ollessa :dance:
Kyllä sen niin trendikkään kaupunkiloman saa aikatauluun aina mahdutettua. Viime reissulla riitti vallan mainiosti 2,5 viikon Samui-Phangan-Tao kiertueen jälkeen 3 päivää Bangkokissa ja siitä sitten kivasti taksilla kentälle ja kotiin :down:
P.S. Mua ei edes missään välimeren/kanarian kohteessa uimaan saa kun vesi on niin kylmää :david:
Niin ja suosittelen low season ajan matkustamista Thaimaahan niin ei tarvitse liikoja kiristellä :kippis1:

Jos sen verran vielä, että välimeren ja Thaimaan fiilikset eroaa toisistaan kuin yö ja päivä. Thaikuissa huomattavasti rennompi meininki. Ei oo pakko mennä Phukettiin ( mä en ainakaan mene enää ikinä siis ainakaan Patongille). Toinen välillä parjattu paikka on Samui, mutta silti mä jotenkin pidän siitä ja varsinkin Lamai Beachistä. Maenam ja Bobhut on myös kivoja mestoja.
Ugh, olen puhunut!

Paskat mä ympäristöstä veisaan ja matkustan itse sinne minne huvittaa. Ei se multa ole pois tai keneltäkään muultakaan jos lentelen sinne. Lentää ne vuorot sinne ilman minuakin ja ilman Sinuakin.

Totta on se että jos rantalomalle lähtisin niin samahan se olisi mennä jonnekin välimerellekin (kait, koska en ole koskaan käynyt). Thaimaassa vain on niin paljon kaikkea muutakin + jotain vielä päälle. Meitsi dikkaa.
Terkut Malesiasta, pirun magee paikka tääkin!

Huppe ja tietenkin muutkin Thaimaassa asustelevat. Omistatteko kämpän Thaimaasta? Onko teillä joku luottohenkilö siellä joka hoitaa kämppää kun olette Suomessa? Ootteko Suomen vai Thaimaan kansalaisia ja kuinka pitkäksi aikaa ootte saaneet viisumin korkeintaan?

Nyt on iha pakko nostaa tää ylös vain todetakseni että huomen aamulla alkaa meikäpojan trippi kohti taikamaata :)

Vähän turhaa puhua enää turistipaikoista...Kyllä Thaimaa alkaa kokonaisuudessan kuulua tähän määritelmään mutta ketäpä se haittaa jos itse viihtyy? Jos haluaa vähemmän turisteja niin sitten esim. Vietnamin rantamestoihin.

Back
Ylös Bottom