Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Olin aiemmin Samuilla Samui Lagoon Bay -hotellissa, joka oli ihanok. Oisko kellään kuitenkaan antaa lisää hotellisuosituksia Samuilta Chaweng Beach'ilta? Mielellään sellaisesta hotlasta, jossa on bungalowit.

Ite voin ihan suositella First beach bungalow resort(tjsp) nimistä mestaa. On siellä Chawengin loppupäässä. Se on pikkasen irrallaan siitä kovimmasta melusta ja tööttäilystä. Kyseisellä hotellilla on bungaloweja, sekä normaalihuoneita (jotka myöskin ok). Kohtuu halpa hotelliksi mutta tuskin aivan pienimmän budjetin paikka. Itekkin ois tarkotus johonkin nuille nurkille suunnata ko sais vaan opiskeluun nätisti sellasen kuukauden loman :thumbs:

Samuin suunnalle matkaaville suosittelen ehdottomasti Tao:lla käymistä. Aika letkee meininki ja hait yms. merenelävät voi käydä tsekkaamassa.

Kertokaapa mitä kaikkea Koh Taolla voi tehdä ja onko se ylipäätään iso paikka? Itse kävin ainoastaan Koh Taon vesillä sukeltamassa, mutta itse paikasta en tiedä mitään. Entä mikä alue siellä on vilkkain, jos sellaista on? Ja mitä hotellia sieltä voisi suositella.

Kertokaapa mitä kaikkea Koh Taolla voi tehdä ja onko se ylipäätään iso paikka? Itse kävin ainoastaan Koh Taon vesillä sukeltamassa, mutta itse paikasta en tiedä mitään. Entä mikä alue siellä on vilkkain, jos sellaista on? Ja mitä hotellia sieltä voisi suositella.

Sama kiinnostaa itseäni. Ajattelin sukelluskortin tuolla käydä suorittamassa tammikuun lopussa.

Tosi pieni paikkahan tuo on ja tosiaan hyvät sukellusvedet.
Taolla nyt ei oikein erikseen mitään alueita tunnu olevan ja hyviä hotelleja ja bungaloweja ranta täynnä.
Oli miellyttävä levähdyspaikka kesken pidemmän reissun ja plussana mainio sali monsoon gym tms. josta jo aiemmin hehkutin.

Taosta vielä vähän..

Eli sitähän kutsutaan kilpikonnasaareksi ilmeisesti muotonsa vuoksi.
Eli se on keskeltä korkea ja täynnä puita.
Tiet kulkevat pääosin rantoja pitkin, joten ajelu ympäri saarta on hieman hankalaa. (katso kartta googlen avulla netistä)
Tiet ovat aika huonokuntoisia. Ainoastaan päätiet on päällystettyjä.
Saaren takaosissa oleviin majapaikkoihin kulkee huonokuntoiset hiekkatiet, jotka on sateen jälkeen erittäin huonossa kunnossa.

Toki veneellä pääsee mihinpäin vaan.

Niin sanotut "pääpaikat" sijaitsevat lähellä satamaa. Muutamia kadunpätkiä kauppoja lähinnä.
Toiminta on sijoittunut niin, että ympäri saaren rantoja on sukellusyrittäjiä joiden ympärillä on eritasoisia bungaloweja.

Saaren koko on muistaakseni 21 neliökilometriä.

Aktiviteetteja sukelluksen lisäksi ei juuri ole, jos vertaa viereisten saarien Koh Phang Ngan(yksi monista kirjoitusasuista) tai Koh Samuin tarjontaan.
Itse kuitenkin pidin kaikista eniten Taon rauhallisesta ja huolettomasta asenteesta verrattuna viereisiin saariin.
Kuntosali tosiaan löytyy. Kiipeen (boulderoimaan) pääsee jotenkuten, mutta on aika turhaa kuumalla ilmalla (omat varusteet välttämättömät).

^

Mistä nämä kuvat ovat?

Nuo on kaikki Trangin saarilta. Tuli siellä päin vietettyä ja kierreltyä koko loma. Mielestäni paljon parempia paikkoja löytyy kuin Krabin ja Phuketin paikat, jotka ovat enemmän kansoitettuja ja rannatkaan eivät ole yhtä hyviä. Tuosta kun jatkaa Satuniin, niin matkalta löytyy varmasti mieluisa saari jos diggaa enemmän rauhasta, hyvistä rannoista ja kirkkaasta vedestä.

SeaMap.gif

Tunnin verran tai hieman vajaa taitaa Bangkokista Samuille lentää.
Samuin kenttä on yksityinen ja sinne lentää tasan yksi yhtiö:
www.bangkokair.com

Lennot KANNATTAA varata etukäteen. Päivän ensimmäinen ja viimeinen lento on aina oleellisesti halvempi kuin muut.
Suihkukoneella matka on mukava ja nopea ja kestää noin 45min. Potkurikoneella matka on meluinen, pomppuinen ja pelottava ja kestää tuplaten kauemmin.
Samuilta kannattaa varata vaikkapa yhdeksi yöksi hotelli etukäteen jos tahtoo päästä helpolla ja sitten kierrellä ja etsiä mieluinen maja paikan päältä.
Jos tahtoo pelipaikoilta Chawengilta hotellia niin joku Ark Bar on ainakin varmasti keskeisimmällä paikalla mitä olla saattaa:
http://www.sawadee.com/hotel/samui/arkbargardenbeach/
Ihan ok bungaloweja käsittääkseni. Viimeksi kuin tuolla liikuin niin jotain 800thb taisivat huutaa noista halvimmista. Ylläolevan linkin mukaan hinnat ovat tuplaantuneet/triplaantuneet. Itse kierrän Samuin kaukaa, liian turistimesta nykyisin. Paljon rakennustöitä yms.

Rauhallisempaa mestaa etsiessä kannattanee suositella Maenamille. Itse tykkäsimme tästä bungalowi-kylästä:
http://www.sawadee.com/hotel/samui/cocopalm/pictures.html
Hinnat jälleen tuplaantuneet/triplaantuneet.

Jos raha ei ole este niin ehdottomasti Samuin parhaalle rannalle johonkin hotelliin. Rannan nimi on Choeng Mon
http://samui.sawadee.com/hotels/north_east.html#Choengmon_Beach

Hyvä opas Samuille:
http://samui.sawadee.com/

Suihkukoneella matka on mukava ja nopea ja kestää noin 45min. Potkurikoneella matka on meluinen, pomppuinen ja pelottava ja kestää tuplaten kauemmin.

ATR-72 on potkurikoneen mallimerkki, joten varatessa katsoo, ettei ole ko.koneesta kysymys.
Juuri matkustin tällä koneella Pattaya-Phuket-Pattaya ja voin sanoa, ettei ole todellakaan mitään miellyttävää. :whip:

Olin Samuilla erään biletysillan jälkeen rannalla bileissä, jossa oli satoja ihmisiä. En vain muista rannan nimeä. Onko siellä joku vakiopaikka, jossa noita rantabileitä järjestetään?

Olin Samuilla erään biletysillan jälkeen rannalla bileissä, jossa oli satoja ihmisiä. En vain muista rannan nimeä. Onko siellä joku vakiopaikka, jossa noita rantabileitä järjestetään?
Ark Barin bileet alkavat kun baarit menevät kiinni (02:00) ja jatkuvat aina aamuun saakka.
Sama homma Solobarin kanssa, mutta se ei ole rannalla.
Lisäksi The Sound Bar takapihalla on (kait edelleen?) jatkobileet 02:00---
Noissa saa yleensä aina ilmaiset safkat (grillivartaita yms).

Samui on siitä poikkeuksellinen paikka Thaimaassa että siellä on oma erillinen ilmastonsa sekä "lakinsa", baarit saavat olla "laillisesti" auki aina aamuun saakka kun ne muualla menevät 01-02 aikaan kiinni. Tosin ei sääntöä ilman poikkeusta, mutta Samuilla noita ei tarvitse erikseen tietää/etsiä.

Solo Barissa kävin juhlimassa ja sehän taisi olla siinä pääkadun tuntumassa sellaisen kujan päässä siitä Chaweng Beach'in pääkadulta. Muistelisin, että siellä jengi tanssi sellaisilla korokkeilla. Ark Baria en muista, ellei se sitten ollut siinä lyhyellä baarikadulla Green Mangon lähellä. Me lähdettiin yksi ilta sieltä sen lammen/järven toisella puolelta olevasta ulkoilmadiscosta (siellä oli muistaakseni Bob Marleyn kuva jossain seinässä) johonkin päin rannalle bileisiin. Ei mitään hajua minne päin.

Onkos Huppe tai joku muu Koh Changilla käynyt? Itse aattelin keväällä repun pakata ja suunnistaa Pattiksen kautta Changille ja sieltä Koh Koodille (Ko Kut). 3-4 viikkoo ois tarkoitus reissussa olla. Mites Changilla menis tollanen pari viikkoa, onko aktiviteetteja?

Myöntääkö joku käyttäneensä prostituutiopalveluita? Onko noita paikkoja joka kulman takana ja missä lukemissa hinnat liikkuvat?

Meinasin vastata, mutta jätin kuitenkin vastaamatta. Ei ehkä oo soveliasta julkisesti sukuelimen hinnasta puhua. Ja muutenkin ois ollu kavereilta kuultua, kun itse matkustan aina muijan kanssa :david::arvi::david:

Mites Changilla menis tollanen pari viikkoa, onko aktiviteetteja?

Itse olin nyt lokakuun alussa siellä 6 päivää, 5 päivää skoottereilla päristelessä joka paikassa ja tona 6. päivänä iski tylsyys niin että piti lähteä jo muualle. Vedet oli niin sameat ja aallot liian kovat tohon aikaan ettei sieltä tekemistä oikein löytynyt.

edit: Joo ei oo soveliasta varsinkaan kun ei tiedetä. Kuulemma ne on yleensä "Up to you" ....

Myöntääkö joku käyttäneensä prostituutiopalveluita? Onko noita paikkoja joka kulman takana ja missä lukemissa hinnat liikkuvat?

Turistirysissä niitä on jokapaikassa, perushinta on 1000B. (n.20€)
Prostituutio on Thaimaassa kiellettyä, joten suurin osa näistä tytöistä on baarityttöjä, jotka saavat lähteä duunista miehen mukaan ja seksistä maksaminen naiselle on normaalia paikallisessa kulttuurissa.
Baarille joutuu yleensä maksamaan vielä menetetystä "työntekijästä" 200-400B korvaus, sekä hotellille samansuuruinen "lakanamaksu".

Solo Barissa kävin juhlimassa ja sehän taisi olla siinä pääkadun tuntumassa sellaisen kujan päässä siitä Chaweng Beach'in pääkadulta. Muistelisin, että siellä jengi tanssi sellaisilla korokkeilla. Ark Baria en muista, ellei se sitten ollut siinä lyhyellä baarikadulla Green Mangon lähellä. Me lähdettiin yksi ilta sieltä sen lammen/järven toisella puolelta olevasta ulkoilmadiscosta (siellä oli muistaakseni Bob Marleyn kuva jossain seinässä) johonkin päin rannalle bileisiin. Ei mitään hajua minne päin.
Solobar on tosiaan siinä kujan päässä oleva aidattu alue.
Ark Bar on siis rannnalla, kirjaimellisesti. Nousuveden aikaan istuma-alueet ovat veden vallassa.
Green Mangon hevosenkengästä siis rannalle kohtisuoraan.

Reggae Pub on ehkä yksi maailman parhaita ravintoloita, siis se jossa on Bob Marleyn kuva seinällä.

Onkos Huppe tai joku muu Koh Changilla käynyt? Itse aattelin keväällä repun pakata ja suunnistaa Pattiksen kautta Changille ja sieltä Koh Koodille (Ko Kut). 3-4 viikkoo ois tarkoitus reissussa olla. Mites Changilla menis tollanen pari viikkoa, onko aktiviteetteja?

Koh Changilta terkkuja. Tosin lyhkasen reissun tanne tein (1/2 paivaa, kohta takas Chanthaburiin), joten en osaa sanoa onko taalla tekemista. Vahan liikaa turisteja mun makuun...

Löytyykö Bangkokin (Suvarnabhumi) lentokentän läheltä mitään halvahkoa hotellia? Tuppaa ne yleensä oleen poskettoman hintaisia.

Kävin Changilla keväällä 2005. Kolme viikkoa meni todella nopeasti. Suoritin kaksi sukelluskurssia, snorklasin, meloin ja makasin rannalla , perusthaikku settiä. Lonely Beachilla olin ja ainakin silloin paikalla käytännössä vain repparireissareita. Ja semmoinen chilli sosiaalinen ilmapiiri tuolloin. Bad Monkey Barissa tai Treehousessa illalla aina jengi kokoontui ja helppo tutustua muihin matkaajiin.

Nykytilanteesta en tiedä. Tuolloin liikkui tornareita, että Treehouse puretaan ja siihen tulee joku iso hotelli pakettimatkalaisille. Changilta helppo jatkaa sitten Kambotsaan eikä dösä kauaan paukuta takaisin Bangkokiin. Tuo Bangkokin läheisyys ainakin tuolloin toi viikonloppuisin bangkokilaisia viettämään pitkää vkl saarelle. Nuorta jengiä ainakin Lonely Beachille.

Jos kumppaninsa kanssa liikkuu ja romantiikkaa halajaa, saaren nimeä en muista, mutta mahdollisuus saada käytännössä paratiisisaari yöksi omaan käyttöön. Saarella muutama bungalowi, ja rafla auki tietyt tunnit. Päivällä heitetään sinne ja aamuksi voi sopia haun.

Back
Ylös Bottom