Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole erilainen se pistoke. Eli ei adapteria.

Ilmeisesti tuo vaihtelee, koska jossain se pistoke oli mallia aasia, eli ne suorakulmaiset liuskat. Tai tuosta on jo muutama vuosi aikaa. Itse otan adapterin mukaan. Clasulla taitaa maksaa n. 13€ se maailmanadapteri. Alkaahan se nyppimään jos on jossain saarella, ja pistoke on vääränmallinen.

edit: näköjään 3 eri pistokemallia käytössä http://users.pandora.be/worldstandards/electricity.htm#plugs

Phuket kutsuu kohta, tyhmiä kysymyksiä...onko sähköpistoke erilainen eli tarviiko ottaa adapteri? Kandeeko fyrkat vaihtaa suomessa? Kannattaa varmaan vaihtaa kohtuullisen pieniä seteleitä ettei mitään jättirahoja esittele paikanpäällä?

Millos oot reissuun menossa, itella lahto perjantaiaamuna, ja phukettiin tulossa 12. paiva

Phuket kutsuu kohta, tyhmiä kysymyksiä...onko sähköpistoke erilainen eli tarviiko ottaa adapteri? Kandeeko fyrkat vaihtaa suomessa? Kannattaa varmaan vaihtaa kohtuullisen pieniä seteleitä ettei mitään jättirahoja esittele paikanpäällä?
Koskas on lähtö? Itselläni huomenna kello 21.45 kohti phukettia olisi lento.

Itse ainakin ajattelin suurimman osan rahoista vaihtaa vasta paikanpäällä, suomessa kentällä ehkä max 50e vaihdan jos sitäkään.

Lähen keskiviikkona ja takas 15. päivä, eka kerta ni aika lyhyt reissu...Jos laitan pakkispipon ni voitte bongailla:D
Edit: eli siinä syntyy ihan eroa jos puhutaan 500e vaihtamisesta, paikanpäällä lentokentällä vaihto?

Kuulemma rahanvaihto on halvempaa ja kurssi parempi kun vaihtaa vasta paikanpäällä. Ei ole omakohtaista kokemusta thaimaasta vielä. Itselläni kahden viikon reissu patong beachille. Tammikuussa inttiin, joten nyt on pakko päästä pois suomesta. Voi sitten muistella leireillä 30 asteen pakkasilla...

Phuketista mitään sanottavaa? Onko mitään hyväksikoettua mestaa missä vois teettää puvun ja mihin hintaan? Onks kultakaupat luotettavia yleensä ottaen?
Nyt on kyllä keli sellanen stadissa et toivottavasti on vielä keskiviikkona ni voi tuntua aika kivalta lähteä evakkoon täältä :)

Phuketista mitään sanottavaa? Onko mitään hyväksikoettua mestaa missä vois teettää puvun ja mihin hintaan? Onks kultakaupat luotettavia yleensä ottaen?
Nyt on kyllä keli sellanen stadissa et toivottavasti on vielä keskiviikkona ni voi tuntua aika kivalta lähteä evakkoon täältä :)

Kannattaa vilkasta thaiklubin foorumia naissa jutuissa ;)

Meikäläinen lähtee 13. päivä kata beachille kahdeksi viikoksi. Viime vuonna vietin joulun samassa hyväksi havaitussa paikassa.

Joo mä rekkauduinkin tolle foorumille, huomenna tarkotus vähän lueskella. Jos ihastun tohon maahan niin tarkotus viettää vuoden päästä joulut ja uudetvuodet siellä.
Ainii, meikäl mestat kata-beachillä kai.

Tää pojkarna lähjtee reissuu 11.1 ja tulee takasin 10.2 ... Ensinmäistä kertaa taikamaahan, mutta tuskin tulen pettymään

Sittenhän siel on useampikin pakkislainen phuketin suunnalla. Itellä tarkotus olla pattayalla aluksi jonkun aikaa ja sit lennellä sinne phuketin suuntaan pariksi viikoksi ja loppuun 4 päivää bangkokissa. Pikkusen meinaa jo poltella loma :D tj 74h 43min ;)

Tarkoitus olisi varmaan puvut teetättää Phuketissa. Mielessä olisi 3 pukua, kaikkiin kahdet housut ja paita/paitoja.. Kravatit on mukava lisä, mutta ei pakollinen. Jos jollakin olisi valmiiksi suositella hyvää (halpaa jos mahd. samaan pakettiin) räätäliä Phuketista, niin kuulisin mielelläni.

Kattelin jo Thaiklublita, mutta en ainakaan nopealla haulla mitään järkevää löytänyt.

Teetätin 4 pukua. Kaikki vaikuttaa laadukkaille. 2 kuukautta olen nyt kerennyt näitä käyttää, eikä niissä näy vielä mitään kulumisen merkkejä. Tosin ei nää mitään halpoja olleet. Yhteensä noin 700€. Mukaan tuli kahteen pukuun kahdet housut ja yhteensä noin 7 paitaa. Kravatteja tuli helvetisti, mutta niissä valikoimat olivat surkeita. Mallia Erkki Tuomioja...

Halvin tarjous taisi olla 39$ puku+paita, laatu lienee sen mukaista. Halpoja tarjouksia kun katoin, niin yleensä kankaat olivat college-housu-kangasta tai vaarin kalsarikangasta.. Eli ei tuoltakaan ilmaisin hyvää saa. Mutta tollanen 175€ puvusta ei oo IMO paha hinta jos se on mittojen mukaan tehty laadukkaista kankaista ja mukaan tulee tuplahousut ja paitoja...

Tosin itse olen nykyisin niin standardikokoinen kuikka, että mahtus varmaan hyvin Dressmaninkin puvut...

Olin viime vuonna Phuketissa patong beachilla. En pitänyt paikasta yhtään. Kunnon turistirysä mun mielestä. Eniten vituttaa ne hihasta nykijät. Luulen, että tuolla kyllä siistejäkin paikkoja löytyy lähistöltä.

Olin viime vuonna Phuketissa patong beachilla. En pitänyt paikasta yhtään. Kunnon turistirysä mun mielestä. Eniten vituttaa ne hihasta nykijät. Luulen, että tuolla kyllä siistejäkin paikkoja löytyy lähistöltä.

Samaa olen itsekkin kuullut ja ei ole todellakaan tarkoitus vaan olla Phuketissa, vaan käyttää sitä päämajana täsmäiskuille...

Tarkotus olis lähteä ekaa kertaa thaimaahan kahden kaverin kans nyt tammikuussa. Pari viikkoa ois tarkotus siellä kuluttaa. Pattayaa on paikaksi katsottu. :)
Nin, ja lähdös on tosiaan kolme melkeen poikamiestä.
Kaikennäkösiä matkantarjoajia on käyty läpi, mutta kun ei tahdo semmosta hyvää löytyä. Paketti ois helppo, mutta varmasti se kallein.

Nyt ois hyvä vinkki paikallaan, vai onko tonne mitenkään mahdollista päästä järkevään hintaan noin tammikuussa?
Olisko järkevää siirtää reissua vähän keväämmäksi?

No jos lennot saatte Bangkokiin, niin siitä taksi Pattayalle ei maksa juuri mitään. Hotelleja voitte varata etukäteen visa-kortilla netistä. Säästöä tulee melko varmasti. Varatkaa hotelli alkuun vain muutamaksi yöksi, sillä Pattaya saattaa käydä vituttaa.. Helppo vaihtaa kohdetta jos mikään ei sido...

Itse olen ihan paketti matkalle lähdössä. Seuraavalla kerralla sitten jos thaimaa vielä innostaa, niin luultavasti otan pelkän lennon bangkokkiin ja varaan netistä hotellin pariksi päiväksi, jossa sitten suunnittelen että minne seuraavaksi.

Ps. 6 tuntia lentoon :dance:

Pari juttua oon tosta Pattayasta lukenu, onko se sitten todellakin niin raastava paikka? :lol2:

Näin ensikertalaisena toi pakettimatka kyllä tuntus paremmalta ratkasulta.

Pari juttua oon tosta Pattayasta lukenu, onko se sitten todellakin niin raastava paikka? :lol2:

No ei todellakaan ole :)

Laitetaas tähän jipon taas niiin ärsyttävän yleistävä ohje, joka on tietysti absoluuttinen totuus vaikket sitä haluakaan hyväksyä. Jos haluat matkaltasi thaimaassa ensisijassa:
1)maksullista seuraa -> pattaya
2)turistirysä meininkiä -> pakettimatka johonkin
3)rauhaa -> ota pelkät lennot BKK ja sieltä oman mielenkiinnon mukaan eteenpäin turiskohteita visusti välttäen

:dance:

Hienot ja kaikenkattavat yleistykset:rolleyes:

:jahas:

Back
Ylös Bottom