Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Pistetään vaikka tähän ketjuun.
Hitto oikeesti tuolla olis halpa elellä! Kaveri/tuttu osti nyt omakotitalon Thaimaasta, ei Bangkokista mutta kaupungista kuitenkin. Maksoi noin 25.000e. Asumiskulujahan tuohon ei tule käytännössä sähkön ja veden lisäksi mitään päälle. On kyl aivan törkeen halpaa vaikka lainarahalla ostaisi tommosen mökin ja muuttaisi sinne esim. opiskelemaan. Kämpän lyhennykset olis 150e/kk (100% lainalla) ja ruokaa voisi kasvattaa vaikka itse :lol2:

Jo 7000e:lla saa ihan kelpo talon rakennettua. Työ on hemmetin halpaa ja jossei ole mitään vartiointia tms. palveluja rasittamassa hintaa niin halvalla todellakin pääsee. Mulla on yks semmonen kirja jossa on aikamoisia palatsejakin tyyliin 700neliötä jne. Täällä on firmoja, jotka rakentaa vähän Kastelli tms. tyyliin talot valmiiksi. Hinnat on "aika" edullisia.

tj 3
trink42.gif

Perheen kanssa on toinen Thaimaan keikka suunnitteilla helmikuussa. Edellinen suuntautui Krabille Ao Nangiin (pakettimatka vanhempien kanssa), nyt on vasta Finskin liput Bangkokiin taskussa. Ihan heti mua ei enää noin pitkälle lennolle saa charter koneeseen. Perillä ollaan 10 päivää.

Suunnitelmissa olisi alustavasti olla päivä-pari Bangkokissa ja loppu jossain rentoutumassa. Krabi on yks vaihtoehto, mutta Ao Nangista pohjoiseen jonnekin Koh Hongin suuntaan tällä kertaa. Idea on löytää joku luksus rantaresort, joka ei nyt ihan taivaita maksa, mutta missä kuitenkin voi ihan kuninkaana löhötä tuon reilun viikon, uida ja snorklata. Lisäksi mietiskelen, millä pelillä Bangkokista menisi tuonne.

Jos joku on tällaisen paikan jo löytänyt niin pistäkää ihmeessä ehdotuksia. Bangkokista myös olisin kiinnostunut kuulemaan hotellisuosituksia.

Ai niin, tässä tunnelmia edelliseltä keikalta:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/fBP5FAKsEp8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/fBP5FAKsEp8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Perheen kanssa on toinen Thaimaan keikka suunnitteilla helmikuussa. Edellinen suuntautui Krabille Ao Nangiin (pakettimatka vanhempien kanssa), nyt on vasta Finskin liput Bangkokiin taskussa. Ihan heti mua ei enää noin pitkälle lennolle saa charter koneeseen. Perillä ollaan 10 päivää.

Suunnitelmissa olisi alustavasti olla päivä-pari Bangkokissa ja loppu jossain rentoutumassa. Krabi on yks vaihtoehto, mutta Ao Nangista pohjoiseen jonnekin Koh Hongin suuntaan tällä kertaa. Idea on löytää joku luksus rantaresort, joka ei nyt ihan taivaita maksa, mutta missä kuitenkin voi ihan kuninkaana löhötä tuon reilun viikon, uida ja snorklata. Lisäksi mietiskelen, millä pelillä Bangkokista menisi tuonne.

Jos joku on tällaisen paikan jo löytänyt niin pistäkää ihmeessä ehdotuksia. Bangkokista myös olisin kiinnostunut kuulemaan hotellisuosituksia.

Dopey voin järjestää järkevään hintaan perheellesi huoneen yhdestä maailman parhaista resorteista. Ei halvin, mutta helevetin nätti.

Kiitos Dopey tuosta pätkästä. Oli mukava katsoa :)

Suosittelen Koh Lantan saarta. Mukavan leppoisa mesta missä voi todellakin ottaa lunkisti.

Suosittelen Koh Lantan saarta. Mukavan leppoisa mesta missä voi todellakin ottaa lunkisti.
Onko hotlasuosituksia? Miten käytännössä näkyy se että väestöstä huomattava enemmistö on siellä muslimeita?

Onko hotlasuosituksia? Miten käytännössä näkyy se että väestöstä huomattava enemmistö on siellä muslimeita?

Itse olin Lantalla helmi-maaliskuussa ja ihan lungilta paikalta se vaikutti pikaisella katselmuksella. Itse olin pääasiassa Long Beachilla ja siellä ainakin resortteja on aika paljon, mutta ei liikaa. Itse majoituin Lanta Long Beach Resortissa missä on bungaloweja niin budjettireissaajalle kuin vaativammallekin. Majat alk. 300BHT/yö. Lisänä ja hyvänä plussana on resortin oma tosi siisti ilmainen uima-allas alue. Paikkaan on matkaa satamasta about 5km ja sivuvaunullisella mopotaksilla pari henkilöä matkatavaroineen kulkee n. 100BHT:llä sinne.

Yöelämä ei ole kauhean vilkasta, mutta kivoja ja tunnelmallisia ranta baareja löytyy kiitettävästi. Muslimi meininki näkyi siitä, että esim yhdessä ruokaraflassa ei ollut alkoholijuomia eikä sikaa/possua ollenkaan tarjolla. Muuten sitä ei huomaa kuin heidän pukeutumisestaan (kaavut, hunnut, parrat jne.).

Linkki Lanta Long Beach resortin sivuille:

http://www.lantalongbeach.com/lantalong.php

Itse ottaisin majoituksen jostain etelämpää jossa on rauhallisempaa.
Tosin rannat ovat kivikkoisempia etelämpänä. Pohjoisen rannat ovat leveitä hiekkarantoja ja saa aikuinen kahlata noin 500m jotta kärsii uida.
Muslimimeininki näkyi muutamana moskeijan tornina ja juurikin siten ettei joissain ravintoloissa tarjoiltu alkoholia tai possua. Tosin tarjoilijat olivat valmiita naapuripaikasta hakemaan kaljan jos sen olisi halunnut:)

Itse ottaisin majoituksen jostain etelämpää jossa on rauhallisempaa.
Tosin rannat ovat kivikkoisempia etelämpänä. Pohjoisen rannat ovat leveitä hiekkarantoja ja saa aikuinen kahlata noin 500m jotta kärsii uida.
Muslimimeininki näkyi muutamana moskeijan tornina ja juurikin siten ettei joissain ravintoloissa tarjoiltu alkoholia tai possua. Tosin tarjoilijat olivat valmiita naapuripaikasta hakemaan kaljan jos sen olisi halunnut:)
Lisätään nyt vielä että Lanta on 27km pitkä ja suht kapia. Mopolla on hyvä liikkua ja jotkut olivat vuokranneet ilmeisestikkin sellaiset mopotaksit perheensä käyttöön joten koko perhe voipi mopoilla turvallisin mielin.

Phuket kutsuu kohta, tyhmiä kysymyksiä...onko sähköpistoke erilainen eli tarviiko ottaa adapteri? Kandeeko fyrkat vaihtaa suomessa? Kannattaa varmaan vaihtaa kohtuullisen pieniä seteleitä ettei mitään jättirahoja esittele paikanpäällä?

Phuket kutsuu kohta, tyhmiä kysymyksiä...onko sähköpistoke erilainen eli tarviiko ottaa adapteri? Kandeeko fyrkat vaihtaa suomessa? Kannattaa varmaan vaihtaa kohtuullisen pieniä seteleitä ettei mitään jättirahoja esittele paikanpäällä?
Ei ole erilainen se pistoke. Eli ei adapteria. Rahat vaihtaisin perillä mutta jonkun pienehkön summan vaihtaisin Suomessa että alkuun pääsee.
Hyvää matkaa. Itsellä vielä jotain 60 päivää odottelua.

Back
Ylös Bottom