Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Olen Malesiassa käynyt, enkä keksi siitä kyllä mitään huonoa sanottavaa. Tosin Thaimaan puolella olen ollut vain Ko Lipellä, joten vertailukohteita ei juurikaan sinne suuntaan ole. Riippuu niin paljon mihin päin myös menee, KL on suurkaupunki kun taas Langkawi on rantakohde. Paikat siis niitä, missä itse olen käynyt...

Mutta aina, jos mahdollista on saada ns. paikallinen opas, tässä tapauksessa kaverisi, niin mene ihmeessä! Silloin saa enemmän matkasta irti, kun toinen tietää jo hyviä mestoja ja voi itse keksittyä vain olennaiseen eli lomailuun!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja vaikkei kaveria olisikaan niin silti kannattaa ehdottomasti hommata paikallinen opas. Siis vaikka pelkästään tosiaan oppaaksi jos ei muut touhut kiinnostaisikaan. Ovat lähes poikkeuksetta aivan helvetin hauskaa seuraa ja koko ajan iloisia. Niiden kanssa on mukava heittää älyvapaata läppää ilman turhaa ressiä.

pattaya_girl.jpg

Syyskuussa tosiaan olisi muutto edessä Bangokiin ja firma ehdotti asuntoa Siam Square -nimiseltä alueelta. Asunto olisi uudessa kerrostalossa jossain 30 kerroksen tietämillä, joten liikenteen melu ei liene kuuluisi sinne?

Sattuuko kellään olemaan mitään tietoa ko. alueesta eli onko levoton, rauhallinen, turvallinen, löytyykö lähistöltä kunnollisia punttisaleja ym?

Syyskuussa tosiaan olisi muutto edessä Bangokiin ja firma ehdotti asuntoa Siam Square -nimiseltä alueelta. Asunto olisi uudessa kerrostalossa jossain 30 kerroksen tietämillä, joten liikenteen melu ei liene kuuluisi sinne?

Sattuuko kellään olemaan mitään tietoa ko. alueesta eli onko levoton, rauhallinen, turvallinen, löytyykö lähistöltä kunnollisia punttisaleja ym?

Siam Square on jollain tavalla Bangkokin (kauppa)keskus. Paljon kauppoja jne. Yöaikaan aika rauhallista seutua, ei juurikaan mitään palveluja jos ei jotain Hard Rock Cafeta lasketa. Itse kaipaisin ainakin katukeittiöitä ja paikallista elämää. Vähän riippuu missä olisit töissä, itse asuisin mieluummin ehkä jossain muualla, hieman "aidommassa" Bangkokissa mutta riippuu tosiaan paljon työpaikan sijainnista. Soi Langsuan / Wireless Road on semmosia rikkaiden seutuja, puistomaisia katuja. No taksillahan tuolta pääsee helposti, Siamilla pyörii päivät kuitenkin turisteja niin paljon että kyllästyt varmasti siihen tuktuk-ukkojen huuteluun. Se ei nimittäin lopu vaikka kävelisit puoli vuotta joka päivä saman tuktuk-ukon ohi, aina hän yrittää tarjota sitä kyytiään 20 batilla räätälille. Älä nyt säikähdä mitenkään, ei se huono paikka ole, parissa minuutissa pääsee yöaikaan taksilla hyviin rafloihin ja varsinkin kotiin kun siellä ei liiemmin ruuhkaa ole. Päivällä ruuhkat ovat pahimmat sitten Petchburin alueen. BTS:ään ei toki ruuhkat vaikuta, itse olen kuitenkin liikkunut pääasiassa autolla itse ajaen + taksilla.

Mikäs on talon nimi js osoite josta kämppää on tarjottu, aivan Siamille ei ole taidettu hetkeen rakentaa mitään, veikkaisin Siamilta pohjoiseen kohti Petchburia, josta kämppää on tarjottu?

Ei kuulu mitään meteliä 30. kerrokseen uuteen taloon. Kerro oikeastaan konttorin sijainti niin voisin ehdottaa mielestäni hyviä asuinpaikkoja sen suhteen ja voit kysäistä pomolta olisiko siellä vapaita kämppiä. Kannattaa katsoa että talosta löytyy uima-allas, sauna ja kuntosali (kuntosalit eivät kyllä kummoisia aina ole) niin ei tartte lähteä kauemmas harrastamaan.

Tämä lienee Siam Squaren paras sali:
http://www.californiawowx.com/Clubs/SPG.php

Iso kiitos näistä tiedoista!!! Auttaa taas eteenpäin päätöksiä tehdessä. Itse asiassa en vielä tiedä tarkempaa osoitetta tuolle asunnolle vaan meidän HR:ltä sain vain perjantaina tiedon, että Siam Squaren -alueella olisi uusi n. 100 -neliöinen asunto 30-kerroksessa tarjolla mutta sen tarkempaa infoa en vielä saanut.

Firman sijainti on Huai Kwang -nimisellä alueella. Tarkempi osoite on New Petchburi Road. En ole sielläkään koskaan käynyt, joten ei mitään hajua millainen alue on kyseessä.

PS. Perkeles kun rupes taas ressiä pukkaamaan tästä koko härdellistä. Saa nähdä miten maalaisjuntin käy tuolla suuressa maailmassa.

Iso kiitos näistä tiedoista!!! Auttaa taas eteenpäin päätöksiä tehdessä. Itse asiassa en vielä tiedä tarkempaa osoitetta tuolle asunnolle vaan meidän HR:ltä sain vain perjantaina tiedon, että Siam Squaren -alueella olisi uusi n. 100 -neliöinen asunto 30-kerroksessa tarjolla mutta sen tarkempaa infoa en vielä saanut.

Firman sijainti on Huai Kwang -nimisellä alueella. Tarkempi osoite on New Petchburi Road. En ole sielläkään koskaan käynyt, joten ei mitään hajua millainen alue on kyseessä.

PS. Perkeles kun rupes taas ressiä pukkaamaan tästä koko härdellistä. Saa nähdä miten maalaisjuntin käy tuolla suuressa maailmassa.
No tuolla osoitetiedolla ei tee mitään, ei rajaa aluetta juuri mitenkään. Osoitehan voi olla vaikka muodossa:
1880 New Petchburi Road, Huay Kwang, Bangkapi - 10310 Bangkok

Tuolla suunnalla (Petchburi) on kuitenkin maailman pahimmat ruuhkat, onko tietoa onko firman lähellä (=vieressä) jotain BTS / MRTA -pysäkkiä? Minkä niminen?
ASOK -pysäkillä asuimme itse, siinä oli sekä metro (MRTA) että juna (BTS) ja noilla oli näppärä lähteä liikenteeseen. Kannattaa muistaa että jos joudut esim. vaihtamaan BTS:stä MRTA:han Asokilla ja ulkona on +42 astetta ja sinulla puku päällä niin on aivan sama kuin olisit käynyt suihkussa vaatteet päällä kun olet perillä, tosin et haise vedelle vaan hielle. Thaimaassa yleensä on puku päällä toimistotöissä.

Auts, nyt alkaa karulla tavalla valjeta kuinka kuutamolla oikeasti olen noiden osoitteiden ja yleensä kaiken suhteen :wtf: En tosiaan ole Bangkokista nähnyt muuta kuin lentokentän ja Soi Cowboyn ja sinnekin on menty taksilla :D

Ei mitään hajua onko BTS / MRTA -pysäkkiä firman lähellä. Voin kuvitella, että hieman hikeä saattaa 120kg+ köntiltä puskea jos vaihtoja joutuu tekemään ja puku tosiaan pitää olla päällä meilläkin. Onneksi on luvattu, että paikallinen assari hoitaa nuo kyyditykset aluksi autolla ja sitten saa itse päättää tarvitaanko ko. palvelua jatkossa vai selviänkö itsekseni.

En valitettavasti uskalla kertoa firman sijainnista ym. työhön liittyvista jutuista kovin tarkkaa tietoa edes näin anonyymisti, koska meidän piti allekirjoittaa tosi tiukkaehtoinen NDA, ja pinaltit on huomattavat jos ehtoja menee rikkomaan.

Mutta joka tapauksessa nämä kertomasi jutut antoivat taas paljon ajattelemisen aihetta ja rupean ottamaan selvää kaikista näistä asioista heti ensi viikolla. Kiitän ja kumarran :worship:

Auts, nyt alkaa karulla tavalla valjeta kuinka kuutamolla oikeasti olen noiden osoitteiden ja yleensä kaiken suhteen :wtf: En tosiaan ole Bangkokista nähnyt muuta kuin lentokentän ja Soi Cowboyn ja sinnekin on menty taksilla :D

Ei mitään hajua onko BTS / MRTA -pysäkkiä firman lähellä. Voin kuvitella, että hieman hikeä saattaa 120kg+ köntiltä puskea jos vaihtoja joutuu tekemään ja puku tosiaan pitää olla päällä meilläkin. Onneksi on luvattu, että paikallinen assari hoitaa nuo kyyditykset aluksi autolla ja sitten saa itse päättää tarvitaanko ko. palvelua jatkossa vai selviänkö itsekseni.

En valitettavasti uskalla kertoa firman sijainnista ym. työhön liittyvista jutuista kovin tarkkaa tietoa edes näin anonyymisti, koska meidän piti allekirjoittaa tosi tiukkaehtoinen NDA, ja pinaltit on huomattavat jos ehtoja menee rikkomaan.

Mutta joka tapauksessa nämä kertomasi jutut antoivat taas paljon ajattelemisen aihetta ja rupean ottamaan selvää kaikista näistä asioista heti ensi viikolla. Kiitän ja kumarran :worship:

No siamilta autolla aamulla + illalla siirtyminen MINNE TAHANSA on aivan saatanasta ja matkaan saa varata pitkän ajan. Jos/Kun tiedät mikä pysäkki firman lähellä on niin siitä on hyvä katsella sitten myös mahdollista kämpän sijaintia, toisaalta tuo uusi 100m2 huoneisto Siamilta houkuttelisi ainakin itseäni, kun olen aivan koukussa Siam Paragoniin jossa olisi hieno viettää aikaa.

Kannattaa varautua sitten jäämään sinne Bangkokiin pidemmäksi aikaa, mikäli lähdet yksinäsi ;)

Soi Cowboy on muuten Asokilla, aivan MRTA-pysäkin yläpuolella.

No jos tosiaan tuolla alueella on työpaikka niin suosittelen katsomaan asuntoja Ratchadapisek roadin lähistöltä, mieluiten MRT-aseman läheisyydestä. Ei juurikaan järkeä asua Siamissa, ellei firma ole siellä. Tuo Ratchada on nuorekasta ja hyvää aluetta, josta löytyy aivan oma yöelämänsä.

Onko kellään kokemusta Royal Hotellista? Ilmeisesti aika vaatimaton ja vanha hotelli kuitenkin? Alue vissiin Khao San Roadin lähellä ja historiallisten nähtävyyksien vieressä. (2 Rajdamnoen Avenue) Onko tuollapäin yöelämää?

e: korjaan siis klubielämää.

Laitetaan tanne viela paikka, josta kannattaa tilata protskut Thaimaassa ollessa www.siamwhey.com. Toistaiseksi ainakin halvin mita olen loytanyt.

Mielipiteestä se on tietenkin kiinni, itse asuisin erittäin mielelläni Siam Square:lla... tosin pitää nyt sanoa sitä samaa kuin Huppe että jos autolla töihin kulkee niin sitten on lähes pakko etsiä muualta se kämppä ellei ole niin erikoinen mies että tunti-pari autossa joka aamu/ilta ei haittaa ;) Tosiaan BKK:ssa jopa se että kummalla puolella tietä asut vaikuttaa jopa puoli tuntia työmatkaasi. Jos työpaikka on ihan lähellä, tai voi kulkea BTS/MRT tai jopa mopolla niin sitten se on aivan sama. Siinä tapauksessa henkilökohtaisesti asuisin huomattavasti mieluummin tuossa Squarella.

Itse asuin ensin 4 kuukautta Lad Praossa kaukana keskustasta ja sitten vajaa 6 kuukautta Nanassa. Työpaikalle oli matkaa ehkä max. 1,5km, ja siihen meni taksilla helposti 30 min. Siinä ei juuri kämppää tullut tarkemmin katsottua vaan suht. läheltä vain, ja se ei riittänyt sillä reitti töihin mitä kuvittelin ei ollutkaan vaihtoehto (tupakkamonopoli välissä) ja taksi ei saanut sieltä ajaa.

Saleista sen verran että yhdessä Californiassa WOW:issa missä kävin pyörähtää tuo punttipuoli oli aivan surkea. Laitteita siellä oli varmaan satoja mutta painoja ei juurikaan. Itse kävin suoraan Nana BTS aseman vieressä (rappusista ~40 metria) olevassa Landmark hotellin Fitness First Platinum nimisessä lafkassa. Liittyminen maksoi ~55€, ja kuukausimaksu about saman verran. Siellä tarjotaankin sitten joka kerta iso sekä pieni pyyhe, löytyy sauna (jopa löylyvettä ja kauha), loistava puntti, sekä ilmainen leffojen vuokraus :P Suosittelen, ei tosta Siam Squarelta kestä BTS ku hetken.
Laitetaan tanne viela paikka, josta kannattaa tilata protskut Thaimaassa ollessa www.siamwhey.com. Toistaiseksi ainakin halvin mita olen loytanyt.
Tahtoo tosiaan aika kalliita noi lisäravinteet olevan thaikuissa! Itse nöyrryin ja ostin aina GNC:ltä (löytyy ainakin MBK:sta) kaikki protskut jne... kyllähän ne maksokin sitten. Jäsenkortti maksoi 2€ :P

Onko kellään kokemusta Royal Hotellista? Ilmeisesti aika vaatimaton ja vanha hotelli kuitenkin? Alue vissiin Khao San Roadin lähellä ja historiallisten nähtävyyksien vieressä. (2 Rajdamnoen Avenue) Onko tuollapäin yöelämää?

Kerran ollut tuossa pari yötä. Vanha ja vaatimaton kuvaa tuota. Sijanti tosiaan siinä niiden kuuluisien Wat:tien nurkilla. Muuten menetteli mutta siinä on iso vilkasliikenteinen katu ja huone tietysti sinne tielle päin. Mitään yöelämää ei huomattu siinä lähellä, mäkkäri ja iso tori oli auki myöhään.

Kerran ollut tuossa pari yötä. Vanha ja vaatimaton kuvaa tuota. Sijanti tosiaan siinä niiden kuuluisien Wat:tien nurkilla. Muuten menetteli mutta siinä on iso vilkasliikenteinen katu ja huone tietysti sinne tielle päin. Mitään yöelämää ei huomattu siinä lähellä, mäkkäri ja iso tori oli auki myöhään.

O-ou, jännittää kyllä vähän kun vanha ja vaatimaton saattaa tarkoittaa eri ihmisille eri juttua. Toivon ettei se mikään ihan kamala ränsistynyt slummiluukku ole :D Onko meijän laivojen perushytit hienompia kun hotellin huone, se antaa osviittaa? :lol2:

Ja sitten, jos jollain on kokemuksia Krabin Somkiet Buri resort & spa:sta, kuulisin mielelläni. Tuosta en löytänyt mitään kommentteja suomalaisilta sivuistoilta, toivottavasti on ihan ok hotelli? x)

Kaikki klubit on kyllä aivan toisella puolen kaupunkia. Tässä pari ihan nastaa klubia Sukhumvitin alusta, lähellä Nana -asemaa.
http://www.qbarbangkok.com/
http://www.bedsupperclub.com/bangkok/en/

O-ou, jännittää kyllä vähän kun vanha ja vaatimaton saattaa tarkoittaa eri ihmisille eri juttua. Toivon ettei se mikään ihan kamala ränsistynyt slummiluukku ole :D Onko meijän laivojen perushytit hienompia kun hotellin huone, se antaa osviittaa? :lol2:

Se huone missä oltiin oli asillinen, vähän parempi ja isompi kuin laivojen perushytit. Kokolattiamatto tosin, josta aiheutui huoneen vähän tunkkainen ilma. Suosittelen parempaa hotellia ilman muuta. Sukhumvitin nurkille minäkin lähtisin, esim. swiss park on mielestäni ihan hyvä valinta.

Se huone missä oltiin oli asillinen, vähän parempi ja isompi kuin laivojen perushytit. Kokolattiamatto tosin, josta aiheutui huoneen vähän tunkkainen ilma. Suosittelen parempaa hotellia ilman muuta. Sukhumvitin nurkille minäkin lähtisin, esim. swiss park on mielestäni ihan hyvä valinta.

Ollaan jo se buukattu, hinta oli tosi edullinen ja plussaa tuli siitä että nähtävyydet lähellä. Etittiin tosissaan suht siistiä, perustason hotellia halvalla hinnalla. Ja itseasiassa hotelli oli matkatoimiston ehdotus. Eipä tuo nyt sit pahalta kuulosta kun hytitkin ihan ok laivalla :D Itsehän en noita etäisyyksiä oikeen hahmota mutta eiköhän siitä taxilla klubeille hutase aika äkkiä? :)

Huppe: Tosta bedsupperclubista olinkin jo lukenut! Pitääpä kävästä.

Tänään tulikin tarjoussoittoa tuolta Fitness Firstiltä. Ilmainen liittyminen, johon ilmainen päivitys platinum tasolle. Kuukausimaksut ilmeisesti 1600 bahtia. True Fitness tarjoaa hintaan 980 bahtia ja California Wow elinikäistä jäsenyyttä 11000 bahtia. Olympic Club on aika upealla paikalla ja maksaa 2000 bahtia kuukaudessa. Taitaa tuo Firsti vetää itsellä voiton, kun sitä täälläkin suositeltiin paria postausta aiemmin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom