Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minkälainen paikka on Koh Chang? Rannat ovat varmaan ihan ok. Entä onko siellä mitään nähtävää tai koettavaa? Entä onko siellä tarvittaessa mitään yöelämää tai shoppailtavaa?

Millä matkustustavoilla sieltä pääsee Kambodzaan ja kestääkö kauan?

Minkälainen paikka on Koh Chang? Rannat ovat varmaan ihan ok. Entä onko siellä mitään nähtävää tai koettavaa? Entä onko siellä tarvittaessa mitään yöelämää tai shoppailtavaa?

Millä matkustustavoilla sieltä pääsee Kambodzaan ja kestääkö kauan?
Meitsi dikkas ainakin. Superhyvä paikka. Rauhallisuutta löytyy ja oli siellä jonkinverran rantayöelämääkin. Ei mitään klubeja tai muuta semmoista kylläkään. Shoppailua ei niinkään ole, jos ei niitä rantojen rätti/lumppukojuja tahdo kierrellä. Shoppailuthan tehdään muutenkin Bangkokissa.

Perus-shortsit, t-paidat, bikinit jne tuolta kyllä saa tarvittaessa. White Sand beach on ainoa yöelämän keskus.

Mun Thaimaa-matkarapsasta löytyy juttua ja kuvia.

Meitsi dikkas ainakin. Superhyvä paikka. Rauhallisuutta löytyy ja oli siellä jonkinverran rantayöelämääkin. Ei mitään klubeja tai muuta semmoista kylläkään. Shoppailua ei niinkään ole, jos ei niitä rantojen rätti/lumppukojuja tahdo kierrellä. Shoppailuthan tehdään muutenkin Bangkokissa.

Perus-shortsit, t-paidat, bikinit jne tuolta kyllä saa tarvittaessa. White Sand beach on ainoa yöelämän keskus.

Mun Thaimaa-matkarapsasta löytyy juttua ja kuvia.

Ei sen mikään bilehelvetti tarttekaan olla, mutta kunhan ei ois ihan kuollutkaan. Kiitos infosta. tarttee käydä tsekkaamassa sen rapsaa.

Ei sen mikään bilehelvetti tarttekaan olla, mutta kunhan ei ois ihan kuollutkaan. Kiitos infosta. tarttee käydä tsekkaamassa sen rapsaa.

Noista kahdesta vaihtoehdoista jos pitäisi valita niin toi Koh Chang = kuollut sillä mistään bilemestasta tai turistihelvetistä ei tosiaankaan ole kyse mutta joo ihan mukava paikka olla rauhassa ja relax lomalla, parasta tuolla ehkä ottaa mopo alle ja kierrellä saarta ;)

Jos sinne päin Thaimaata ollaan menos (itään päin), niin voin suositella Koh Sametia.
Nasta ja rauhallinen paikka joka ehdottomasti kannattaa käydä tsiigaamassa.

Suhteellisen vaikeaa päättää, minne haluaisi mennä... :D Mulla on ideana, että ois kiva kokea uusi paikka Thaimaassa, koska en halua koko ajan ravata yhdessä ja samassa paikassa.

Onko Koh Changilla sijaitseva White Sand Beach kuinka pitkä ranta ja missä siellä on se vilkkain alue, jossa on eniten "äksöniä". Olenko ymmärtänyt oikein, että se olisi rannan pohjoispäässä jossain lähellä KC Grande Resort -hotellia? Olen yrittänyt etsiä max- 30-35 euron hintaisia hotellihuoneita hyvällä sijainnilla ja suihkun sekä ilmastoinnin kera, mutta en oikein hahmota, mistä niitä kannattaa tällä rannalla etsiä.

Mä en taasen yhtään pitäny siitä White Sandsin meinigistä vaan oleilin Klong Praon ja Kai Bein välimaastossa.
Aivan huippuranta löytyy sitten etelästä kun jatkaa jonkun matkaa ohi sen Bang Baon.
Se tie sinne etelään on kyllä mopoajelun arvoinen eikä ne pohjoisen kukkulan mutkatkaan mitään köykäsiä ole.
Onhan toi Changi suht kuollut mesta mutta itse pidin. Tosin uiminen oli aikast kortilla iltapäivisin kun laskuveden aikaan sai kahlata kilometri tolkulla ennekuin vesi ylsi edes vyötäröön asti.

Suhteellisen vaikeaa päättää, minne haluaisi mennä... :D Mulla on ideana, että ois kiva kokea uusi paikka Thaimaassa, koska en halua koko ajan ravata yhdessä ja samassa paikassa.

Onko Koh Changilla sijaitseva White Sand Beach kuinka pitkä ranta ja missä siellä on se vilkkain alue, jossa on eniten "äksöniä". Olenko ymmärtänyt oikein, että se olisi rannan pohjoispäässä jossain lähellä KC Grande Resort -hotellia? Olen yrittänyt etsiä max- 30-35 euron hintaisia hotellihuoneita hyvällä sijainnilla ja suihkun sekä ilmastoinnin kera, mutta en oikein hahmota, mistä niitä kannattaa tällä rannalla etsiä.
Koittele Cookies-hotellia, rannanpuolelta. Tien toisella puolella ei ole niin hyvä.
Itse olimme halvimmassa bungalowissa, aivan rannalla suht. lähellä cookies-hotellia, paikka oli täydellinen vaikka maja oli aivan kammottava. Paras hotelli missä olen koskaan ollut. Oma ranta, omat palmut, oma riippumatto, ipod ja kylmää olutta :D

Koh Chang on kyllä tosi rauhallinen mesta. Jos kuitenkin kaipaa aktiviteetteja, eikä pelkkä riippumatossa chillaus riitä, en suosittele. Kaunis paikka, ja itse kyllä pidin tosi paljon. White Sand Beachilla siis olin pari vuotta sitten reilun viikon, enkä muualla saarella edes käynyt. Alempana vielä yksi kuva, jossa vähän fiilistä tuolta.

Liitteet

• Koh Chang.jpg
    Koh Chang.jpg
    66,6 KB · Katsottu: 743
Koittele Cookies-hotellia, rannanpuolelta. Tien toisella puolella ei ole niin hyvä. Itse olimme halvimmassa bungalowissa, aivan rannalla suht. lähellä cookies-hotellia, paikka oli täydellinen vaikka maja oli aivan kammottava. Paras hotelli missä olen koskaan ollut. Oma ranta, omat palmut, oma riippumatto, ipod ja kylmää olutta :D

Jos puhutaan samasta paikasta elikkä siinä heti cookies hotellin pohjoispuolella oleva mesta (chantawan tms) niin samaa suosittelen minäkin white sandiltä jos pitää suositella. Ko. paikka löytyy ainakin siitä suomalaisesta matkaoppaasta. Ei niis rantamökeis mitään vikaa ollut vaan ihan päinvastoin eli oikein hyviä, noin 900 batia pari vuotta sitten.

Jos puhutaan samasta paikasta elikkä siinä heti cookies hotellin pohjoispuolella oleva mesta (chantawan tms) niin samaa suosittelen minäkin white sandiltä jos pitää suositella. Ko. paikka löytyy ainakin siitä suomalaisesta matkaoppaasta. Ei niis rantamökeis mitään vikaa ollut vaan ihan päinvastoin eli oikein hyviä, noin 900 batia pari vuotta sitten.
faciliteetit eivät ehkä vaan täytä kysyjän vaatimuksia niiden suhteen ;)
Minulle tuo riitti hienosti.

Keväällä pari viikkoa Changilla viettäneenä, voin suositella sitä rentoutumiseen. Perusostokset tuolta tosiaan löytyy, mutta mitään ihmeempää sieltä ei kannata lähtä ettimään. Suht pieni saari kyseessä ja yöelämää ei varmaan kannata/tarvi muualta kuin White Sand Beachilta etsiä.

Seuraavalla reissulla tuolla vois käydä piipahtamassa, mutta ei siellä ehkä enää viikkoa kauempaa viihdy. Hirveästi aktiviteetteja tuolla ei ole, pääasiassa oma aika meni mopolla pärräillessä ympäri saarta. Aiemmin mainittu Bang Baon(eteläpään) hiekkarantsu oli kyl aika cool. Keväällä satuttiin tuonne Songkranin aikaan ja silloin siellä oli aika reilusti jengiä, enimmäkseen thaikkuja, mutta myös falangeja.

Itse en ole Koh Sametilla käynyt, mutta kuullut/lukenut juttuja ettei sinne kannata mennä ainakaan Changin jälkeen. Kuulopuheiden mukaan Chang olisi kauniimpi/parempi Sametiin verrattuna.

Oma ens kevään reissu taitaa painottua pohjois-Thaimaahan, ajanjakso ja kohteet vielä epäselviä. Songkranista jäi viimeksi sen verran hyvä fiilis, että pakko yrittää keväällä samoihin aikoihin reissun päälle.

faciliteetit eivät ehkä vaan täytä kysyjän vaatimuksia niiden suhteen ;)
Minulle tuo riitti hienosti.

ok joo silti aivan siisti mesta mut ei mitään luksusta tietysti. Oli kuitenkin ilmastointi, tv, lämmin suihku, jääkaappi, laattalattiat, sijainti keskeinen ja rannalla, tien toisel puolel heti kohdalla kylän pisimpään aukia olava baari ja 7-elevenkin vieressä. Hyvä mopovuokraamo jossa mukava heppu omistajana löytyy kans siitä keskustasta tosta resortista vähän matkaa etelään tien toisella puolella.

ok joo silti aivan siisti mesta mut ei mitään luksusta tietysti. Oli kuitenkin ilmastointi, tv, lämmin suihku, jääkaappi, laattalattiat, sijainti keskeinen ja rannalla, tien toisel puolel heti kohdalla kylän pisimpään aukia olava baari ja 7-elevenkin vieressä. Hyvä mopovuokraamo jossa mukava heppu omistajana löytyy kans siitä keskustasta tosta resortista vähän matkaa etelään tien toisella puolella.

Mulle riittää hotellin osalta just nämä jutut. Sijainti saa olla hyvä eli lähellä kauppoja, ravintoloita sekä kivaa rantaa.

Itse kohteelta haluan muutakin kuin makaamista (rantaa, shoppailua, ravintolaa, näettävää, koettavaa) ja olen tarvittaessa valmis lähtemään omatoimisesti vähän kauemmaskin.

Tällaisen tarinan kuulin kaverilta, hänen kaverinsa (eli tutun tuttuiluksi menee) oli Thaimaassa ollessansa käynyt pizzalla, ja tilannut jurripäissään sellaisen kuin Magic Mushroom.

Oli kuulemma värit muuttuneet melko kirkkaiksi eläväisiksi sitä syötyään,
ja muodostaneet jänniä kuvioita verkkokalvolle.

Kysynkin, voiko tämä tarina olla totta, vai suurella todennäköisyydellä pelkkää paskaa?

Kun kumminkin siellä Thaikkulassa, vaikka viina ja vittu virtaa vuolaina, niin siellä on kuulemma käsittääkseni melko tiukkaa tuo huumekontrolli, ja jos joku erehtyy luulemaan, että täähän on ku Hollanti paitti vielä vapaampi, niin huonosti käy.

Laittomia ne taitaa kuitenki olla?

Toi "huume" käsite on aika hämärä. Suomalaiselle se tarkottaa varmaa kaikkee päihdyttävää joka on suomen laissa kielletty.

Thaimaassa on kovat pelotteet mut kyl siel kulkee kaikkii maailman päihteitä ja jengi vetää niitä jatkuvasti.

En oo ikinä käyny thaimaassa, että siltä pohjalta.

Eiköhän toi ihan totta ole. Kyllä siellä noita taikasieni pirtelöitä ja pitsoilla on ihan ravintoloiden listoilla.

Ymmärsin tuttavan puheista että myös kannabista myydään ihan baareissakin, varsinkin saarilla, Chang, Samui, Tao ym. Hieman kuitenkin epäilyttäisi ostaa mitään sieltä. Siistii viettää 10 vuotta jossain Bangkokilaisessa vankilassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom