Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Mä otin OP-Pohjolalta vuosittaisen matkavakuutuksen (nuoren eli alle 26v) ja toimii tosi hyvin. Noin 90e vuodessa sisältäen kotivakuutuksen ja toimii mulla tosi hyvin. Itse kyllä kävelin jokaisen konttorin turun keskustassa läpi, osan kahteen kertaa joten en tiedä mikä vaikutus sillä oli. Menemällä vakuutusyhtiöt läpi saat kaiken tarvitsemasi tiedon etkä täältä. En mä ainakaan jaksa alkaa selostamaan niitä ehtoja, etuja jnejne menisi ikä ja terveys. Suosittelen tosiaan OP-Pohjolaa.

Jep. Hintaluokka lähinnä kiinnosti ku ajattelin et noit löytyy ääripäitä. Ja jos tähän nyt olis sisältyny jotain "thaimaahan kannattaa ehdottomasti sitä ja tätä..."

Oon tosi laiska kävelemään jotain konttoreita läpi. Nordean sivuilta nyt löysin 34€ 6kk ja kaiken lisäks yhellä hiiren klikkauksella tilasin soittopyynnön asiasta itelleni :hyvä:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lennot hommattu!
3,5 viikkoa joulukuussa
608,1€ :dance:
taisi olla yhdellä välilaskulla
Thaimaassa ollaan varmaankin vaan parisen päivää
matka jatkuu Vietnamiin ja sieltä sitten samaa reittiä takaisin

Matkavakuutus... Kaikki mahollinen info tästäki kelpais. Hinta jollekki 2-6kk.... ja ylipäänsä kaikki mahollinen mitä tästä tarvii tietää. Kiitos sille joka jaksaa vastata muutaki ku "google".
Vuosivakuutuksissa on yleensä aikarajat, samoiten kuin liiton tarjoamissa (usein maks 90pv). No ratkaisu on esimerkiksi Tapiolan määräaikainen matkavakuutus. Itse otin moisen puoleksi vuodeksi, taisi maksaa jotain niin pientä etten edes muista. Oisko ollu jotain 50e? Alle huntin kuitenkin.
Tuo pitää tehdä muistaakseni paikan päällä toimistossa ja maksaa samantien. Vaikka Tapiola on myös pankki, ei siellä käy käteinen raha. Eli vain kortin omistajat saavat Tapiolalta palvelua ;)

Onnistuuko pankkitilin avaaminen thailandiin? Jos joku on avannut tai tietää jotain ni olis infolle käyttöö.

Ajattelin jos avais tilin ja siirtelis lomakassan sinne. Vaikka sitte vasta perillä.

(luultavasti)Muutaman kuukauden pitusen reissun rahoja viittis kädessäkään pitää...

Vai millasia ratkasuja jengi löytäny?

En tiedä, miten tilin avaaminen onnistuu suomesta käsin, mutta paikanpäällä ainakin onnistuu. Voit vaikka sopia pankkisi kanssa, että siirtävät x-summan rahaa uudelle thai-tilillesi, kun soitat paikanpäältä tilinumeron ja Swiskoodin tai sitten valtuutat kaverisi siirtämään rahasi sinne tilille.

Ainakin kasikorn-pankissa vaativat vain, että talletat heti tilillesi (siis maksat käteisenä) 500bht ja olisiko pikapankkikortista veloitettu 200-300 thb. ja saat tietysti normaalin pankkikirjan myös. Pin-koodin tilillesi saat myös itse valita (vaihdat automaatilla annetun numeron mieluisampaan)

Lennot hommattu Larnaka - Amman (välilasku) - Bangkok - Phuket. Ja samaa reittiä takasin 3.10 meno ja paluu 3.12. Välissä ajattelin käydä Kuala Lumpurissa tai jossain muualla, mihin pääsee Phuketista halvalla.

Kunkku on sairaalassa ja pipi. Tarkkailkaa uutisia ja varautukaa äkkilähtöön suomen maalle jotka asutte täällä taikamaassa. Menee meinaan thaikamaa lähes kokonaan lukkoon jos se pahin tapahtuisi. Tämä siksi kun moni varmaan olisi kykenemätön tekemään töitänsä ja olisi varmasti jonkin moinen suruaika jolloin kaikki on kiinni. Toivotaan parasta mutta varaudutaan pahimpaan, onneksi on vain kuumetta eikä sen pahempaa. Pikaisia paranemisia vaan täältäkin.

Kunkku on sairaalassa ja pipi. Tarkkailkaa uutisia ja varautukaa äkkilähtöön suomen maalle jotka asutte täällä taikamaassa. Menee meinaan thaikamaa lähes kokonaan lukkoon jos se pahin tapahtuisi. Tämä siksi kun moni varmaan olisi kykenemätön tekemään töitänsä ja olisi varmasti jonkin moinen suruaika jolloin kaikki on kiinni. Toivotaan parasta mutta varaudutaan pahimpaan, onneksi on vain kuumetta eikä sen pahempaa. Pikaisia paranemisia vaan täältäkin.

No lol! Menkoon vaikka koko suku kerralla, kylla tama silti suomen olot voittaisi.

Itse asiassa niin monetkin Thaimaassa asuvat ja muutenkin Thaimaata tuntevat sanovat, että kuninkaan kuoleminen voi iskeä paskan tuulettimeen.

Ei mitään syytä pelätä jos on tänne tulossa. Kuninkaan kuoleminen voisi jopa rauhoittaa poliittisen tilanteen hetkeksi ja yhdistää Thaimaalaisia - parhaassa tapauksessa siis. Muutenkin tuntuu ettei nämä viimeisen vuoden tapahtumat ole vaikuttaneet arkeen juuri mitenkään.

Lisättäköön vielä, etten voi millään uskoa että täältä pitäisi sellaisessa tapauksessa minnekään lähteä. Ei mitenkään realistista kun miettii miten paljon ulkomaalaisia ja heidän rahaa täällä on kiinni. Ihmisillä on aina taipumus sopeutua muutoksiin, suuriinkin sellaisiin. Jokainen Thaimaalainen tietää, ettei kuningas elä ikuisesti, ja tuleekin kuolemaan todennäköisesti lähivuosina.

Tarkoitus lähteä thaikkulaan joskus heinäkuussa. Matkan kesto noin 3kk jonka aikana tarkoitus käydä myös laosissa ja kambozassa kiertelemässä. Eli reppu reisaus tyyliin. Mitä tuo sadekausi nyt käytännössä tarkoittaa? Onko ihan toivoton ajatus lähteä tuohon vuoden aikaan? Minkälainen viisumi mun pitää hommata reissulle jos vaikka olisin 1 ,5 kk thaimaassa jonka jälkeen 1,5kk laosissa & kambozassa kiertelemässä ja sitten takas thaimaaseen vaikka 2vk:ksi ja sitten kotio?

Tarkoitus lähteä thaikkulaan joskus heinäkuussa. Matkan kesto noin 3kk jonka aikana tarkoitus käydä myös laosissa ja kambozassa kiertelemässä. Eli reppu reisaus tyyliin. Mitä tuo sadekausi nyt käytännössä tarkoittaa? Onko ihan toivoton ajatus lähteä tuohon vuoden aikaan? Minkälainen viisumi mun pitää hommata reissulle jos vaikka olisin 1 ,5 kk thaimaassa jonka jälkeen 1,5kk laosissa & kambozassa kiertelemässä ja sitten takas thaimaaseen vaikka 2vk:ksi ja sitten kotio?

2 entryn turistiviisumi riittaa, muuten sit saat rajoilta tarpeeksi potkua et voit ton pari viikkoa olla lopussa perilla. sadakausi ei ole itteani koskaan thaimaassa hairinnyt. thaimaan sateet on yleensa kovia ja nopeita sadekaudella. Mut tuuristahan se on aina kiinni miten kelit sattuu.

Koh Taolla ollaan. Ensimmäiset 3-4 päivää olivat pilvisiä, mutta sen jälkeen on useamman päivän paistanut aurinko. Ilman lämpötila 30 astetta ja vedessä +28 vielä 30-metrin syvyydessäkin. AOWD-kortti on tullut tehtyä ja syötyä paljon maukasta thairuokaa.

Mitenkä sanonnan "Mai-Pen-Rai" kanssa? Voiko sitä käyttää myös huorien hätistelemiseen tyyliin "ei kiinnosta". Käsitin, että se on aika monikäyttöinen ilmaisu. :D

Mitenkä sanonnan "Mai-Pen-Rai" kanssa? Voiko sitä käyttää myös huorien hätistelemiseen tyyliin "ei kiinnosta". Käsitin, että se on aika monikäyttöinen ilmaisu. :D

Ei se siihen oikein sovi. ennemmin vaikka "Mai au,khrap" eli ei kiitos. vaikka eipa toikaan ny varmaan mitaan parasta kielta ole,koska mikaan paras osaaja kielen kanssa ole :D

Edit: tai sitten: pai loo/bpai hâi-pón =mene pois. ei kyl mitaan kohteliaita ilmaisuja ole

Ei se siihen oikein sovi. ennemmin vaikka "Mai au,khrap" eli ei kiitos. vaikka eipa toikaan ny varmaan mitaan parasta kielta ole :)

Joo, mutta varmaan silti ihan käypä ilmaisu. Tärkeintä on, että viesti menee perille edes jollain tavalla korrektisti. Ollaan kaverin kanssa kahdestaan menossa. 21v äijiä molemmat, joten voi olla vähän työnsarkaa hätistää huoria kauemmas mikäli satutaan käymään Patongilla yms.

Joo, mutta varmaan silti ihan käypä ilmaisu. Tärkeintä on, että viesti menee perille edes jollain tavalla korrektisti. Ollaan kaverin kanssa kahdestaan menossa. 21v äijiä molemmat, joten voi olla vähän työnsarkaa hätistää huoria kauemmas mikäli satutaan käymään Patongilla yms.

Ei ne elavalta syo ja ihan englanilla paasee helpommalla ku sanoo vaan et ei kiinnosta

Mai pen rai tarkoittaa että "hällä väliä", ei tuo horoja hätistele.
Eikä ne kimppuun käy. Crowley sanoikin jo: Mai au kap on parempi. (Ei Tahdo Kiitos sanatarkasti suomennettuna).
Samaa voit käyttää tuktuk-miesten, kaupustelijoiden ja räätälien hätistelemiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom