Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
No onhan niitä paikkoja jossa ei montaa valkonaamaa päivässä tule vastaan. Menkää ihmeessä käymään. Esim. sieltä pattayalta (missä kaikki kuitenkin on aina;)) niin Koh Si Chang saari vain about 20 minuuttia BKK suuntaan ja siitä paatilla sitten. Saa varmasti olla rauhassa tuolla :)

Joo, no varmasti löytyy mutta olen sen verran mukavuudenhaluinen että en missää metsässä halua asua :)

Mutta onhan noita tietenki...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, no varmasti löytyy mutta olen sen verran mukavuudenhaluinen että en missää metsässä halua asua :)
Mutta onhan noita tietenki...

Jep noinhan se taitaa olla...jos ei farankeja paljoa pyöri niin saattaapi olla aika p.....stä monelle paikan taso :)

Jep noinhan se taitaa olla...jos ei farankeja paljoa pyöri niin saattaapi olla aika p.....stä monelle paikan taso :)
Juuri parhaita majoituksia ovat ne. :thumbs: Aitoo meininkii! Hifistelemään ehtii himassakin LCD-telkkareiden ja hienojen kylppäreiden kanssa.

Eli öö, halutaan kaikkien palveluiden äärelle missä infra pelaa ja turistihoukuttimia riittää, mutta ei kuitenkaan ole muita turisteja? :dance2:

Koh Chang oli tuollainen muuten vuosi sitten heinäkuussa, itse saarella näin kymmenkunta muuta (länkkäri)turistia, joista valtaosa menomatkalla samassa taksissa, ja pari hotellissa aamiasella sekä 2 (joista toisen tapasin siis menomatkan taksissa) yhdessä baarissa. Lautalla toki oli enemän, mutta aika yksinään siellä sai olla.

Koh Chang oli tuollainen muuten vuosi sitten heinäkuussa, itse saarella näin kymmenkunta muuta (länkkäri)turistia, joista valtaosa menomatkalla samassa taksissa, ja pari hotellissa aamiasella sekä 2 (joista toisen tapasin siis menomatkan taksissa) yhdessä baarissa. Lautalla toki oli enemän, mutta aika yksinään siellä sai olla.

Aika hiljasen paikan oot sieltä löytäny. Pari vuotta sitten siellä pyöri paljon länkkäriä joka kylässä sillä bkk:n puoleisella rannalla. Toisella puolella saarta taas ei montaa tullut vastaa, mutta ei siellä sitten niitä tasokkaita palveluita paljoa ollut. 'Ravintolassa' (köh) syödessä omistajan kanat ja koirat pyöri jaloissa pöydän alla...ja kananpaska haisi. Noo oli siellä kait muutama resortti silloin jo sillä puolella vaan eipä tullut käytyä.

Tuo "hiljainen paikka" oli kyllä White Sands Beach, missä hotelli sijaitsi.. tuskin sitä voi kovin hiljaiseksi sanoa :) Suurimman osan ajasta suhasin skootterilla siellä ympäriinsä kuvia napsimassa, mutta eipä siellä tosiaan meikäläisiä tullut vastaan. Muisti tekee tietty tenänsä, mutta rauhallista siellä tuntui olevan.

Itäpuolella saarta ei tosiaan ole paljoa mitään, aika etelästä löytyi kalastajakylä missä kävin jotain meren elävää napaan pistämässä. Ja oli tulla äitiä ikävä, kun edes bensaa ei näkynyt myynnissä ja tankki meinasi kuivahtaa...

Se oli sitä seikkailua parhaimmillaan, juuri sellaista pientä mistä taikamaassa niin pidän. Ei koskaan tiedä mitä sen seuraavan palmunrungon takaa tulee, milloin on norsu keskellä sukhumvitin iltaruuhkaa sulassa sovussa autojen kanssa jonottamassa, milloin lentoasemaa vaihdetaan yhdessä yössä, milloin päätyy opettamaan englantia vaatekaupan myyjälle keskellä liikettä ostosreissunsa lomassa, millon soltut kaappaa vallan. Ehkäpä ilman niitä UV 2007 kranaattihyökkäyksiä olisin kuitenkin pärjännyt.

Päälle nelikymppinen kaverini meni viime vuonna naimisiin thaitytön kanssa. Tyttö tulee varakkaasta perheestä ja on yliopistosta valmistunut, ikää noin kolmissa kymmenissä. Kaverini on tosiaan jo keski-ikäinen, polttaa tupakkaa koko ajan, huonokuntoinen, viina maistuu, ei rikas jne... Hyvä tyyppi kaikinpuolin, mutta tosiaan ei nyt mikään ihanne aviomies. Tyttö oli kuitenkin äidilleen sanonut, että haluaa miehekseen juuri tämän miehen ja tämän äiti sitten oli kaikkensa tehnyt, että rakkaus leimahtaisi näiden välille. Ei vissiin tullut kuuloonkaan, että thaimies tulisi aviomieheksi. Tämä tytön perhe sitten tukee vieläkin rahallisesti nuorta paria, että onni kukoistaisi. Kävivät Suomessa kesäkuussa lomallakin niin tämä anoppi oli kysynyt, että riittääkö 4000 euroa kahdelle viikolle lomarahaksi ja, että onko tarvetta uudelle autolle...

Hienoa kuulla hieman toisenlaista tapahtumaa. Asun täällä Chiang Maissa tämän kesän ja naapurin naikkonen koittaa parittaa hänen tytärtään mun kanssa, vaikka tyttärellä on mies joka on lääkäri (thaikku) ja molemmat tienaa huimia summia Bangkokissa. Sieltä tulee banaania, lääkkeitä, pyykit pestään, kuivataan, silitetään ja vaikka ja mitä, mutta ei se tytön äiti anna periksi. :D

En tiedä mihin tämä liittyy, mutta tuolla phjois-thaimaan vuoriston keskellä oli huoloasema tukossa 15v tyttöjä, ja niitä koitettiin kovin tunkea meidän matkaan kun oltiin moottoripyörillä ajamassa vuoristolla.

Jos joku osaa kertoa tähän lähes varmuudella jonkun syyn niin olisi kiva tietää. Tarkoitan, että miksi vanhemmat haluavat lapsilleen ulkomaalaisen miehen thaimaalaisen sijaan? Onko kyse siitä, että hyvinvointi olisi parempi mahdollisesti tuleville lapsille ja niin edespäin, vai se , että thaimiehillä tosiaan on tapana pitää vaimoaan enemmän kodinhoitajana kuin vaimona. Kai joku osa rahallakin on, mutta en tässä tapauksessa halua uskoa sitä, kun Anonymouskin kertoi tuon jutun.

Setaen jutuista huomaa että hän on käynyt Thaimaassa ja waretus ei ole. Tai ainakin Phukettia ja Pattayaa pidemmällä.

joo en mä näe syytä lähtee siellä käymään. jos kauniiden naisten perässä matkustaisin niin sitten se suunta olis etelä-amerikka tai ruotsi/venäjä/baltia. aasialaisilla on ihan kivat kropat mutta naama ei nappaa meikäläistä tai ainakaan silmä(luome)t:piis:

joo en mä näe syytä lähtee siellä käymään. jos kauniiden naisten perässä matkustaisin niin sitten se suunta olis etelä-amerikka tai ruotsi/venäjä/baltia. aasialaisilla on ihan kivat kropat mutta naama ei nappaa meikäläistä tai ainakaan silmä(luome)t:piis:

Eihän se tässä ollutkaan pointti, vaan pointtina se mitä selitit Thai-naisista. Eli ihan mutu-tuntumalla veikkailet minkälaisia ne voisi olla?

Tuo "hiljainen paikka" oli kyllä White Sands Beach, missä hotelli sijaitsi.. tuskin sitä voi kovin hiljaiseksi sanoa :)
Jep, kyseessähän on Ko Changin ylivoimaisesti vilkkain ranta. Tässä hieman fotoa sieltä vilkkaaseen sesonkiaikaan(?) maaliskuussa ehkä vilkkaimmasta kohdasta:
chang-whitesand4.jpg

Bungalowimme (vai olikohan toi naapurin) terassilta otettu kuva (jossa olen itse turistina kaivamassa hiekasta rapuja):
chang-whitesand7.jpg

Kyllä oli upea mesta:
chang-whitesand3.jpg

Menisin milloin vain uudelleen. Onhan tuo aivan eri planeetalta kuin Phuketin aurinko(varjo)rannat. :D

EDIT: Vielä yleiskuvaa saaresta, kiinnitä huomiota pilvenpiirtäjähotellien kovaan määrään sekä autioiksi hakattuihin sademetsiin ;)
chang1.jpg

ääh mun piti syksyllä lähtee thaikkuihin mut jotenkin ei enää nappaa.

Nyt on ihan otollinen aika kun on niin "vähän" turisteja liikenteessä.. Kyllä se matkakuume tulee siinä kun suomessa alkaa satamaan pskaa taivaalta. :)
Thaimaassa tällä hetkellä paistaa aurinko ja viini virtaa :)

Eli öö, halutaan kaikkien palveluiden äärelle missä infra pelaa ja turistihoukuttimia riittää, mutta ei kuitenkaan ole muita turisteja? :dance2:

Jep juurikin näin:david:

Tarkoitin sitä että muutamia vuosia sitten ei vielä ollu jokainen paikka täyteen ängetty turisteja kuten hua hin. Olihan siellä niitä mutta sopivassa määrin. Silti hotellit ja palvelut olivat viimeisen päälle.

ääh mun piti syksyllä lähtee thaikkuihin mut jotenkin ei enää nappaa.

ja höpö höpö sinne vaan jos et vielä ole käyny...meijän juttujen pointtina nyt vaan oli että turistirysä on turistirysä myös thaimaassa tai jotain sinnepäin :)

Tuntuu vaan, että siellä on mennyt aika turvattomaksi tuo meininki. Mä en pysty lomalla rentoutumaan, jos pitää roistoja jännittää :(

Tuntuu vaan, että siellä on mennyt aika turvattomaksi tuo meininki. Mä en pysty lomalla rentoutumaan, jos pitää roistoja jännittää :(

Jos luet noita meidän juttuja niin eipä siellä ole kelleen mitään kummosempaa sattunut kuhan naristaan noista turistimestoista joissa meininki välillä ärsyttää joka puolella ei vain thaimaassa. Kyllähän thaimaa on erittäin turvallinen matkakohde väittäisin näin vaikka rikollisuus onkin kasvussa tuolla ja ne lentokentätkin on pysyny auki eikä niitä levottomuuksiakaan ole enää ollut. Ja karu totuus lienee että täällä kotomaassa on turvattomampaa kuin thaimaassa, täällä suomessahan sitä sattuu vaikka mitä ;)

depe on ihan oikeassa. bangkokissa saa olla aika rauhassa noin väkivallan kannalta. kerran itsellä tuli 6kk aikana uhkaava tilanne kun lähti kolme thaikkua sukhumvitilla perään, mutta jatkoi matkaa kun käännyin katsomaan mikä on homman nimi..Juu ja koirat kävi melkein kimppuun aamuyöllä yhdellä kujalla mutta joku random hauva kävi niiden kimppuun. Siinö olisi voinut mulle käydä jo huonosti.

Thaimaassa saa olla suhteellisen rauhassa ja se on yksi hieno asia mikä Thaimaassa ihastuttaa..

Suositut

Back
Ylös Bottom