Itse muuten kun asiaa olen vähän pohtinut, niin sen vuoden siellä oleilun aikana rikollisuutta en nähnyt juurikaan.
- Kerran ostarilla vartijat taluttivat thaikkunaista liikkeestä, vähän sen näköisinä että olisi ollut jotain näpistystä tms.
- Tuo jatkoaikapubi, mikä avasi 1:30 aikaan, muiden ollessa jo kiinni. Kai sen voi laskea rikollisuudeksi?
- Ranskalainen tyyppi poltti pilveä, jota oli jostain saarilta ostanut
Siinäpä oikeastaan kaikki mihin itse törmäsi. Koskaan en joutunut ketään lahjomaan, taksien ylihintaa en nyt laskisi lahjonnaksi. Ja sitäkin aniharvoin, aina löytyi toinen taksi joka vei mittarilla (paitsi Black eyed peasin keikan jälkeen, mutta siinä taisi joutua maksamaan 400thb 300thb matkasta, eli ei paha). Mitään riehuntaa ei käytännössä koskaan, kerran pari lokaalia hyvin humaltuneena oli ottamassa tappelua, tai lähinnä sellaista voimien koittelu-pystypainia. Pattayalla olen ollut vain jokusen päivän, illalla en ole koskaan mennyt siellä mihinkään pubiin tai muuta vastaavaa.
Kuten todettu, pidän itse myös Thaimaasta kovin paljon, tuntemani thaikut ovat kaikki erittäin mukavia, eikä itselläni ole siellä ollut mitään merkittäviä ongelmia koskaan (opintotukea edeltävää rahapulaa lukuunottamatta :dance2
. Onhan siellä omat ongelmansa, asioita jotka ottavat ohimoon oikein tosissaan. Toistaiseksi ne hyvät puolet ovat kuitenkin olleet painoarvoltaan paljon suurempia.
Mutta jos tilanne tosiaan heikkenee, äänestän myös jo ihan sympatiasyistä lompakollani ja pysyttelen poissa, kyllä tuolla aasiassa paikkoja riittää, jos ei sitten jopa ihan muita alueita katselisi.