Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä dokumentti. Tuollaistahan se meininki siellä juuri on. Jokainen viranomainen on käytännössä lahjottavissa ja tähän yhtälöön kun lisätään vielä kotimaassaan rankan rikostaustan omaavat pottunokat, jotka tulevan tekemään "bisnestä" Thaimaahan niin moro.

Käytännössä kehenkään ei voi luottaa jos joudut esim. talousrikoksen (asuntokaupat tms.) uhriksi niin apuja on turha mistään odottaa. Vaikka Thaimaa yrittää ulospäin näyttää kovasti sivistysvaltiolta niin todellisuudessa se on kaukana siitä.

Hyvä dokumentti. Tuollaistahan se meininki siellä juuri on. Jokainen viranomainen on käytännössä lahjottavissa ja tähän yhtälöön kun lisätään vielä kotimaassaan rankan rikostaustan omaavat pottunokat, jotka tulevan tekemään "bisnestä" Thaimaahan niin moro.

Käytännössä kehenkään ei voi luottaa jos joudut esim. talousrikoksen (asuntokaupat tms.) uhriksi niin apuja on turha mistään odottaa. Vaikka Thaimaa yrittää ulospäin näyttää kovasti sivistysvaltiolta niin todellisuudessa se on kaukana siitä.

Tuo pätee kaikkiin tuon alueen maihin, Kambodza on IMO omien kokemusten perusteella paras esimerkki.

Tuo pätee kaikkiin tuon alueen maihin, Kambodza on IMO omien kokemusten perusteella paras esimerkki.

Näin olen itsekin thaimaalaisilta kuulluut. Kamputsea on myös ihan oikeasti joihinkin Afrikan valtioihin verrattavissa oleva kehitysmaa. Sen näkee jo rajaa ylittäessä.

Kambodia on täys persereikä ja ne apinat kusettaa jo rajalla. Maan virallinen valuutta on usd mutta eivät hyväksyneet sitä vaan apinat piti lahjoa bateilla.

Näin olen itsekin thaimaalaisilta kuulluut. Kamputsea on myös ihan oikeasti joihinkin Afrikan valtioihin verrattavissa oleva kehitysmaa. Sen näkee jo rajaa ylittäessä.

Toisaalta... voiko muuta odottaa maasta, jossa on tehty kansanmurhan nimikkeellä kulkevia juttuja nelisenkymmentä vuotta sitten? Kylmäksi pistettiin juurikin niitä ihmisiä, joilla olisi ollut mahdollisuus vaikuttaa ja rakentaa maata (lue: korkeakoulutetut ihmiset). Muutama Kambodzassa asuva suomalainen kertoi meille reissun aikana vähän maan menosta, ja viestin sisältö on ollut aina se, että maa ei tule pääsemään sivistysvaltion piiriin niin kauan, kuin korruptoitunut Hun Sen toimittaa pääministerin virkaa. Ei vaikka sinne kuinka järkättäisiin pakettimatkoja ja kiristettäisiin aselakeja turismin edistämiseksi.

Se off-topicista. Kertokaas kokeneet Thaimaan reissaajat, että minne thaikkumestoihin kannattais tehdä ns. täsmäiskuja, kun seuraavan kerran Kaakkois-Aasian turneelle eksyn. Viimeksi ehdittiin käydä Bangkokissa, Ayutthayassa, Chiang Maissa (best place in Thailand) ja Chiang Khongissa. Mitkään phuketit ja pattayat eikä övereimmät
turistirysät napostele. Etelä-Thaimaan saaria olen miettinyt...

- - - Updated - - -

Kambodia on täys persereikä ja ne apinat kusettaa jo rajalla. Maan virallinen valuutta on usd mutta eivät hyväksyneet sitä vaan apinat piti lahjoa bateilla.
Meille vinkattiinkin, että Thaikuista sinne mentäessä viisumi kannattaa säätää etukäteen. Me tosin mentiin sinne Laosista. Teitkö ite niin?

Olen täysin eri mieltä. Paljonko sinulla on kokemusta Kambodzasta? Maarajoilla vaativat bahteina sen, ok se on kusetus, mutta siihen ne kusetukset sitten loppuvatkin. Olet ilmeisesti sama Huppe kuin Thaiklupissa vai oliko se nyt thairy? Veikkaan, että mulla on enemmän kokemusta Thaimaasta kuin sulla, ja aivan löysään on erilaisia kusetuksia ollut siellä vuosien mittaan kuin Camboissa ikinä.

Toisaalta mainosta vain kaikille, että se on persereikä. Pysyvätpähän Karjala Bar paitaiset juntit poissa mahdollisimman pitkään.;)

P.S. Ja kummatkohan niitä "apinoita" oikeastaan ovatkaan. Lienet kuitenkin kuullut khmerien historiasta vs. thait?

- - - Updated - - -

Siihen on syynsä (sisällissota). Thaimaalaiset pitävät itseään ns. parempana kansana kuin naapureitaan. Rasistinen pelkurikansa.

No rajalta olen vain käynyt lisäaikaa thai-viisumiin. Kokemukset perustuu rajahyppyyn. Ehkä siellä syvemmällä voi jotain järkeä ollakin. Paska fiilis jäi koko mestasta.

Mun thaimaakokemuksia ei ole hetkeen tullut kun sieltä viimeksi pois tultiin. Pitäisi käydä katsomassa mihin kuntoon se mesta on saatu.

Olen täysin eri mieltä. Paljonko sinulla on kokemusta Kambodzasta? Maarajoilla vaativat bahteina sen, ok se on kusetus, mutta siihen ne kusetukset sitten loppuvatkin. Olet ilmeisesti sama Huppe kuin Thaiklupissa vai oliko se nyt thairy? Veikkaan, että mulla on enemmän kokemusta Thaimaasta kuin sulla, ja aivan löysään on erilaisia kusetuksia ollut siellä vuosien mittaan kuin Camboissa ikinä.

Toisaalta mainosta vain kaikille, että se on persereikä. Pysyvätpähän Karjala Bar paitaiset juntit poissa mahdollisimman pitkään.;)

P.S. Ja kummatkohan niitä "apinoita" oikeastaan ovatkaan. Lienet kuitenkin kuullut khmerien historiasta vs. thait?

- - - Updated - - -

Siihen on syynsä (sisällissota). Thaimaalaiset pitävät itseään ns. parempana kansana kuin naapureitaan. Rasistinen pelkurikansa.

Aika henkilökohtaisesti tunnut ottavan tämän kritiikin Kamputseasta. Onko sulla sinne jotain syvempiäkin suhteita, vaimo tms?

Aika henkilökohtaisesti tunnut ottavan tämän kritiikin Kamputseasta. Onko sulla sinne jotain syvempiäkin suhteita, vaimo tms?

Ensivaikutelman antaminen on tärkeää ja jos apinat antavat maastaan jo rajalla sellaisen ensivaikutelman, niin pitäköön tunkkinsa. En mene karjalapaitoineni Kambodiaan toiste. ;)
Intiaankaan en mene. Siihen riittää kun lukee lehdestä mitä ne elukat tekee toisilleen, ja turisteille.

Kambodiaan oli tarkoitus mennä nyt lomalla marraskuussa mutta päätinkin vaan hengailla Thaimaassa. Alkaa oleen jo aika työ-burnout joten ei jaksa nyt mitää suurempaa hässäkkää. Bangkokista alotan ja sit pakenen viikoksi-pariksi Koh Taolle, siitä sit Chiang Mai kun ei enää jaksa rannalla makoilua ja snorklausta.

Phnom Penh tekisi mieli kyllä katsastaa, sekä Angor Wat.

Enkä sinänsä ihmettele tiukkaa palautetta jos toteaa koko maan persereiäiksi ja ihmiset apinoiksi yhen rajapisteen perusteella missä farangit käy leimaamassa passinsa. Mutta vittuako se mua liikuttaa.

Edit: Kirjotusvirheitä ja vammaista tekstiä, näköjää saunakaljat käy jo päähän.

Olen tässä nyt tehny pari vuotta sitä, että en ole pitäny mitään lomia kun vasta marras/joulukuussa ja sit pitänyt kaikki lomat putkeen. Nyt arvelin pitää sen 5 viikkoa niin saan vielä lopputalvesta pidettyä pari viikkoa ranta/kaupunkilomaa jossain. Ihan kivaahan toi on kun voi pitää pitkän loman etelässä, se loppu 10 kuukautta on kyllä melkolailla perseestä.

Meitsi on nyt kahtena tammikuuna käyny koh chang/bkk reissulla,ja en voi sanoa mitään huonoa chagista siellä ei ole mitään liikaa/liian vähän eikä vielä ryöstö hinnat.ens tammikuussa pitäs mennä koh tao:lle.chiag maista jäi mieleen upea zoo ja super halvat safkat/palvelut miinus puoli tulvat (oltiin lokakuusa)

Itelläkään ei ole huppea enempää kokemusta Kambodzasta, mutta ei minua siinä rajalla mitenkään kusetettu. Jotain rahaa kinuavia lapsiahan siinä oli mutta mitäpä niistä välittämään. Käsittääkseni esimerkiksi Pattayalla suuri osa baareissa sun muualla hyörivistä, ja rihkamaa kauppaavista ipanoista tulee juurikin Kambodzasta.

Itellä on ollut monena vuotena tarkoitus käydä peremmälle tuohon Thaimaan naapuriin, mutta jotenkin onnistun jumittamaan aina sinne Patilaan, ja aivot alkaa lyömään tyhjää. Hyvä jos kotimatkalle viitsii lähteä.. :-) Aikaa ja rahaa kyllä olisi ollut. Noh ehkä ensi reissulla sitten tulee korkattua tuo "aasian villi länsi".

Itelläkään ei ole huppea enempää kokemusta Kambodzasta, mutta ei minua siinä rajalla mitenkään kusetettu. Jotain rahaa kinuavia lapsiahan siinä oli mutta mitäpä niistä välittämään. Käsittääkseni esimerkiksi Pattayalla suuri osa baareissa sun muualla hyörivistä, ja rihkamaa kauppaavista ipanoista tulee juurikin Kambodzasta.

Itellä on ollut monena vuotena tarkoitus käydä peremmälle tuohon Thaimaan naapuriin, mutta jotenkin onnistun jumittamaan aina sinne Patilaan, ja aivot alkaa lyömään tyhjää. Hyvä jos kotimatkalle viitsii lähteä.. :-) Aikaa ja rahaa kyllä olisi ollut. Noh ehkä ensi reissulla sitten tulee korkattua tuo "aasian villi länsi".
Omista kokemuksista voin suositella Kambodzasta ainoastaan Phnom Penhiä. Killing Fields ja Tuol Slengin vankilamuseo nyt ainakin kannattaa tsekata. Jos Angkor Wat kiinnostaa, niin Siem Riepiin vaan. Muuta näkemisen arvoista siinä japsituristien kansoittamassa mestassa ei ole. Angkorille kannattaa mennä ihan ennen aamukuutta, jos haluaa rauhassa kierrellä eikä jäädä muiden jalkoihin.

Älä ikinä, koskaan, milloinkaan laske jalkaasi Sihanoukvilleen. Ylihinnoiteltu, viidakkoon raivattu rantakaupunki, jossa infrastruktuuria ei ole olemassakaan. Tietty jos meinaat huumeilla leikkiä, niin silloin tilanne on toinen...

edit: jäi sanomatta, että Sikavillessä on suomalaisen pariskunnan pyörittämä ravinteli ja Phnom Penhissä on suomibaari.

Omista kokemuksista voin suositella Kambodzasta ainoastaan Phnom Penhiä. Killing Fields ja Tuol Slengin vankilamuseo nyt ainakin kannattaa tsekata. Jos Angkor Wat kiinnostaa, niin Siem Riepiin vaan. Muuta näkemisen arvoista siinä japsituristien kansoittamassa mestassa ei ole. Angkorille kannattaa mennä ihan ennen aamukuutta, jos haluaa rauhassa kierrellä eikä jäädä muiden jalkoihin.

Älä ikinä, koskaan, milloinkaan laske jalkaasi Sihanoukvilleen. Ylihinnoiteltu, viidakkoon raivattu rantakaupunki, jossa infrastruktuuria ei ole olemassakaan. Tietty jos meinaat huumeilla leikkiä, niin silloin tilanne on toinen...

edit: jäi sanomatta, että Sikavillessä on suomalaisen pariskunnan pyörittämä ravinteli ja Phnom Penhissä on suomibaari.

Kiitokset vinkeistä. Melkoisen paljon olen Kambodzaa googletellutkin ja lukenut juttua thaiklupilta ym.. Lähinnä varmaan se Phnom Penh kiinnostaa ja Angkor Watit & Killing Fieldsit vois ehkä nähdä myös. Niin ja huumeet jätän mielellään väliin joka maassa..;)

Kiitokset vinkeistä. Melkoisen paljon olen Kambodzaa googletellutkin ja lukenut juttua thaiklupilta ym.. Lähinnä varmaan se Phnom Penh kiinnostaa ja Angkor Watit & Killing Fieldsit vois ehkä nähdä myös. Niin ja huumeet jätän mielellään väliin joka maassa..;)

Jos tykkäät rannoista niin Koh Rong aka Monkey Island on ihan näkemisen arvoinen kohde. Sielläkin on suomalainen guest house, Broken Heart. Tosin asuminen tuolla on karuhkoa. Itse en ole koko maassa edes käynyt, mutta kaveri tuota saarta hehkutti.

Ollaan puolison kanssa menossa alkuvuodesta thaimaahan.Kattelin netistä, että tuolta saisi suht halvalla vuokrattua isompia skoottereita ja houkuttaisi aika paljon tollainen vuokrata.Onko mitään saumaa että thaimaan laki antaisi periksi ajaa autokortilla yli 50 cm3 pyörää? Suomessahan toi onnistui joskus wanhoina hyvinä aikoina...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom