Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvä dokumentti. Tuollaistahan se meininki siellä juuri on. Jokainen viranomainen on käytännössä lahjottavissa ja tähän yhtälöön kun lisätään vielä kotimaassaan rankan rikostaustan omaavat pottunokat, jotka tulevan tekemään "bisnestä" Thaimaahan niin moro.
Käytännössä kehenkään ei voi luottaa jos joudut esim. talousrikoksen (asuntokaupat tms.) uhriksi niin apuja on turha mistään odottaa. Vaikka Thaimaa yrittää ulospäin näyttää kovasti sivistysvaltiolta niin todellisuudessa se on kaukana siitä.
Tuo pätee kaikkiin tuon alueen maihin, Kambodza on IMO omien kokemusten perusteella paras esimerkki.
Näin olen itsekin thaimaalaisilta kuulluut. Kamputsea on myös ihan oikeasti joihinkin Afrikan valtioihin verrattavissa oleva kehitysmaa. Sen näkee jo rajaa ylittäessä.
Meille vinkattiinkin, että Thaikuista sinne mentäessä viisumi kannattaa säätää etukäteen. Me tosin mentiin sinne Laosista. Teitkö ite niin?Kambodia on täys persereikä ja ne apinat kusettaa jo rajalla. Maan virallinen valuutta on usd mutta eivät hyväksyneet sitä vaan apinat piti lahjoa bateilla.
Kambodia on täys persereikä ja ne apinat kusettaa jo rajalla. Maan virallinen valuutta on usd mutta eivät hyväksyneet sitä vaan apinat piti lahjoa bateilla.
Näin olen itsekin thaimaalaisilta kuulluut. Kamputsea on myös ihan oikeasti joihinkin Afrikan valtioihin verrattavissa oleva kehitysmaa. Sen näkee jo rajaa ylittäessä.
Olen täysin eri mieltä. Paljonko sinulla on kokemusta Kambodzasta? Maarajoilla vaativat bahteina sen, ok se on kusetus, mutta siihen ne kusetukset sitten loppuvatkin. Olet ilmeisesti sama Huppe kuin Thaiklupissa vai oliko se nyt thairy? Veikkaan, että mulla on enemmän kokemusta Thaimaasta kuin sulla, ja aivan löysään on erilaisia kusetuksia ollut siellä vuosien mittaan kuin Camboissa ikinä.
Toisaalta mainosta vain kaikille, että se on persereikä. Pysyvätpähän Karjala Bar paitaiset juntit poissa mahdollisimman pitkään.;)
P.S. Ja kummatkohan niitä "apinoita" oikeastaan ovatkaan. Lienet kuitenkin kuullut khmerien historiasta vs. thait?
- - - Updated - - -
Siihen on syynsä (sisällissota). Thaimaalaiset pitävät itseään ns. parempana kansana kuin naapureitaan. Rasistinen pelkurikansa.
Aika henkilökohtaisesti tunnut ottavan tämän kritiikin Kamputseasta. Onko sulla sinne jotain syvempiäkin suhteita, vaimo tms?
Omista kokemuksista voin suositella Kambodzasta ainoastaan Phnom Penhiä. Killing Fields ja Tuol Slengin vankilamuseo nyt ainakin kannattaa tsekata. Jos Angkor Wat kiinnostaa, niin Siem Riepiin vaan. Muuta näkemisen arvoista siinä japsituristien kansoittamassa mestassa ei ole. Angkorille kannattaa mennä ihan ennen aamukuutta, jos haluaa rauhassa kierrellä eikä jäädä muiden jalkoihin.Itelläkään ei ole huppea enempää kokemusta Kambodzasta, mutta ei minua siinä rajalla mitenkään kusetettu. Jotain rahaa kinuavia lapsiahan siinä oli mutta mitäpä niistä välittämään. Käsittääkseni esimerkiksi Pattayalla suuri osa baareissa sun muualla hyörivistä, ja rihkamaa kauppaavista ipanoista tulee juurikin Kambodzasta.
Itellä on ollut monena vuotena tarkoitus käydä peremmälle tuohon Thaimaan naapuriin, mutta jotenkin onnistun jumittamaan aina sinne Patilaan, ja aivot alkaa lyömään tyhjää. Hyvä jos kotimatkalle viitsii lähteä.. :-) Aikaa ja rahaa kyllä olisi ollut. Noh ehkä ensi reissulla sitten tulee korkattua tuo "aasian villi länsi".
.
edit: jäi sanomatta, että Sikavillessä on suomalaisen pariskunnan pyörittämä ravinteli ja Phnom Penhissä on suomibaari.
Omista kokemuksista voin suositella Kambodzasta ainoastaan Phnom Penhiä. Killing Fields ja Tuol Slengin vankilamuseo nyt ainakin kannattaa tsekata. Jos Angkor Wat kiinnostaa, niin Siem Riepiin vaan. Muuta näkemisen arvoista siinä japsituristien kansoittamassa mestassa ei ole. Angkorille kannattaa mennä ihan ennen aamukuutta, jos haluaa rauhassa kierrellä eikä jäädä muiden jalkoihin.
Älä ikinä, koskaan, milloinkaan laske jalkaasi Sihanoukvilleen. Ylihinnoiteltu, viidakkoon raivattu rantakaupunki, jossa infrastruktuuria ei ole olemassakaan. Tietty jos meinaat huumeilla leikkiä, niin silloin tilanne on toinen...
edit: jäi sanomatta, että Sikavillessä on suomalaisen pariskunnan pyörittämä ravinteli ja Phnom Penhissä on suomibaari.
Kiitokset vinkeistä. Melkoisen paljon olen Kambodzaa googletellutkin ja lukenut juttua thaiklupilta ym.. Lähinnä varmaan se Phnom Penh kiinnostaa ja Angkor Watit & Killing Fieldsit vois ehkä nähdä myös. Niin ja huumeet jätän mielellään väliin joka maassa..;)