Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ite liputan Koh taon puolesta. Parisen tuntia lautalla Samuista. Paljon oon reissaillu ja toi taitaa olla lähimpänä paratiisia mitä oon päässyt. Kukaan ei kisko mihinkään hierontoihin/takseihin tms. Pääosin skandinaavi ja aussi turisteja joitten kanssa tulee poikkeuksetta hyvin juttuun. Ranta on helvetin kaunis ja silti ihan hyvin löytyy kaikki tarvittavat palvelut. Aktiviteettejä toki vähemmän mitä jossain isommissa kohteissa mutta melominen Nang Yangin paratiisisaarille kannattaa kokeilla ja saaren keskellä on ihan hyviä boulderointi kiviä. Toi boulderointi on vaan tuolla törkeän kallista jos vertaa vaikka Railey beachiin ja tuolla tosiaan joutuu vaan kiipeilemään kiviä koska kallioita ei ole. Niin ja toi taitaa olla Thaimaan ellei melkein koko Aasian parhaita sukelluskohteita jos sekin innostaa.

Ite liputan Koh taon puolesta. Parisen tuntia lautalla Samuista. Paljon oon reissaillu ja toi taitaa olla lähimpänä paratiisia mitä oon päässyt. Kukaan ei kisko mihinkään hierontoihin/takseihin tms. Pääosin skandinaavi ja aussi turisteja joitten kanssa tulee poikkeuksetta hyvin juttuun. Ranta on helvetin kaunis ja silti ihan hyvin löytyy kaikki tarvittavat palvelut. Aktiviteettejä toki vähemmän mitä jossain isommissa kohteissa mutta melominen Nang Yangin paratiisisaarille kannattaa kokeilla ja saaren keskellä on ihan hyviä boulderointi kiviä. Toi boulderointi on vaan tuolla törkeän kallista jos vertaa vaikka Railey beachiin ja tuolla tosiaan joutuu vaan kiipeilemään kiviä koska kallioita ei ole. Niin ja toi taitaa olla Thaimaan ellei melkein koko Aasian parhaita sukelluskohteita jos sekin innostaa.

Patong beach, ei en todellakaan halua välttää turisteja.. Koh Tao oli niin hiljainen mun makuun ainaki 2004. Kata beach oli ok. Phiphi:ssä olin jo vittuuntunut koko matkusteluun thaimaassa että halusin vain pois sieltä 3kk. Mesta on ollu boikotissa nyt 7 vuotta.. Ensi talven vaihtoehdot oli ikävät ja pelkäsin että menen patong/karon/kata beachille mutta menenkin kuubaan. Pari vuotta sitten kävin indonesiassa ja rupesi vituttamaan koko aasia taas, se ei vaan ole mun juttu. Suuret kaupungit on poikkeus, varsinkin singapore.

Kuka tykkää mistäkin, enköhän minä sinne palaa vielä joskus :)

Jos ei sukella tai snorklaa, niin Taolla ei ole mitään tekemistä. Ja jos sukeltaa tai snorklaa, niin silloinkin 2-3 pv max riittää.. ainakin mun mielestä.

Mitäs aktiviteettia löytyy Khao Lakin läheisyydestä (<200km)? Mites eläintarhat ja järjestetyt retket/vaellukset? Sukellus ei kiinnosta.

Mitäs aktiviteettia löytyy Khao Lakin läheisyydestä (<200km)? Mites eläintarhat ja järjestetyt retket/vaellukset? Sukellus ei kiinnosta.

Khao Lakin alue on yllättävän rauhallinen, hotellit aika laajalla alueella. Iso pääkatu ja suht hyvin kauppoja ja ravintoloita noin kilometrin matkalla.
Suosittelen ainakin risteilyjä lähisaarille, reissailua skoottereilla tai sitten suunta kohti Phuketin eteläpuolta. Tsekkaa lisää infoa allekirjoittaneen matkakertomuksesta.

Jos luonto yhtään kiinnostaa, niin Khao Sok on erinomainen valinta. Varmasti tehdään khao lakista ihan päivän retkiäkin sinne, jos ei halua muutamaksi yöksi lähteä. :)

Khao lakista pari viikkoa sitten palanneena...
Vajaa 20 km hiekkarantaa. Saa olla rauhassa, ei mitään turhaa kaupustelusaissea vaan parit kioskit matkalla josta saa bisseä ja paistettua maissia jne.
Keskustassa paljon ruokamestoja: halpaa ja kallista. Vähän kun menee keskustasta pois päin niin paremmat pöperöt n. puoleen hintaan esim. mitä Mojossa maksoi (paikka siinä keskustassa)
Phuket cityyn ei kannata mennä: samaa paskaa kuin muuallakin ja pahalle haiseva, ruma kaupunki.
Vesiputoukset: ei kannata mennä. Ei todellakaan mitään laguunimeininkiä vaan keskellä metsää suhteellisen pieni putous.
Similan: Ässämesta snorklaukseen ja sukeltamiseen. Todella siisti mesta kaikin puolin.
Surin Island: Aika surkea mesta. Piti olla Thaimaan ykkös snorklausmesta, ei ole, ainakaan mielestäni.

Mutta jos sulkeltaminen ei kiinnosta niin en tiedä menisinkö toiste tuonne. Rannat oli mahtavia, sukellusmestat = similan = maailman parhaat. Ranta tieten on aivan ykkönen joten riippuu mistä tykkää...

Jaahas, se ois taas reissuun 19.4. ja kolme viikkoa tarkoitus viettää aikaa reissussa. Suunnitelmissa mm. Koh Chang, Sihanoukville (CBD) ja tottakai vahvasti bangkok. Vastahan mä siellä syyskuussa olin.

Alkaa ikävä olla. 2008 viimeksi, kun sieltä pois muutettiin. Monta muutakin paikkaa tosin käymättä ja Thaimaa alkaa olla aika nähty kun siellä on aika paljon oltu. Lie lähelle vuoden päivät yhteensä.

Päivän retkistä merelle Tachai-saari todella hieno ja kun me siellä käytiin niin väkeä oli kolme pikaveneellistä eli noin 20-30 henkeä ja saari melko iso eli ei ollu ruuhkaa. Huippupaikka snorklailla ja ottaa arskaa. Khao Sok kansallispuisto on kanssa todella näkemisen arvonen koska siellä kohoaa koralli-kallioita jotka on todella näyttäviä. Khao Lak on paikkana ihan keskellä metsää ja rannat on todella hienoja. Muutenhan aika tuolla palaa ihan vaan rannalla makaamalla ja Changia kittaamalla :)

Olihan muuten upea paikka! Nyt jo on ikävä. Halpa reissu oli kyllä, vilkasin äsken luottokortti laskua niin ei menny kun vähän reilu 5000e mitä nostelin atm siellä...

Olihan muuten upea paikka! Nyt jo on ikävä. Halpa reissu oli kyllä, vilkasin äsken luottokortti laskua niin ei menny kun vähän reilu 5000e mitä nostelin atm siellä...
Mitäs kaikkea tuli ostettua? On meinaan aika huikee budjetti, jopa kahdelle kun oletan että tuohon ei kuulu mitään lentoja tai majoituksia. :D

Oma reissu oli juuri kahdelta lentoineen, hotelleineen (hyviä hotelleja), ja kaikkine kuluineen n. 4,5k€. 2½ viikkoa tuli siis oltua, paikat BKK-Samui-Tao ja lentäen "kalliilla" Bangkok Airwaysilla toi BKK-Samui väli. Rahan kanssa ei kursailtu, vaan osteltiin, syötiin ja dokattiin miten huvittaa. :) Mutta joo, saahan sitä rahaa kulumaan jos oikein yrittää ihan missä vaan.

No joo, voi olla tai sitten ei. Jos ei niin huh-huh, ja väittäisin että on ostettu koko baarillinen emäntiä viikoks. :D

Joo ei ollu näppäilyvirhe. Tatuointiin meni reilu 1000e kenkiin vähintään sama, pari pukua, muijalle iltapuku, jotain muita vaatteita ja leluja yms lapsille. Sitten tietysti syötiin mitä huvitti jne niin helposti meni ja olis menny vaikka enemmänkin. Mut jos miettii mitä olis menny samaan tatskaan suomessa niin tais olla melkein ilmainen reissu..

Pattayalle toukokuussa 15 yöksi. Finskin lento 497 e ja 4000 pistettä, Diana Oasiksesta huone 20 e yö. Vaihteeksi aika edullinen reissu tulossa jos aikaisempiin vertaa.

Joo ei ollu näppäilyvirhe. Tatuointiin meni reilu 1000e kenkiin vähintään sama, pari pukua, muijalle iltapuku, jotain muita vaatteita ja leluja yms lapsille. Sitten tietysti syötiin mitä huvitti jne niin helposti meni ja olis menny vaikka enemmänkin. Mut jos miettii mitä olis menny samaan tatskaan suomessa niin tais olla melkein ilmainen reissu..

Eli hukkaan meni nekin rahat kun olisi voinut käyttää hyödyllisesti baarissakin :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom