Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Hei missähän päin kantsii Bangkokissa yöpyä jos sinne khaosan roadille ei halua mennä?? Onko se oikeesti niin siisti paikka et siellä kantsii kumminkin käydä? Kai sielä nyt paljon muutakin on...

Riippuu tietysti mitä hotellilta hakee... Itse olen yöpynyt Bangkokissa Khaosan Arealla mm. Sleep With Inn -hotellissa (Rambuttri Road), joka sijaitsee Khaosan Roadin viereisellä kadulla eikä iole niin meluinen. Hotelli on pieni ja sellainen perussiisti. Siellä ei ole ravintolaa, mutta hotellin vieressä niitä on vaikka millä mitalla. Olen yöpynyt myös muissa hotelleissa tuolla alueella, mutta tämä on ollut hinta-laatusuhteeltaan ehkä miellyttävimmästä päästä.

Mä olen viihtynyt Bangkokissa ollessani eniten juuri tuolla Khaosanin alueella, sillä siellä on aika mukavan nuorekas ja rento meininki iltaisin. Päivisin kadut ovat kuin mitä tahansa katuja. Turisteja siellä on kauheasti, mutta mua se ei ole haitannut.

Olen myös yöpynyt Chinatownissa ja siellä on omanlaisensa kuhina iltaisin. Lisäksi olen yöpynyt "keskustassa" paremmassa hotellissa noin parin metropysäkin päässä MBK:n tavaratalosta, mutta siellä on ollut aika tylsää.

http://www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/09/thaimaa-3x.html

http://www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/09/thaimaa-bangkok-indonesia-bali-gili.html

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko kukaan koskaan käynyt Khao Lakissa? Melko hiljasta noiden vinkkien suhteen näyttää olevan... Sivu 63 menossa...

Jos olis niin se joku olisi varmaan vastannut, kun kolmatta kertaa sitä kyselet.
Pienellä googlauksella löytyy reppureissaajille tarkotettu foorumi, josta voi löytyä vastauksia.

Tuskin olisi kuitenkaan. Jankutan ja kyselen tätä asiaa siis niin kauan, että joku vastaa:wtf:

Niin, ja voin toki googlettaa "kokemuksia khao lak" ja alkaa pläräämään sieltä. Noissa matkajutuissa joita tuolla löytyy on kuitenkin monesti asenne "olen käynyt jossain ja tästä syystä se on paras paikka". Ei millään pahalla, mutta samahan se Hupella oli kun oleili tuolla Thaikuissa pidempään. Alkuaika, kun on paikan päällä, niin on maailman parasta. Sitten pääsee pois niin eipä se sitten enää ajan saatossa kivaa ollutkaan. Hieman sellaista, itsepetosta, u know what I mean?

Khao Lak
http://thaiklupi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=36&t=36095

Lainaan paria kuvaa:
Khao Lak:
_smaller.jpg

Kamala, Phuket:
_smaller.jpg

Tarvinneeko miettiä kumpaan menisi? Mua ei sais kyllä edes kilon palasina tolle jälkimmäiselle rannalle.

Tietäiskö kukaan tällee ajoissa kysyttynä, että kuinka aikaisin kentällä pitää olla näin joulun aikoihin? Riittääkö 2 h kun on lähtöselvitys jo tehty netissä?

Itte kävin tuossa viikko sitten pyörähtämässä viikon lomalla Thaikuissa äkkilähdöllä ja kävin myös Lantalta tutkailemassa rauhallista resorttia. Jokunen hyvä paikka löytyi, joihin olisi helppo ottaa mukula mukaan. Pärtsäsin skootterilla saaren ympäri ja etelästä lyötyi muutama oikein mukava ja rauhallinen paikka. Vaikka saari muutenkin on jo hyvin rauhallinen. Eteläisimmällä biitsillä (luonnonpuistossa) sai olla oikeasti yksin. Joku kiimainen apina yritti hyökätä kimppuun, mutta se oli ainoa kontakti kaksijalkaisiin kädellisiin. Muutenkin saaren puolesta välistä alaspäin on noita "autioita" rantoja useitakin. Joihinkin vain menee pieni kinttupolku suht jyrkkää mäkeä pitkin.

Muuten kävin jokusen kerran snorklaamassa ja vapaasukeltamassa. Koh Haalla tuli myös käytyä ja olihan se taas kerran mukava kokemus. Tuli tällä kertaa vihdoinkin bongattua kilpikonna, jonka kanssa sai sukeltaa vieri vieressä. Videoita tuli kuvattu veden alta toista tuntia ja muutama valokuvakin otettua. Similanille en päässyt tälläkään kertaa ajan puutteen vuoksi. Khao Lakista sinne on ainakin helppo mennä, eli jos joku sinne päin on menossa niin ehdottomasti kannattaa mennä.

edit: lensin muuten herraluokassa turistikoneella eli niillä lisämaksullisilla paikoilla koneen edessä. Vähän kaksijakoiset tunnelmat jäi. Itsehän en maksanut lisähintaa, mutta on vaikea arvioida maksaisinko siitä myöhemmin. 30 kg matkatavaramäärää en ymmärrä, kun itsellä oli n. 14 kg menomatkalla tavaraa. Paluumatkalla ostinkin kilot täyteen Changina. Lounge olisi ollut ilmeisesti HEL:ssä käytössä, mutta en löytänyt sitä. Koneessa jalkatilaa pitkähkölle mukavasti ja istuin vähän leveämpi. Ei mitään erityistä luksusta. Istuin oli selälle todella paska ja ristiselän kohdalla piti olla pieni tyyny koko lennon ajan. Todella kulahtaneet penkit ja huonot selälle.

Juotavaa tuputettiin urakalla koko lennon ajan heti noususta lähtien. Hyvä juttu jos on sammumaton jano tai lentopelko (kuten itselläni.) Ruoan sai valita kahdesta annoksesta, jotka tälläiselle kukkakepille ainakin täyttivät ja olivat mielestäni jo maukkaampia kuin työpaikan ruokalassa. Ruoka tuli nopeasti ja lennolla oli kaksi lämmintä ateriaa. Lisäksi viihdejärjestelmä oli mukava, koska kuulokkeet sai heti ja leffat sai itse valita ja istuinkohtaisesti laittaa pauselle. Tulikin katsottua yhteensä 8 elokuvaa ja aika meni nopeasti. Erityisesti Midnight in Paris oli viihdyttävä menomatkalla, kun samalla kippasi punkkua ja kuoharia huiviin. Sikaluokassa oli mahdollista ostaa kuulokkeet, mutta niitä sai jonottaa aika pitkään. Ihan ok, mutta penkkien paskuuden vuoksi pitää jatkossa harkita tarkkaan maksaakko tuosta huvista lisähintaa.

Riippuu tietysti mitä hotellilta hakee... Itse olen yöpynyt Bangkokissa Khaosan Arealla mm. Sleep With Inn -hotellissa (Rambuttri Road), joka sijaitsee Khaosan Roadin viereisellä kadulla eikä iole niin meluinen. Hotelli on pieni ja sellainen perussiisti. Siellä ei ole ravintolaa, mutta hotellin vieressä niitä on vaikka millä mitalla. Olen yöpynyt myös muissa hotelleissa tuolla alueella, mutta tämä on ollut hinta-laatusuhteeltaan ehkä miellyttävimmästä päästä.

Mä olen viihtynyt Bangkokissa ollessani eniten juuri tuolla Khaosanin alueella, sillä siellä on aika mukavan nuorekas ja rento meininki iltaisin. Päivisin kadut ovat kuin mitä tahansa katuja. Turisteja siellä on kauheasti, mutta mua se ei ole haitannut.

Olen myös yöpynyt Chinatownissa ja siellä on omanlaisensa kuhina iltaisin. Lisäksi olen yöpynyt "keskustassa" paremmassa hotellissa noin parin metropysäkin päässä MBK:n tavaratalosta, mutta siellä on ollut aika tylsää.

http://www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/09/thaimaa-3x.html

http://www.varsinainensekametelisoppa.blogspot.com/2010/09/thaimaa-bangkok-indonesia-bali-gili.html
Kiitos tästä. Itse en ainakaan hotellissa kaipaa ravintolaa,mikä on tylsempää kuin käydä hotellin omassa raflassa syömässä?? Kun niitä on pilvin pimein yleensä lähistöllä. Jos tänään sais parin ekan yön hotellit varattua ja sit siitä minne nenä näyttää!

Onko muuten kellään kokemusta kuinka pääsee "helpoiten" Angor Wattiin,bussilla mennään.. Lonely Planet varoittelee khaosanilla olevia retkiä järjestäviä firmoja että parempi on mennä bussiasemalle? Siellähän olisi kiva käydä muualla kuin ainoastaan temppeleitä katsomassa.

Khao san on kyllä bangkokin persereikä. Toki siellä pääsee reppureissaamisen fiilikseen mutta se jatkuva tyrkytys ja kaaos hieman pilaa fiilistä. Parilla reissulla yöpynyt vakiopaikkassa Rikka Inn, suosittelen.

Jos reissuja pitää hommata sieltä suunnalta, niin khao san roadin toisessa päästä vasemmalle on Olawi Tours (ei ole suomalainen nimestä huolimatta) on hoitanut kunnialla itselle ja tutuille asiat kohtuu hintaan. Bussiasemalta pääset kuitenkin ns. omatoimisesti paremmin ja halvemmalla. Korniahan tässä on että wannabe reppureissaajat menee khao sanille kun oikeastihan ne kuljetusvälineet hommataan itse.

Angoriin kannattaa mennä ihan aamusta jotta välttää suurimmat turistimassat, näkemistä siellä riittää kyllä pitkään.

(Harmi kun en muista sitä termiä minkä kuulin näille wannabe reppureissaajille jotka menee kyllä matkat sniiduillen mutta sitten perille ovat jossain muutaman tähden resortissa.) Son nam naa...

Bussiasemalta pääset kuitenkin ns. omatoimisesti paremmin ja halvemmalla. Korniahan tässä on että wannabe reppureissaajat menee khao sanille kun oikeastihan ne kuljetusvälineet hommataan itse.

Jaa, muistelen että paikalliset bussit olis tullu marginaalisesti halvemmaksi (kun laskee mukaan tuktukin/taksin asemalle), kuin turistibussit.
Tosin paikallisilla matkustaessa meininki on ihan eri luokkaa. Täyttä häkää huutavat karaokeveisut, muovijakkarat keskikäytävällä, kivenkovalla käsinojalla istuminen x-tuntia putkeen töyssyisellä tiellä, vessatauot keskellä ei mitään kun kuskia kusettaa, ruokaa tarjoavat paikalliset yms.

Tosta Sleep With Inn -hotellista vielä. Siellä ei ole varsinaista kylpyhuonetta, mutta sellaisen lasisermin taakse on piilotettu wc-pönttö ja suihku. Ihan jees silti. Katolla on pieni uima-allas.

Mä en ole ikinä ostanut Khaosanilta ainuttakaan "matkaa" (en edes uskaltaisi huijausten takia ja olen ymärtänyt, että noita toimistoja pyörittää siellä osittain "rikolliset"), vaan ole kulkenut Bangkokissa paikalisilla kulkuneuvoilla ja hankkinut lennot ym. matkat suoraan kentiltä, netistä tai asemilta. Hotellit netistä tai paikan päältä. Ja mä en ole kokenut Khaosanin "tyrkyttämistä" liian pahaksi, sillä olen kokenut pahempaakin.

Toisaalta vaikka mä olen matkustanut rinkan kanssa, niin en mä miellä itseäni varsinaiseksi reppureissaajaksi, koska olen joissain asioissa aika mukavuudenhaluinen. Rinkka on ollut mukana lähinnä omatoimimatkoilla, jossa kuljetaan paikallisilla kulkuneuvoilla ja vaihdetaan paikkaa. Matkalaukun kanssa teen kaupunkilomat ja pakettimatkat. Itse asiassa mun mielestä nää luokittelut on muutenkin vähän tyhmiä. Kukin tyylillään, vaikka ei itse kaikkea ymmärtäis.

Toisaalta vaikka mä olen matkustanut rinkan kanssa, niin en mä miellä itseäni varsinaiseksi reppureissaajaksi, koska olen joissain asioissa aika mukavuudenhaluinen. Rinkka on ollut mukana lähinnä omatoimimatkoilla, jossa kuljetaan paikallisilla kulkuneuvoilla ja vaihdetaan paikkaa. Matkalaukun kanssa teen kaupunkilomat ja pakettimatkat. Itse asiassa mun mielestä nää luokittelut on muutenkin vähän tyhmiä. Kukin tyylillään, vaikka ei itse kaikkea ymmärtäis.

Sepä se olet reppureissaaja jos yövyt kaikista halvimmissa paikoissa ja tingit kaikesta mukavuudesta?? Kuten sanoit kukin tyylillään.

Hotelli varattu Rambuttri Village Plaza,voin sit jälkeen päin kertoa kannattiko yöpyä.

Varmaan loppu lomasta tulee varattua joku tasokkaampi paikka? Hieman mietityttää mitä tuolla kannattaa maksaa sillä kaupunkihan on aika kallis jne. Jotenkin tuntuu että on hämärtynyt se että kuinka halvalla pitää saada hotelli Thaimaasta,että yli 20 euroa yö ei kannata maksaa,vaikka todellisuudessa sillä ei kummosta saa. Tai siis riippuu edelleen siitä missä päin maata ollaan.

Viimeksi muokattu:
Jaa, muistelen että paikalliset bussit olis tullu marginaalisesti halvemmaksi (kun laskee mukaan tuktukin/taksin asemalle), kuin turistibussit.
Tosin paikallisilla matkustaessa meininki on ihan eri luokkaa. Täyttä häkää huutavat karaokeveisut, muovijakkarat keskikäytävällä, kivenkovalla käsinojalla istuminen x-tuntia putkeen töyssyisellä tiellä, vessatauot keskellä ei mitään kun kuskia kusettaa, ruokaa tarjoavat paikalliset yms.

Jaa-a sitten me ollaan oltu kyllä eri "valtion" busseilla. Tosin ihan Pohjois-thaimaassa, Isaanissa ei ole tullut liikuttua.

Tosta Sleep With Inn -hotellista vielä. Siellä ei ole varsinaista kylpyhuonetta, mutta sellaisen lasisermin taakse on piilotettu wc-pönttö ja suihku. Ihan jees silti. Katolla on pieni uima-allas.

Mä en ole ikinä ostanut Khaosanilta ainuttakaan "matkaa" (en edes uskaltaisi huijausten takia ja olen ymärtänyt, että noita toimistoja pyörittää siellä osittain "rikolliset"), vaan ole kulkenut Bangkokissa paikalisilla kulkuneuvoilla ja hankkinut lennot ym. matkat suoraan kentiltä, netistä tai asemilta. Hotellit netistä tai paikan päältä. Ja mä en ole kokenut Khaosanin "tyrkyttämistä" liian pahaksi, sillä olen kokenut pahempaakin.

Juuri näin, tuo mitä itse kertoilin tuossa kohdistuu lähinnä juuri siihen kuvaamaani porukkaan jotka antavat itsestään "hard core reppureissaaja" kuvan mutta todellisuus on ihan muuta.

Itse liikun aivan samalla tavalla kuin sinä, reppu/rinkka aasiassa (en liiku pakettimatkoilla siellä) ja muuten sitten lentolaukku kaupunkikohteissa tms.

SHieman mietityttää mitä tuolla kannattaa maksaa sillä kaupunkihan on aika kallis jne. Jotenkin tuntuu että on hämärtynyt se että kuinka halvalla pitää saada hotelli Thaimaasta,että yli 20 euroa yö ei kannata maksaa,vaikka todellisuudessa sillä ei kummosta saa. Tai siis riippuu edelleen siitä missä päin maata ollaan.

Mä olen maksanut Thimaassa hotellihuoneista jotain 20-40 euron välillä yö (viimeisen 6 vuoden ajalta). Väittäisin, että huoneet ovat olleet sellaista ihan hyvää keskitasoa tai vähän vaatimattomampia. Mulla on ollut kriteerinä suihku, ilmastointi ja suht' hyvä sijainti.

Ystäväni, joka asui Thaikuissa viisi talvea, sanoi että hinnat ovat nousseet ylipäätään. Mun mielestä Thaimaa on aika edullinen paikka silti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom