Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Ota bussi + lautta suoraan bangkokista taolle. Lomprayahilla maksaa reilun 1000bht ja Songsermilla pääsee alle 500bht - koko matka. Songsermilla on paskempi bussi ja surkea proomu, Lomprayahilla suht ok bussi ja nopeampi katamaraani. Busseja lähtee yleensä illalla kuuden tienoilla ja lippuja saa joka turistitoimistosta. Perillä on joka tapauksessa seuraavana päivänä aamutuimaan ennen puolta päivää. Yötä vasten on kätsy matkustaa tolla tapaa kun säästää yhen majotusyön samalla! :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lomprayah on ollut omakin valinta viime reissulla, toimi hyvin.

Itse menin bussilla Hua Lampong asemalta Chumphoniin. Noista Khaosan Roadin busseista on kuullu juttuja et todella paljon varastetaan tavaraa matkalaukuista ja rinkoista. Jos menisin Taolle uudestaan niin lentäisin suoraan Samuille.. olisin siellä pari päivää ja sitten Taolle.

Itse menin bussilla Hua Lampong asemalta Chumphoniin. Noista Khaosan Roadin busseista on kuullu juttuja et todella paljon varastetaan tavaraa matkalaukuista ja rinkoista. Jos menisin Taolle uudestaan niin lentäisin suoraan Samuille.. olisin siellä pari päivää ja sitten Taolle.

Samaa mekin "kuultiin" jopa että siellä tavaratilassa matkustaa joku tyyppi ja matkan aikana häviää arvotavaraa. Mitään ei kuulemma ollut hävinnyt meidän porukalta ja Taolla kun juteltiin muiden reissaajien kesken niin kukaan sielläkään ollut kuullut moisesta...

Sen verran lisään että kaikkialla tervettä järkeä pitää käyttää. Lähes kaikissa Aasian maissa me ollaan rikkaita paikallisten silmissä. Tavaroiden ja rahojen hajauttaminen, pikku lukot laukun/rinkan vetskareissa auttaa.

Rinkkapussi on aivan paras. 1 lukko, that's it. Jos perillä on auki/lukko poissa, niin älä koske laukkuun. Ei niihin tosin kosketa jos on lukko.

Hirveä matkakuume, pääsisinpä jo lähtemään!

Suunnitelmat ovat nyt muokkautuneet niin, että olen ensimmäisen päivän + yön Bangkokissa. Saavun sinne klo 6am, joten palloilen aamun ympäriinsä, käyn tsekkaamassa sisään hostelliin ja jatkan palloilua. Seuraavana päivänä pyöriskelen vähän lisää ja illalla hyppään bussiin mikä vie lautalle mikä vie Taolle. Taolle ensin siksi, että 8.pvä on siellä asuvan kaverin synttärit enkä voinut kieltäytyä kutsusta synttärijuhlille :) Taolta menen sinne mihin jalat vievät, suunnittelu vie kaiken hauskuuden reissaamisesta.

Matkabudjetti on näillä näkymin about 500e/2vko, mutta mitä halvemmalla selviän sen parempi. Mietin open waterin tekemistä frendien duunipaikalla, mutta se lohkaisisi 200e budjetista... Olen kerran aiemmin sukeltanut (Egyptissä) ja tykkäsin kovasti, mutta kai sitä löytyy halvempikin vaihtoehto meren katselemiseen.

Suosittelen ehdottomasti Lomprayah bussi+lautta yhdistelmää kun Taolle menee. Huomattavasti toimivampi firma kuin muut, vaikka hieman enemmän maksaakin. Kerran otettiin halvin mikä vastaan tuli ja istuttiin tunteja jossain random kuppiloissa matkan varrella.

Eilen kotiuduttu Thaimaasta! Tuli oltua Krabi - Khao Sok sektorilla, sekä päivä reissuja lähiympäristöön...Khao Sokille voisi mennä paljon pidemmäksikin aikaan, siihen luontoon ei vaan voi kyllästyä. Se pitää taas todeta että hinnat noussut huimasti sitten viime kerran. Veikkaan että on vähän tuon Phuketin seudun ongelmia enemmänkin tuo hintojen nousu...

Eilen itsekkin palauduttu Bangkokista. Olin tällä kertaa vain 4 päivää siellä. Olen täysin myyty tuolle kaupungille. Vaikka tarkoitus oli vain pitää pitkä viikonloppu tuolla lomaillen, niin kävin myös työhaastattelussa. Tilaisuus tuli nopeasti ja mahdollisuudet olisi lähteä tuonne muutamaksi vuodeksi duuniin.

Pitäisi laittaa nopeasti varmaan vaimolle uudestaan pullat uuniin, jotta päästäisiin lähtemään. Äitiysloma + hoitovapaa hänelle, niin ei tarvitsisi sanoa itseään irti. Saa nähdä miten käy. Onneksi on aikaa harkita lähes rajattomasti.

Onko muut asuneet Bangkokissa? Huppe ainakin on ja olen ymmärtänyt, että tykkäsi?

Onko muut asuneet Bangkokissa? Huppe ainakin on ja olen ymmärtänyt, että tykkäsi?
Itse asuin vuoden, ja pidin. Ensimmäisen puoliskon kaupungin laidalla, ja toisen aivan kauppakeskuksien vieressä.

Eilen itsekkin palauduttu Bangkokista. Olin tällä kertaa vain 4 päivää siellä. Olen täysin myyty tuolle kaupungille. Vaikka tarkoitus oli vain pitää pitkä viikonloppu tuolla lomaillen, niin kävin myös työhaastattelussa. Tilaisuus tuli nopeasti ja mahdollisuudet olisi lähteä tuonne muutamaksi vuodeksi duuniin.
Pitäisi laittaa nopeasti varmaan vaimolle uudestaan pullat uuniin, jotta päästäisiin lähtemään. Äitiysloma + hoitovapaa hänelle, niin ei tarvitsisi sanoa itseään irti. Saa nähdä miten käy. Onneksi on aikaa harkita lähes rajattomasti.
Olisitko menossa paikallisella sopimuksella töihin? Paikallinen firma varmaan hankkisi viisumin/työluvan?

Eikös thaikuista saa johonkin kohtuuhintaan kämppiä hankittua? Muistelen että pakkiksen tomi joskus "kauppas" jotain kämppiä joissa vois sit asustaa vaikka kesät ja talvet pistää vuokralle muille suomalaisille. Onko jollain moista? Kannattaako?

Eikös thaikuista saa johonkin kohtuuhintaan kämppiä hankittua? Muistelen että pakkiksen tomi joskus "kauppas" jotain kämppiä joissa vois sit asustaa vaikka kesät ja talvet pistää vuokralle muille suomalaisille. Onko jollain moista? Kannattaako?

Minulla on talo Hua Hinissa ja tulee käytyä paikan päällä kerran pari vuoteen. Muut ajat sitten vuokrattuna/tyhjänä. Viime vuonna vuokrasin taloa yli 20vk, mutta tänä vuonna kun kaikki muut työkiireet on vieneet aikaa, niin on ollut huomattavasti hiljaisempaa kun ei ole ollut aikaa panostaa talon markkinointiin. Marras-Tammikuun seutu kyllä menee vuokralle melko itsestään viimeistään loppusyksystä. Jos kiinnostaa, niin käy tsekkaa nettisivut http://www.thaimaja.net

Ihan tyytyväinen olen ollut hankintaan ja ei ainakaan vielä ole tarvinnut katua. Vuokrattuakin taloa saa 15-25vk/vuosi jos kerkee nähdä yhtään vaivaa. Pelkkien parhaiden sesonkienkin vuokrauksella kattaa kyllä helposti talosta aiheutuvat ylläpitokustannukset.

Laittele vaikka privaa jos haluat tietoa asioista yksityiskohtaisemmin.

Pitäisi päästä Bangkokiin moikkaa kaveri kuukaudeksi. Oikeastaan IHAN SAMA milloin (voin ottaa töistä kuukauden virkavapaan ihan millon vaan) marraskuu-tammikuun puoliväli akselilla.

Mistäköhän löytyisi kohtuuhintaiset lennot? Ja onko jossain hakukoneessa esim +/-/15 päivää, eikä vain +/-/3 päivää. Oletteko huomanneet mitään lentotarjouksia?

Tällä hetkellä 910e bongattu halvimmat lennot (1. joulukuuta - 29. joulukuuta). Onkohan tuo jo lähes halvin hinta millä lennot tuohon aikaan voi saada?

Ei varmasti oo halvimmat lennot 910e. Eikös Bangkokkiin yleensä pääse n. 600e:lla? Säkällä sit jollain 500e

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom