Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Aatteelin ite lähtee thaikkuihin tässä kesällä, antakaas neuvoja en oo ikinä ollu ulkomailla. Lähtisin yhtä muijaa tapaamaan Koh Changiin on töissä Grand Lagoona hotellissa, joo ja en oo mikää 50 vuotias joka ettii 20 vuotiasta vaimoo. Neuvokaa ettei tyhmää kusetettais, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Entä mites noi roinat kannattaako sieltä hankkii. Sanokaa vaa suoraan onko mitään järkee lähtee tapaamaan sitä muijaa, onko ne kaikki vaa rahan perässä, oon facebookissa chatanny ton muijan kaa jo aika kauan on käyny yliopiston ei pitäis olla mikää huora, mut mistä sitä tietää, te kokeneemmat varmaa tiedätte.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän sitä koskaan tiedä. Mulla on thaivaimo ja ollaan olu naimisissa jo monta vuotta ja homma toimii. On toki toisenlaisiakin kokemuksia vaikka kuinka paljon, mutta ei siis minulla. Mene sinne tutki tilanne äläkä usko juuri mitään mitä kertoo. Minä tapasin nykyistä vaimoani muutaman vuoden ennen kuin edes kutsuin suomeen visiitille. Thaimaassa vietetiin yhdessä aikaa vuoden päivät ennen kuin hän tänne härmään tuli ensimäisen kerran. Älä laita enempää massia kiinni kuin olet valmis menettämään, äläkä anna päätäsi likan sekoittaa, niin luulisin, jotta hyvin menee.

Ps. Kulttuuri on sitten niin eri puusta kuin täällä härmässä, että sen opetteluun menee myös mukavasti aikaa.

Oon ite 21v ja se muija 23v, en oo rahaa aikonukaa sille antaa ja eikä se oo ees pyytäny. Olen huomannut noi kulttuuri erot välillä meinaa vähän ihmetellä, entä toi kielimuuri onko kellekää tullu ongelmii? Voisiko joku kokenu kertoo thai ja suomalaisen naisen oikeat erot, eikä mitää stereotyyppisiä siivoo, ei valita, tekee ruokaa, antaa pesää juttuja. En tosiaan oo ikinä lentäny, aattelin lentää turkin kautta thaimaahan tulee halvemmaks, eli miten noi lentojen vaihdot ja muut menee käytännössä.

Oikeastaan tänään sain idean että tuossa joskus syksyllä jos löytyisi mukava matkakaveri, niin voisi töistä kysästä jos saisi vähän omaa lomaa ja lähteä thaimaaseen joksikin aikaa :)

Varmaan mainitaan monesti tässä ketjussa, mutta kysäsen silti kun en nyt jaksa heti ainakaan tätä koko ketjua lueskella läpi...

Vähän ajatuksena oli että asustelisi hotelleissa tuon ajan kun siellä olisi. Ja varmaan päivittäin tulisi syötyä ulkona jossain ravintolassa. Sen lisäksi tuommoista ihan perus lomailua. Minkä hintaista tuommoinen lysti on? eli paljonko rahaa tulisi varata viikoksi että tuolla pystyy elämään suhtkoht "leveästi"?

Mitä kohteita tuolta suosittelette, eli mitä paikkoja pitäisi tarkemmin tutkia?

Aatteelin ite lähtee thaikkuihin tässä kesällä, antakaas neuvoja en oo ikinä ollu ulkomailla. Lähtisin yhtä muijaa tapaamaan Koh Changiin on töissä Grand Lagoona hotellissa, joo ja en oo mikää 50 vuotias joka ettii 20 vuotiasta vaimoo. Neuvokaa ettei tyhmää kusetettais, mitä kannattaa ja mitä ei kannata tehdä. Entä mites noi roinat kannattaako sieltä hankkii. Sanokaa vaa suoraan onko mitään järkee lähtee tapaamaan sitä muijaa, onko ne kaikki vaa rahan perässä, oon facebookissa chatanny ton muijan kaa jo aika kauan on käyny yliopiston ei pitäis olla mikää huora, mut mistä sitä tietää, te kokeneemmat varmaa tiedätte.

Voisin kyllä 99.9% varmuudella sanoa, että kyllä nuo "seuranhakijat" ovat aina jollain tapaa rahan/paremman elämän toivossa. Se on ihan paskapuhetta, että thainaiset vaan tykkää länkkäreistä.. Kyllä, ne tykkää länkkäreiden rahoista ja elintasosta.

Kyllä toiset ovat saaneet suhteen toimimaankin ja thainaisen rakastumaankin itseensä, muttei kannata olla liian sinisilmäinen lähtötilanteen vuoksi.

Hyvänä esimerkkinä voisin kertoa tutustani joka oli thainaisen kanssa 10 vuotta naimisissa. Alussa kaveri lähetti ihan hyvää hyvyyttään 20.000baht joka kuukausi naisensa perheelleen Thaimaaseen. Tästä tuli tapa ja sekös alkoi ajan kuluessa korventaa kaveria. Kaveri päätti lopettaa rahan lähettämisen, niin kas kummaa thainainen pakkasi laukkunsa ja palasi kotimaahansa 10 avioliittovuoden jälkeen. Siinä ei paljoa rakkaus painanut kun kukkaron nyörit sulkeutuivat.

Tämä oli tosiaan vain yksi skenaario ja minulla olisi kertoa näitä vaikka kuinka paljon, mutta liian moni tunnistaa näistä tarinoista itsensä, niin jätän väliin.

Rakkautta on tosiaan monenlaista. Toisia se ei haittaa, että thainainen on kanssaan "osittain" rahan vuoksi. Kaikki ei edes asiaa niin päin näe.

Sinulle kimpale neuvoisin ainoastaan, että suodata nuo yliopisto/varakas perhe tarinat samantien. Lähde ihmeessä katsomaan mitä siellä odottaa, mutta mieti mitä suhteelta haluat ja suhtaudu skeptisesti kaikkeen mitä Thaimaalaisilta kuulet. Näin säästyt turhalta mielipahalta, tilin tyhjenemiseltä ja sydänsuruilta. Thainainen osaa esittää vakuuttavasti, että olet se ainoa johon hän pitää yhteyttä ja on siinä vielä erittäin aktiivinen. Samaan aikaan heillä valitettavasti usein on 10-15 länkkäriä pyörityksessä.

Tässä sinulle kimpale korvaamaton opus ennen Thaimaan matkaa. Rahasta lähimmäistäsi Tuon kun luet, niin tulet huomaamaan miten paljon kirjasta on ollut hyötyä ja osaat suhtautua asioihin päälläsi, etkä munallasi tai sydämelläsi. Tsemppii!

Kimpale ei tuu onnistumaan mikään, toi on ihan perus kusetushomma. Kaikki Thaikkulassa on kusetusta jollain tapaa. Pitää tuntea kulttuuria ja kieltä, sitten pitää olla oikeasti MIES

että ne tykkää. Itselläni kävi niin että menin naimisiin tosi rikkaan suvun tyttären kanssa. Suku "hylkäsi" hänet siintä hyvästä että meni naimisiin länkkärin kanssa. Häätkin oli rajut, hienossa hotellissa ja osa suvusta kävi tyyliin pakollisen minuutin siinä ja antoi lahjan ja hyvä että ei sanonut fuck you/yet mae lähtiessään. Sit sen ex-vaimon ajatusmaailma oli ihan erilainen, kastijärjestelmän tyylinen, ja vaatimukset oli ihan järjettömiä. Summa summarum ni väittäisin että on hyvin pieni mahdollisuus että länsimaalaisen ja thaimaalaisen avioliitto toimii, prosentin luokkaa, oli sitten kyseessä kaupan kassa tai hi-so tai pattijoen huora.

Hirveätä itkemistä että kaikki on kusetusta. Tottakai se on kusetusta jos ei tunne kulttuuria ja lähtökohtia. Ensinnäkin siellä lähetetään perheelle rahaa aina, ihan suvun sisälläkin ja samaa oletetaan että jatkuu kun länkkäri on kuvioissa. Se että ei ymmärrä kulttuuria, ei tee siitä kusettamista. Mitä sinne menemään ja sitten yllätyksen tullessa valittaa kun nainen lähteekin kun rahaa ei enää suvulle lähetetä. Monesti vaan mennään viirupillu mielessä sinne ja ihmetellään kun toiminta on erinlaista kuin Ypäjällä.

Lähtökohtaisesti pitää opetella se paikallinen kulttuuri ja YMMÄRTÄÄ olosuhteet ja tavat. Kyllä sitä uunoa kusetetaan suomessakin. Jos osaat vähänkin kieltä ja tiedät tavat niin oho! eipä tunnukkaan enää kusetukselta ja paikallisetkin ymmärtää ettei kannata kokeilla (ei siis näissä vaimoasioissa).

^ just näin. Aasiassa pitää ymmärtää että perheeseen kuuluu myös vanhemmat ja sisarukset. Mulla on jonkin verran menestynyt kiinalainen kaveri ja ihan se lähettää rahaa kotiinsa köyhälle maaseudulle vanhemmilleen ja sisaruksille vaikka kaveri on nelikymppinen ja sillä on omakin perhe.

^ just näin. Aasiassa pitää ymmärtää että perheeseen kuuluu myös vanhemmat ja sisarukset. Mulla on jonkin verran menestynyt kiinalainen kaveri ja ihan se lähettää rahaa kotiinsa köyhälle maaseudulle vanhemmilleen ja sisaruksille vaikka kaveri on nelikymppinen ja sillä on omakin perhe.

No tässä nyt puhutaan täysin eri asioista.

Ihan samalla tavalla menestynyt Suomalainenkin auttaa läheisiään jos on mahdollisuus.

Muuttaako se sitä asiaa, että thaivaimo lähtee kävelemään jos hänen aviopuolisonsa lopettaa rahan lähettämisen thaivaimon perheelle?

Eikö missään välissä herää kysymystä avioliiton tarkoitusperistä? Rahan kylväminen loppuu -> avioliitto loppuu. Meillä päin tätä kutsutaan maksulliseksi naiseksi.

Ihan sama miten yritätte hienostella asioita kulttuurieroilla. Totuus on kuitenkin usein toinen. Tottakai on ihan vilpittömiäkin suhteita thai & länkkäri parien kesken, mutta ne jää kuitenkin prosentuaalisesti melko harvinaisiksi.

Oon ite 21v ja se muija 23v, en oo rahaa aikonukaa sille antaa ja eikä se oo ees pyytäny. Olen huomannut noi kulttuuri erot välillä meinaa vähän ihmetellä, entä toi kielimuuri onko kellekää tullu ongelmii? Voisiko joku kokenu kertoo thai ja suomalaisen naisen oikeat erot, eikä mitää stereotyyppisiä siivoo, ei valita, tekee ruokaa, antaa pesää juttuja. En tosiaan oo ikinä lentäny, aattelin lentää turkin kautta thaimaahan tulee halvemmaks, eli miten noi lentojen vaihdot ja muut menee käytännössä.

Sinuna en menisi sinne kuin korkeintaan huoriin. Jos tämä varakas thainainen ei kuseta ja pitää sinusta, niin ehdota tapaamista vaikka johonkin suureen Euroopan kaupunkiin. Jossei suostu, niin voit itse miettiä mistä tämä johtuu :D
Tuntuu siltä, että suomalaiset miehet matkaavat vaikka Marsiin pesän toivossa. Voisi ehkä oma vastakkainen sukupuoli miettiä mistä tämä johtuu..

No tässä nyt puhutaan täysin eri asioista.

Ihan samalla tavalla menestynyt Suomalainenkin auttaa läheisiään jos on mahdollisuus.

Muuttaako se sitä asiaa, että thaivaimo lähtee kävelemään jos hänen aviopuolisonsa lopettaa rahan lähettämisen thaivaimon perheelle?

Eikö missään välissä herää kysymystä avioliiton tarkoitusperistä? Rahan kylväminen loppuu -> avioliitto loppuu. Meillä päin tätä kutsutaan maksulliseksi naiseksi.

Ihan sama miten yritätte hienostella asioita kulttuurieroilla. Totuus on kuitenkin usein toinen. Tottakai on ihan vilpittömiäkin suhteita thai & länkkäri parien kesken, mutta ne jää kuitenkin prosentuaalisesti melko harvinaisiksi.

Eipä puhuta eri asioista, vaan esim. thai kulttuurissa perheen varakkaimmalla on "velvollisuus" auttaa muita suvussa tarvitsevia. Se että mies on lähettänyt aiemmin rahaa ja sitten lopettanut sen, koetaan että mies ei enää kunnioita sukua ja sitä kautta vaimoa. Eri asia on jos mies ei olisi koskaan rahaa lähettänyt.

Veikkaan että jos äijät joskus sieltä pattijoelta uskaltaisi vaikka Isaaniin pitemmäksi aikaa niin tällaisia keskusteluja ei tarvitsisi käydä.

Se on sitten eri asia kun haetaan sitä rikasta miestä oikeen hakemalla, ja se kyllä tuntuu olevan kovin muodikasta tuolla. Raha on melkeinpä liian iso juttu, ainakin näin oli fiilis Bangkokissa asustellessa.

Eipä puhuta eri asioista, vaan esim. thai kulttuurissa perheen varakkaimmalla on "velvollisuus" auttaa muita suvussa tarvitsevia. Se että mies on lähettänyt aiemmin rahaa ja sitten lopettanut sen, koetaan että mies ei enää kunnioita sukua ja sitä kautta vaimoa. Eri asia on jos mies ei olisi koskaan rahaa lähettänyt.

Veikkaan että jos äijät joskus sieltä pattijoelta uskaltaisi vaikka Isaaniin pitemmäksi aikaa niin tällaisia keskusteluja ei tarvitsisi käydä.

Hienosti tuo on kyllä osattu pukea kulttuurin tuomaksi velvollisuudeksi. :D

Eli mielestäsi siinä, että thainainen muuttaa miehen perässä Suomeen ei ole minkäänlaisia taka-ajatuksia? Kyse on aidosta rakkaudesta eikä uhrautumisesta perheen eteen? Puhuin nimenomaan näiden naisten tarkoitusperistä miksi he "rakastuvat" länkkäreihin ja kyseenalaistin sen, että ei sitä voi pelkäksi puhtaaksi rakkaudeksi sanoa, vaan toivosta paremmasta elämästä itselleen ja perheelleen.

Itselläni on kakkoskoti Thaimaassa (ei Pattayalla) ja monta hyvää paikallista ystävää. Olen kyllä näistä asioista puhunut muidenkin kuin Pattayan betonimies-turistin kanssa.

Noh rakkauteen kuuluu raha siellä. Se ei tee siitä kuitenkaan vilpillisitä tai moraalisesti väärää koska meidän kulttuuri on eri.

Se on sitten eri asia kun haetaan sitä rikasta miestä oikeen hakemalla, ja se kyllä tuntuu olevan kovin muodikasta tuolla. Raha on melkeinpä liian iso juttu, ainakin näin oli fiilis Bangkokissa asustellessa.

Tämä on ihan totta, sehän takia maakunnista tullaan farangia etsimään.

Kuule rahi kyllä robertto on tossa oikeilla jäljillä. Kuka haluaa mennä Isaarniin? Orja provinssi, isät vie neitsyyden tyttäriltä tai veli myy kavereille 50 bahtista siskonsa. Toi homma ei mee ihan noin rahi että yksi pitää huolen koko suvusta, ei oo ihan noin yksinkertainen asia. Itse opin kaikki mahdolliset temput ku olin ekaa kertaa thaikkulassa ja yksi ison gogobaarin omistaja rupes vainoamaan, vittu akka seuras joka paikkaan ja lahjo ittensä minun hotellihuoneseen ja tutki perkele onko karvoja sängyssä tai kortsuja roskiksessa, ihan hullun mustasukkainen. Se oli noussut huorasta pomoksi, kai siihen väliin oli mahtunut koko usmc ja seventh fleet mitä se oli hoidellut:) Se opetti kaikki mahdolliset temput ja huijaukset ja muut yritykset. Minun ohjeeni kaikkien näiden vuosien jälkeen ni älkää sijoittako penniäkään thaikkulaan (taloja, firmoja, naisia), nauttikaa täysillä koko loma koska raha puhuu, loman jälkeen unohtakaa kaikki ideat ja akat. Muuten ootko robertto koskaan nähnyt sitä tapahtumaa ku kuninkaallinen perhe liikkuu? Perhana mikä show, muistaakseni kuninkaalla on siellä missä sinun talo on ni "kesämökki" :)

Kuule rahi kyllä robertto on tossa oikeilla jäljillä. Kuka haluaa mennä Isaarniin? Orja provinssi, isät vie neitsyyden tyttäriltä tai veli myy kavereille 50 bahtista siskonsa. Toi homma ei mee ihan noin rahi että yksi pitää huolen koko suvusta, ei oo ihan noin yksinkertainen asia. Itse opin kaikki mahdolliset temput ku olin ekaa kertaa thaikkulassa ja yksi ison gogobaarin omistaja rupes vainoamaan, vittu akka seuras joka paikkaan ja lahjo ittensä minun hotellihuoneseen ja tutki perkele onko karvoja sängyssä tai kortsuja roskiksessa, ihan hullun mustasukkainen. Se oli noussut huorasta pomoksi, kai siihen väliin oli mahtunut koko usmc ja seventh fleet mitä se oli hoidellut:) Se opetti kaikki mahdolliset temput ja huijaukset ja muut yritykset. Minun ohjeeni kaikkien näiden vuosien jälkeen ni älkää sijoittako penniäkään thaikkulaan (taloja, firmoja, naisia), nauttikaa täysillä koko loma koska raha puhuu, loman jälkeen unohtakaa kaikki ideat ja akat. Muuten ootko robertto koskaan nähnyt sitä tapahtumaa ku kuninkaallinen perhe liikkuu? Perhana mikä show, muistaakseni kuninkaalla on siellä missä sinun talo on ni "kesämökki" :)

Harmi että sulla on ollut huonoja kokemuksia.

Nyt ymmärsit väärin, minulla on kaikenlaisia kokemuksia. Hyviä ja huonoja, sain treenata maailman huippujen kanssa vaparia, sain tutustua vieraaseen kulttuuriin, uusiin ihmisiin, mutta on myös sitten huonojakin puolia nähty, en viitsi kirjoittaa bisnestavoista thaimaassa, mutta vihjeeksi sanon sen että olkaa perkele varovaisia voi henki lähteä.

Tossa yksi mies kertoi, että hän oli tutustunut Thaimaassa johonkin iäkkäämpään jenkkimieheen, jolla oli kertomansa mukaan ollut Thaimaassa nainen jo vuosikausia ja heillä yhteinen lapsi. Jenkkimies oli pitänyt perheestään huolta lähettämällä heille rahaa säännöllisesti ja lisäksi hän kävi Thaimaassa säännöllisesti. En tiedä, oliko miehellä Jenkeissä toinen perhe, mutta se ei nyt liity tähän aiheeseen.

Jossain vaiheessa mies sai tietää, että naisella oli muitakin länkkäreitä, joiden hän oli antanut ymmärtää, että lapsi on heidän ja jotka lähettivät samalla tavalla naiselle rahaa. En nyt muista mitä tarina kertoi varmuudella, mutta minulla on mielikuva että jenkkimies teetätti lopulta lapsestaan dna-testin, josta kävi ilmi että lapsi on hänen. Toisaalta mies ei siltikään luota tähän tulokseen, sillä lahjomalla nainen saattoi saada hankittua itselleen mieleisen testituloksen. Tästä huolimatta mies jatkaa hommaa kuten ennenkin.

Tässä oli vielä joku sellainen kuvio, että mies oli alkanut epäilemään tätä naista siinä vaiheessa, kun se lapsi oli jotenkin möläyttänyt jotain toisista isistään.

Suositut

Back
Ylös Bottom