Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Chiang Maissa on kyllä todella edullista kaikki, syöminen oli murto-osan siittä mitä Phuketin seudulla riistetään lapsiperheiltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Paitsi tiukat Bangkokin yökerhoissa.

Onneksi Changilla pääsee pitkälle! Niin, ja jos joku tietää miten suomessa sais Chang Exporttia niin tänne vastausta.

Sama kiinnostaa.

Uskallankohan lainata tuttavan kuvaa tämänhetkisestä tilanteesta Ao Nangilla (Krabi). Kuvassa mm. uima-allas:

208175_10150134725119456_603929455_6457846_275614_n.jpg

Eli en todellakaan voi suositella paikanpäälle menemistä.

Oh hoh! Ei onneks vuosi sitten tähän aikaan ollut tuolla tuollaista,vaikka pari vikaa päivää pikkasen sateli... Vissiin koko kuiva kausi ollut suht sateinen?!

Oh hoh! Ei onneks vuosi sitten tähän aikaan ollut tuolla tuollaista,vaikka pari vikaa päivää pikkasen sateli... Vissiin koko kuiva kausi ollut suht sateinen?!

Tänään näkyy altaasta jo reunat.

Tiistaina 19 pvä pitäis saapua Phuketiin. Toivottavasti tulvat loppuvat ennen sitä. Tuo huhti-toukokuun vaihde on kyllä sadekauden alkua, mutta toivotaan että pahimmat sateet olis jo olleet :)

Viime to eli 31.3. päräytettiin alkuiltapäivästä Ao Nangiin. Kyllähän siellä näki, että tulva oli käynyt huudeilla, muttei vettä enää missään ylenmäärin ollu. To illan sateli hiljakseltaan. Perjantaina päräytettiin Railayhin. Siellä oli kanssa selkeästi tulva tehnyt tuhojaan, muttei lomailua haitannut. Lauantaista alkaen ei sitten enää paskan sään merkkejä ollu ilmassa ollenkaan, muuten kuin heikohkon visibiliteetin muodossa.

Tuli nyt sitten tilattua elokuun loppuun parin viikon reissu Ao Nangiin. Siellä joskus 5 vuotta sitten olen viimeksi käynyt ja aika tuppukylä oli silloin. :D Mitäs nykyään, löytyykö minkälaista yömenoa ja onko shoppailut edelleen tehtävä krabi townissa ?
Elokuu taitaa olla vuoden sateisin, mutta taitaa ne sateetkin olla päivittäisiä 10-15min rankkoja kuuroja vaan? Lämmintähän siellä on vuoden ympäri onneksi :)

Lueskelin yhtä vanhaa matkaopasta, jossa sanottiin, ettei Koh Changin saarella ole pankkiautomaattia. Pitääkö tämä paikkansa vielä? Ja jos on, niin tiedättekö, voiko automaatista nostaa visa electronilla rahaa?

Jos puhutaan tasta isommasta koh changista, niin kylla sielta automaatteja loytyy.
Isompi Changi on siella Kambodzan lahella, kun taas pienempi Andaman meren puolella. Ja Visa Electron kylla toimii.

Sori, siis Andamaanien meren puolella :)

Puhun siis tästä Thaimaan toiseksi suurimmasta saaresta, eli siitä mikä on Tratin alapuolella lähellä Kambodzan rajaa. Ilmeisesti toi mun matkaopas on aika vanhentunut tiedoiltaan :D

Jep eli samasta paikasta puhutaan :) Changin saari on ehka mun suosikkipaikka thaimaassa - Suurin osa turisteista reppumatkailijoita ja ei oo niin pahaa tyrkyttamista ku muilla saarilla. Onhan tuokin saari tosin muuttunu vuosien varrella, mut varteenotettava vaihtoehto jos ei pida turistirysista.
Kunhan valttaa vaan white sand beachin ja suuntaa saaren rauhallisempiin osiin ;)

Ois tarkoitus ens talvena lähtee reissuun, näillä näkymin yksin kun ei ketään mukaan saa. Oon sosiaalinen, joten ei haittaa, varmasti seuraa löytyy. Minne kannattais suunnata? Tarkoitus olla 2-3 viikkoa kun ei duunit anna enempää periks. Lomalta haen kauniita rantoja, mutta myös vilkasta yöelämää. Oikeestaan patongille oon ollu koko ajan menossa, mutta luin ko samuin rantabileistä ja sielläkin kuulemma paljon nuorisoa. Ko samui vai patong beach? Ja jos vielä tarkennettaan niin kannattaako hotelli ottaa patongilta vai esim karon beachilta?

Joo, 3vkoa meni. Eka viikko sukellettiin sateessa, toka viikko sukellettiin +40 lämmöissä, ja muutama päivä bangkokissa. Kiitos hupelle Asia Hotel Bangkokin suosittelusta, oli just hyvä ja sijainti juuri hyvä. Katsotaan jos tuossa pääsiäisen aikaan ehtis tekemään jotain raporttia.

Red Monkey sanoi:
Ois tarkoitus ens talvena lähtee reissuun, näillä näkymin yksin kun ei ketään mukaan saa. Oon sosiaalinen, joten ei haittaa, varmasti seuraa löytyy. Minne kannattais suunnata? Tarkoitus olla 2-3 viikkoa kun ei duunit anna enempää periks. Lomalta haen kauniita rantoja, mutta myös vilkasta yöelämää. Oikeestaan patongille oon ollu koko ajan menossa, mutta luin ko samuin rantabileistä ja sielläkin kuulemma paljon nuorisoa. Ko samui vai patong beach? Ja jos vielä tarkennettaan niin kannattaako hotelli ottaa patongilta vai esim karon beachilta?

Jos tykkäät sukelluksesta niin Koh Tao-Koh Phangan-Koh Samui kierroksen voi ihan hyvin heittää 2-3 viikon aikana. Yöelämääkin noissa paikoissa riittää reippaasti. Mitä tulee hotellien sijaintiin bilemestoista niin riippuu vähän juomatavoista. Selvinpäin navigoi kyllä vähän pidemmällekin, kunnon kännissä on parempi jos hotelli on heti vieressä. Mopotakseihinkaan ei kannata aina luottaa, koska nekin kuskit voivat olla tuhannen kännissä öisin.

Jos tykkäät sukelluksesta niin Koh Tao-Koh Phangan-Koh Samui kierroksen voi ihan hyvin heittää 2-3 viikon aikana. Yöelämääkin noissa paikoissa riittää reippaasti. Mitä tulee hotellien sijaintiin bilemestoista niin riippuu vähän juomatavoista. Selvinpäin navigoi kyllä vähän pidemmällekin, kunnon kännissä on parempi jos hotelli on heti vieressä. Mopotakseihinkaan ei kannata aina luottaa, koska nekin kuskit voivat olla tuhannen kännissä öisin.

Paitsi että Taolla ei ole mopotakseja saati bilemestoja, toki ravintoloita joissa porukka vetää sitten illalla soppaa ja ehkä hieman jammailee. Phanganin full moonien jälkeen brittiteinit tulee sitten riekkumaan monesti Taolle. Taksit saarella on käytännössä pick-uppeja ja niitä ei tartte juuri ollenkaan paitsi jos hotelli on niitä kalliita sieltä hiljaiselta puolelta saarta. Phanganista ja Samuista en tiedä.

En mä ainakaan minnekään Phukettiin menis, enkä ole mennytkään. Itse koittaisin vaikkapa Khanomia, se on siinä mantereella Koh Samuin edustalla. Samuilla vois olla mukavaa jos on yksin liikenteessä ;) Chaweng ja Lamai rannat olisi valinta. Phanganille en ehkä taas lähtisi yksin hörhöilemään, muutenkin koko saari nukkuu jotenkin ihmeen tavalla 08-22 välisen ajan ja ainoat harrastukset päiväsaikaan tuolla tuntuu olevan elokuvien katselut baareissa. Illat sitten on kamalaa ryyppäämistä aamuun saakka. Enkä tosiaan suosittele koittelemaan mitään "sieniä" tai muuta huumeita jos et tahdo jäädä sinne loppuelämäksesi. Joku ääliö varmasti väittää muuta mutta kyllä itse sijoittaisin huumekokeilut vaikkapa Hollantiin. (Ei, en ole käynyt koskaan Hollannissa, enkä edes koitellut huumeita).

http://www.reggae-pub.com/cms/

jos rauhaa kaipaa ni voin suositella koh phayam saarta andamanin merellä, vajaa tunnin matka ranongista. aika edullinen paikka ja hyviä ravintoloita löytyy.ei oo autoja ollenkaa.

jos rauhaa kaipaa ni voin suositella koh phayam saarta andamanin merellä, vajaa tunnin matka ranongista. aika edullinen paikka ja hyviä ravintoloita löytyy.ei oo autoja ollenkaa.

Kerros vähä enemmän! :) Tarkoitus ois tuonnepäin lähtee käymään alkutalvesta.. Olitteko pitkään tuolla? Löytyyks paljon majoitusta ja minkälaista hintahaarukkaa? Minkälaiset rannat? Mahollisuus snorklaus tai vastaaville retkille lähteä tuolta? Entä kävittekö naapurisaarilla? Eiks toi "pikku" Changin saari o lähettyvillä tuossa? Just tuollaista hyvää rauhallista saarta ilman örveltäviä brittejä kaivattais ens reissulle! :)

majotusta löytyy tosi hyvin ja alkeellisesta bungalovista sitten varustettuun mökkiin. edullisin bungalo missä ite olin makso 100bahtia ja se oli aow yai long beachilla.mut muutki paikat edullisii just jotai 200-300batia.rannat suoraa sanottuna iha vitu hyvii valkosta hiekkaa ja löytyy rantoi mis hyvä snorklaa ja ei misssää rannal varmaa yli kymmentä ihmist samaa aikaa. ja olin siel maaliskuun.ja sielt pääsee parin päivä sukellusretkii tekee olikoha similan vai surin saarille.automaattii siel ei oo mut saa elektronilla rahaa nostettuu. ja on se pikku chang siin lähel, aika samanlaine mut paljo hiljasempi vaan.itelle liian hiljanen.en voi muutaku suositella,

Kuullostaa kyl sen verta hyvältä et kait se pitää lähtee käymään tuolla! :) Ja jos jotain kuvia löytyy niin niitäkin voit tänne lisäillä! :worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom