Thaimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nicho
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se joillekkin tuntuu? Kaikille ei lennot maksaa tonnia ja koko reissu kolmea...

Itse olin juuri 10 päivää Bangkokissa, lennot 120 euroa, hotelli 100 euroa ja 9 purkkia nuuskaa 54 euroa. Aikamoisen loven teki kyllä kukkaroon. 10 prosenttia koko matkakassasta meni nuuskaan :(

Mutta joo, saman hintaista se nuuska on täällä Kioskeissa.

Sun esimerkki ei millään tavalla vastaa yleistä hintatasoa joten on siten täysin merkityksetön. Lentäähän ja elää jotkut täysin ilmaiseksikin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän Thaimaassa syöminen ja majoitus maksa juurikaan mitään, ryypiskely ja naiset yleensä sen suurimman loven budjettiin tekee. Tervekätinen raitis poikamies elää kyllä vaikka Pattayalla n. 15-20 eurolla per päivä. Eri asia tosin on että onko sellainen enää hauskaa.

no kuukausi oltiin koh phangan - koh tao - bangkok akselilla. sukelleltiin, ryypiskeltiin mielestäni välillä liikaakin. kotiovelta kotiovelle 1500€ sisältäen lennot, matkat suomen ja thaimaan sisällä, ruoat, asumiset, 350€ arvoiset 2 sukellus lisenssiä.
15€ per päivä elää niin kevyesti, varsinkin jos saa jaettua asumiskustannukset kaverin kanssa. väittäisin että 10€ päiväbudjettikin riittäisi, mutta se alkaa menemään jo vähän "sniiduilun" puolelle eikä se ole niin mukavaa, kun joutuu kokoajan ajattelemaan halvinta tapaa.

toisaalta jos yöpyy 250baht/yö kaverin kanssa eli 2.5€ mieheen. siihen saa mättää thaikkuravintolassa aika ruhtinaalliset eväät vielä päälle että 10€ päivässä täyttyy.

Millanen paikka toi Ao Nang on? Käyty on jo Hua Hinissa, Phuketissa ja Khao Lakissa. Ao Nang kiinnostaa jos pääsis kalaan hyvin. Khao Lak oli kyllä siisti paikka, mut ku ei viittis kahta kertaa mennä samaan paikkaan. Pitäis olla sellainen meininki, että vähän turistimeininkiä, mutta ei niin helvetisti ku Phuketissa. Joku paikka ilman vitun intialaisia kauppiaita olis jees.

Ao Nang on ihan perseestä oleva räätälikeskittymä. Pointti koko mestalle on se että siellä on hyvä majoittua ja lähteä siitä sitten päiväretkille eri saarille. Me viihdyttiin yksi päivä ja lähdettiin äkkiä pois. Karmee rysä.

Ao Nang on ihan perseestä oleva räätälikeskittymä. Pointti koko mestalle on se että siellä on hyvä majoittua ja lähteä siitä sitten päiväretkille eri saarille. Me viihdyttiin yksi päivä ja lähdettiin äkkiä pois. Karmee rysä.
Näin.

Saaret upeita ovatkin, ja olen kaksi kertaa oleillut Ao Nangilla (Krabilla)... saariin matkaa olikohan ~15-20 min? Väitän että saarien rannat painii Thaimaan parhaiden parissa.

Valitettavasti toinen kerta oli melkein vuoden myöhemmin ja paikka oli siinä ajassa muuttunut aika paljon..

Fak. Alkaa tulla kriisi mihin sitä oikein lähtis, koska en vaan perus urpoturistina tiedä esim. Thaimaasta paikkoja ja meriuisteleen tms. tekis mieli. Viime vuonna oli vähä hanurista reissu kun ei sitten päästy veneen *tuilun vuoksi kunnolla ulapalle ja sitten kalastettiin jotain bonitoja.
Thaikkuihin olis vaan niin mukava taas mennä kun välillä saa ihan poskettoman halpoja äkkilähtöjä majoituksella kun sitten vain itse järkkäilee ohjelmansa. Esim viime vuonna pääsi sesonkina 900e Finnmatkoilla 2vk Blue Comfortilla ja OK majoituksella, ei tarvinnut istua jalat suussa. Edellisvuonna maksoin pelkästä lennosta jo tonnin kun oltiin tutun huvilalla...

Tarkoitus olisi viettää toukokuun viimeinen ja kesäkuun eka viikko Thaimaassa rentoutuen. Kumpaa näistä alueista suosittelette tuohon vuodenaikaan: Koh Samui + lähisaaret vai Koh Chang + lähisaaret?
Vai onko vielä jotain parempia ehdotuksia?

Näin.

Saaret upeita ovatkin, ja olen kaksi kertaa oleillut Ao Nangilla (Krabilla)... saariin matkaa olikohan ~15-20 min? Väitän että saarien rannat painii Thaimaan parhaiden parissa.

Valitettavasti toinen kerta oli melkein vuoden myöhemmin ja paikka oli siinä ajassa muuttunut aika paljon..
Joo täältäkin parin viikon kokemuksella puoltoääni Ao Nangille.

Lonkkarilla pääsee tosiaan nopeasti Ao Nangin edustalla oleville saarille, jossa hienot rannat snorklaukseen ja muuhun rantatouhuun. Noita botskeja seilaa sinne koko ajan ja niihin myydään lippuja, joten ei tartte tinkiä tai huolehtia siitä, miten saarelta pääsee takaisin jos vuokrakuskia ei kuulukaan. Ao Nangissa oli myös tähän asti paras katurafla, mitä on k.o. maasta viidellä reissulla löytänyt. Nimi tais olla Aree Baba jonkun kilsan päässä rannalta ylämäkeen. Vähän kauempana oleville saarille on myös joka päivä retkiä.

Ao Nangissa on paljon tosiaan aika paljon turistikrääsää ja tingeltangelia, mutta sen seasta löytyy siis myös helmiä. Paikan paras puoli on tosiaan tuo, että Hongille, Phi Phi:lle jne. mennäkseen ei tartte istua autossa metriäkään ja ravintolavalikoima on laaja.

Koh chang norsukaljasaari siis,on noista taatusti rauhallisempi ja sopii chillailuun en ole toki käynyt mtta vuos sitten tutkin asiaa kovin.
Koh Samuin käynnistä on jo niin kauan että en voi valaista tän päivän tilannetta hyvä mesta oli ainakin 2000 vuonna....jkr

Koh Samui ainakin nykyään aivan perseestä.

Pakko sanoa kun itsekin olin vuosi sitten Phuketissa niin vähän on maku mennyt Thaimaaseen. Kun olin vuonna 1999 ja 2001, meno oli aivan eri.

Koh Samui ainakin nykyään aivan perseestä.
Mielummin Koh Tao siinä naapurissa. Bileitä varten pomppaa sitten Samuille, tai pari kertaa kuukaudessa Phanganille.

Onkos säässä suuria eroja touko- kesäkuun vaihteessa? Koh Samui vs Koh Chang. Mikäli tonne Samuille tulee lähdettyä, niin melko varmasti tulee siirryttyä Koh Taolle ja Phanganille.
Tuo ajankohta on ainut mahdollisuus lähteä reissuun. Mitä olen lukenut asiasta niin parhaat kelit on juurikin näillä saarilla tuohon aikaan. Vai onko muita suosituksia?

Tao:lla on ihan kivaa mutta jos ei sukella niin voi olla hieman vähemmän tekemistä.

Kyllähän nyt snorklailu riittää. :)

Siellä on mahtavat paikat sillekin. Itse en sukella.

Joo no snorklailuun on parit hyvät poukamat, parhaat paikat siellä on toisella puolella saarta "vuoren" yli hiekkatietä. Siellä on vastapuolella pieni rantaravintola josta voi vuokrata snorklauskamoja mutta ranta on aavistuksen kivinen mutta sen jälkeen mahtava sukellusrantavesi. Eikä ollut muita kuin meidän porukka siellä kun viimeksi käytiin. Taollahan liikutaan joko jalkaisin, mopolla tai lava-autolla (sukellusliikeiden takia näitä "takseja" on vitusti). Mönkkäri kannattaa melkein unohtaa tuolla.

Joo no snorklailuun on parit hyvät poukamat, parhaat paikat siellä on toisella puolella saarta "vuoren" yli hiekkatietä. Siellä on vastapuolella pieni rantaravintola josta voi vuokrata snorklauskamoja mutta ranta on aavistuksen kivinen mutta sen jälkeen mahtava sukellusrantavesi. Eikä ollut muita kuin meidän porukka siellä kun viimeksi käytiin. Taollahan liikutaan joko jalkaisin, mopolla tai lava-autolla (sukellusliikeiden takia näitä "takseja" on vitusti). Mönkkäri kannattaa melkein unohtaa tuolla.
Näin on.

Mönkijällä pääsee kivasti käymään noissa, ja nyt vasta kirjoittaessa huomasin että sanoit niiden olevan huono valinta. :) Itse kuljin sellaisella. Erityisesti Tanote Bay oli upea paikka, ja todella vähän porukkaa.

4275123.jpg

Näin on.

Mönkijällä pääsee kivasti käymään noissa, ja nyt vasta kirjoittaessa huomasin että sanoit niiden olevan huono valinta. :) Itse kuljin sellaisella. Erityisesti Tanote Bay oli upea paikka, ja todella vähän porukkaa.

4275123.jpg

Juu no siis sillä pääsee just toiselle puolelle saarta mutta "pääkadun" tietämillä ihan turha kun on niin ahtaat reitit lyhyet siivut. Mopo x kertaa parempi.

Juu no siis sillä pääsee just toiselle puolelle saarta mutta "pääkadun" tietämillä ihan turha kun on niin ahtaat reitit lyhyet siivut. Mopo x kertaa parempi.

Ja jos vuokraa mopon, niin ei mitään vespaa vaan kunnon crossi. Osa noista pienimmistä teistä on todella huonossa kunnossa ja korkeuserojen takia sileärenkaisella vespalla on turha jyrkimpiä mäkiä edes yrittää.

edit. Me ei taidettu tuolla tanote baylla käydä ollenkaan. Shark bayksi kutsuivat lahtea, jossa käytiin. Olisikohan se sitten ollut tuo Ao Leuk tai Lang Khaai Bay, ei voin enää muistaa... Kuitenkin siellä oli aivan mahtavat snorklausvedet ja onpa nyt tullut haidenkin kanssa uitua(vaikka metrisiä vain olikin :)).

edit2. toi Japanese Garden on kyllä nähtävä jos Taolle menee, suosittelen!

bigmap_kohtao.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom